Частни училища - информативна тема 22

  • 50 351
  • 804
# 630
Дъщеря ми не е талантлива математичка, както едно дете от класа и. Но липсата на делене и разслоение я доведе до извода, че трябва да се стреми да има неговите успехи по математика. Иска и се равнява по първите по предмета.
...което е съвършен пример за един от големите проблеми на такова разделение. Дъщеря ви няма шанс в състезанието с таланта на негова територия. Може да опита да не изостава много, но това ще е за сметка на многократно повече време и усилия. Време и усилия, които биха били приложени далеч по-ефективно там, където е областта на НЕЙНИТЕ таланти. Като при това ще и остава време да проучва и да се развива в други области...
Но нали математиката е "царицата на науките" и "билет за успех в живота"...
Дали? И по-скоро за кого именно? Единствения възможен?
Ха.
Виж целия пост
# 631
Дъщеря ми не е талантлива математичка, както едно дете от класа и. Но липсата на делене и разслоение я доведе до извода, че трябва да се стреми да има неговите успехи по математика. Иска и се равнява по първите по предмета.
...което е съвършен пример за един от големите проблеми на такова разделение. Дъщеря ви няма шанс в състезанието с таланта на негова територия. Може да опита да не изостава много, но това ще е за сметка на многократно повече време и усилия. Време и усилия, които биха били приложени далеч по-ефективно там, където е областта на НЕЙНИТЕ таланти. Като при това ще и остава време да проучва и да се развива в други области...
Но нали математиката е "царицата на науките" и "билет за успех в живота"...
Дали? И по-скоро за кого именно? Единствения възможен?
Ха.

Май не разбра. Изобщо не се състезава с него. Wink Стимулирана е да се развива. Говорим за 9 годишно, което го мързи, често е изморено, не му се пише домашно и т.н. Говорим и за третокласна математика, а не за решаване на диофантово уравнение. Говорим как средата и взаимоотношенията, отношението на учителите стимулират, вместо да фрустрират. И тя е добра по математика всъщност. Wink След като състезателната на школата не и се опира особено. Но пък нито тя, нито аз имаме нереалистични представи за възможностите и, или очаквания. Wink Но благодаря, че се опита да допишеш думите ми, макар и тотално неразбрал смисълът им. Wink

Ха! Simple Smile
Виж целия пост
# 632
Девет годишните не ги мързи. Понякога са претоварени. Училището и средата са за да създават възможности, а не мотивация. Последната или идва отвътре​ или е изкуствена и неустойчива, понякога направо вредна.
Което е друг пример. Такъв показващ кое АЗ не харесвам в Питагор.
Виж целия пост
# 633
Ежко,  по-смешно нещо не съм чела. Или лъжеш, че имаш деца, или нямаш никаква представа на 9 години какво им се е въртяло в главата.
Около мен връстниците на дъщеря ми са все подобни на нея. А тя определено има периоди на мързел. Wink
И ми говори, че средата не мотивира. Аз виждам напрактика друго. Все пак детето ми смени училище и съответно среда. Wink
Виж целия пост
# 634
Какво означава това?
Виж целия пост
# 635
http://www.referati.org/kompleks-ot-pedagogicheski-tehniki-za-us … las/62377/ref/p14
Виж целия пост
# 636
Ежко, наистина правиш много диви интерпретации и хич не се усещаш като изтърсиш някоя неистина за дете, възможностите му и т.н. А анализът ти за “изкуствената” мотивация и как няма смисъл от нея просто разби на пух и прах идеята да се гони добра среда в училище.
Виж целия пост
# 637
Ежко, наистина правиш много диви интерпретации и хич не се усещаш като изтърсиш някоя неистина за дете, възможностите му и т.н. А анализът ти за “изкуствената” мотивация и как няма смисъл от нея просто разби на пух и прах идеята да се гони добра среда в училище.
Аш, очевидно не познавам детето. Ползвах оценките на Фелис. "не е талантлива колкото него по математика", "иска да се равнява по него по математика". В първото няма нищо лошо - всеки си има талантите (може да е комбинация). Второто е проблем за мене. "Искам да науча повече по математика" е ок мотивация, която няма нужда от "среда". Има нужда от възможности (добър учител, подходяща програма и темпо). Ако разделиш децата на "можещи" и "изоставащи", губи и групата на "можещите" - защото и налагат темпото на водещите, с което може и да се справят долу-горе, но на цена, която просто не си струва в общия случай. Прекалено много време, фокусирано в една дисциплина означава пренебрегнати други области. В които може и да се крие основният талант и интерес, а може и да са просто необходимо допълнение за хармонично развитие.

Средата за мен трябва осигурява не мотивация, а възможности. Например произтичащи от съвместими ценностни системи. Ще преувелича за яснота. Надали е добра идея да тренираш екипна работа с някой, който цени алкохола и наргилето над четенето на книга. Но и среда, в която ценност е да си първенец също не допринася за екипната работа. Особено след като мама (нямам предвид никой конкретно) те сравнява постоянно с някой. И не дай боже да ти е създала навика да се сравняваш с другите.
Виж целия пост
# 638
Практиката  в годините несъмнено е доказала, че средата е мотивираща, че те дърпа напред/ нагоре. То и затова на заинтересованите родители стремежът им е детето да попадне в такава още от първите си години в училище, независимо дали става дума за частно или държавно. Едно е да си в клас с деца със сходни интереси, ниво на знания, ако щеш и здравословна доза амбция, съвсем друго е да си заобиколен от инертни деца, които нито четат, нито имат някакъв изявен интерес, нито отдават внимание на ученето, а оттам и на собственото си развитие.. Ако училището даваше просто възможности, защо учениците в училище Х не съумяват да се възползват от шанса, който им се предоставя в лицето на някой наистина добър учител,  а други, в училище У, максимално оползотворяват този свой шанс, когато въпросният учител попадне при тях? Елементарно, Уотсън - защото при вторите  има не само нужната база (не матераиална, разбира се), за да го направят, а и нужната мотивация да дръпнат напред. И ако някой сред тях се поослуша, хване го мързела, загуби интерес по една или друга причина, останалите съвсем неусетно го  изкарват от тази летаргия. Това въобще не значи, че той/тя се съдира с цената на много усилия и време  да достигне нивото на математика А, на химика В, на отличника по език С, на литератора D и т.н. Значи просто, че не се пуска по течението с пораженческата нагласа - толкова си мога, няма смисъл да се хабя за повече.
Виж целия пост
# 639
НЯМА инертни деца. Едно здраво деветгодишно има постоянен сърбеж да учи и опитва нови неща. И се кефи независимо от това дали опита завършва успешно или не.
После идва някой възрастен и се почва:
- Това беше грешно. Не прави грешки.
- Виж как прави Иванчо. Прави като него.
- Добрите деца правят това и само това. Иначе ги слагат в групата на тъпите.
И детето става "мързеливо", "инертно", "доскучава му" и т.н.
Достойни резултати на подход основан на амбиция, перфекционизъм и съревнование (иначе казано на страх).
Виж целия пост
# 640
Ежко, детето може да има "постоянен сърбеж да учи и опитва нови неща", но това не означава, че не го мързи от време на време. А това че го помръзва, съвсем не означава, че няма талант да е математик, а още по-малко означава, че родителите не трябва да го насърчават. И това, че не винаги децата постигат резултат като на абсолютния гросмайстор от випуска, пак не означава, че нямат талант и че видиш ли - родителите трябвало да ги пренасочат да се развиват в друга област Joy .
Виж целия пост
# 641
Средата не е само нездравословно подклаждана амбиция. Средата те дърпа напред също защото виждаш неща, които ти стават интересни - и искаш още от тях. В това няма нищо лошо, ние през цялото време възпроизвеждаме или отричаме (което е почти същото) модели, които виждаме около себе си. Никой не е самотен остров.

То това е и целият смисъл на "елитните" училища, били те частни или държавни. Мисля, че всички, които периодично се хапем в темата - всъщност това търсим, по-добра среда за децата си, за да се развиват оптимално. И сме от "изгодната страна" на елитарността в личен план, но пък много скоро като общество ще й берем ядовете.
Виж целия пост
# 642
Аш, родителите не трябва да насочват и насърчават, а да осигуряват възможности детето да се развива с темпове и в посоки според възможностите и желанията му. Така нареченият мързел си има своите положителни страни - пази детето от преумора.
Талантът няма нужда от допълнителна мотивация и насочване. Той ще си намери пътя сам. Ако не му се пречи активно. И още по-добре, ако му се осигурят възможности за развитие. Нещо много различно от насочване и "мотивиране"...
ПС Необходими са просто нормални училища. Жалко, че към момента малкото останали такива се считат за "елитни". Някой даже се поддават на натиска да стават такива...
Виж целия пост
# 643
Някой има ли информация за Артис?
Познати живеят много близо и няма да плащат за транспорт. Детето не знае български, но те нямат нищо против да научи (не са българи, но ще живеят тук поне още 3 години), става дума за ПУК.
Какво е нивото на английски? Втори чужд език? Те държат на музикални инструменти и изкуства, на добра среда и на добра занималня, да няма нищо да доучване/дописване у дома. Моля за информация по тези критерии, дори и да не е за Артис.
Виж целия пост
# 644
Здравейте, предстои ни кандидатстване и сме се спрели на " Томас Едисон", " Питагор" и "св. София". Събирам повече информация за Томас Едисон, как е нивото на обучение там, нивото на натоварване. Виждам, че строят нова сграда, дали скоро ще се преместят? Благодаря предварително!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия