Единен дарителски номер (DMS) е регистрирана търговска марка, разработена за първи път в Чехия в партньорство от Чешкия дарителски форум, Vodafone, Telefonica и T-Mobile в Чехия.
В България проект DMS се осъществява в партньорство от Български дарителски форум и Фондация "Помощ за благотворителността в България" и предоставя възможност за дарения чрез SMS на абонати на трите мобилни оператори - GLOBUL, VIVACOM и M-Tel - в България.
DMS стартира през май 2007 и дава възможност за едновременното провеждане на неограничен брой кампании на частни лица, организации и институции, които да набират средства чрез SMS. Набраните суми се изразходват целенасочено и единствено за различни каузи и инициативи, като подобряване на здравословното състояние или спасяването на живота на български граждани, инвестирането в дейности, насочени към решаването на значими обществени проблеми от социален, екологичен или друг характер.
Проектът се управлява от DMS Борд, който се състои от представители на двете организации, трите мобилни оператора, на медии, рекламни и медийни специалисти, обществени личности.
Системата гарантира, че никой от участващите партньори не формира печалба от набраните чрез дарителски sms средства.
Ако решите да дарите за определена кауза чрез DMS, Вие ще откриете, че този начин за дарение има следните предимства:
гарантира предоставянето на обратна връзка на дарителите за набраната сума и изразходваните средства;
предоставя на легитимни неправителствени организации и публични институции в България възможност да набират средства с благотворителна цел;
предоставя възможност за набиране на средства на физически лица, които имат нужда от средства за лечение, независимо от възрастта;
въвежда единни критерии за достъп на организациите, институциите и физическите лица;
налага единен номер за всички благотворителни кампании и за всички участващи мобилни оператори;
налага единна цена на дарителския SMS, еднаква за всички кампании и участващи оператори. Всеки изпратен SMS на номер 17 777 ще бъде таксуван с 1,20 лв. с ДДС;
гарантира прозрачност и отчетност на кампаниите чрез централен информационен портал;
дава възможност за извършване на кампании за набиране на средства през цялата година.
ВАЖНО: Всички финансови постъпления се превеждат на кампанията, за която са предназначени, с изключение на невзетите плащания и административните разходи по проекта, които не надвишават 10%.
Невзети плащания:
сумите, които не се превеждат от страна на мобилните оператори към съответните кампании, в случаите, когато абонати на операторите, изпратили дарителски sms, не платят своите сметки за месеца, в които са включени изпратените sms в подкрепа на кампаниите.
за реален акт на дарение се счита плащането на изпратените дарителски sms към мобилните оператори, а не тяхното изпращане.
Административни разходи:
техническа поддръжка на SMS номера;
разходи по поддръжка на Интернет портала на DMS;
банкови такси за преводите на набраните суми към съответните кампании;
изготвяне и разпространение на рекламни материали, които обясняват механизма на DMS и предоставят информация на дарителите за активните кампании;
изготвяне на подробни отчети за финансовите постъпления;
подкрепа за кандидатстващите кампании в подготовката на документи;
проверка от страна на външни независими експерти на истиността и верността на кандидатурите на кампаниитена организации, институции и физически лица;
проверка на истиността и верността на финансовите отчети за изразходени средства на кампаниите;
Тук ( http://www.dmsbg.com/index.php?page=5 ) я има информацията за кандидастване.