Математиката-царица на науките.Помощ не разбирам науката!Ние ще помогнем в решението на всяка задача

  • 46 284
  • 751
# 60
Дано нивото падне скоро. Не може толкова малки деца с толкова сложна логика да се сблъскват. Само ще ги откаже по-бързо.
Накрая виждам нещата така:
Виж целия пост
# 61
Здравейте! Искам да помоля за помощ по следната задача:
Олимпиада по Математика 2 кръг 2003
2 задача:
Даден е равнобедрен триъгълник ABC като AB=BC. D е точка от страната BC такава, че CD=AB и ъгъл ADB=30°. Да се намерят ъглите на триъгълника АBC.
Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 62
Сигурни ли сте,че условието ви е точно!Снимайте задачата и я качете!
Виж целия пост
# 63
Здравейте! Искам да помоля за помощ по следната задача:
Олимпиада по Математика 2 кръг 2003
2 задача:
Даден е равнобедрен триъгълник ABC като AB=BC. D е точка от страната BC такава, че CD=AB и ъгъл ADB=30°. Да се намерят ъглите на триъгълника АBC.
Благодаря предварително!

Наистина задачата не изглежда коректна. Това, което намерих из нета е че, AC=BC.
Нека бедрото е с дължина b, ъгъла между бедрата е g и съответно между основата и бедро е 90-g/2.
CD=AB=2b.sin(g/2)
ъгъл DAB=180 - ( 30 + 90 - g/2)=60+g/2
ъгъл CAD=90-g/2 - (60+g/2)=30-g
Синосова теорема за тригълник ADC ни дава sin(g/2) = sin(30-g) и от двете страни аргументите са в интервала 0 до 90 градуса и в този интервал sin(х) е строго растяща функция , т.е. g/2=30-g или g=20 градуса.
Ъглите в триъгълника са 80,80,20 градуса.

Проблемът е, че задачата е била за 7 клас и едва ли са изучили синусова теорема.
Виж целия пост
# 64
Много се извинявам, допуснала съм грешка при изписването, действително АС=ВС са бедрата на триъгълника, така е в условието. Благодаря за решението! За 7 клас е задачата.
Виж целия пост
# 65
Здравейте! Имам нужда от помощ! Задачата е за пети клас.
Петьо събрал реципрочните стойности на числата 1,2,3,4 и т.н. и спрял веднага щом получил 25/10. Колко числа е събрал Петьо?
Предварително благодаря!
                                                                                  
Виж целия пост
# 66
И аз да попитам, че тук спорим може ли без дроби:

Пътят между две хижи се състои от прави и наклонени надолу и нагоре участъци. Турист се движи по равните участъци с 4 км/ч, нагоре с 3 км/ч, надолу с 6 км/ч. За изминаването на разстоянието в двете посоки били нужни 2 часа. Колко е разстоянието между хижите.

Та как се решава това без обикновени дроби Simple Smile
Виж целия пост
# 67
Здравейте! Имам нужда от помощ! Задачата е за пети клас.
Петьо събрал реципрочните стойности на числата 1,2,3,4 и т.н. и спрял веднага щом получил 25/10. Колко числа е събрал Петьо?
Предварително благодаря!                                                                            
Получил или надхвърлил 25/10?
Сборът на реципрочните стойности от 1 до 6 е 49/20 или с 1/20 по-малко от 25/10=50/20. 1/7 > 1/20 и кто я добавим ще надхвърлим 25/10
Виж целия пост
# 68
И аз да попитам, че тук спорим може ли без дроби:

Пътят между две хижи се състои от прави и наклонени надолу и нагоре участъци. Турист се движи по равните участъци с 4 км/ч, нагоре с 3 км/ч, надолу с 6 км/ч. За изминаването на разстоянието в двете посоки били нужни 2 часа. Колко е разстоянието между хижите.

Та как се решава това без обикновени дроби Simple Smile
Дайте решението на спорещата страна, която го решава без дроби.
Виж целия пост
# 69
По условие е : получил.
Благодаря за помощта!
Виж целия пост
# 70
И аз да попитам, че тук спорим може ли без дроби:

Пътят между две хижи се състои от прави и наклонени надолу и нагоре участъци. Турист се движи по равните участъци с 4 км/ч, нагоре с 3 км/ч, надолу с 6 км/ч. За изминаването на разстоянието в двете посоки били нужни 2 часа. Колко е разстоянието между хижите.

Та как се решава това без обикновени дроби Simple Smile
Дайте решението на спорещата страна, която го решава без дроби.
Нямам го. Но дроби не се учат преди 5 клас и се твърди, че се решава без.
Виж целия пост
# 71
А отговор имаш ли? Simple Smile
По нанадолнището туристът изминава 6 км за 60 мин - значи изминава 1 км за 10 минути.
По нанагорнището туристът изминава 3 км за 60 мин - значи изминава 1 км за 20 минути.
По равното изминава 4 км за 60 минути - значи изминава 1 км за 15 минути.
Тъй като наклонената част се изминава веднъж нагоре и веднъж надолу, то за един километър в двете посоки в тази част туристът губи 30 минути.
В равната част за един километър в двете посоки също губи 30 минути.
Ако разстоянието между хижите е Х,  следва че Х. 30 е времето, за което е изминато разстоянието между хижите на отиване и връщане общо., т. е.
2 часа+2 часа= 240 минути
30. Х = 240
Х= 8 км.
Виж целия пост
# 72
Аз пък бих поискала не решението без дроби,а въобще решението. Тази задача е или с нещо липсващо, или не е добре формулирана и с второто изречение искат да кажат, че и в двете посоки, и на отиване, и на връщане, времето е 2 часа, а не както тръгнах примерно в началото аз  с 2 часа сборно в двете поски. Ако е първото, следва детето да се сети, че  участъците с наклони (надолу)/баирите(нагоре) са равни и разстоянието сборно е  10 км.Без дроби Simple Smile
Виж целия пост
# 73
Ако трите разстояния означим с S1, S2, S3, тогава времето на отиване и връщане е 2 часа:
S1/3+S2/4+S3/6+S3/3+S2/4+S1/6=2 часа
S1/2+S2/2+S3/2=2
S1+S2+S3 = 4
рових досега из форуми, видях подобно решение. Но не е онова, което ми се струва ок, защото не са учили обикновени дроби.
Незнам отговора.

ПС. времето сборно в двете посоки е два часа.
Виж целия пост
# 74
И аз така тръгнах, Лейка, ама има нещо, което ме терзае и се опитвам да определя, затова си помислих за друго тълкувание на тези два часа време.. Ето как не излиза еднозначно решението, твоето уравнение докарва разстоянието  4 км, това на Дидева - 8.

Уф, два часа се мъча с  обобщено решение, за да видя накрая, че едната скорост съм я преписала грешно. Но поне от толкова решаване си изкарах зависимостта, която трябва да е изпълнена винаги  между трите скорости, така че задачата да е решима. Ако v1 е скоростта на равно, v2  по нанагорнище и v3 надолу, то:
2*v2*v3=v1*v2+v1*v3
Това , разбира се, като разсъждения  и сметки извън темата за 4 клас.
И наистина  разстоянието е 4 км.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия