Такаа, реших да пусна тази тема тъй като не видях да има подобна. А ако има можете да я изтриете. Реших, че е също важно да се обърне и внимание на автомобила преди да се потегли на път за морето. Въпреки, че има достатъчно фирми които оказват пътна помощ на закъсал, вярвам, че за никой от вас няма да е приятно да седи и чака някой да дойде и да му оправи колата. Предполагам, че повечето потребители тук карат хубави и нови автомобили, но бих искал да ви бъда полезен с няколко съвета. Първо погледнете нивото на маслото си, то трябва да бъде по средата на измерителната пръчка (точно между мин. и макс.), попринцип повечето производители препоръчват двигателното масло да се сменя на 10 000км. затова винаги като сменяте маслото си отбелязвайте в една книжка на колко км. сте го сменили (по киолометража на таблото с уредите) и точно спазвайте тези километри. Заедно с маслото се сменя и масления филтър. Сменете си и въздушния филтър, ако не сте го сменяли скоро. Попринци и той се сменя на 10 000км., но в големите градове е много мръсно и смяната му се налага по-често. Много важна предпоставка за да бъде колата ви икономична е да сменяте по-честичко този филтър. Препоръчвам смяна и на горивния филтър. Хубаво е да проверите и ремъка който минава през алтернатора ви и водната помпа. Той се сменя на около 20 000км. Този ремък е важен, защото при евентуално скъсване си оставате на пътя ако нямате резервен. Колата ви ще прегрее за по малко от 5 мин. Хубаво е в багажника да имате такъв резервен ремък и необходимите инструменти за смяната му. Хубаво е да смените и четките на въпросния алтернатор (алтернатора е у-вото което зарежда акумолатора, когато двигателя работи. Може би за по-некомпетентните в тази област е най-добре да си купите въпросните четки за вашия модел кола и да отидете в някой сервиз да ви ги сменят). Препоръчвам да си смените тези четки, защото са важни. Не знаете тяхното състояние какво е, и е възможно да останете напрактика без акумулатор някъде на път. Проверете нивото на маслото си и в скоростната кутия. Сменете си палеца и капачката на делкото, хубаво е да имате резервни и в багажника си. На около 3-4 години е хубаво и да сменяте и кабелите на свещите си. А самите свещи се сменят на около 30 000км. Съветвам ви да вземете една книжка и там да си пишете всичко което сте правили по колата си. След като приключихме с двигателя (за друго не се сещам в момента), проверете дали ви работят всички светлини по колата включително и чистачките. Хубаво е да обърнете и специално внимание на гумите си. Гуми на повече от 6 години са направо за боклука. Подръжката на колата не е ташак работа и затова ви съветвам да обърнете специално внимание на нея дори и нова да е.  Ако сте направили всичко това до тук което изброих е хубаво все пак да отидете и на сервиз да прегледат предницата ви и останалите системи по колата. Сега вече спокойно можете да потеглите на почивка и мога да ви пожелая само ЛЕК ПЪТ!
Виж целия пост