Надявам се да са полезни.
Индиговите, кристални и пр. деца получават названията си поради цвета на аурата, в който някои ясновидци я виждат при част от децата, но това не е съществено, нито определящо. Тези деца са с нестандартно поведение, чувствителност, креативност, интелект, емоционалност, способност да си спомнят предишни животи и откъси от астралния живот, телепатични възможности, на моменти са с усет и разум на възрастен, имат стремеж за промяна на света към ново, по-добро, чисто, честно, достойно, красиво.
Първите им единични появи започват още към края на 19в, зачестяват в края на 20в и най-общо може да се разделят на 3 типа, 3 вълни. Преходът между трите е плавен, както и между тях и обикновените деца – не може да се постави рязка граница. Първата вълна е с леко засилено рационално мислене, те са по-прями, решителни, войнствени в преследване на целите и задачите си. Тъй като масово се стига до неразбиране, грешна оценка и съпротива от възрастните, при следващата 2-ра вълна (кристални), е намалена рационалната за сметка на емоционалната част от психиката, те са предимно тихи и самовглъбени, често са тъжни. Това обаче ги прави и по-пасивни и по-слаби в преследване на целите и задачите за подобряване на света. Последната 3-та вълна е оптимизирана, до някъде комбинация от първите две, и е най-съвършена и ефективна. Тъй като основните им качества са подобни за 3-те типа, ще ги наричаме общо индигови.
1-вата им особеност е че техните азове са много стари, обикновено с хиляди прераждания, затова имат ярка индивидуалност. Често живеят в известна степен не един, а няколко различни живота, което изисква огромна психична сила – това обикновен човек много трудно може да си представи, камо ли да оцени. Те са основна част от осъществяването на извънредните подобрения в параметрите на човека за тази епоха, постигнати от Исус-Христос, в качеството му на грижовен локален бог. Става въпрос за частично разрешаване на информацията от предишни прераждания и възможност за експресно освобождаване от зряла карма. При индиго-децата е обичайно да си спомнят епизоди, места и предмети от предишни свои животи. Това е 2-рата им особеност, която стимулира по-бърз общ напредък, улеснява освобождаването от карма и вредни окултни програмирания, особено чрез автохипноза, която те лесно и ефективно постигат. Но поражда и много необичайни психични проблеми и отначало силно затруднява сегашния им живот.
3-та особеност са частичните спомени от астралния живот между плътните прераждания, която най-силно затруднява адаптацията. Разликата между висшия астрален свят, откъдето идват и доста низшия плътен свят на Земята е огромна, смазваща, покрусяваща, често депресираща.
Много от тях през последния си живот са били в по-висши светове, на фини или от междинно ниво планети, което е 4-тата им особеност, макар и не за всички. За този си живот те също пазят частични спомени, които могат да прилагат в творчеката си фантазия за нови открития, за създаване на съществено по-добри машини и устройства, за непозната красота и вътрешна сила на художествените им произведения, за различна организация на обществото. Обаче и това е допълнително затруднение в адаптирането, защото сравненията с нашия стар тежък свят са доста тъжни.
Други особености са високият им интелект, добре развито както рационално, така и емоционално мислене. Често се усещат като възрастни, макар че са на 10 или 13г, а друг път като малки деца, макар че отдавна вече не са, но още не са доизживяли детството си, поради сложните, трудни и противоречиви психични натоварвания.
Може да проявяват еуфорични емоции и хиперактивност, но само в отделни периоди. Понякога неправилно обявяват за индигови някои палави и подвижни деца, склонни към пакости и авантюри, както и деца с говорни и др. дефекти. Не е възможно да станат лоши деца, не са способни на престъпления и жестокости. Много родители и лекари, съзнателно или не, се опитват да ги пречупят, да ги направят покорни, вместо да им помогнат да изразят истинската си същност.
По правило при тях е по-силно развито дясно-мозъчното, т.е. художествено-творчески тип мислене. Много са емоционални, със склонност към музика, поезия, артистичност. Имат много по-добра от средното интуиция, която заедно с високия интелект, им позволява да учат много бързо, с големи скокове. Обаче днешната култура и особено училищна система са рационално-логични, преобладава ляво-мозъчното мислене. Училището набляга на повтаряне, механично запомняне на много материал, повечето ненужен, голяма част грешен, което е основен недостатък на сегашното образование въобще, но повечето хора го приемат почти безропотно, или изобщо не се замислят по въпроса.
Тази тромава и ненужна дейност ги отегчава, те търсят нещо друго, което да задържи интереса им. Това води до грешна диагноза "проблеми в съсредоточаването", а всъщност са просто отегчени - днешната образователна система не отговаря на техните интереси и възможности. Те се учат предимно чрез личен опит, не могат просто да зубрят или само да слушат урока. Може да проявят нежелание да пишат и четат правилно, при което да им обявят диагноза дислексия, което да е пагубно, защото детето индиго обикновено има силно усещане, че е перфектно и някои знаят, че са тук със специална мисия. Ако реши, че нещо не му е наред, може да се травмира и да търси начини да излекува или замаскира тази рана, понякога чрез наркотици. Затова е важно да бъде разпознато като позитивно различно, а не като неспособно. Много е желателно да му се осигури щадящо учение - самостоятелно или индивидуално обучение. А в по-общ план да се работи за въвеждане на домашното училище като законова алтернатива, както е в САЩ и мн.др.държави. Същевременно да му се потърси подходяща среда за общуване, съответстваща на неговото духовното и интелектуално ниво.
Повече по въпроса може да прочетете в статията Индигови деца.
Поздрави на всички и успех
Симон Живков