Проблемно дете в класа.

  • 10 834
  • 77
Синът ми посещава частно двуезично училище  в чужбина. 1 клас е. Сблъскахме се със следният проблем: В класа му има дете, което нарушава атмосферата като влиза и излиза от стаята всеки учебен час поне за 20 минути, проявява агресивност към околните като ги удря, плюе обслужващия персонал, в погледа му се чете ясно изразенa незаинтересованост към училището. Не бих искала да му слагам определения като хиперактивност или аутизъм, тъй като не съм лекар. От друга страна, синът ми проявява съчуствие към него и му обръща внимание като се опитва да му помогне. Както той сам ни обяснява, нали за това сме приятели, за да си помагаме. Колкото и да се опитах да му обясня, че си има родители и учители, които трябва да му помогнат, той продължава да се занимава с него. Това му отнема от вниманието в час и в замяна получава агресивност от това дете. Според вас редно ли е да има такива деца в нормалното училище или тяхното място е в помощно училище? И не на последно място, във въпросното частно училище се влиза след входен тест, направен от психолог. Ако беше държавно училище не бих имала претенции. Но в крайна сметка ние плащаме и сме в правото си да изискваме спокойна работна атмосфера в класната стая. Много ще ми е полезно, ако се включат майки, в чийто класове на децата им е имало такива деца и как се е отразявало това на учебния процес и на психиката на околните деца.
Виж целия пост
# 1
Такива деца в никакъв случай не бива да бъдат в масови паралелки, а в специализирани. Те оказват влияние не само на останалите деца, но и затрудняват работата на учителката. В частно училище е недопустимо да има подобни ситуации. Родителите плащат за добро обучение, а такова с подобни деца не може да се осъществи. Лошото е, че родителите на това дете също плащат и заради финансовия интерес никой не може да изгони това дете от частното училище. Най-добре ще е вие да си преместите детето на друго място, защото такива агресивни моменти трябва да се избягват. Вие трябва да си пазите детето, а не другите родители да се съобразяват с добруването на вашето дете.
Виж целия пост
# 2
tsvetykus, момченцето ти има златно сърце    bouquet но всичко си има мяра. В предишния  клас на моето дете всички бяха доста буинички но чак до нищо изваредно не се стигна.Но в класът на дъщерята на моя приятелка имаше точно такъв случаи като описания .В началото всички вкупом деца и учители се бяха впуснали да помагат, съчустват но за съжаление резултат никъкав, имаше някъкво затишее и след това проблема се върна с нова сила.Агресията се състоеше от чупене на моливчета линиики ,скубане на момиченцата особенно тези с дългите косички .Не съм питала приятелката си дали  родителите  са търсили  спецеализирана помощ , аз също не съм лекар за да давам диагнози но това дете определено имаше нужда от повече внимание.Сега доколкото знам детето не е в  този клас .
Виж целия пост
# 3
tsvetykus, мисля, че имаш пълно право да се поинтересуваш, като питаш учителката или направо директора на училището как смятат да помогнат на това специално дете да участва в учебния процес, така че да бъде от полза за него и същевременно да не затруднява другите деца. По принцип деца със специални образователни потребности участват в час с допълнителен учител, който им помага. Прочети съответните документи в държавата, в която се намираш. Дори в България подобен учител (нарича се ресурсен учител) се явява с детето в час - вярно крайно недостатъчно, един-два пъти през седмицата. Специалното дете има нужда от специално внимание по време на самия час. Тук във форума има тема на родители със специални деца - може и те да ти подскажат как трябва да постъпиш - http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=413358.0
Виж целия пост
# 4
Много Ви благодаря за споделените мнения. В понеделник имаме среща с директора на училището и смятаме да изискаме от него отстраняване на въпросното дете от класа, тъй като то очевидно пречи на учебния процес, а от друга страна ние плащаме. Знам, че от страни погледнато може и грубо да звучи и по принцип аз не бих искала ние да се намесваме в отстраняването на едно дете с проблеми, но в крайна сметка ние очакваме качество срещу парите, които плащаме. Според мен при такива деца трябва първо да се направят опити за адаптиране в нормалната класна стая с помощта на ресурсен учител, но не за сметка на другите деца от класа. Те не трябва да бъдат потърпевши. Надявам се, че ще се разреши случая и не в ущърб на въпросното дете. Но и много болно ми стана, като видях майка му, която въобще не реагира на агресията на детето си. Те би трябвало да знаят, че то не е за такова особено натоварено училище. Но, уви хората са несъобразителни.
Виж целия пост
# 5
Майката на въпросното дете или не иска да признае , или не осъзнава, че детето има проблем и че е за лечение. Ресурсен учител + такова дете с особеностти на поведението ще пречат също много на учебния процес, защото се чува един непрекъснат шум, пък било и то шепот, докато ресурсният учител успокоява и обяснява знанията на агресивното дете. Такива деца само пречат на тези, които са изпратени да се учат. Лошото е, че това е бъдещето и ще има все повече такива деца. Никойне е застрахован от болести и от генномодифицирани мутанти.
Виж целия пост
# 6
Ти всъщност откъде знаеш какво точно става в клас и как това дете пречи на учебния процес?

В училище се получават не само знания, но и умения за социализация, които са не по-малко ценни. По всичко изглежда, че синът ти се справя идеално и би трябвало да се гордееш с него, вместо да се притесняваш че ще вземе да се сприятели с по-нестандартно дете.
Виж целия пост
# 7
tsvetykus  останалите деца в никакъв случай не трябва да страдат, дано решите проблема но никой няма право да тормози цял клас.
Чест прави на сина ви че иска да помогне на това дете, макар и да е потърпевш, ясно си личи че е добре възпитан и съпричастен с проблемите на останалите.

 
Виж целия пост
# 8
Такива деца в никакъв случай не бива да бъдат в масови паралелки, а в специализирани. Те оказват влияние не само на останалите деца, но и затрудняват работата на учителката. В частно училище е недопустимо да има подобни ситуации. Родителите плащат за добро обучение, а такова с подобни деца не може да се осъществи. Лошото е, че родителите на това дете също плащат и заради финансовия интерес никой не може да изгони това дете от частното училище. Най-добре ще е вие да си преместите детето на друго място, защото такива агресивни моменти трябва да се избягват. Вие трябва да си пазите детето, а не другите родители да се съобразяват с добруването на вашето дете.
Mога ли да Ви попитам кои деца визирате с израза "такива деца" и в качеството си на каква го правите?
Отворете си законодателните разпоредби и ЧЕТЕТЕ, после МИСЛЕТЕ, МНОООООГО мислете върху прочетеното преди да предложите изритване на което и да е дете от класната стая.

Сега ще се самоцитирам от една друга тема, защото ми писна богоизбрани и застраховани(пита се докога) като Вас да се изказват неподготвени, защото децата ни не са МУТАНТИ , които да крием в г.за на географията:

Цитат на: Djanni в Петък, 17 Септември 2010, 23:52
Въпросът с интеграцията има и една обратна страна - криворазбрана интеграция, която вреди на детето и на останалите деца. В класа на дъщеря ми, която е първи клас, има детенце с драстични отклонения в поведението. Не съм компетентна и не мога да дефинирам проблема. Детето буйства, пищи, плаче, държи се агресивно, става в час, хвърля тетрадки и т.н. Не говори и не комуникира. Половината деца са стъписани и изплашени, другите му се подиграват и нито едно не може да се концентрира. Самата учителка прекарва голяма част от времето си в опити да го успокои.Детето няма придружител, няма и ресурсен учител, не знам защо. (все пак са минали само три учебни  дни) Видимо самото дете е много объркано и страда. Честно казано, направо ми се доплака като го гледах как изпада в паника. Според мен тази ситуация не е добра за никого. "Изгонване" от училището е напълно недопустимо, но според мен родителите трябва да се посъветват да премине на индивидуално обучение. Моля ви, поправете ме, ако греша. Редно ли е според вас да се поставя на такова изпитание детето, останалите деца и учителят?





Не, не е редно, но къде е все пак ресурсния учител на това дете, а психолога, а логопеда, директора на училището- къде са всички специалисти, които трябва да са до него за да го интегрират?!
Аз ще Ви кажа- при някое друго дете, защото в момента на един ресурсен учител има по 7 и нагоре брой деца, и за работа с всяко от тях му се падат по има няма 2-3ч седмично, логопеда и психолога пък са още по-голям лукс.
Казвате да премине на индивидуално обучение- това обучение е максимум 12 учебни часа седмично, дали са достатъчни как мислите, Вашето дете колко би научило, ако вместо 30ч седмично се обучава само 12ч?
Къде му е придружителя- ами няма го, някой явно е решил, че щом детенце е на крака няма нужда от асистент , а най-вероятно самотната му майка някъде бачка като хамава за да се издържат, защото всеки те гледа съжалително и си плюе в пазвата боже опази и те потупва поощрително за героизма, че все пак се грижиш за детето си с проблем вместо да го изоставиш, но нито съжалението, нито похвалата плащат сметките за терапии и битови нужди.
Къде е директора в цялата схема-ами и него го няма, не му пука, ще изчака да се пооплачете повечко народ и ще натири специалното дете да си седи у дома
Извинете, ако Ви се струвам хаплива, но  детето със специални нужди има право на обучение толкова колкото и здраво дете и вместо да съветвате родителите да си приберат "извънземното" у дома, по-добре се съберете с другите родители и подкрепете родителите на това дете - запитайте директора какво и кога смята да стори за да има нормален учебен процес за целия клас, за всички деца, и когато всеки от посочените специалисти си свърши работата децата няма да са стреснати или подигравателно настроени, защото не детето със специални нужди  е виновно за неподходящата среда в училище
Специалните ни деца не са невидими, не са необучаеми, не са тъпи или чудовища, а деца като вашите- дайте им шанс!
Ние родителите на специални деца се борим ежедневно с безумията на системата, но докато не застанете и вие до нас за да ни подкрепите нищо няма да се промени     Peace
Виж целия пост
# 9
Майката на въпросното дете или не иска да признае , или не осъзнава, че детето има проблем и че е за лечение. Ресурсен учител + такова дете с особеностти на поведението ще пречат също много на учебния процес, защото се чува един непрекъснат шум, пък било и то шепот, докато ресурсният учител успокоява и обяснява знанията на агресивното дете. Такива деца само пречат на тези, които са изпратени да се учат. Лошото е, че това е бъдещето и ще има все повече такива деца. Никойне е застрахован от болести и от генномодифицирани мутанти.

Усмихнете се с нашите "мутанти":

http://www.vbox7.com/play:0d87d3c0
Виж целия пост
# 10
Много Ви благодаря за споделените мнения. В понеделник имаме среща с директора на училището и смятаме да изискаме от него отстраняване на въпросното дете от класа, тъй като то очевидно пречи на учебния процес, а от друга страна ние плащаме. Знам, че от страни погледнато може и грубо да звучи и по принцип аз не бих искала ние да се намесваме в отстраняването на едно дете с проблеми, но в крайна сметка ние очакваме качество срещу парите, които плащаме. Според мен при такива деца трябва първо да се направят опити за адаптиране в нормалната класна стая с помощта на ресурсен учител, но не за сметка на другите деца от класа. Те не трябва да бъдат потърпевши. Надявам се, че ще се разреши случая и не в ущърб на въпросното дете. Но и много болно ми стана, като видях майка му, която въобще не реагира на агресията на детето си. Те би трябвало да знаят, че то не е за такова особено натоварено училище. Но, уви хората са несъобразителни.


Аууу, какви несъобразителни хора има на този свят - да смесват с ВАШИТЕ нормални деца своите аутистични деца, вместо да ги затворят някъде, където няма да смущават учебния процес, за който вие плащате!!!
ВИЕ ЧУВАТЕ ЛИ СЕ? Дори за секунда дали се поставихте на мястото на тези родители? Значи, вие си плащате и в никакъв случай не бива нищо да ви смущава живота, сигурно понеже си плащаме данъците, не бива хора с проблеми да бъдат допускани да ходят по улицата, защото ще ни смущават спокойното битие!
Вие усведомихте ли се къде се провежда "лечение" на тези деца, дали се напънахте да прочетете какво означава дете с аутизъм? Значи какво - "тези" деца не подлежат на образование, нямат право да ходят на училище с вашите деца, нямат право да имат приятели?
Майката била несъобразителна, защото иска детето и да се образова и социализира, като ви разваля кефа.
Генномодифицирани мутанти са хората, които смятат, че "тези деца" подлежат на изолация.
Докладвам за расизъм.
Виж целия пост
# 11
Претенциите за ЧАСТНОТО училище, в което си плащаме за спокойствието, са.... не знам каква мания. Предполага се, че  родителите на ОНОВА дете също са платили, а пък ръководството на училището е преценило, че училището  е ,просто училище- за всякакви деца.
И аз като Пожар ще кажа, че в нашия отбор - на МУТАНТИТЕ винаги има място за поредната бройка, срещу която ще рипат родители, дето си плащат за нещо си.

tsvetykus
предполагам, че защото си БЪЛГАРКА затова те притесняват тези проблеми. А синът ти наистина е страхотно хлапе, вероятно трябва да научиш нещо от него...
Виж целия пост
# 12
И не се излагай да занимаваш директора с това, което си си наумила-ще станеш за смях, повярвай ми.  Поне не казвай, че си българка, че ще орезилиш  цялата ни нация.
Този номер, "плащам си-ще правите каквото кажа" важи само за нашите недорасли мозъци. Ако искаш да си доволна от себе си- МИСЛИ ТАКА И НАПРАВИ ТАКА, ВСЕ ЕДНО ТИ СИ МАЙКА НА ТОВА" ПРОКЛЕТО" ДЕТЕ!
Другото си е снобизъм и БГ простотия...
Виж целия пост
# 13
,...."Дъщеря ми Мария е  с епилепсия,  с тежки неврологични и двигателни проблеми. Не говори, комуникира  основно със звуци, жестове и мимики. Със съхранен интелект, но изоставане в развитието си, често плаче и пищи, когато не е разбрана...
В  празничния първи първокласнически учебен ден родителите на децата се надпреварваха да ми помагат с каквото могат или преценят, че имам нужда.
В първия работен учебен ден разказах на децата по разбираем за тях начин за нещата, които може и не може да прави съученичката им, както и че разчитам на тях да  й помагат. С „легендата” ,че тя е пострадала при игра в парка, когато едно дете по невнимание я ударило лошо, им внуших, че трябва да бъдат много внимателни един към друг.
Сега, когато чакам заедно с другите родители да я прибера от училище, от другите класни стаи се чуват детски викове, крясъци, блъскане на врати и позволено и непозволено излизане и влизане из стаите- от класната стая на дъщеря ми не се чува звук. Защото госпожата и аз сме ПОМОЛИЛИ децата да не викат и да не се блъскат,  защото от това Мария я боли главата и страда и плаче.
Сега дъщеря ми е любимка на съучениците си, получава подаръци-прекрасни рисунки, писма с първите научени буквички, а един страхотен Симеон я прегръща и целува за довиждане............................................................................
Надявам се всеки да си отговори кои от децата имат по-голяма полза от присъствието на деца с увреждания в масова детска и училищна среда...."

публикувам част от едно писмо
Виж целия пост
# 14
... генномодифицирани мутанти

Щеше да е по-лесно да изтрия това мнение, заедно с последвалите го отговори.
Силно се надявам обаче да сте имали нещо друго предвид, да е станало някакво недоразумение и изразът да не се отнася за децата със специални образователни потребности и/или различни заболявания и моля да поднесете извиненията си към всички, които успяхте да засегнете с думите си.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия