За Нова година моят приятел ми взе телефон от Мтел (Nokia X6), който е все още гаранционен.От близо два месеца често се случва когато се опитам да набера някого, да ми изпише "грешка при свързване".
Или пък когато някой ме набира, да чува "Телефонът на абоната е изключен или извън обхват".А телефонът в същото време е включен и се намирам в София, в Дружба, където би следвало да има обхват
Ей така, от време на време "изключва" и никой не знае кога ще се случи, или колко време ще продължи, оправя се както и се "изключва".
Носих го в магазина, откъдето го купих, там след куп разправии го взеха, върнаха ми го след една седмица и телефонът прави все същите проблеми.Междудругото аз разпитах и разбрах, че това е софтуерен проблем, който налага преинсталация на софтуера на апарата, при който се губи всичката налична информация.
Аз чинно си прехвърлих всичко на компютъра, но като го взех видях, че всичко си е в паметта му.И ако приемем, че са направили бек ъп на паметта, то няма как да са направили бек ъп и на съобщенията, защото и те са всичките до едно в кутията.
Днес ще го занеса втори път и ако пак ми го върнат след една седмица само с едно листче, на което пише TEST: PASSED, вече мисля да искам замяна на стоката.За мен това означава, че те просто са го тествали, никъде на листа не пише, че е преинсталиран, или че са му правили каквото и да е.Тест: преминат, време на теста: 1.09 минути.
В ЗЗП пише така:
Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.
(2) Когато производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, търговецът е длъжен да запази на потребителя първоначалните гаранционни условия. Когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт на стоката, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.
Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.
(2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума.
Така, та въпросът ми въз основа на всичко изписано дотук, е: Мога ли при неудовлетворителен за мен втори ремонт на телефона да поискам да ми го заменят със същия апарат, но чисто нов?
И какъв е редът за това?
Благодаря на всички предварително, приемам всякакви съвети, мнения, препоръки, критики