Организиране/сортиране на документацията вкъщи - идеи?

  • 3 140
  • 21
Прегледах темите няколко страници назад и не можах да открия подобна, не знам дали вече е било обсъждано.

Как си организирате документацията вкъщи?
Аз имам чувството, че на всеки 10-тина дни правя ново пренареждане и сортиране, защото както и да ги сортирам предния път, все отнема поне час да намеря документа, който ми трябва  Rolling Eyes  Laughing  Rage
Първо ги сортирах в четири големи групи - "мои", "негови", "общи", "за къщата". Видях, че не помага и ги разделих на "мои - университет", "мои - работа", "мои - разни", "негови - университет", "негови - работа", "негови - разни", "касови бележки", "фактури и сметки", "за къщата", "общи", "разни" ... И пак не мога да се ориентирам  ooooh!  no Май групите "разни" са най-объркващи  Crazy
Пък нали съм прибрана, пазя всичко по-важно, че знае ли се кога и за какво ще потрябва (и се е случвало да ми потрябва писмо, получено преди 3 години, за да си спестя повторно плащане на такса или касова бележка от преди 2 години, за да сменят повреден продукт). Спам-писмата ги изхвърлям веднага, но се оказва, че имаме много документи вкъщи и купчината става все по-голяма и по-голяма  Confused Само у нас ли е така или и други се превръщат в домашни секретарки, заринати с документация?  Laughing
Виж целия пост
# 1
Явно пазиш повече от колкото трябва.  Laughing Аз използвам първия ти вариант. В големи класьори - мои, негови, на къщата и колите. Отделно в голям джоб държа гаранционни карти. И в друг джоб фактури от платени сметки. Като за тях като слагам поредната платена хвърлям предишната. Само за парно и данъци пазя всички. А за неща като входна такса, детска градина, телефони и др. подобни хич и не пазя. И нямам проблеми. Намирам каквото ми трябва за най-много 5 мин. Само гаранционните карти са ми проблем защото все ме мързи да ги разчиствам редовно и да изхвърлям изтеклите и се трупат до безобразие.  Embarassed
Виж целия пост
# 2
Документите у нас са организирани в класьори - "мои", "негови", "на детето", "жилище" и  "гаранационни карти". В класьорите нещата са организирани допълнително в джобове и/или папки - "дипломи", "документи", "застраховки", "здравни/изследвания" и т.н. Не ми отнема повече от 2-3 минути да намеря нещо  Peace
Виж целия пост
# 3
Ами не мога да си представя да изхвърлям касовите бележки например (не от магазина за храна, но за дрехи, обувки, техника), защото тук те са равнозначни на гаранция за рекламация или сервиз. И те стават наистина много. И старите бележки за платени сметки пазя, макар че на каквото може - ток, телефон, и т.н. съм поръчала електронни фактури и автоматично плащане от сметката. Ама тогава пък си принтирам фактурата и пак отива в съответния класьор  Laughing Фишовете за заплатата също са електронни, но пак принтирам, защото обичам да си имам бекъп на хартия.  Laughing
Но даа, групите "разни" май ще ги разделя на по-малки, защото там се ровя най-дълго  Thinking Пък като дойдат децата и за тях отделни класьори и сортиране, множко ще стане  Mr. Green От застрахователните компании постоянно ми изпращат писма А4 формат с информация за застраховките, пенсионно осигуряване от работата и други всякакви щуротии.  Crazy Многократно съм им пращала имейли да не ме зариват с писма, а да ми пращат информацията електронно, но не  Angry


Уфф, как да хвърля нещо като всичко изглежда важно. Май съм Плюшкин относно документи  Joy Иначе от стари дрехи, обувки, неработеща техника, повредени мебели и т.н. нямам проблем да се отърва, но за документацията ми е трудно. Мъжът ми вече ме бъзика, че съм превърнала сортирането в хоби  Laughing
Виж целия пост
# 4
Мисля, че хартиите са ти в повече. При нас организацията е - мои, негови, жилище, гаранционни карти. Всички сметки без изключения плащаме по електронен път, но не разпечатваме потвържденията. От университета и училище пазим само дипломите, нищо друго.
Сметки за дрехи не пазя. На обувките - в самата кутия до изтичането на гаранционния срок, стандартно 1 мес. След това - зад борда.
Писма от застрахователи и пенсионни дружества не пазя, единствено на последните калкулацията за годината.
Виж целия пост
# 5
И на мен ми се струва, че събираш повече неща от необходимото. Касовите бележки от дрехи и обувки според мен няма смисъл да се пазят повече от два, три месеца. Максимум един сезон. Така или иначе след толкова носене омръзват и лично аз едва ли бих ги сменила за същото нещо, дори да дадат дефект  Peace Фишове и сметки не принтирам - винаги може да се направи справка за това.

Междудругото, след като сметките ти се плащат автоматично от банковата ти сметка, защо не правиш едно общо банково извлечение за всички сметки, платени през месеца? Така поне ще си спестиш ще са ти на 1 лист.
Виж целия пост
# 6
Тереза,просто трябва да ги разчистваш от време на време.
Гаранционни карти изхвърлям след 2 или 3 години, когато изтече гаранцията. Упътвания пазя само на един език ( обикновено слагат поне 5 книжки на 15 езика).
Това, което имам електронно, не го пазя на хартия ( фишове, сметки). Особено сметките- щом са ми излезли парите от банковата сметка винаги мога да разпечатам доказателство за плащане.
Виж целия пост
# 7
Мисля, че хартиите са ти в повече. При нас организацията е - мои, негови, жилище, гаранционни карти. Всички сметки без изключения плащаме по електронен път, но не разпечатваме потвържденията. От университета и училище пазим само дипломите, нищо друго.
Сметки за дрехи не пазя. На обувките - в самата кутия до изтичането на гаранционния срок, стандартно 1 мес. След това - зад борда.



 И при нас така Peace
Виж целия пост
# 8
Най-напред, можеш да разделиш групичката "разни" на подкатегории.
Можеш да си купиш кутии за всяка категория, удобно е.
Обърни внимание, че касовите бележки, гаранциите и битовите сметки имат съответно срокове на давност. Така че постави си за цел периодично да разчистваш изтеклите неща, както е писала и Рокси.
Всичко, което касае доходите ти, го пази особено грижливо - ще потрябва. Държавата, поне българската, за другите не знам, има навика да губи всякакви документи, които гарантират ТВОЯ доход за пенсия. Така че спокойно си пази всякакви неща за осигуровки, данъци, получени хонорари и т.н., спокойно си ги дели на подгрупи и си ги реорганизирай.
И накрая, не мисля, че си Плюшкин. Мисля, че си много разумен и отговорен човек. Аз също трябва да реорганизирам хартиите в къщи, защото са буквално навсякъде из къщата. Смятам да взема интифа от тебе, един вид  Wink
Виж целия пост
# 9
В една кутия събирам всички дипломи, актове за раждане и др. В папка с джобове държим нотарилни актове и документи на колите. За всяка календарна година събирам комуналните фактури, като ги пазя 2-3 години назад, другите изхвърлям. Гаранционните карти проверявам веднъж годишно и изхвърлям изтеклите. Касови бележки от дрехи и обувки пазя най-много месец, но обикновено изхвърлям.
Виж целия пост
# 10
Ако имате застраховка на имуществото си пазете всички бележки включително и на уреди с изтекла гаранция.
След обир в къщи ни потрябваха
 
Виж целия пост
# 11
Аз да питам за касовите бележки, някои избеляват още след месец два какво остава за години.Онзи ден така се чудих какво да правя една бележка за кабелната, половината не се четеше, а е от лятото. Освен да започна да копирам тези за уредите поне.  Дали ще принзаят копие ако се наложи за нещо?
В едно чекмедже събирам гаранциите и упътванията, разчиствам след години.
Паспорти задгранични, дипломи и актове за раждане са в друго чекмедже.
Сметките в едни плик събирам и когато изтече годината го качвам на кухненския шкаф в една кутия. ПОвечето сметки  ги плащам през epay вече, но кабелната, нета и GSm-а отвреме на време на каса.
Виж целия пост
# 12
При нас разделите са оформени от години и не помня от кога не ми се е налагало да пренареждам.
Папките са:
- "Мебели" /с всички сметки, гаранции и инструкции за сглобяване/;
- "Техника-1"; /сметки, гаранции, инструкции на 2 езика, в случай, че загубим единия екземпляр/
- "Техника-2";
- "Финанси-Аз";
- "Финанси-Той";
- "Апартамент 1 - сметки" /тук пазя само сметките за текущата и предходната година, както и договорите с ВиК, Енерго и т.н. и застраховките/;
- "Апартамент 2 - сметки";
- "Дете";
- "Здраве - Аз и Той" - всички изследвания без давност, но скоро май ще ни трябват отделни папки.

Гаранциите за дрехи и обувки ми се събират в няколко джоба, защото педиодично ги разчиствам.
В кутии държа фишовете от заплати, извлечения от сметки, пенсионни фондове - пак по една кутия на всеки - стига за 2-3 години. Старите са архивирани.
Старите сметки за ток, вода, газ и т.н. пак са в кутии, сортирани по години, но тях на 5 години ги изхвърлям.
Затрупани сме с документи, но много бързо намирам всичко, което ми потрябва.
Виж целия пост
# 13
Имам ги в два варианта- електронен и хартиен
Всичко е по папки ( мои, негови на детето) с подразделения - здраве, лични документи, образование.
имоти ( разпределено по страни и имоти), коли
Електроният вариант е винаги с мен
лесно и бързо е- сканирам си документа и го слагам в папката.
Сметките са в сшециални папки с разделители ( така класирам и фирмените сметки - фактури, касови бележки).
Така държа нещата под контрол и откриването на нещо ми отнема съвсем малко време

гаранционните карти си стоят при ръководствата за работа на съответния уред. Ръководствата са в едно чекмедже. Кати изхвърлш уреда изхвърлшм и ръководството му
Виж целия пост
# 14
Засрамих се !
Аз съм от тези,които всичко изхвърлят,
а мъжът ми - обратно.
Единствено,което съхранявам са документи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия