ПЪРВОЛАЦИТЕ СЪС СОП ЗАВЪРШВАТ,НО КАКВО ЩЕ СЛЕДВА .......

  • 32 301
  • 83
Здравейте,не съм писала от много време,както отбеляза моята приятелка Ваня от Варна,но вече е време да се включа FlutterДъщеря ми след 20-тина дни уж ще завърши първи клас.Защо "уж"-защото сме хиперактивни,с дефицит на вниманието и проблеми с говора.Някъде до края на ноември 2008-ма опитахме да бъде с останалите деца в клас,но за съжаление нещата не се получиха,защото Ана-Мария изключително много се изнервяше от това,че не може да прави нещата които правят съучениците и.Реално погледнато от втория срок минахме на индивидуална програма на обучение за мое голямо съжаление,защото тя много се откъсна от децата,а уж моята цел беше да свикне с тях.Непрекъснато е с придружител-аз,сестра ми,майка ми,баща ми /да са живи и здрави-че без тях съм много зле/и реално погледнато сама няма никакъв шанс да "оцелее",като говор не мога да кажа,че сме напреднали,нито пък за писане,защото тогава става истински ад под небето-то са писъци,крясъци,а за четене пък въобще не може да става въпрос ooooh!,въобще не ми се споменава математиката........ TiredТа така,сега седя и размишлявам какво трябва да следва нататък,как ще се продължава.....,дори не ми се мисли за свидетелствата,защото Ана-Мария няма никакъв запас от знания,е,нещо поназнайва,ама е толкова далече-направо не знам........
Та пускам тази тема,като се надявам някоя мама ,или мами в подобно положение да се включат,както и такива,които вече са минали по този път  Praynig Hug  bouquet
Виж целия пост
# 1
Никой ли не иска да пише за следващите крачки за да насочи и други като мен Thinking
Виж целия пост
# 2
oddy общо взето ние сме със същите проблеми,но вече сме 2-ри клас.Написаното от теб за реакцията на детето като стане въпрос за писане и четене все едно съм го писала аз миналата година.А какви са следващите крачки?Ами продължаваме......трябва да се борим,а не да се отчайваме.Относно свидетелствата не се притеснявай,знаеш,че 1-ви клас всички получават свидетелства.На тържеството по случай завършването на 1-ви клас като раздаваха свидетелствата класната съобщава и "успеха" с думи т.е. завършва с отличие и т.н.Само на моя син след като каза имената и му връчи свидетелството каза:"завършва 1-ви клас със "задоволителен",което е равно на 3-ка(пише го най-отдоло с малки букви),защото за 1-ви клас по ниско от 3 няма.Моля те на прави моята грешка да се разплакваш в този момент.Осъзнавам проблемите на детето си и знам,че се справя най-слабо от останалите ученици,но след като чуваш само "отличен" и накрая за твоето дете "задоволителен" сълзите ми сами се стичат(аз съм си малко ревла де  Embarassed)

Не знам какво да те посъветвам,не споделяш нищо за учителката как е приела проблема на детето,разбира ли го? Аз бях много отчаяна,но в крайна сметка се реших и сменихме училището.Тази година имаме голям напредък и започнахме да четем,мъчим се сега с диктовките.Мисля,че освен специалистите,които трябва да работят с децата ни много е важно в каква среда ще попадне в училище.....
Виж целия пост
# 3
Здравей оди  съжалявам  за проблемите с които се сблъсквате.Дани  завършва предучилищна сега кажи речи успешно.На есен сме в първи клас  тогава ще е нашето  приключението  Rolling Eyes Хубавото е че е страшно изпълнителен ,седи слуша каквото му се каже го прави.Така и напредва..иначе не става  с говора сме доста на преднали в сравнение  с предната година.По математика и писане се занимавам на 100 процента аз ,ефект има  всеки ден отделям време пишем  букви   сега пишем думи под диктовка , смятаме задачи  до  10  не наизуст а със сметало ,показано му е ако няма сметало пред него как да  извади/събира с пръсти..за да не е наизуст.
Трудничко е..  bouquet
Виж целия пост
# 4
  Слънца маменца!
Искам да се включа и аз точно в този форум за дечица с проблеми в обучението, хайде и така да го кажем.Ние с нашия тати си имаме три дечица.И големият ни син е  с атипичен аутизъм, красавеца наш, сега е на 7 и половина. Тази година беше в предучилищна група в училището ни в Костинброд.Да ви кажа -работи се, в смисъл приеха ни и сега да се порицая пред всички, не правете моята грешка, моля ви, аз-предоволна!!Усмихвам се, очаквам все хубави намеси от учителите, всичките, които го обучават, защото вътрешно съм се свила да не би да не се надигнат дори някак вкупом, и да се случи страшната картина на нашето изгонване.Щото примерно-много шумим или силно плачем.А бе майка на дете със СОП в днешното ни много объркано време! ooooh!Вече се преобразувам.Ще изисквам.Ще видят те Grinning.До скоро, успехи на всички нас , и се надявам пак да се включа тук и "да ви прочета" и вас!Междудругото- сега съм се заела да търся училище в София с много, ама много добър имидж заради работата му с дечицата със СОП.Живеем близо до София и се надявам да намеря идеално местенце за обучение за моя Валчо-Портокалчо.  bouquet
Виж целия пост
# 5
оddy, ако знаеш колко често питах в специалната ни темичка за вас! Толкова се надявах да се включиш, да разкажеш... Последно помня, че издирваше помощен педагог. Много те моля, разкажи какво се случи с тази програма. Не се ли получи?
Мими ще е в първи клас на есен. Подадох документите в училището, което избрах. То е най-близо до нас и ще е най-удобно. Реших, че трябва да поговоря и с директорката. Явно очакванията ми бяха прекалено високи или пък просто съм се надявала на разбиране и чисто човешко отношение. Излязох от кабинета и разплакана. Опита се  по заобиколен начин да ме накара да потърся друго училище, ей така сама да се откажа да запиша детето точно в повереното и. Общо взето на всички варианти, които предлагах за обучение на детето, тя намираше само отрицателните неща. А за индивидуалото обучение мнението и беше такова: "То ако още от първи клас започнем така, тя нищо няма да научи!".  ooooh!
Този път обаче съм се амбицирала. Ще отстоявам правото на детето си и не мърдам и на крачка от решението си, тя да учи точно в училището, което избрах за нея. Ако се наложи, ще вдигна и медиен шум, защото май трябва да се покаже отношението на родните директори и учители към децата със СОП. Определено няма общо с това на европейските такива, колкото и да се бием в гърдите, че отдавна сме в Европа...
Виж целия пост
# 6
здравейте МАЙКИ на деца със соп.Няма да се давате на властните директорки,училището все пак не е на бащите им.Моето момиченце е хиперактивно със дефицит на вниманието и граничен интелект.тази година е първи клас и понеже не беше подсигурен ресурсен учител директорката всяка седмица ме пресрещаше в училището и ме караше детето да мине на индивидуална програма и понеже аз категорично отказвах тя ми казваше да  го преместим в друго училище.И така до февруари месец ,когато една сутрин, беше наредила детето да не се пусне в училището,на учителката и бодигарда в училището.Представете си каква грозна картинка се получи.Още на другия ден пуснах жалби до всички институции в София отговарящи за образователната ''интеграция''. И след ''бързата'' реакция на институциите от 45 дена детето бе върнато в училище, но ресурсен учител  така и не беше подсигурен
Виж целия пост
# 7
търсете си правата за да знаят че не сме толкова прости за да правят с децата със соп гаври.Те нямат право да коментират пред останалите родители възможностите и състоянието  на детето , което според тях е за друго училище специализирано(помощно) или всяко друго освен тяхното. #2gunfire
Виж целия пост
# 8
...тази година е първи клас и понеже не беше подсигурен ресурсен учител ....... И след ''бързата'' реакция на институциите от 45 дена детето бе върнато в училище, но ресурсен учител  така и не беше подсигурен
А защо не е бил подсигурен  newsm78. Явно е, че директорката не и се занимава и не е подала молба за такъв в Ресурсния център, но защо Вие като родител не сте го направили това  Thinking
Виж целия пост
# 9
Марти днес има тържество за заършване на Първи клас и за тази учебна година извървях може би най- трудната пътека, през която съм минавала в живота си, а всъщност всичко тепърва предстои. Опитахме в началото на учебната година да учим в класа с децата, но поради силно изразената двигателна активност, импулсивност и липса на задръжки, това продължи по 1 час на ден за времето от около 3- 4 дена, 2-ма родители си преместиха децата от класа и бяхме принудени да потърсим друг начин. Единствения вариант беше да подам Заявление за преминаване на индивидуална форма на обучение, което е уредено с чл. 82 от Правилника за прилагане на закона за Народната просвета, като се позоваваме на т. 1, която се отнася за деца, отсъстващи от училище повече от 30 дена в годината. Правилника е правен през далечната 1985-та година, когато децата със СОП са били изпращани в помошни училища, така че точката се отнася за деца, със счупен крак например, които ще остъстват от училище около 2 месеца в годината, а не цвла учебна година ще се обучават на индивидуална форма на обучение. Затова за тях са предвидени от 8 до 12 часа седмично, което покрива само часовете по български и математика.
Та значи, след подаване на Заявлението за преминаване на индивидуална форма на обучение, чакахме около месец, докато се завери Образец 1 на директора и се отпуснат средства, защото за индивидуалната форма на обучение, се отпускат допълнителни средства и се заплаща на учителите по 2,50 лв. на учебен час за дете, обучавано индивидуално и реално  Марти започна училище около 20 Октомври, което си е чисто нарушаване правата на детето.
В Правилника за прилагане на закона за Народната просвета, за индивидуалната форма на обучение, са предвидени от 8 до 12 часа седмично ( защото както споменах, е изготвян в далечната 1985, когато тази форма се е отнасяла за деца, които са с операция или счупен крак и за времето, докато се възстановяват, учителите по най- серизните предмети, напр. български и математика, да ги посещават вкъщи, за да не пропуснат най- важното, а по останалите предмети, децата наваксват и им се оформа успеха, като се върнат на училище).
Училищата са на делегирани бюджети и по финансови причини, директорите на училищата, отпускат минимума от 8 часа седмични, който минимум, както казах, е достатъчен само за часовете по български и математика. По останалите предмети: домашен бит и техника, рисуване, музика и английски, които са част от задължителната програма, ходихме цяла година на частни уроци. Но възниква проблема с нормативното уреждане КАК ДА СЕ ПОСТАВИ ОЦЕНКА НА ДЕТЕТО ПО ТЕЗИ ПРЕДМЕТИ, СЛЕД КАТО ТЕ НЕ ФИГУРИРАТ В ОТПУСНАТИТЕ МУ ЧАСОВЕ- ЛИПСВА ТАКЪВ НОРМАТИВЕН ДОКУМЕНТ. Марти направи тестове по всички предмети и ще получи Удостоверение за завършен Първи клас утре, но това е инкогнито, т. е. - не е редно, минаваме между капките, но се НУЖДАЕМ ОТ МНОГО СПЕШНИ ПРОМЕНИ В НОРМАТИВНАТА УРЕДБА.
За предложенията ми относно предложенията ми за промяна в Правилника за прилагане на закона за народната просвета знаете мисля, всички, събирах ваши подписи, преди да ги внеса при Министъра на образованието, в Комисията по образование и Агенцията за закрила на децата.
След изготвяне на проектозакона за образование и предучилищно възпитание, където фигурират преписани мотамо недомислиците, копирани от Правилника за прилагане на закона за НАродната просвета, отново направих шредложения за същите промени, само че с други членове и ги внесох в Комисията по образование и от тогава съм редовно поканенза на всички заседания на Комисията по образование към Народното събрание. Последното заседание беше вчера. С министър Даниел Вълчев разговарях лично около 15 минути и му обяснявах, почти му се молих, че промените които предлагаме към Правилника за прилагане на закона за народната просвета са изключително спешни и трябва да с еприемат следващата седмица, защото директорите на училищата изготвят образец 1 през юни, одобрява се до края на септември и това означава, че децата със СОП ще могат да започнат да посещават училище по индивидуална форма на образование не по- рано от 15 Октомври. Обясних му също, че е спешно часовете за тази форма, много спешно да се променят, съгласно предложенията ми от 8 до 12 на 14 до 16, за да им се отпуснат всички учебни предмети, защото по този начин се нарушава правото на децата да получат образователна степен, т. е. те НЯМА ДА ПОЛУЧАТ ДОКУМЕНТ ЗА ЗАВЪРШЕНО ОБРАЗОВАНИЕ, А САМО ЗА ОТДЕЛНИ ПРЕДМЕТИ. Министъра МНОГО ДОБРЕ НИ РАЗБИРА, НО ЗА СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАМЕ САМО НЕГОВОТО СЪЧУВСТВИЕ, ЗАЩОТО ПАРИ НЯМА. Предложила съм и промяна на формулата за определяне на делегираните бюджети на училищата, където да има коефициент и за децата със СОП на индивидуална форма на обучение. Той каза "Видях формулата ви, но парите са едни и трябва да ощетим някой друг, от къде да ги вземем, за да ги прибавим към индивидуалното обучение на децата със СОП?"
Как да кажа за сметка на кого да се обучават нашите деца....няма как. А сега сме и в криза и спирали отпусканетои на пари по програми.
Следващата седмица ще се срещаме и със специалистите по обучение на деца със СОП от министерство на образованието, за да се опитаме дружно да измислим от къде да се вземат парите за индивидуална форма на обучение на деца със СОП.
Това, което разбирам до момента е, че специалистите не различават Индивидуална форма на обучение от Индивидуална учебна програма. Индивидуалната учебна програма се изготвя съвмествно с ресурсния център, тя касае ресурсното подпомагане на детето и НЕ ДАВА ОБРАЗОВАТЕЛНА СТЕПЕН. Индивидуалната форма на обучение се изготвя по ИНДИВИДУАЛЕН УЧЕБЕН ПЛАН , ПОКРИВАЩ УЧИЛИЩНИЯ УЧЕБЕН ПЛАНИ ДАВА ОБРАЗОВАТЕЛНА СТЕПЕН!!!
Другото важно нещо, което разбрах е, че родителите които си водят децата да посещават на ундивидуална форма на обучение, не знаят, че децата им няма да получат образователна степен, а си мислят, че щом ги водят на училище по 1 или 2 часа на ден, значи са равноправни с другите деца и ще получат същата диплома и документ. НЕ Е ТАКА, НА ТОЗИ ЕТАП!
АЗ СЪМ ЗАПОЧНАЛА БОРБАТА И НЕ СПИРАМ!
Виж целия пост
# 10
 Че на директорката не и се занимава с заявки за ресурсни учители така е,но аз като подадох при нея молба с необходимите документи  за ресурсно подпомагане изисках да ми сложат входящ номер и тя е длъжна в седем дневен срок да пусне заявка до ресурсния център.Заявката беше пусната след един месец и това ,че тя не спазва срокове, никой от всичките шест институции в които бях пуснала жалби заради изгонването на детето от училище, не обърна внимание.След като чакахме ресурсен учител два месеца и директорката междувременно изгони дъщеря ми от училището, пуснах жалба и до господин Асен Петров(отдел образователна интеграция в мон)с молба за съдеиствие за осигуряване на ресурсен учител в нашето училище ,но и от там нищо.А в ресурсния център звънях о телефона  всяка седмица за да видя до къде са стигнали и ми отговаряха че нямат хора и че като се появи учител завършил специялна педагогика ще го изпратят и така вече пет месеца и учебната година свърши.
Виж целия пост
# 11
Вчера беше училищното тържество по случай завършването на Първи клас.
Връчваха и Удостоверенията и детето ми завършва първи клас с Много добри резултати.
След тържеството питах класната дали са реални и тя каза "Да, и ако може да изрази всичко, което знае, резултатите са му по- високи"
Не мога да опиша колко щастлива ме прави завършилият ми първокласник!
Виж целия пост
# 12
Kezaja честито! Да те радва с такива добри резултати края на всяка учебна година.

Ние също чакаме бележници,но според оценките до сега мисля,че ще завърши с почти 5(мн.добър) и тази година съм много горда с моя второкласник.
Виж целия пост
# 13
                       Kezaja, честито за детенцето ви!
  Много ме вдъхнови  Grinning
Виж целия пост
# 14
Kezaja  честито!  bouquet
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия