звуковия анализ - упражнения в предучилище

  • 14 855
  • 7
Здравейте,

от известно време наблюдавам упражненията на детето в предучилищната, свързани със
звуковия анализ. Дали имате опит в подобни упражнения и можете ли да ми препоръчате
някакво помагало за:

Откриване мястото на гласните звукове

Определяне броя на звуковете в думите

Определяне броя на звуковете в думите

Откриване на думи с разлика между броя на буквите и броя на звуковете /Щ и ЬО/
Откриване на думи, в които броя на звуковете са повече от броя на буквите /Я и Ю/
Определяне броя на буквите и броя на звуковете в думите


Относно разликите между броя на буквите и броя на звуковете: изчерпателно ли изброявам изключенията:
ДЗ - 2 букви - 1 звук
ДЖ- 2 букви - 1 звук
Щ- 1 буква - 2 звука
Ю-в началото на думата и след гласен звук - 2 звука
след съгласна - 1 звук
Я -в началото на думата и след гласен звук - 2 звука
след съгласна - 1 звук
Виж целия пост
# 1
Вие в училище ли сте предучилищна? И като усвои всичко това какво ще прави в първи клас  newsm78 - това го дъвчат целия първи клас...
В предучилищната само откриваха гласни и съгласни и правеха със сини и червени квадратчета звуков анализ,но без подробностите за щ,ю,я,дж,дз...беше си му напълно достатъчно за първи клас.Лекотата се постига с множество упражнения-напиши на търсачката на гугъл звуков анализ и ще ти излязат.
Виж целия пост
# 2
alegra, по новите програми голяма част от материала за 1 клас се учи още в предучилищната. Но чак такова задълбаване в частните случаи - дж, дз, я,щ, ю, ь - не е необходимо, а и  ще е  трудно за децата.
Има други, по-важни неща, които трябва да се свършат сега - определяне броя на звуковете, тяхната последователност, гласни и съгласни и правилното има произнасяне. Трябва да следиш дали детето не заменя звукове - фтичка  Grinning Това е моментът, в който ако има проблеми, те трябва да се изчистят при логопед.
Има една много интересна игра - "Живи звукове", но тя се прави с няколко деца. Вкъщи може да я замените с гумени играчки или нещо подобно. Пр. мечето в думата лула е на 2-ро място. Детето пита: Кой звук си ти? / и отговаря от името на мечето / Кои са твоите съседи? И така с другите играчки.
Виж целия пост
# 3
Какво ще да е туй помагало, в което да има упражнения за звуковия състав на думите?
Просто си измисляш думи и караш детето да определя колко звука и колко букви съдържа всяка. Ако не се сещаш за думи, вземи правописния речник.
Това е елементарно умение, но се иска много практика.
Ама тия вярно полудяха и се чудят вече как да побъркат децата. И какво - в първи клас ще правят синтактичен анализ на сложни изречения ли?
Много ме е яд като гледам как смъкват учебния материал все по-надолу и по-надолу. И какво - като предадат някаква материя на петгодишни деца, а те пък нищо не успеят да разберат и проумеят?
Виж целия пост
# 4
Те ще разберат и ще проумеят, не са някакви тъпунгери. Ама не е типично за тази възраст да се занимават с такива неща, пък било то даже и на игра.
Виж целия пост
# 5
Най-трудното нещо на децата в първи-втори клас е разбирането на словесните задачи по математика.
Едва са се научили да четат, все още им е тежко да хващат смисъла на изреченията, защото цялата им концентрация отива в правилното прочитане, и ето че вече трябва да се спряват с логически уловки.

Разбира се, това е индивидуално, но като цяло им е полезно да се измислят най-различни задачи под формата на игри и закачки, за да се тренира този начин на мислене. Да могат да изваждат важните неща, дадени в условието и да разбират правилно въпроса.

По мои наблюдения, другият голям зор са диктовките.
И многобройните, еднотипни, безумно скучни домашни, които някои учители дават уж с цел затвръждаване на материала. Колкото и да си знае детето, просто няма начин да не започне да му се повдига, ако трябва да напише 10 пъти едно и също безсмислено изречение, после да направи звуков анализ на 20 думи и т.н.
Виж целия пост
# 6
alegra, по новите програми голяма част от материала за 1 клас се учи още в предучилищната. Но чак такова задълбаване в частните случаи - дж, дз, я,щ, ю, ь - не е необходимо, а и  ще е  трудно за децата.
Има други, по-важни неща, които трябва да се свършат сега - определяне броя на звуковете, тяхната последователност, гласни и съгласни и правилното има произнасяне. Трябва да следиш дали детето не заменя звукове - фтичка  Grinning Това е моментът, в който ако има проблеми, те трябва да се изчистят при логопед.
Има една много интересна игра - "Живи звукове", но тя се прави с няколко деца. Вкъщи може да я замените с гумени играчки или нещо подобно. Пр. мечето в думата лула е на 2-ро място. Детето пита: Кой звук си ти? / и отговаря от името на мечето / Кои са твоите съседи? И така с другите играчки.

Много, много благодаря !!  bouquet  Мисля, че придобих задоволителна ориентация  Wink

но ще ми трябва ако е възможно пояснение относно примера на играта "Живи звукове" !?
Не разбрах примера:

Пр. мечето в думата лула е на 2-ро място. Детето пита: Кой звук си ти? / и отговаря от името на мечето / Кои са твоите съседи? И така с другите играчки.


Под въпроса кой звук си - какво се визира !?
Виж целия пост
# 7
Винаги съм била привърженик на обучението в забавна форма.Просто защото дава резултати.А към самата система на образование в училище съм силно резервирана.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия