Духовната маргинализация за единадесетокласници

  • 2 718
  • 38
Съзнанието на читателя се подготвя в шест фрагмента, които разчленяват епизодите от историята на Ненко до послесловието, което нееднородно удвоява дискретния до този момент авторски коментар като просторен нравствено-политически анализ на времето.

Експозицията въвежда в социалната ситуация на Ненковото семейство.

Вазов психологизира портретните детайли едновременно уедрено и тънко, ваятелно.

обрисовка


духовната маргинализация


Случайно попаднах на литературни разработки за кандидат-студенти и гимназисти и на учебник по литература за 11 клас. Пълно е с подобни чудесии.

Моля, обяснете ми, има ли смисъл от такива тежки и претенциозни изречения?  newsm78 Все пак става въпрос за ученици, не за филолози трети курс.

Интересно ми е какво е мнението на учителите по литература. Ако има такива, предварително им благодаря.
Виж целия пост
# 1
. естествено, че има. Представяш ли си колко са горди със себе си писарушките, упражяващи това словоблудство? А тези, дето проверяват? А? Те знаят какво значат думичките, а 11-класниците - не.
Виж целия пост
# 2
Ахаха, аз понеже писах простичко и кратичко, 3,38 на КСК по литература Laughing
Прочетох го, не разбрах какво точно искат да ми кажат, може би защото завършвам френска филология.
Ще пробвам пак докато схвана. Иначе духовна маргинализация знам какво е, и в 11 клас знаех, друг е въпрост дали бих се сетила да го напиша. Crazy
Пак го прочетх първото, не го схващам, според мен няма особено ясна идея в това изречение newsm78
Виж целия пост
# 3
Не знам, освен да се отвратят учениците от литературния анализ, друг вариант не виждам. Те и без това са доста разглезени напоследък (с такова впечатление съм останала), пък да четат по два път и по три пъти...
Айде, има ли учителки?
Виж целия пост
# 4
Искам да ви кажа, че дори и дипломирани филолози трудно ще го разберат!
Подобни анализи на класиците на българската литература винаги са ме изумявали - защо трябва да се отдалечават толкова от езика на автора?
Виж целия пост
# 5
Не смятам, че е нужно. Хубаво е човек да има богата словесна култура, но за единадесетокласник не е нужно да притежава чак толкова тежък изказ.
Не съм учител по литература.
Виж целия пост
# 6
...приложението на кича в литературата,пример:..."нееднородния...дискретния..."сиреч многопластовия,но нежно прилепващ...за ежедневното му веднъж месечно използане в мес...цик....мик Mr. Green
Виж целия пост
# 7
Ако съм благосклонна и реша да търся мотивите за написването на подобна словесна перверзия, бих казала, че целта на автора е да убеди учениците, че е желателно в анализите си да не използват булевардния език, чрез който общуват в ежедневието си (т.е. да им се даде пример за изискан академичен изказ). Ако не съм толкова благосклонна, бих казала, че някой (някои) си е напълнил всички възможни дупки с пари, без да го интересува стойността и приложимостта на написаното.
Виж целия пост
# 8
Ето, Нимфетка чаках да каже съм ли или не съм глупава, че не схващам. Явно не съм Laughing
Виж целия пост
# 9
Уф, всички сме на едно мнение, не е интересно. Друго беше някой да напише, че при проблеми с артикулацията се препоръчва четене на глас на въпросния учебник.
Виж целия пост
# 10

Експозицията въвежда в социалната ситуация на Ненковото семейство.



Извинете, по- голяма глупост не бях чела. Като ученичка четях много критика. Това на кой критик е ми е любопитно. Разбрах го какво казва, ама " социалната ситуация" много бие на смях.  И винаги съм се чудила на това, как критиците решават, че авторът пишейки/ съчинявайки си, творейки/ аджеба за съзнанието на читателя мисли.
Виж целия пост
# 11
Ако не съм толкова благосклонна, бих казала, че някой (някои) си е напълнил всички възможни дупки с пари, без да го интересува стойността и приложимостта на написаното.
А за трафаретите на Радев в учебника по Възрожденска спомняш ли си? Laughing Laughing
За горепосочените цитати просто нямам лексеми, какво друго да кажа. Laughing
Виж целия пост
# 12
Да има някой, който още да се чуди защо днешната младеж е неграмотна?  Mr. Green
Нали, ако въпросните анализи бяха написани на чист български език, нямаше да има нужда от частни уроци, следователно, цели гилдии от преподаватели, критици и издатели щяха да мизерстват само на едни заплати?  Mr. Green
Бедни ми, бедни Огнянов, добре, че си само литеретурен герой!  Tired
Виж целия пост
# 13
Вера Котева, konche, го е мъдрила точно това. Но и другите критици в това помагало имат същия стил.
Виж целия пост
# 14
Днешната младеж, трънки. Преди сто години, когато кандидатствах в СУ, искаха да пишем точно такива глупости. Даже имаше едни точно таквиз теми, които се купуваха на черно. Назубриш ги и си в СУ с двата крака.  Mr. Green
П.П. Скоро ми попадна тетрадка по литература на ученичка от елитна езикова гимназия. Випуск 1988. Отличничка, приета на първо място в два ВУЗ-а. Е, по-смешно нещо не бях чела.  Joy Joy Joy
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия