Пубертет при момчетата - Тема 3

  • 44 642
  • 769
# 225
tzvetihc - добре дошла Simple Smile

Мен предметите ме дразнят, но не чак толкова, колкото това малоумно НВО в 7-ми клас, от което вече отдавна няма никакъв смисъл. Уж е за оценяване нивото на преподаване в училищата, а истината е, че се оценяват само нивата на частните учители и курсовете, на които ходят децата. Най-много ме е яд, че във всяка гимназия се гледат само тези оценки и оценките по БЕЛ и Математика. Което е абсурдно. И реално в 7-ми клас се побъркват от учене и курсове децата, родителите са на прага на силите и нервите си. И кому е нужно това???
Едно време имаше определени дати за изпити по различни предмети и всяко дете се явяваше на изпитите, с които щеше да кандидатства в дадено училище. Изпитите бяха юли месец, имахме 1 месец след завършването да се подготвим за изпита по предварително определен конспект, учехме, явявахме се и после се записвахме в гимназиите, в които искахме. А там гледаха общия бал от 7-ми или 8-ми клас и оценката от изпита. И такова чудо, като сега нямаше. Честно си признавам, чудила съм се дали няма вариант родителите да поискат отмяна на това безумно НВО, което от по-следващата година /т.е. хваща сегашните петокласници/ ще обхваща материала от 5, 6 и 7-ми клас + неизучаван текст по БЕЛ.
Виж целия пост
# 226
Нагоре става още по-абсурдно. Големият ще държи двете матури след 10 клас за да завърши Първи гимназиален етап. Обае май не е ясно за какво служи той. След 12-ти ще държи профилираните матури. Но и там пълна мъгла. Вчера, на РС, питахме за матурите но и самите учители не знаеха какво, що.
И двете ми деца се оказаха опитни зайчета за Министерството  #Cussing out
Виж целия пост
# 227
И какво запомнят в дългосрочен план тези деца от всичкото това учене? Нищо. Моя син ме изумява понякога колко нещо е запомнил, но както ви казах много им е опростен материяла. Към днешна дата всичко каквото са учили от малки до сега го знае. Нищо не е забравил. Но то е нищо в сравнение с ученето в Бг. Не знам на кому е нужна всичката тази информация която се изучава в Бг. Имам съседка учителка в Бг. Като се прибирахме лятото и ме спря специално да ме попита за образователната система при нас. Ами оказа се , че и на учителите им идва в повече всичкия тоя тормоз. Но следват каквото им кажат. Не са виновни децата само.
Виж целия пост
# 228
Проблема е, че наистина самите учители дори не могат да разтълкуват идеите на МОН за матурите, защото и те не са наясно какво точно е имала предвид някоя "умна глава" в министерството. А тази "умна глава" ако я сложат на мястото на децата ще избяга с 200 още на първия месец.
Виж целия пост
# 229
А едно време беше толкова лесно-след 7-ми клас на изпит по БЕЛ и математика ходеха само тези ,които искат да кандидатстват , а ако имаш над 5 в 11-ти клас се освобождаваш от матура(аз съм последния випуск,който учи до 11-ти клас и матурите не ни бях задължителни).
Виж целия пост
# 230
Нищо не учат в крайна сметка. Уроците се вземат на галоп, кой рабрал- разбрал. Много уроци а нямат часове - всички учители масово се оплакваха снощи от това. Отделно хормони бушуват и от двете страни = на изнервени учители и неграмотни деца.
Виж целия пост
# 231
А едно време беше толкова лесно-след 7-ми клас на изпит по БЕЛ и математика ходеха само тези ,които искат да кандидатстват , а ако имаш над 5 в 11-ти клас се освобождаваш от матура(аз съм последния випуск,който учи до 11-ти клас и матурите не ни бях задължителни).

Точно така беше и при мен. Аз се освободих от матурата по БЕЛ в 11-ти клас.
А след 8-ми клас отидох на изпити по биология и по химия, които бяха за цяла София. Края на май си бях взела конспектите от по 20 въпроса на предмет, учих целия юни месец и средата на юли отидох на изпитите. След това с оценките от изпитите + общия бал от 8-ми клас влязох в училище, в което се изучаваха разширено точно тези два предмета. И нито съм се побърквала от курсове и учене, нито нищо. Малко зор видях лятото, но пък имах достатъчно свободно време /месец и половина/ да преговоря 40 урока общо по двата предмета. И оценките от изпитите ми бяха много високи. Определено мисля, че този вариант е много по-добър от сегашния
Виж целия пост
# 232
И аз в гимназия кандидатствах с математика и се явих само на такъв изпит + диплома от 7 клас.

След 12 клас не съм държала матури, а се освободих.
Виж целия пост
# 233
Сигурно някъде ще имам грях, но дълго време си мислех, че детето ми не е сред най-умните, абе глупавичко. Учим часове, а резултатите посредствени. Преди 3 години когато търсих учител по английски хъката-мъката обяснявам, че детето не е сред най-умните и нямам кой знае какви изисквания. 3 години по-късно тази жена още ме смотва от време на време защо съм мислела така. Резултатите по английски са му перфектни, но това е постигнато от частната му учителка. Стигнах до заключението, че проблема не е в децата ни.
Виж целия пост
# 234
е, то ученето на език е малко по-специфично, може на някое дете  да му се удават езиците или да е музикално, а да е почти кръгъл глупак по математика, доста от хората са надарени в една област повече, а в друга по-малко, всестранно развити гении рядко се срещат
Виж целия пост
# 235
Е  ние и матури нямаме тук. Правиха някакъв общощатски тест по всичкология в осми клас. Но това съвсем не беше натоварващо и стресиращо. Този тест дефакто им определи дали на пример по математика детето ще е в по-напреднала група или в група, която има нужда от по-голямо внимание. Забравих и да кажа, че в средното имат право на две специалности (не например 4 години учиш за шивач пример давам). Две години се учи едната специалност, две години другата, като през трета и 4 година, може ти сам да решиш кое те влече повече от двете. Дават им право да наваксат с извънредни часове специалността която им допада повече и после колеж. Абе като цяло по ми допада тукашната образователна система. Аз като се сетя какво учене падаше като бях аз ученичка за няма нищо. А сега още по-зле. На никой не му е притрябвала цялата история на света, или цялата география на света да я знае. Който има интерес се насочва към съответните предмети и специалности. В БГ има някакъв стремеж да се докаже пред света какви всестранно развити личности имаме и колко сме начетени, а реално няма човек който да отбира от всичко и всичко да му е интересно. ПО-скоро определени неща трябва да се знаят и да не се забравят никога. А в момента е едно голямо нищо. Като тоя батак продължава и във въсшето образование. И тук учих за висше. Няма нищо общо с това което правих в БГ. Пълна простотия и безсмислица като сравня сега какво е било.
Виж целия пост
# 236
Ох...моя днес донесе 2-ка,тоя път по литература  Crossing Arms Причината е забравена домашна от петък.Половината деца не били написали...не,че е успокоение.
Иначе почна с добрата новина,че има 5-ца по ЧП  Whistling
Виж целия пост
# 237
А, де?! Ама според мен системата задълбава, а не се подобрява. Изобщо няма изгледи. А висшОто и то заорава дъното!
Виж целия пост
# 238
Вичи,ти убаво си избЕгала,ама ние... Wink
В коя държава сте?
Виж целия пост
# 239
В Щатите сме.

То къде е хубаво вече не знам и аз. Въпроса е, че не можеш цял живот с куфарите да търсиш хубавото. А един път родиш ли деца, не може и тях да влачиш. Иначе докато си студент, или поне деца нямаш всичко е една идея по-лесно.

Все съм си чудила, Стоичков тия негови щерки като ги влачиха от държава в държава, как са се справяли тия деца. И не само той. То виждаме с една държава каква какафония е, та камо ли на 2-3 години да сменяш. Аз и аз изучавам всичко от А-Б тука, защото през такова учене сме минали, а го гледам как синковеца не барва нищо и шестици изкарва и колко много неща е запомнил.....
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия