За ролята на учителя, родителя, домашното и още нещо

  • 17 777
  • 389
Провокирана съм от прочетеното в съседна тема, което обобщавам накратко- несъгласието и нежеланието на мнозина родители децата им да имат домашни през уикендите и ваканциите.
Домашната работа се дава за затвърждаване на взетия в училище материал. За мен тя е в пъти по-голям плюс, отколкото негатив. Не вярвам, че може по време на един учебен час наученото да се усвои, осмисли и разбере от всички. За това и допълнителните занимания у дома са полезни и нужни. Претоварвали децата, били прищявка на амбициозни учители- дали? Само на учителя и наученото в клас ли разчитате? Къде стоите вие в образованието на детето си? Запълвате ли празнини и пропуски или намирате, че това е изцяло работа на педагога?
Виж целия пост
# 1
Принципно важна е дозата. Децата трябва да се упражняват у дома, но трябва да им остава и свободно време. Не може да се говори за или против домашните. Може да се говори само за баланс. А балансът зависи и от наклонностите и дарбите на детето, от наличието на човек у дома и пр.

Но все пак не мога да не отбележа, че до 7 клас практически не съм учила уроци у дома и съм писала минимални домашни. Ученето започна в гимназията. За децата в 1 е нужно да упражняват писането. Като се научат може и да не учат у дома изобщо, ако внимават в час.
Виж целия пост
# 2
Не си спомням 1 клас да съм писала безкрайни домашни, от 3 сборника да решавам задачи, да сме имали 100 учебни тетрадки...и въобще някой да се занимава с мен. Нито на занимални да сме ходили....
При нас има норми. Не е желателно да се меся в работата на учителя. Не се нрави много това. Всичко допълнително над домашното е за сметка на свободното време. А то се използва основно за екстра занимания - език, спорт, драма...Баланс трябва да има. За 1 клас над домашното трябва да се отделя най-много 30 минути.

Малко преиграваш обаче с тези теми.... Още от 1 клас..... Crazy
Виж целия пост
# 3
не може наедро да се говори дали едно домашно е достатъчно, защото учителите са различно. Но като цяло ми прави впечатление, че в началото родителите са предимно амбициозни и много се радват на големите домашни, особено ако не им се налага на тях да се занимават с "надзираването" и "мотивирането" на детето да ги пише. Предполагам, че е от чист ентусиазъм. После започва отрезвяването, че не е нужно един ченгел да се пише по не знам си колко реда, защото на детето му омръзва и вместо да го пише красиво, само гледа да го претупа. Тогава и безкрайните съботно-неделни домашни стават ужасно тегави и неприятни за самите родители, защото дори през седмицата да минава номерът със занималнята, в събота и неделя трябва сам да се оправя с отрочето и да го кара да пише. А за празниците и ваканциите е още по-зле - детето иска да играе, а родителят трябва да го кара да пише.

Но да, трябва много близък контрол от страна на родителя, да наблюдава детето, и ако има нужда да дава допълнителни упражнения, особено когато започнат диктовките, също и граматическите и правописни упражнения от вида "Обличам или Убличам", "чаршаВ или чаршаФ", защото не се ви научат тези неща още в първи клас, после е много трудно да се поправят вече грешно заучени.
Та, ролята на родителя е критична за създаването на навици за учене и писане на домашни, независимо какво е дала учителката.
Виж целия пост
# 4

Малко преиграваш обаче с тези теми.... Още от 1 клас..... Crazy


Защо да преигравам? Питам не само като родител, а и като бъдещ учител, близък на настоящ такъв, и най-вече като бивш ученик, за когото писането на домашно винаги е било най-естественото продължение на деня след училище. Едва към настоящия момент разбирам, че за други това е излишно.

От позицията си на живееща на изумруден остров ли беше, ти прощавам. Simple Smile Реално и вашата система ми е странна и неразбираема на моменти, терзанията ви на чужбински майки също. Simple Smile

Andariel, ни най-малко не подскачам от радост при вида на три страници невъобразимо съчетание на ченгели. И защо изобщо тези ченгели са ви влезли под кожата?  Simple Smile Аз се занимавам с детето си и сигурно съм от малцината родители, на които грам не им пука, дали е написан красиво поредният ред бастунчета. Държа на друго.

черна станция, за баланса съм абсолютно съгласна. Залитането в крайности обаче ми се набива като тенденция.
Виж целия пост
# 5
Разчитам учителя да предаде разбираемо урока,предпочитам цял час да обяснява как се решава дадена задача/математика/ и да даде 10 задачи за дом.работа.Когато разбереш правилото ще можеш безпроблемно/за кратко време/да напишеш домашното.
Аз съм За даването на домашни ,но от 5 клас нагоре.
Виж целия пост
# 6
Не знам как да отговоря, защото детето ми ходи на занималня. Т.е. затвърждава си материала още същия ден. Като им дадат в петък домашно, не го пишат в събота и неделя, а в занималнята веднага след часовете в петък.
След това вкъщи си се упражнява - като не е задължително няма проблем, изписва по няколко листа, ако е задължително обаче, 5 реда ги влачи по няколко часа.
Така че предпочитам да няма домашно, но в крайна сметка каквото кажат учителките, това ще е, засега мислим еднакво, натам ще видим.
Аз като ученик нямах нужда да си затвърждавам знанията, а само да си почивам  Blush Laughing
Виж целия пост
# 7
ти може да държиш на друго, но като видиш начервената тетрадка на детето и рецензия, която не е Браво!, някак ще ти стане кофти, колкото и твърдо да играеш непокис за краснопис. В интерес на истината, ако са правилно дозирани като количество, ченгелите и луличките са много полезни за напредък във фината моторика и концентрация на вниманието. На повечето първокласници проблемът им е фината моторика и концентрацията, а и двете могат да се тренират съвсем успешно. Все повече клоня към това да се върнат класическите часове по краснопис, които са съществували преди доста десетилетия.
Виж целия пост
# 8
ти може да държиш на друго, но като видиш начервената тетрадка на детето и рецензия, която не е Браво!, някак ще ти стане кофти, колкото и твърдо да играеш непокис за краснопис. В интерес на истината, ако са правилно дозирани като количество, ченгелите и луличките са много полезни за напредък във фината моторика и концентрация на вниманието. На повечето първокласници проблемът им е фината моторика и концентрацията, а и двете могат да се тренират съвсем успешно. Все повече клоня към това да се върнат класическите часове по краснопис, които са съществували преди доста десетилетия.

Това е и причината да не поставят оценки в първи клас.
Поправените ченгели ги отразявам дотолкова, доколкото, че да имам повод да обърна внимание на детето, че е нужно да се старае повече, ако не желае да вижда поправки с червено.
Е, ченгелите вече преминаха в букви за всеобща радост на повечето родители на първокласници. Simple Smile
Виж целия пост
# 9
Съседната тема беше за домашните на първолаците, които те трябва да пишат у дома, след като са на целодневно обучение в училище.
Смисълът на това обучение не е ли  децата да подготвят всичко в училище, особено в първи клас? В началото на годината какво толкова пишат, та те нито са взели буквите, нито цифрите?

Моят син преди години трябваше за домашно през уикенда да изпише 3 страници с примери за събиране (бяха взели смятане от 1 до 10).  След като беше решил безумното количество еднообразни задачи възмутен беше оградил повтарящите се.

За сметка на това в среден курс приключиха с писането, най-вече по БЕЛ.
Домашните, като затвърждаване на материал, намаляха драстично, поне при нас.
Преразкази и есета- мога да ги преброя на пръсти.

И аз съм "за" повече домашни в среден курс. С цел затвърждаване на урока (език и математика).






 




Виж целия пост
# 10
Едва към настоящия момент разбирам, че за други това е излишно.

Айде сега...Винаги го имало това. За едни е излишно, за други е норма. Аз съм от вторите. И за мен някак естествено е да има домашно, но единствено за затвърждаване на материала. 100 страници ченгели би било досадно за всеки.

Нали децата си пишат домашните по време на следобедните часове в занималнята?! От родителя се очаква да проконтролира всяка вечер, но не и да сяда с детето да учи тепърва. Ако се наложи означава, че нещо в преподаването в клас куца.

Няма нищо странно в тукашната система. Същата е като при Кейси примерно в САЩ. Повече  практическа насоченост е нужна на БГ системата според мен.
Виж целия пост
# 11
Домашните са важни дотолкова, доколкото служат като отправна точка на това, къде са в училище, как и дали изобщо дъщеря ми го разбира, по какъв начин го осмисля и възпроизвежда.Много важно е не наизустяването, а логичното мислене и търсенето на причинно-следствена връзка.В този смисъл, може много повече да се направи под формата на игра, отколкото редове задачи и ченгелчета. Никога няма да забравя моят преподавател по Счетоводство, професор Пергелов(светла му памет!)-той правеше тази невъобразимо суха теория нещо, което можеш да пипнеш, изгледаш изиграно от него като театър и най-важното-да разбереш.Ето това е ролята на всеки учител и родител, защото имаме обща цел, а тя е децата ни да са успешни ученици.
Виж целия пост
# 12
Темата не е за това аз какво желая и очаквам за детето си, немирница. Темата е принципна. За чедото си даже не споменавам, нито уточнявам в кой клас е, нито какво пишат, нито то какво може и или не.

Домашното, писано вечер след занималня, е безсмислено начинание. Налага ли се детето да го прави, то нещо, някъде наистина куца. Уикенд и ваканционните домашни обаче, както "казах" вече не един път, са важни и нужни.
Виж целия пост
# 13
Това означава, че уикенда не се признава за свободни от учене дни? Не бих си мъчила детето да пише домашно нито уикенда, нито през ваканцията. Аз съм го правила, но не бих го допуснала сега. Освен ако не кандидатства в университет, но дотогава има много вода да изтече.
Не случайно тук не се дава домашно в петък и през ваканциите. Уважава се безкрайно много личното време. 100 пъти предпочитам да заведа детето на басейн или футбол, на постановка или да чете...отколкото да решава от 2 сборника задачи.

Не понасям поговорката "Повторението е майка на знанието" Crazy
Виж целия пост
# 14
Ех, като започнете да преигравате с разни му там "два сборни задачи"!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия