Новият електронен училищен дневник

  • 12 700
  • 83
Здравейте!

Изпращам ви да разгледате новата система за електронен дневник и ако имате интерес да потърсите как и училището на вашето дете да се включи. Аз попаднах на нея чрез приятели. Поинтересувах се и открих, че досега участват вече 22 училище от началото на новата учебна година, защото системата е качествена и най-вече безплатна, с което се избягват всякакви спекулации кой какво от кого бил взел, кой кому какво бил пъхнал под масата и други инсинуации.
Разгеле намериха се хора, които да подходят по въпроса с честност и почтеност.

Самият дневник е тук www.bgclass.net и на първа страница всичко си пише - как се ползва, от кого, за кого. Има си контакти за връзка.
Успех на учениците ни, на родителите, на учителите и на всички, които милеят за образованието!!!!


Виж целия пост
# 1
Това реклама ли е какво, нищо не разбрах.
Виж целия пост
# 2
След като аз видях огромната полза за няколко класа, сметнах, че може и други родители най-накрая да си решат дилемата, защото така ще намерят начин да знаят какво има да се учи след деня, какво е правило детето им, как се е държало и т.н. в подробности от учителя.

Когато на 8 години на въпроса: "Какво правихте днес в училище, какви са домашните, какво имаш да учиш?" дойде отговор: "Ами гледах през прозореца и си мислех за нещо и не знам...", това не топли родителя особено.

Когато нещо е безплатно и само от полза за обществото, манията с "рекламата" е необоснована..... Още повече че тук конкуренция просто няма. Аз друг смислен и сериозен електронен дневник досега не съм видяла. Много ще се радвам да науча, че има такъв. Поздрави  Hug!
Виж целия пост
# 3
Много ми хареса идеята Peace
Поне със сигурност ще знаем какво ТОЧНО имат за домашно нашите второкласници Laughing,
че сега от трима души получаваме четири варианта Crazy
Виж целия пост
# 4
.....че сега от трима души получаваме четири варианта Crazy...

 Party Party
Виж целия пост
# 5
Мисля, че още дълго ще има да си мечтаем, докато това стане истинска реалност (съзнавам тавтологията)... Sad В сферата на фантазиите, а не на добрите пожелания, ми се струва това всеки учител ежедневно и старателно да попълва подобна база данни. Няма да се впускам изобщо в допускания колко от учителите всъщност нямат и елементарна компютърна грамотност.
Виж целия пост
# 6
Мисля, че още дълго ще има да си мечтаем, докато това стане истинска реалност (съзнавам тавтологията)... Sad В сферата на фантазиите, а не на добрите пожелания, ми се струва това всеки учител ежедневно и старателно да попълва подобна база данни. Няма да се впускам изобщо в допускания колко от учителите всъщност нямат и елементарна компютърна грамотност.

А и на кой компютър ще го попълват, домашния ли.Представяте ли си всеки ден учителя да седне и на 30 деца в класа да попълни базата данни.
А при по-големите ученици, където един преподавател влиза примерно в 7 класа и на всеки ученик да попълни база данни.
Виж целия пост
# 7
Ами в тези случаи, от които аз научих първоначално, учителите са намерили базата и са предложили на родителите искат ли да се направи за техните класове. Всеки клас дори може сам да си избере. Аз имам личен опит само с учители, които с жар преподават и им харесва да го правят.  Аз когато работя, го правя с огромно удоволствие. Хората около мене също. Щом има желание, има и начин.

И да влиза в 7 класа преподавателят, няма значение колко са класовете, а колко са изпитаните ученици, а те са фиксиран възможен краен брой в един ден незивисимо от броя класове. Аз лично прекрасно си го представям, защото за курсовете, които аз водя (няма общо с училището, те са с възрастни хора и с международни шарени групи + са в различни държави), след всяко занятие си вадя дневника и си водя записки за отделните участници. Правя го за мене си, за да имам база информация, с която да работя. Въпрос на лично отношение  Hug
Виж целия пост
# 8
Рози, не го приемай като заяждане, но на колко човека преподаваш,това което казваш може да стане единствено в начален курс или когато учителят не работи с повече от един клас.
Аз лично не си представям нито математичката, нито учителката по български в гимназията на дъщеря ми да правят това, за мен е много по ценно, че им се проверяват редовно всички домашни и идват с рецензия, а това мисля не отнема никак малко време, постояните контролни също редовно се връщат и са с рецензия, каквото искам да го видя го виждам там, а според мен е излишно да се карат и да попълват същото инфо и в база данни.
Не мисля че даването на такава ежедневна информация в специален електронен дневник и воденето на една камара бумащина прави един учител добър.
Като родител дотук съм разбрала едно, който родител иска си има обратна връзка с учителя, учителите не са длъжни да ни търсят и да изнамират всевъзможни начини, за да ни информират, макар, че повечето го правят.
А относно електрония дневник го има в нашата гимназия в него се попълват оценки и отсъствия, не мисля че друго е нужно.
Хайде днес си имала 6 часа в 6 класа и седни в края на деня на 180 деца да попълниш кое как е било Grinning, пък и ако в една от паралелките примерно си правила контролно, но не тестче, а да речем съчинение, провери и 30 съчинения - понеже нали няма значение бройката, и така всеки ден.
Виж целия пост
# 9
Сигурно си права. Просто аз не ценя хартиите и писането по тетрадките. Всяка електронна реценция за мене лично е по-ценна, защото се запазва. Сигурно е въпрос на начин на възприятие.
Виж целия пост
# 10
Здравейте,
аз съм един от авторите на системата. Попаднах на вашата дискусия и бих искал да се намеся с коментар.
Искам да кажа, че реалната работа в системата на един преподавател на ден е не повече от 10-15 минути. В нея се отразяват само реалните събития - оценки, отсъствия, забележки. В смисъл въвеждат се оценките,отсъствията и забележки поставени през деня, което включва примерно 12 оценки (от изпитвания) /имайте предвид, че за оценките от контролни и класни работа има функционалност за пакетно въвеждане на оценки/, 10 забележки, 10 отсъствия, 2 общи съобщения и 5 индивидуални съобщения и домашни работи. Смятаме, че тази "цена" (10-15 минути. заетост на преподавателя на ден) е напълно нормална и дори е малка в сравнение с очаквания ефект от системата. В края на краищата един преподавател не може да обърне внимание на 30 родителя на ден, но през системата може да ги информира, ако има някакви събития.
В това е другата ценност на системата -  предоставя на преподавателите един канал за връзка към родителите, т.е не е нужно да търсят други канали. Факт е, че тази система беше пожелана от преподавателите в нашето училище и затова беше създадена, т.е. самите преподаватели имаха нужда от нея и инициираха и подкрепиха нейното създаване.
От другата страна разбира се са родителите, които би трябвало да изискват от преподавателите да си попълват данните в системата и по този начин да имат ежедневен поглед върху случващото се с тяхното дете в училище. Допълнителните възможности да виждат програмата, необходимите помощни материали, домашната работа също са от полза.
Естествено тук с пълна сила важи сентенцията "който няма желание, намира оправдания, а който има желание - намира начини". Сега и учителите и родителите имат възможност. Да се възползват от нея е въпрос на техен личен избор.
Виж целия пост
# 11
Сигурно си права. Просто аз не ценя хартиите и писането по тетрадките. Всяка електронна реценция за мене лично е по-ценна, защото се запазва. Сигурно е въпрос на начин на възприятие.

В училище, учителят е длъжен да го прави, не  е като при курсовете, имат си бюрокрация която са длъжни да спазват, а не опира до начин на възприятие, мен лично не ме вълнува начина.
Г-н Костенаров, доколкото разбирам вие просто сте направили софтуер за електронен дневник, който може би не е по-различен кой знае колко от това което има на пазара.В гимназията на дъщеря ми както писах има такъв и там се попълват оценки и отсъствия, но това незнам да е отменило хартиените бележници и дневници една и съща информация се представя на два носителя хартиен и електронен.
Това с пакетното въвеждане не го разбрах.
А и родителите според вас трябва да изискват инфото от бележниците, да се нанася и в електрония дневник, което пък не виждам с какво го отличава.
И не е до липса на желание, но нямам намерение да подкрепям идея, която не облекчава труда на учителя, а го прави двоен - едно и също нещо да пишат 2 пъти.
Оценките и отсъствията си ги знам от детето, като искам нещо да питам или звъня по телефон и питам или отивам на място, за 9 години, не съм срещнала учител, който да не е откликнал или да не ми е отговорил по въпросите, които ме вълнуват, така че аз съм си намерила начина, с който не мисля че съм открила топлата вода Simple Smile

А безплатно ли разпространявате тая система и безплатно ли обучавате учителите да работят в нея?
Виж целия пост
# 12
Здравейте Зари65,
Ще премина директно на Вашите въпроси, понеже и мен по правило не ме интересуват начините, а резултатите (не, че целта оправдава средствата):
1. Да ние сме "направили" софтуер, но не само за електронен дневник. Този софтуер не е "на пазара", защото го предоставяме напълно безплатно за всички потребители. Можете да го наречете "дарение", просто не е за МВР (или негови представители), а за обществото в лицето на хората, подлежащи на ефективно образоване.
2. Пакетното въвеждане преставлява таблица (списък на всички ученици от класа), в която се нанася оценка на всеки ученик. Обичайното въвеждане е свързано с избор на конкретен ученик (който да речем е бил изпитан) и въвеждане на неговата оценка. Просто е по-удобно, когато е проведено класно или контролно - да се въведат оценките на всички ученици с едно натискане на бутон. Т.е. при пакетно въвеждане имате: въвеждане, въвеждане ....., запис, докато при индивидуално имате: въвеждане, запис, въвеждане, запис .....
3. Особено в гимназията го отличава с това, че бележника може постоянно да е загубен, забравен или просто непредставен. И тогава разбирате в края на годината какви неща е натворило Вашето дете и вайкането почва.... Отделен е въпросът, че ще е много по-трудно да запалим ритуално дневника щото нещо не ни инася.
4. Учителят ще си облекчи значително живота, ако се напъне малко да ангажира родителите. Тази работа е като боклуците - чистачът може много да чисти, но ако хората не пазят - шансовете му стават все по-малки. Идеята е да ангажираме хората в този процес -  ефективността се повишава, а не обратно, както смятате.
5. Системата е публикувана в интернет - не се разпространява. Ползването е безплатно.
6. Разработили сме "ПОМОЩ" (help) на системата. Не е нужно обучение. Разбира се, ние сме на разположение в съдействие на потребители й при нужда по телефон и/или на ел-поща.
Виж целия пост
# 13
Мисля, че разработчиците не разбират докрай позицията на родителите, в частност моята, а доколкото виждам и на zari65. Разработчиците виждат възможностите на системата си, но аз като родител виждам каква би била цялостната полза от нея при сегашното положение в училище.

Колкото и да е хубав един софтуер, той не може да разреши чисто организационните проблеми. Ако електронният дневник (колкото и да е добър като софтуеър) не е подкрепен с необходимите промени в работните процеси в училище и ако не е осигурена необходимата техника за неговото използване, то той ще увеличи работата на учителите (double entry на информацията + намаляване времето, което учителят може да отдели за други дейности) и няма да е от полза на родителите заради неактуалната информация в него.

Докато все още няма електронно управление в училище, всичко е обречено. Докато имаме хартиени бележници, докато учителите влизат в клас с дневник и тефтер, а не с таблет, просто няма за какво да си говорим. Ще продължаваме през август да получаваме мейли и SMS-и, че през юни детето е изкарало шестица като срочна оценка по някой предмет.
Виж целия пост
# 14
Напълно разбирам позицията Ви именно защото съм родител. И тази система е "родена" именно защото сме родители. Тази система е БЕЗПЛАТНА, защото това е НАШИЯТ принос в процеса по промяна на СЕГАШНОТО положение в училището. За съжаление ние нямаме възможност да купим на всеки учител компютър/таблет, смартфон и т.н./, нито да реформираме образователната система, но намеренията ни са чисти и ако някой родител желае да се интересува от детето си, или ако някой учител желае да ангажира родителите с образованият процес на децата им, ние предоставяме тази възможност. Потребителите могат да работят както от домашните, така и от служебните си компютри. Ние считаме, че ако всеки от нас /родител, учител, директор/ задели 5 до 10 мин. повече на ден от времето, което прекарва в интернет и обърне внимание на учението на децата, това би им дало значително конкурентно предимство в бъдеще.
Съзнаваме че програмите, системите и комуникационните средства не са основния образователен инструмент и по никакъв начин не могат да заменят добрият преподавател, но се надяваме чрез ангажиране на родителите да повишим ефективността на образователната система.
За мен е вълнуващо да водя тази дискусия с Вас. Но Ви моля, преди да отречете напълно един нов инструмент за администриране и комуникиране на учебния процес, да опитате и да проверите възможностите на системата, защото освен че я предоставяме безплатно за ползване, ние сме готови да приемем всички ваши забележки и коментари и напълно безплатно да еволюираме/доразвием или променим/ нейнте функционалности, както и да отстраним слабите й места (които не се съмняваме, че съществуват).
За разлика от всеки административен процес, ние даваме възможност на преките участници в образованието да заявят своите потребности и предложения, които да залегнат в основата на бъдещото развитие на системата, вместо да очакват министрите да измислят по-добър вариант за децата ни.
Ние вярваме, че електронното училище е взаимен процес, и когато родителите навлезнат в него по-задълбочено, и започнат да изискват от учителите на децата си навременна и качествена информация, ползите от системата ще нараснат значително. Такава е културата на всяко гражданско общество - хората да изискват от администраторите в своята държава все по-качествени и навременни услуги. По този начин един ден може и да отпаднат хартиените дневници и бележници, и да изчезнат дупките по пътищата. В противен случай рискуваме нашите деца след години да се оплакват от същото СЕГАШНО положение на училищата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия