Списък с негативна кредитна история - въпроси

  • 2 342
  • 11
Става въпрос за следното - моя приятелка кандидатства за кредитна карта в ПИБ. Обаждат й се да й откажат защото името й фигурирало в списък с нередовни платци, при което тя няма какво да направи освен да се изуми Laughing Никога не е имала вземане даване с банки, не е телгила крадити и никой някога не я е търсил да погасява каквото и да е. Клиент е единствено на ПИБ и то има дебетна карта. От ПИБ й казаха да се обърне към БНБ, но едва ли някой там ще обръща внимание на подобни въпроси. Ако знаете какво се прави в случая - къде е този списък, как може да се види, и въобще как да се порвери защо името й е там, моля отговорете. Благодаря ви! Hug
Виж целия пост
# 1
Ако е била поръчител на някой нередовен длъжник това също се отчита.

Иначе предполагам са имали предвид Централния кредитен регистър. Обаче никаква идея нямам как частно лице може да си направи проверка.
Виж целия пост
# 2
Ако е била поръчител на някой нередовен длъжник това също се отчита.

Иначе предполагам са имали предвид Централния кредитен регистър. Обаче никаква идея нямам как частно лице може да си направи проверка.

Поръчител е била 2-3 пъти, но нали все пак е трябвало да я потърсят като платец- от години живее на едно и същи място и никой никога за нищо не я е търсил, което е странното. Rolling Eyes
Виж целия пост
# 3
Ето това намерих

Информация относно задълженията Ви, излизащи в ЦКР, бихте могли да получите само от централата на БНБ в София, като начините за това са два:
• Единият е да се свържете с БНБ по телефона ((+3592) 91459 (централа)) и от там да Ви свържат със служителите в ЦКР, които след като се представите и срещу Вашето ЕГН, биха могли да Ви дадат информация относно Вашите задължения.
• Другият начин е, чрез писмо, с нотариално заверено копие на Вашата лична карта, изпратено до БНБ,с обратна разписка, да Ви бъде върнат отговор с Вашите задължения, записани в ЦКР. Такъв тип запитване извършено веднъж годишно е безплатно, а всеки следващ път се заплаща по официално установена тарифа от 10 лева.

Но, за да сте сигурни и за да получите повече информация, най-добре ще е да звъннете на горепосочения телефон в БНБ - (+3592) 91459 (централа), от където да Ви прехвърлят към служителите в ЦКР, които ще отговорят най-точно и подробно на Вашите въпроси.

http://209.85.129.132/search?q=cache:Q3tK8MPRPJcJ:www.moitepari. … mp;cd=3&gl=bg


И ще видим какво ще стане Simple Smile Благодаря, Рокси Hug
Виж целия пост
# 4
Никога не е имала вземане даване с банки, не е телгила крадити и никой някога не я е търсил да погасява каквото и да е. Клиент е единствено на ПИБ и то има дебетна карта.

и стоки на изплащане не е ли купувала  newsm78 иначе странно- да  Confused
Виж целия пост
# 5
Не, Леля Зеля, не е купувала и стоки на изплащане.

Сега като звъня на този телефон 02/91459 й дадоха инфо, че забележете стояло 1 левче необслужено задължение по Транскарт Shocked Първо, че Транскартата й все още е валидна, второ, че там редовно внася повече, и отделно от това, че това левче никъде не й отвисява като задължение Shocked............е, има някой, който не е в ред в тая държава. Затова пък сега се е юрнала да си закрива Транскартата, защото вече тая идиотщина й дойде в повече. А сега говори с тия от Транскарт и те казват "няма такова нещо"......... едно време като са се делили от Евробанк е станало това безумие.  Тя им казва - ок, това са ис ваши отношения, аз съм имала да плащам това, платила съм го, това че вие се делите си е ваша работа - мен ме интересува какво имам да плащам и аз съм го платила  Shocked....та внимавайте, ако името ви цъфне в подобен списък - сетете се дали нямате отношение с Транскарт......Благодаря ви и дано темата е полезна на някой. Лек ден на всички Hug
Виж целия пост
# 6
Виж сега, в читавите страни, когато стане такава грешка, се проследява въпроса до момента, в който се поправи грешката в кредитната история - май в България това е в ЦКР. Обикновено става, като институцията, която е източник на грешката, подаде данни до кредитния регистър и там променят базата данни така, че лицето да няма проблем в кредитната история нито в момента, нито в миналото.

Нека твоята приятелка проследи нещата докрай, за да е сигурна, че всичко е наред.
Виж целия пост
# 7
Виж сега, в читавите страни, когато стане такава грешка, се проследява въпроса до момента, в който се поправи грешката в кредитната история - май в България това е в ЦКР. Обикновено става, като институцията, която е източник на грешката, подаде данни до кредитния регистър и там променят базата данни така, че лицето да няма проблем в кредитната история нито в момента, нито в миналото.

Нека твоята приятелка проследи нещата докрай, за да е сигурна, че всичко е наред.

Това ще направи Peace Благодаря Hug
Виж целия пост
# 8
Доколкото зная след като бъде погасено "задължението" в кредитния регистър абсолютно се заличава като такова, т.е. все едно никога не е съществувало!
Виж целия пост
# 9
Доколкото зная след като бъде погасено "задължението" в кредитния регистър абсолютно се заличава като такова, т.е. все едно никога не е съществувало!

Вече не, обновен е и излиза с история. Ако преди, като си покриеваш задълженията кредита минава в редовен - то вече не е така. Стоят си закъсненията и всичко.

 
Виж целия пост
# 10
И ние имахме подобен проблем именно с Транскард, след който закрихме картата.

За съжаление след покриване на задължението не се заличава все едно никога не е съществувало (не знам как е в цивилизованите държави, но у нас - определено не). Всеки път като имаме вземане-даване, свързано с кредити, се стига неизменно до "Ама тука ви излиза, че към Транскард..." и трябва да ги убеждаваме да проверят по-внимателно какъв е случаят. Приятелката ти да се подготви психически...
Виж целия пост
# 11
Напротив справката в ЦКР показва кредитната история както по действащите, така и по погасените задължения. Естествено когато става дума за грешка на банката, това би трябвало да се коригира, а вие трябва да проследите дали това се е случило.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия