Проблем с учителката на един второкласник

  • 2 589
  • 15
Здравейте на всички мами, отдавна ви чета но ето че дойде и моя ред. На кратко имам син на 8 г във втори клас, не е от отличниците в клас, но полага старание и се учи до колкото може. Вкъщи когато правим диктовки , четене и математиката всичко е ок, като направим компромис с диктовките. В училище на дъската буквално блокира и прави елементарни грешки. Тъй като и не чуваме с едното ухо диктовките също не са перфектни, но има нужда от окуражаване и се получава. Като цяло сме доволни от учителката, макар да не одобрявам някои от методите и' все пак поддържам уважението и респекта му към нея, но така беше до скоро, когато в един разговор за училище, децата и учителката буболечката ми сподели че тя много им се кара, обижда ги, че са за училище за бавно развиващи се и .... ..... Конкретна ситуация от петък: Изпитват го на дъската, прави грешка и тя започва да му се кара как не можел да направи нищо, как майка му отново ще каже че се е стреснал и е блокирал и  разсеял и т.н. Отивайки да го взема тя естествено ми представя случката и аз отново и казвам, че на дъската му е трудно и има изграден стрес от това. При което получих следния отговор:" В живота никой няма да го чака стресът му да мине, трябва да се справя във всяка ситуация." Прибираме се към вкъщи, той мълчи и накрая ми изтърсва: Знам че не ставам за нищо, аз съм едно нищо. Представете си как се почуствах. Това вкъщи няма от кого да го чуе, питам го кой ти говори така, кой ти казва тези неща. Отговорът както се досещате е учителката. Все още обмислям разни вариянти за реакция от моя страна, но ми е трудно с оглед това да не рефлектира върху него. Моля ви споделете какво бихте направили вие в тази ситуация!?!
Виж целия пост
# 1
Здравей,
Аз лично първоначално бих поговорила с някой родител, или на някое негово приятелче или някой, който познаваш ти по-добре, за да разбера дали това е някакво лично отношение или просто госпожата е такава. После може и към директорката да се обърнеш, в крайна сметка тя е тази, кото има наблюдения върху учителите и учениците, макар че ако и тя не е цвете за мирисане може да се застъпи неправилно за учителката.
Това лично ще направя аз ако се случи такова нещо на детето ми Simple Smile
Виж целия пост
# 2
 Най- напред разпитай дали и с други деца се отнася така или е индивидуална само към вас. След това спокойно си поговори с г-жата/ако е само към вас/,ако трябва говори и  с директора.Не оставай нещата така!  bouquet
Виж целия пост
# 3
Много ми е познато!
Моят също е във втори клас.Получи се същото по английски, но се стигна до там, че детето не искаше да ходи на у-ще когато имат английски.
Говорих с г-жата и я помолих макар и незаслужено да му пише висока оценка.Така му писа 5 и нещата изведнъж се промениха.Той реши, че е много добър по английски и дори в къщи започна да пише!!!Сега дори 6 има! За старание.

Обясни на вашата г-жа, че във втори клас най-важното е, да ходят с желание на у-ще и да се създадат навици за учене, а не да се травмират децата.
Виж целия пост
# 4
Здравейте!Прочетох всички отговори и мога само да кажа,че и да отидете при директора на училището нейната работа е да защитава своите подчинени.Затова се получава така и затова сме до тоя хал и децата страдат от това.И при нас имаше такъв проблем,и ви го казвам от личен опит.Вие трябва да успокоите детенцето и напротив да му кажете,че ще се справи със трудностите.А за тая госпожа трябва вие да отидете при нея и да се разберете и ако е необходимо да изпитва детето писмено след като се притеснява на дъската.Те са още много малки за да ги стресира по тоя начин,а и какво може да ги научи тогава след като така ги обижда.Тя им създава чувство за малоценност по тоя начин.Не се притеснявайте,но идете при нея и и кажете,че ако нещата не се оправят и детето не се успокои за да започне свободно да мисли и работи тогава стигнете по-нагоре.Аз уважавам родители които са настоятелни и са винаги в полза както за себе си така и за децата си. Simple Smile
Виж целия пост
# 5
Благодаря на всички мами, които взеха отношение по моя въпрос!
За да внеса малко уточнение, мога да кажа че отношението на учителката е не само към моя син, не е към целия клас, а по скоро към определена групичка деца. С риск отново да се повторя разговора с мотивацията и необходимостта от по-добра оценка вече съм го водила с нея относно диктовките. Детето ми не чува с едното ухо и в разговорите с лекуващия го лекар ми бе обяснено, че той трудно ще различава звучни и беззвучни съгласни и е необходима много работа и постоянство от моя страна, както и разбира се правя. Обяснила съм не веднъж за тези проблеми, резултати няма, пише му 2 , 3,4 каквото си е решила, макар да се вижда че грешките му са от друго естество, пише думи по този начин: двърт/твърд; готов/котов; искам/исгам.
Проблема за мен е много деликатен, тъй като са страхотен клас, заедно са от детската градина и не бих искала да разреша това с преместването му в друг клас или училище. Промяната и стресът ще са пак на негов гръб. А може да се окаже че е било само " ОТ ТРЪН ТА НА ГЛОК, ЧЕ НА ПО- ВИСОК".
 От друга страна в желанието ми да съм деликатна , мога да остана неправилно разбрана и отново да няма резултати.
Виж целия пост
# 6
ZUZANA, ако детето има обучителни проблеми, заради ушенцето, можеш да се поинтересуваш как стоят нещата с ресурсните учители. Мисля, че няма да е излишно, ако има такъв по предмета, за да му помага.
Виж целия пост
# 7
Здравей зайче 3, знам за ресурсните учители, но проблема не е с асимилирането на материала, а с диктовките в училище. Просто има букви които ги чува по друг начин, а по някога признавам си разсеян е но не съм сигурна дали е от ушето или си е просто блейка.
Виж целия пост
# 8
Ако аз бях на твое място, щях да се консултирам все пак със специалист за деца с обучителни проблеми. Така, най-малко, ще накараш учителката да се съобразява с препоръките на специалиста.
Виж целия пост
# 9
 Ох, много неприятна ситуация! 4 години се борихме с такава пристрастна г-жа. Е,борбата беше с вятърни мелници.
 Щом не ви се мести/което и според мен е правилно/, имате две възможности.
 1. Водите детето на психолог, и с неговото становище разговаряте с въпросната персона.Ако нещата не се променят, с документа - при директорката!/това ми беше краен вариант/
 И нашата бивша се опита да смачка детето ми ,но ние бяхме зад него и не успя. Ще му казва че за нищо не става  Crazy!
  2. Оставяш детенце да се справя само.Колкото - толкова. Работите в къщи повече, а оценките - нямат значение. /това приложихме, но с оценките не сме имале проблеми/.
 Успех  bouquet
Виж целия пост
# 10
Въпросът не е само в оценките, а в желанието да ходи на училище, да учи и да уважава учителите и образованието като стъпало за бъдещето си, което е правилно според мен. Същото е и с комплексите които се опитва да му създаде. То е ясно борба ще има, но първоначалната ми идея за тази тема бе да открия с ваша помощ най-нетравмиращия и щадящ за нейното его и за психиката на моето дете начин да се справя със ситуацията. Благодаря ти Ali_sun, а можеш ли да ми кажеш за какъв документ става въпрос !?!
Виж целия пост
# 11
 Ами не знам точно какъв е документът/слава богу не стигнахме до там/,просто за себе си обмислях варианта . Предполагам, че когато заведеш детето на психолог, то той би могъл да даде писмено становище за емоционалното му състояние. Моето дете също беше много травмирано,да не говорим,че нашата дори и децата настройваше срещу него.
 След като първите години се опитах да говоря с нея,тя изкара детето ми лъжец! Учех го какво да каже и да направи.Насърчавах го да учи , и да не и обръща внимание.Винаги съм била на принципа,че знанията никой не може да му вземе.
 Накрая в злобата си започна да говори против мен пред целия клас/някакви глупости,разбира се/, тогава детето вече беше на ръба.Изпратих мъжа ми, с две думи и е казал че не се държи като човек, и това е последния разговор с нея. Е, беше в началото на 4 клас, и нещата поспряха.
 Вече сме 5 кл. , но въпросната още продължава да се опитва да го тъпче.Не успява ,разбира се!Вече имаме нови учители, които се държат по съвсем различен начин.
 Най-много ме радва фактът,че детето ми психически устоя.Сега е горд със себе си,че се е справил сам /не отрича нашата помощ,разбира се/.
 Стана дълго , и няма конкретен съвет, но просто споделих с две думи трудностите през които минахме. Положението е супер неприятно , и аз с цялото си сърце ти желая проблемът ви да бъде разрешен бързо и лесно!
Виж целия пост
# 12
ZUZANA, извинявай но имате ли си татко.
Ако да - прати него да се разправя с вашата груба госпожа.
Не ми е приятно да го призная, но обикновено отношението към татковците е доста по-добро.
Пък и към теб явно тя има неособено добро мнение.
Виж целия пост
# 13
За да внеса малко уточнение, мога да кажа че отношението на учителката е не само към моя син, не е към целия клас, а по скоро към определена групичка деца. С риск отново да се повторя разговора с мотивацията и необходимостта от по-добра оценка вече съм го водила с нея относно диктовките. Детето ми не чува с едното ухо и в разговорите с лекуващия го лекар ми бе обяснено, че той трудно ще различава звучни и беззвучни съгласни и е необходима много работа и постоянство от моя страна, както и разбира се правя.
Проблема за мен е много деликатен, тъй като са страхотен клас, заедно са от детската градина и не бих искала да разреша това с преместването му в друг клас или училище. Промяната и стресът ще са пак на негов гръб. А може да се окаже че е било само " ОТ ТРЪН ТА НА ГЛОК, ЧЕ НА ПО- ВИСОК".
 

Все едно чета себе си от преди година или две. Абсолютно същата случка имах с големия ми син и неговата учителка от 1 до 4-ти клас.
Подчертала съм пасажите, които ми се сториха важни. При нас също имаше едно отношение към една групичка деца \ чиито родители успяваха да се харесат = подмажат добре\ и различно отношение към останалите - разбирай повече от половината клас.
Аз също не преместих сина си заради прекрасния им клас, но цената която платихме е двуяка.
Тази година той кандидатства и беше приет в друго училище - премести се и дружно си отдъхнахме. Старите му съученици го обичат и го канят на рожденни дни, обаждат му се, търсят го, но преживения стрес и негативни емоции са си казали думата и все още се борим с последиците.
Не бих могла да ти дам съвет, пък и каквото и да ти кажа решението ще си е твое, но виждам сега по малкия ми син попаднал на страхотни педагози колко е важно това. Навсякъде има добри деца и навсякъде ще намери другарчета, но добрия учител е лукс. Ако решиш да го местиш се подсигури непременно с повече от едно мнение за новото му училище и евентуалната му нова госпожа. Peace
Успех каквото и да решиш, вярвай в детето си и му го показвай Peace
Виж целия пост
# 14
Zuzana, сигурно вече си решила какво да правиш, но все пак бих ти предложила още две неща, които да съобразиш, защото съм сигурна, че детето ти има по-специални права и тази учителка щом не проявява разбиране просто от човещина, трябва да се съобрази с регламентите.

Потърси информация в интернет за всякакви правила и наредби за обучение на деца със специфични проблеми (не просто ресурсен учител, а вид натоварване, изпитване и т.н.) - все си мисля, че има някъде ако не наредба и правилник, то някой друг ред, който да регламентира по-различни изисквания към по-различните деца. Ако не намериш в нета, потърси  организация на хората със слухови увреждания, там сигурно знаят какви са правилата или поне откъде да ги намериш.

След като научиш как по документи стоят нещата, говори с психолога на училището - но не само за детето си, а как да постъпиш спрямо учителката. Аз нямам високо мнение за тези психолози, понеже някои са просто преквалифицирани учители, но пък точно заради това може да ти подскаже нещо важно в общуването с учителката.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия