НА КОГО СА ОЦЕНКИТЕ В 7-МИ КЛАС?

  • 787
  • 5
Днес се замислих ,за това колко е нереално външното оценяване в седми клас и каква е истерия.Всяко училище се оценява според успеха на децата на външното оценяване.А всъщност те ходят на уроци и школи най-малко през целия седми клас,а някои деца започват с  уроците по български език и математика още от шести клас.Та мисълта ми е , че каквато и оценка  да изкарат като успех,то той най-малко е на съответното училище.За парите въобще пък да не говорим...Е, тогава министерството какво оценява?Май само нас като родители и положените усилия от ученика? Като майка на седмокласник  разсъждавам .....,ще кажете дали съм права....
Виж целия пост
# 1
Оценката е на децата най-вече, чак след това на училището. Освен това училището би трябвало да се оценява според резултата на първия модул, за който уроци са нужни в по-малка степен. Но няма как децата да се готвят за по-сериозното изпитание втори модул, и това да не се отрази на резултата им на първия. Та права си - уроците до голяма степен изкривяват ролята на училището, но няма как да се избегне това. Училището обаче все пак играе роля - друго си е да надграждаш от по-високо ниво. Имам впечатление от СМГ - там на уроци по математика почти никой не ходи, а на БЕЛ ходят само в 7 клас и даже не всички деца.
Виж целия пост
# 2
За СМГ е така,но това е изключение,не правило.Неприятна ми е мисълта,че учители които нямат заслуги ще си ги приписват.Децата полагат големи усилия,трудно им е,а най-много ги учат тези, при които ходят на уроци. ThinkingУчат за себе си ,защото искат да кандидатстват в по-добро училище,но никой не отчита защо наученото в самото училище е крайно недостатъчно...а по някога е направо непреподаване....
Виж целия пост
# 3
Ех, тези учители! Все виновни за всичко и вечно поставяни под общ знаменател!  Laughing
И кой оценява училищата? Оценява се представянето на децата и заслугата си е изцяло тяхна, според положените усилия и възможности! Челните места, в което и да е класиране, са печелят обикновено с много допълнителен труд. Училището дава основата, оттук нататък надграждаш според стремежите и възможностите си! Иначе как си обяснявате, че при един и същи учител, един изкарва 5.80 без частни уроци, пък друг едва връзва и 4-ка, въпреки посещенията при някое „светило”? И да, като цяло децата в едни училища показват по-добри резултати от тези в други. Дали е въпрос на среда, мотивация, по-добра училищна подготовка, по-високи изисквания, по-платежоспособни родители... Нещата са комплексни!
Виж целия пост
# 4
Мисля, че това класиране е само за  първия модул, защото не всички деца се явяват на двата модула. оказва се, че не всички деца от един клас са с допълнителна подготовка. Учителите веднагаа разбират кой ходи и кой не ходи на курсове или уроци и си го казват на РС. По мои груби наблюдения и такива на познати, оставам с впечатлението, че  неповече от една четвърт от децата в един клас се подготвят допълнително.
в общи линии, с добра училищна подготовка можеш да изкараш около четири и половина на двата модула. Нататък става с допълнителна подготовка. Оценките са заради класирането в елитните гимназии, не за друго.
Виж целия пост
# 5
Мисля, че това класиране е само за  първия модул, защото не всички деца се явяват на двата модула. оказва се, че не всички деца от един клас са с допълнителна подготовка. Учителите веднагаа разбират кой ходи и кой не ходи на курсове или уроци и си го казват на РС. По мои груби наблюдения и такива на познати, оставам с впечатлението, че  неповече от една четвърт от децата в един клас се подготвят допълнително.
Ето, и тук се оказва, че нещата от училище до училище са различни. В класа на сина ми нямаше деца без стремеж към добро последващо образование, съответно и всички ходеха на допълнителни уроци. Мисля, че няма дете от курса (или ако има, са единици), изключая тези, приети вече в АК, което да не се яви на втори модул. Съвсем естествено и общият успех на випуска беше доста добър - оценки под 4.50 имаше единици, преобладаваха 5 и нагоре и по двата предмета... Все си мисля, че няма как и училището да няма заслуга за това.

Мисля си и друго - за мен лично ходенето на уроци само по себе си не е гаранция за успех. Както и качествата на съответния училищен или извънучилищен преподавател. Всичко си зависи най-вече от даденостите и нуждите, пък и амбициите на конкретното дете/деца (и родители, естествено Wink). И винаги са ми били странни категоричните мнения, че ей на - учителите в училище не си вършат качествено работата, та добре, че са частните уроци. Не, че няма и такива, ама нека отчитаме и факта, че не всичко зависи от тях, че дори и тези, които се напъват, работят с „мат’ряли на клиента”, при това по около 30 броя вкупом! Wink А децата, които „полагат големи усилия, ..., учат за себе си, защото искат да кандидатстват в по-добро училище”, в края на краищата успяват!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия