Има ли смисъл от предучилищната?

  • 3 371
  • 43

Анкета

Има ли смисъл предучилищната?

Опции:

* Гласуването приключено: вт, 09 окт 2007, 16:19

От няколко дни ме гложди този въпрос  Thinking-
Какъв е смисълът от предучилищната? newsm78 Thinking
Една година в учене и после вместо 11 още 12 години-общо 13 се получават. Shocked
За какво е това  натоварване и зор на децата, имайки предвид,че
В крайна сметка едно време за 11 се научаваше доста повече отколкото сега за 13 Wink
Само аз ли си го мисля това newsm78


Едно от двете ми се вижда  излишно или предучилищната или 12 клас Thinking
Виж целия пост
# 1
Според мен има.Нещо като бавен преход от по -неангажиращите занимания в ДГ и училището.Деяна беше предучилищна в ДГ.Имаха време за игри и свободни занимания ,и време за подготовка за 1кл.
Виж целия пост
# 2
В детската градина е едно, но тези, които я карат в училище  Thinking
си е все едно е в първи клас.
Виж целия пост
# 3
Защото в градините няма достатъчно места за всички  Wink. Според мен децата на 6 г. така или иначе са много любознателни, искат да знаят всичко, помнят добре и е време да са си ученици. В много държави училището започва на 6, някъде даже и на 5г. И постепенно покрай игрите минават към сериозните занимания.
Но виж защо да се учи до 12 клас и аз не разбирам?!?
Виж целия пост
# 4
Гласувах с "Да", защото:
1.Няма нищо общо с първи клас Stop-учат само отделните елементи на буквите и съответно ги пишат-по този начин подготвят и тренират ръката(и ума Grinning)
2.Това е по плавният преход  за адаптация на едно дете, което не е посещавало ДГ Peace
3.Предучилищната не случайно се нарича Подготвителна група-има за цел да подготви децата за порядките/режима на учебния процес.

Аз лично съм много доволна от Подготвителната група на сина ми преди 2г. и мисля, че има смисъл Peace
Виж целия пост
# 5
И аз гласувах с ДА  Peace
Определено е преход и начин  да свикнат децата от безгрижните игри в детската градина към задълженията си в училище.
Но това с 12 клас не го одобрявам  Naughty
Тези експерименти в образователната ни система няма да доведат до добро.
Виж целия пост
# 6
Съвсем накратко- ползата от предучилищната, дори и в ДГ, намирам най- вече не в това, че детето Х ще изучи конкретна материя. Преди училище има деца, които никога не са излизали от къщи /образно казано/, не са посещавали детско заведение и не са се сблъсквали с организационната форма на живот, което става чак при навършени от тях 7 години. Това често би могло да им подейства разстройващо, трудно им е да свикнат с новия начин на общуване, с наложения от трети лица режим, а когато това свикване става едновременно с изучаване на вече съществени неща /четене, писане, смятане/ на хлапетата им става двойно по- трудно.
В градината на сина ми имаше сформирани две подготвителни групи- едната на "питомци" на градината, а другата- на деца, които не бяха посещавали детско заведение до тогава. Разликата беше много голяма, не толкова в интелекта на децата /него не мога да го преценя, не съм общувала с тях индивидуално/, колкото в стеснителността, трудността при общуване, при изразяване на мисли и изяви пред публика.  
За 12 клас и при сегашната ни система- няма смисъл. Друго би било, ако се учи 12 години, но през последните 4, да речем, се придобива професия или поне квалификация за определена работа. Пък да не говоря за смехотата "13-ти клас".
Виж целия пост
# 7
Всъщност може би сте прави,че 12 клас е по-излишният  Peace
Виж целия пост
# 8
от преду4ищна определено има нужда,не знам в бг как са но тук в преду4илищната го у4ат да 4етът и пишат,на4ален английски ,математика и в първи клас децата влизат напълно готови
разликата м/у такива деца и гледаните в къщи е огромна
голямата я пуснах на преду4илищна само 2рия срок ,при положение ,4е по4ти не знаеше езика ,запо4на 1ви клас като беше настигнала останалите деца
за 12 и 13 съм напълно съгласна 4е е излишен
Виж целия пост
# 9
Също гласувах ЗА - защото това е начин на адаптация на децата да преминат от градината към училище, да свикнат с нови порядки. Обаче писах и в друга тема, че в предучилищната 80% сигурно и повече от децата могат да четат и смятат, незнам дали няма да загубят интерес, когато в началото на първи клас започнат да повтарят същите неща. newsm78
Виж целия пост
# 10
Писах някъде по тази тема. Затова тук ще кажа само няколко думи.

Да, има смисъл. И двете ми деца я караха в училище и всички бяхме много доволни.
 Най-важното за тях беше, че са като големите - в училище, на чиновете, с междучасие, тръгват си на обед, а "онези в детските градини са бебета". Така " " изглеждаше през детските очи.
Виж целия пост
# 11
Ако детето ходи на градина,няма нужда от предучилищна-там си ги подготвят постепенно и системно още от първа група. Рисуват,лепят,творят..участват в игри и викторини,учат се на ред и тн. Всъщност там 4група се явява подготвителна,но тя не е нещо по-различно от останалите години.
Виж целия пост
# 12
Гласувах с да, макар, че синът ми остана в градината за предучилищна. Предпочетох още една година да се чувства дете. Simple Smile
Виж целия пост
# 13
Според мен има смисъл от предучилищна. Учат се да пишат и четат. Специално при племенницата ми, видях че има напредък в четенето и писането, както и рисуване, точно след като завърши предучилищна. Сега тръгна в 1 клас и е доста уверена, че ще може Peace... въпреки, че първия ден се разревала, че ще ги карат да пишат Laughing, а тя можело да не се справи, щото лятото била забравила някои букви.
Има, Лео, има смисъл Crazy.
Виж целия пост
# 14
В детската градина е едно, но тези, които я карат в училище  Thinking
си е все едно е в първи клас.
Това си е избор на родителя.Щом не иска да е в училище като първи клас ,да си даде детето в ДГ.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия