повтарям 5 клас за четвърти път

  • 13 067
  • 52
 ShockedСигурно ще си кажете,тази не е добре.И наистина започвам да се чувствам така.Аз самата съм била в 5 клас преди доста години,веднъж го карах с голямата и веднъж със средната дъщеря.Сега с най-малката отново .Но там е проблема,че досега не съм срещала затруднение да помогна.А сега  #Crazy.Особено материалът по български е нещо отвратително.Аз съм учила в езикова гимназия,с доста висок стил на преподаване.Но учебникът по български език за пети клас ,според мен,си е направо за студенти българска филология.Защо имам чувството ,че  една от целите на нашето образование е да откаже децата да учат newsm78.
Споделете имате ли такива проблеми,как се справяте стях?По кой предмет срещат най-голяма труднот вашите деца?
Виж целия пост
# 1
наскоро правиха тест по бълг. език и моята не знаеше какво е "базилика", не отговорила на въпроса, по- ниска оценка. За момент и аз се замислих, какво означава  Mr. Green.

Тия деца ще ги побъркат, като гледам учебниците поне 30% са ненужни глупости.
Виж целия пост
# 2
Напълно съм съгласна. И моята дъщеря е 5-ти клас, и аз откачам. Класната й е малко куку, но за едно е права - искат да направят децата ни дебили.
Виж целия пост
# 3
И аз смятам, че направо искат да откажат децата от ученето с тези учебници, преписвани от университетските. Може би на Европа и трябваме само като обслужващ персонал. В горните класове 10-12 е направо отчайващо положение, незаинтересовани учители, които влизат в час само ако нямат друга лична работа, отвратителни учебници. Друго, което ми прави впечатление - на род. среща самите учители казват да не си харчим парите за учебници, щели да учат по записки. Нали се сещате като ходят с 1 тетрадка колко записват. Всеки ден по 2 - 3 свободни часа и разкъсано време, висене по кафета. Ако не ги натискаме могат да се дипломират неграмотни.
Виж целия пост
# 4
Да използвам малко темата... За шести клас става въпрос - не съм много сигурна за разликата между възвратно лично местоимение и възвратно притежателно местоимение, според мен е основно в това, че първото върви комплект с глагола, докато другото - със съществителното... Моля мами помогнете, или да пиша на Лиска?
Да пояснявам на детето на време, щото иначе... абе тези учебници от дебили ли са писани? По мое време всичко беше точно и ясно...
Виж целия пост
# 5
Възвратно-лично местоимение - подлогът върши действието за себе си или върху себе си:
Иван се мие = Иван мие себе си.
Срв. Иван го мие. - действието излиза от подлога , но пада върху друго лице. /го - лично местоимение/
Форми на възвр.личното местоимение - себе/ себе си /Вин.падеж/; на себе си /Дат. падеж/
Синтактична служба - допълнение
Възвратно-притежателно местоимение - означава принадлежност само на подлога:
Иван взе своя учебник.
Срв. Иван взе неговия учебник. /неговия - притеж. местоимение, учебникът принадлежи на друго лице/
Форми на възвр. притеж. местоимение - свой, своя, свое, свои.
Синтактична служба - определение
Виж целия пост
# 6
  bouquet
Много благодаря за точното определение. Имам само един допълнителен въпрос -
Иван се мие.
"Се" как се подчертава - като допълнение или обстоятелствено пояснение (имаше ли разлика при подчертаването)?
Виж целия пост
# 7
Реших да водя детето на частни уроци по български.Няма да мога да изляза наглава с този матриал.На времето "Красивото момиче хвърли топката." момиче с и беше подлог и определение красивото,сега красивото момиче е разширен подлог. А в "Стоян и Иван играят на
двора "Стоян и Иван са еднородни подлози свързани съчинително със съюза и. #CrazyНе ,не или децата или родителите ще изпушим .
Виж целия пост
# 8
  bouquet
 Имам само един допълнителен въпрос -
Иван се мие.
"Се" как се подчертава - като допълнение или обстоятелствено пояснение (имаше ли разлика при подчертаването)?
Допълнение - кого мие? Две черти и една пресечена.
Обстоятелственото пояснение се открива най-често с въпросите къде, кога, как и се подчертава с две прави и две пресечни.
mam4eto fut, подлог + определение = разширен подлог.
Еднородни подлози - два или повече подлога /т.е. вършители на действието/.
Виж целия пост
# 9
mam4eto fut, не мога да не се присъединя към становищата за липса на съобразяване на начина на пресъздаване на материала в учебниците с възрастта на децата.
Аз пък мисля, че целта е не да останат "тъпи" децата, а просто учебниците са написани на академичен език, защото са писани от университетски преподаватели и те не са си направили труда да ги адаптират за деца от съответната възрастова група. По- лесно е да препишеш готов материал от пореден учебник на ВУЗ, особено ако работиш в този ВУЗ, да речем, от колкото да направиш необходимата адаптация.
В случая- ясно е какво е "разширен подлог" и "еднородни подлози" от примерите, които си посочила, но това определено не е необходимо на едно дете в VІ клас. Достатъчно е да знае какво е просто "подлог".
Не е нормално родителят да стои и да учи с едно 10 и горница годишно дете. Системата явно куца, щом това се налага сега, а не беше нужно по времето, когато бяхме ученици.
Виж целия пост
# 10
Подкрепям изцяло мнението на Judy. Има излишни подробности в учебниците, заради което не се усвоява добре същественото.
Виж целия пост
# 11
    Майчета!Хайде да напишем петиция,до министерството на образованието,за това което споделяте тук!!!
    Аз бях пускала други подобни теми,но нещата не се развиха тогава...Наистина съсипват децата ни.Наистина след като едно дете на 10години,не може само да си пише домашните,и това е масово,значи системата куца...Моите още са малки,но ви гоним...
Виж целия пост
# 12
По този въпрос бих се включила лично във всяко едно начинание, което цели да доведе до по- добро систематизиране и оформяне на учебния материал /не до "улесняване" или снижаване на изискванията, а до по- достъпно пресъздаване на същия/.
Виж целия пост
# 13
По този въпрос бих се включила лично във всяко едно начинание, което цели да доведе до по- добро систематизиране и оформяне на учебния материал /не до "улесняване" или снижаване на изискванията, а до по- достъпно пресъздаване на същия/.
ОК
Като майки на по-големи деца,демек с повече опит,дайте конкретни предложения!!!
Виж целия пост
# 14
          Една мъжка подкрепа за казаното по-горе. Моите две деца са в пети клас, но да си призная материалът по български език, т.е. граматиката е кошмарна за мене. Ужасно е, но съм мислил, че поне до 8 клас ще мога да помагам на децата си, с други думи ще имам необходимите знания да се справя с материала. Все пак с висше образование съм. Да, ама не.
          След като разбрах с учудване че ПодБалканските полета, които по мое време бяха такива, са станали ЗадБалкански вече нищо не може да ме учуди.
          Понеже едното от петокласниците ми е дете със СОП и учи в друго училище, по някои от предметите учи по друг учебник на друго издателство. И се разминават факти. Световни шампиони сме да променяме или подменяме както си искаме фактите. Думички като География ,История са тотално отхвърлени. Сигурно Човек и общество е по-ясно за децата, както и Човек и Природа. #Cussing out
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия