Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Проблем с дисциплината и вниманието в 1-ви клас.

  • 2 437
  • 50
За пръв път пиша, много съм разстроена и се надявам на помощ и съвет. Детето ми на 7 г. е в първи клас и още от първата седмица започнаха оплакванията - падали му моливите- шумял, не си подреждал несера, още на втория ден си загуби учебната тетрадката (след 2 седмице се намери в шкафчето на друго дете) а аз с големи усилия успях да се снабдя с друга такава. След това последваха - разсеян е, не внимава, върти се, бавен е с писането, забравил си якето когато излизали навън и се наложило да го чакат, госпожата викала "Първи А", а той не разбрал че се отнася за него. Тази седмица госпожата е преместила чина му до нейното бюро, но според нея ефект няма и продължават същите оплаквания. С една дума детето ми се е превърна в черната овца. Дори децата започнаха да се държат лошо с него, смеят му се, че не може да се справи със смятането, ходят при него отпред, казват му грешни отговори, а след това госпожата му очервява всички задачи, а те му се подиграват. Също така Госпожата си позволила пред всички да го нарече ТЪПАНАР (заради смятането и по скоро заради изваждането).Това допълнително го поставя в много лоша светлина пред децата, а в същото време се е обидил и  приел доста насериозно и вчера заяви че не иска да ходи на училище, след като е ТЪП.
Сега за детето ми.Не мога да кажа че има голям потенциал в писането.Вече три съботи и недели се борим с чингелите и буквите. Мисля че детето полага усилия има желание и изписа доста листи , не всички са красиви но се старае. В предучилщната се беше научил да смята до 10, но днес даже не може да каже колко е 1+2??? Финната моторика като цяло му куца - не рисува много добре, нито има кой знае какъв интерес, трудно се справя с ножицата, с лепилото, уж внимава но към края се изнервя и претупва нещата. Може да чете още от миналата година, но все още в училище не се чете.
Материала по математика се представя с видео уроци, които явно са му направили изключително впечатление, защото няколко вечери ме "учи" как се смята и дословно преразказва това което е гледал.Когато му дам задача да реши отново си говори с думите на героите от видео урока и разбура се я решава грешно, защото задачата е произволна и не е тази от видеото. Мисля че въобще не мисли какво трябва да сметне, а играе видяното. Той винаги е бил много артистичен, много е контактен, винаги иска да бъде център на внимание, има много богат речник и всеки казва че говори и се изказва като голям човек. Когато са правили тестове при психолога в началото, той е имал най добри резултати. Сега обаче Госпожата предложи да го изпрати при същата психоложка, за да го стресне малко???
Моите разсъждения: Мисля че не биха могли да го накарат да внимава като го стреснат(незнам какво точно имат в предвид със стряскането) а по скоро трябва да бъде мотивиран по някакъв начин. Не мисля че е редно обче детео ми да бъде сложено като маймуна, в центъра на стаята, а госпожата по цял ден да го дава като лошия пример.
Моля за съдействие, ако някой е имал подобен проблем.Започнах да си мисля дори, че детето ми е СОП и ако наистина е така, няма ли механизъм за обучение на тези деца. Постоянно слушаме за интеграция на децата с проблеми, а в нашия случай право, здраво дете е хвърлено на вълците и по цял ден стои за назидание отпред.
Питам я какво всъщност прави, ами върти се не внимава, разсеян е - решаваме задача на 19 страница, а той е отворил на друга.
Смятате ли че е редно и двете госпожи да ходят със свирки на врата и да ги ползват като средство за въдворяване на ред?
Много дълго стана цялото ми писание, но съм много объркана и незнам как да реагира.Моля за съвет и помощ.
Виж целия пост
# 1
Здравей. Това със СОП не бързай да си го мислиш, но май наистина детето има проблем. Рано е още. Някои неща ще се изчистят. Първи клас е голям стрес и някои деца по-трудно се адаптират. Това, че детето е сложено до госпожата е правилен ход, защото то явно има нужда да бъде до нея - за контрол, за привличане на вниманието... От това, което описваш - за мен детето има силна памет, но помни механично, т.е няма разбиране (преиграва видео уроците, но греши, ако задачата е различна). Това с лошата фина моторика, обаче е доста стряскащо. С фината моторика са свързани доста повече неща от изрязване и лепене - писането на първо място, рисуването, координацията (изпуска предмети). Лошата фина моторика е симптом, не го пренебрегвайте. Относно четенето. Детето справя ли се с непознат текст? Много деца с дислексия, но добра памет прикриват проблема с наизустяване на текста (визуално или слухово) в малките класове. Математиката и т.нар математическо мислене има връзка с рисуване, ориентация, чувство за ритъм/такт. Как се справя детето с определяне на посоки и място, знае ли дните от седмицата и месеците, трудно ли ги научи? Свирките в шумна среда са ефикасен метод за привличане на вниманието и съдията на футболен мач използва свирка, за да привлече вниманието на футболистите и да спре играта.

Учителката няма право да дава квалификации и да обижда! Учителката не трябва да допуска останалите ученици да се месят, подвеждат, присмиват.

Това, че детето се е научило да чете и смята до десет в градината не е гаранция, че няма някакъв проблем, както и високия резултат на теста при психолога.
Моето дете е втори клас с обучителни затруднения. Минахме през ада в първи клас, буквално. На училищншя тест при педагогическата съветничка (по Рейвън) резултатът й е 104, в Св. Никола при детския психиатър (по Векслер) - 68!

Съвсем добронамерено - налице са признаци за евентуален проблем. Това, което бих посъветвала:
- очен преглед, дори и да ви се струва, че няма проблем
- консултация / обследване при детски психиатър, съвместно (в екип) с психолог и логопед. За съжаление, в София за Св. Никола се чака по половин година, но пък са най-точни.
- за фината моторика - работа с ерготерапевт
Виж целия пост
# 2
Няма да коментирам изказването на госпожата за Тъпанар, както и свирките.

Факт е, ч децата са много по активни и по-трудно адаптивни в днешно време. Факт е че класовете са големи. Факт е, че къмднешна дата един учител трудно се справя с 25 деца. Всяко искащо неговото внимание.

Аз считам,че психолога е задължителен.За да помогне на детето за адаптация и да ви даде насоки. Това, че едно дете има знания и умения незначи, че е психическо дорасло да бъде ученик.
Работа у дома за финната моторика и за това да успява да се концентрира за 10-15 минути.

Важно е не ти да се успокоиш,  а да помогнеш на детето. Да се адаптира, да се справя, да има самочуствие и да е спокоен в училище. За всичко това е необходима много работа най-вече у дома. Както и в училище..успех!
Виж целия пост
# 3
Липсата на концентрация, загубата на вещи, недоразбирането са характерни за много голяма част от първокласниците. Странно е, че това дори се поставя като  проблем, защото от опита с двете ми деца и в двата случая подобни прояви имаше при много от децата. Проблем е, че вниманието е фокусирано конкретно върху това дете, затова ще се наложи да работите с психолог, защото очевидно детето не се чувства добре в училище.
Ако наистина госпожата е нарекла детето "тъпанар", това е скандално. Аз лично при подобна ситуация бих била доста крайна и бих сменила училището, признавам си.
Виж целия пост
# 4
Първи клас в момента са на цифрата 4, най-много 5. Задачите с изваждане  на числата от 1 до 4 са краен брой. Може да ги разигравате с предмети: ябълки, колички, каквото ви хрумне. На игра се учи по-лесно.

А за разсеяността, на повечето деца на 7 е нормално да се въртят и да си събарят и губят нещата. До края на годината всичко ще си дойде на мястото.

Виж целия пост
# 5
Не сте улучили училището/класната. Изглежда другите деца от класа са по-подготвени, вероятно сте в някой от амбициозните, където се движат по-бързо и не толерират нито типично за възрастта поведение, нито деца, които се движат с нормално или по-бавно темпо. Може да го преместите в по-спокойно училище сега, или да го държите там докато Ви писне от подобно отношение към детето.
Виж целия пост
# 6
Колко да се движат по-бързо?

Всички са по програмата на МОН и в момента са на около цифрата 5.
Виж целия пост
# 7
Аз имам първокласник в момента, но ми е второ дете.
От всичко прочетено съдя, че госпожата го е нарочила и то яко го е нарочила!
А да работи с учител, който е способен на това, само ще навреди на детето!
Виж целия пост
# 8
Не е съвсем така, "елитните" класове, поне тук, са с два урока напред, като очаквам с течение на времето да избързат още. Има и съществени разлики в натоварването, както и в изискванията към поведението на децата в различните училища, редовно от някои до втори клас има по няколко преместени - или защото детето не издържа на темпото, или защото на родителите им писва да ги викат през ден за някакъв проблем от тип детето е говорило в стола.
Виж целия пост
# 9
Първо, учителка, която нарича детето ми тъпанар не бива да е учителка на мое дете.

Второ, за губенето на вещите - вторият ми син имаше подобен проблем - все му ги няма моливите, пък острилката, пък не знам какво. Хванах и надписах всичко, вкл. моливите, гумата ... тъпа работа, обаче се оказа, че доста деца не си носят всичко или също си губят нещата и като му поискат той дава. После или забравя да си ги поиска, или пък като ги поиска твърдят, че са техни. И като ги надписах, изведнъж всичко започна да си стои по местата. След час той минава по чиновете и си обира нещата с неговото име. Детска им работа. Не обвинявам децата, че правят нещо със зла умисъл, просто не им пука за чуждата вещ. Така обаче научих сина си да се грижи за своите неща и винаги да си ги прибира.
Виж целия пост
# 10
      В първи клас и аз си мислех, че моето е разсеяно, а то наистина беше. И то- много.
В момента, в който трябваше да търся изгубените дрехи, ми връчиха един огроомен кашон- ръкавици, униформени жилетки, шапки, тетрадки, несесери....като за цяла рота. Очевидно, не бяха само и единствено на моето дете.

Хайде холан, всички концентрирани, само едно- не. Голяма част от децата са разсеяни, губят вещи. В първи клас често стават от чиновете, говорят. Не е редно, но все пак, това са деца.

За несесера- още в първи клас се отказах от тези с разпределенията. Никога не успя да го подреди както трябва . Затова и до днес- седми клас е с един обикновен, с една обща преграда и там се слага най-необходимото- молив, гума, два химикала, когато е нужно- пергел и транспортир.Иначе щетите са невероятни.

От  учителка, която си позволява да изрече думата "тъпанар"- нищо добро не чакайте. Ако ще и най-амбициозните цели да си е поставила.

След първи- втори клас често се наблюдава смяна на училища, не е чудо невиждано и децата се адаптират бързо. Помислете и в тази насока, в краен случай.

Виж целия пост
# 11
Какви са тия "елитни" класове? 2 седмици напред 3 седмици след началото на учебната година?

Ако ще се формират такива класове, не трябва ли да се отсяват децата в тях? Т.е. вашето дете като неумеещо да смята изобщо не трябва да попадне в такъв? За България ли става дума или за някоя въображаема образователна система?
Виж целия пост
# 12
Не стига че самата програма е тежка /взимат действия с плюс, минус, по-голямо и по-малко заедно/, ами и "елитни" класове!
Съвсем изчаткаха!
Виж целия пост
# 13
Каква е тази учителка, която нарича детето "тъпанар". Това с разсеяността го има при повечето деца в първи клас. Все пак това е нещо ново за тях, до сега в детската нещата не са били толкова сериозни и не се е изискавало такова внимание от тях, трябва им време за да свикнат. Относно с децата, които му се подиграват, мисля, че отново въпросната госпожа трябва да вкара нещата в ред, но съдейки по епитета, който е използвала към детето... едва ли ще се случи, а е малко и въпрос на възпитание от родителите на тези деца. Също така мисля, че това, че не иска да смята в училище до 10, нищо, че го е правил преди, също идва от факта, че там вероятно се чувства подтиснат от обстановката, която най-вероятно му се стува враждебна. Не мисля, че детето Ви трябва да посещава психоложката в училище, за да го "стресне", както е казала тази госпожа, а мисля, че трябва да се намери друг подход, който да му привлече вниманието и да го интегрира към останалите ученици.
Виж целия пост
# 14
И аз се чудя какъв е тоз "елит" сред първокласници? Ракетни инженери в пети клас ли ще стават?

Иначе и на мен ми се оплакват от дисциплина, но от това, че не внимава, върти се, щипят се, бутат се и т.н. Още им е рано да свикнат с режима според мен и с това, че не е детска градина.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия