Програма за обучение в яслите или първа група в ДГ

  • 10 943
  • 17
Здравейте, мами.

От известно време се опитвам да намеря програма, схема, методика или някакви материали, свързани с обучението и възпитанието на децата в яслите, но без успех. Работата е там, че решихме дъщеря ми да не ходи на ясла, а да се грижа аз за нея вкъщи. Старая се максимално да й намирам разнообразни занимания, но искам да съм сигурна, че не пропускам да включа нещо важно.

Ще съм ви много благодарна, ако споделите откъде могат да се намерят педагогически ръководства или каквито и да било други насока. А ако се свързани и с метода Монтесори, още по-добре.

Благодаря   bouquet
Виж целия пост
# 1
В нашата ясла няма обучение - само ги отглеждат Close
Виж целия пост
# 2
В повечето ясли нямат обучение, а само отглеждане.  Peace Доколкото знам, на яслените групи не се полага педагог или се полага един на няколко групи, т.е. занимания имат няколко часа седмично в един ден да речем.
В първа група вече имат занимания, сина ми "учеше" по програмата "Приказни пътечки".
http://bulvest2000.com/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%8 … t=0&edition=0
Виж целия пост
# 3
Виж това: http://dev.teodoros.com/index.php?main_page=index&cPath=11_78
Има няколко помагала и ръководства на различни издателства.
Виж целия пост
# 4
Ето: http://www.izkustva.net/dg/dg_1gr.htm
Детето ти е много, много малко, за да усвоява материалът за 3-годишните, които са в първа група на ДГ. В яслите знам, че пеят и учат стихчета и дотам. Повече не е нужно.
Играйте повече, гушкайте се и се радвайте една на друга. На тази възраст не им е необходимо повече.
Виж целия пост
# 5
И в нашата ясла не е имало обучение, а само отглеждане на децата. Доколкото съм чела, навсякъде  е така.
Евентуално можеш да я приучиш към гърне, да си мие сама ръцете, да опитва да се облича.
Виж целия пост
# 6
Благодаря ви, мили мами, за линковете и мненията.
Хилендара използва гърне откакто е на 1г.4месеца, храни се самостоятелно, мие ръчички, пие от чаша и пр. Вкъщи любимото ни занимание е да четем приказки, също рисуваме, "готвим", играем с пластелин и естествени материали (кестени, камъчета, орехчета и т.н.). Гледаме да прекарваме колкото се може повече време навън (особено в снега). Ходим и веднъж седмично на "Бебешка музикална работилница".
 Поне още година ще сме си заедно вкъщи и няма да посещаваме детско заведение (а и във Велико Търново за съжаление няма такова, работещо по метода Монтесори). Та всички ваши съвети и идеи са ми добре дошли   bouquet
Виж целия пост
# 7
Моята дъщеря е на 2г и от 1-ви ноември ходи в ЧДГ, в малката група са дечица 2008 набор. Градината е лицензирана, но вземат дечица от 2г нагоре. Имат помагала, не съм много сигурна мисля че учат по Моливко и отделно имат и помагало по английски. Два пъти в седмицата имат музика, идва една дама и им свири на акордеон и те пеят, танцуват и т.н. Всеки ден като я взимам, получавам лист на който са учили кое какво е или са до рисували/оцветили някаква картинка, имаше и апликации, мисля и с пластелин работят. Нямам за сега много впечатления, тъй като първия месец ходи само 7 дни, а този 12 Sad в момента е болничка. Определено не ги отглеждат само Simple Smile За английския не съм убедена колко и какво ще научи, защото все още не говори много. Когато я записвах ми обясниха че ще учат стихчета и песнички на английски с елементарни думички. Това е което се сещам за в момента, ще разпитам какви са помагалата и ще пиша отново.
Виж целия пост
# 8
В яслата има занимания всеки ден -говорно ,музика ,сръчности, физическо.Аз знам за едно помагало "Ръка за ръка"2-3 годишни
Виж целия пост
# 9
Влизам тук, защото не ми се почва нова тема, а имам нужда от мнения, дано авторката не възрази.
Някой познава ли програмата "Стъпка по стъпка"? Доста оскъдна информация намирам в нета и в двете крайности като оценка.
Виж целия пост
# 10
В наща ясла имаше обучение. При децата имаше педагог всеки ден по 1 час и се обучаваха по "Ръка за ръка"
Виж целия пост
# 11
Валери, знам, че в градината на синът ми до миналата година са работили по тази програма, но от тази учебна са с "Моливко". Така че никакви наблюдения и отзиви нямам. Иначе Моливко за 3-4 годишните е доста адекватна.
Виж целия пост
# 12
Le Soleil , за Моливко горе долу имам представа. Имам част от книжките, харесва ми, но от това, което изчетох, в "Стъпка по стъпка" става въпрос за много различен подход към децата и въобще на философията на грижите, възпитанието. Затова биха ми били интересни отзиви на родители. В градината на сина ми ще се занимават по тази програма.
Мартеничка, в темата за Монтесори има разни линкове. В някои от тях има описани различни занимания.
Виж целия пост
# 13
Влизам тук, защото не ми се почва нова тема, а имам нужда от мнения, дано авторката не възрази.
Някой познава ли програмата "Стъпка по стъпка"? Доста оскъдна информация намирам в нета и в двете крайности като оценка.

      Малко детски градини работят по програмата  "Стъпка по стъпка", [/b] което до някъде ме притесняваше. Това, което прочетох за програмата ме остави с впечатление, че децата ще са оставени на "самотек".  А отзивите, които открих в нета бяха по-скоро отрицателни.
      Синът е втора група.
      В първа група имахме прекрасни учителки, амбицирани, отговорни, даваха всичко от себе си и резултатите бяха добри. Казвам добри, защото синът ми е роден през м. декември и за сега се усеща, че е по-малък. Не бих казала, че е на опашката, но все пак е под-средното ниво за групата за дейности, които са свързани с ръцете (рисуване, апликации...), изключение прави в материала по български език (според учителката е на едно от първите места).
      Разказвам това, защото според мен няма никакво значение по каква програма учат децата (не знам как ще е в предучилищната група). Важни са индивидуалните особености на детето, неговите интереси и индивидуалния темп на развитие на детето. Истината е, че дори и да насилваме нещата, детето докато не "узрее" достатъчно няма как да възприеме материала, който не е съобразен с възрастта му. И друго важно според мен е да имате отговорни и съвестни учителки, от които да получавате своевременно информация, за да може и сама да помагате на детето в къщи, когато се наложи. През цялата първа година имах усещането, че работим с учителките в екип за доброто на детето.
      Във втора група нещата при нас се промениха. Едната учителка стана директор на др. градина и се появи нов .... не желая да ползвам думата учител. Е, казали са старите хора - "сама птичка пролет не прави". Пълен провал! Децата нищо не учат в едната смяна, направо съм отчаяна. Купих едно учебно помагало по математика и започнахме да се занимаваме и в къщи с детето. Нямам идея как ще се справяме, защото нямам възможност да купувам по всички предмети уч. помагала.
      Сетих се и за нещо друго. В групата имат различни центрове (кътчета) - това е изискване на програмата  "Стъпка по стъпка", например център "Семейство" - обособено кътче с кукли, бебешки колички, готварски печки, къща за кукли....; център "Строителство" кът за работа с конструктори различни модели и инструменти за момчета, център "На пазар" - имат магазин с количка; център "Изкуства" - децата могат да седнат и да рисуват с моливи, бои, пастели, да правят апликации и т.н. различни центрове. Когато ходя на родителска среща оглеждам и дори на мен ми е интересно. Направено е много приятно и уютно. Доколкото ни обясниха учителките е идеята на програмата е всяко дете да играе в центъра, който му доставя удоволствие. Не се принуждават всички деца да рисуват например, а всяко се занимава, според интересите си - днес с едно, утре с друго, играят си на групички.

   Моят съвет е - не се притеснявайте излишно. Ако учителите са добри, децата ще напредват, независимо от програмата.
Виж целия пост
# 14
Чудесна и много полезна тема се получава - благодаря, момичета   bouquet

Значи, доколкото разбирам, най-популярни са програмите "Стъпка по стъпка" и "Ръка за ръка". От поста на Вишна оставам с впечатлението, че първата се доближава донякъде до метода Монтесори, към който имам лични пристрастия (Валери, благодаря, следя с интерес темата за Монтесори).

Любопитно ми е, обаче, какво представляват обученията по български и математика в тази възраст, за които говори Вишна  newsm78  Ние с дъщеря ми учим нещата като си играем или разглеждаме книжки, но математиката ми се вижда още доста далеч от интересите й. Учи и думички, но не мога да кажа, че говори гладко все още. Моля, кажете, ако знаете, как работят в яслите по конкретно тези теми. Някак си си мисля, че като проговори спокойно и задава въпроси ще започне истиснкото обучение по такива дисциплини, дотогава залагам предимно на възприятия.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия