По време на първоначалната ми консултация при ортодонт Светослава Стефанова, тя лично ме информира относно това колко време ще трае лечението и на колко етапа ще бъде изпълнено, както и колко ще струва всяка стъпка. Лекува се един изкривен зъб с прозрачни  „алайнери“, които трябваше да нося в продължение на два месеца. След последния контролен преглед, алайнерите трябваше да бъдат свалени и, както е обичайната практика, поставени „ретейнери“, които задържат зъбите в новото им положение (това е метална тел, която се залепя за вътрешната страна на зъбите).

На излизане от кабинета обаче, рецепционистката ми подшушна с възможно най-гузен език на тялото и нисък тон, че доктор Стефанова я е инструктирала да ми предаде, че дължа още 400лв освен парите, които вече бях платила и обяснението беше, че парите са за отливката направена него ден и за ретейнерите – по 45лв. на зъб + 40лв. за отливка. Аз бях много изненадана, че нещо подобно не беше обсъдено с мен в нито един от по-ранните етапи на лечението ми и ми беше казана различна сума в началото. На следващия ден, когато се върнах за поставянето на ретейнерите, това беше направено от асистентка на докторката, след което  бях отпратена без възможност въобще да се видя със самата нея, нито информация за следващите етапи на лечение, вкл. поддръжката на ретейнерите, срока за носене и времето на свалянето им. Тъй като нямаше как да говоря с нея самата, попитах асистентката дали ретейнерите се плащат допълнително, а тя каза че за другите им пациенти, които носят брекети, ретейнерите са част от лечението тъй като без тях зъбите биха се върнали на старото положение, но „за вас не знам“ бяха точните и думи. Колко красноречиво!

Въпреки че часът ми приключи 15 минути преди предвиденото време, ми беше казано, че ортодонтката няма време за разговори, тъй като графикът и е натоварен. След като внимателно обясних, че не бих могла да си тръгна от кабинета след двумесечно лечение без дори да съм се консултирала с лекуващия ми доктор, ми позволиха да изчакам 10 мин на рецепция преди да говоря с нея, през което време набързо се скалъпиха някакви измислени бележки. Когато попитах д-р Стефанова в пълното си право дали няма някакво разминаване, тъй като тази допълнителна сума никога не беше обсъждана и че явно е включена за другите пациенти, реакцията беше изключително неприятна и непрофесионална. Тя повиши тон, отиде до вратата и ми каза, че няма намерение да се разправя с мен, че е уморена (??), че няма представа защо въобще говоря за цени и т.н. В моето тотално стъписване я помолих да бъде учтива и да се върне да обсъдим нещата, защото не мисля че е адекватно да реагира емоционално и със заплахи, нито пък е коректно аз да бъда отпратена без информация относно това как се поддържат ретейнерите и в какъв срок трябва да се върна за свалянето им. Следващите 45 минути бяха изключително неприятни и доктор Стефанова се опита всячески да ме убеди, че аз бях в грешка или лъжех затова че пълна информация за цената не ми беше дадена. В крайна сметка се принудих да си платя, за което съм убедена, че не беше правилно и че има някакъв двоен стандарт, тъй като в разговора си с мен тя лично използва аргумента, че аз „идвам от бяла държава“, за което мисля че тя сметна, че може да ми вземе повече пари. В самия ми пациентски файл на компютъра и бяха записани само две изречения, а именно, че в Англия прозрачните брекети струват от 2500 паунда нагоре и че ми е било казано, че ще платя по 45лв. на зъб за ретейнери – един напълно ненужен, но явно за нея важен факт, както и един набързо добавен коментар, който не описва цената на цялото лечение, а само на ретейнерите, за да си покрие тя гърба.

Аз не се чувствам спокойна и защитена, че в случай на проблем с ретейнерите, които може да се разлепят или паднат. Нямам доверие, че ще бъда обслужена и то адекватно и професионално. Опасението ми е, че освен че ми бяха взети повече пари, също така и че ще ми бъде отказано пълно лечение до самото сваляне на ретейнерите и постигане на задоволителен резултат. Както вече станах свидетел, нейната дума е факт, а пациентът винаги е в грешка, така че ми е непонятно как бих доказала, че с ретейнерите има проблем, който не съм предизвикала аз, за което естествено отново да си платя. Определено това не е начинът да се гради доверие между пациент и лекуващ лекар, нито пък да се прави бизнес. Поне в „белия свят“, доктор Стефанова!

Виж целия пост