Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Консултация с логопед - тема 4

  • 174 671
  • 680
# 15
lambi0409, aemi, за съжаление не познавам
колеги нито в Плевен, нито в Перник, така
че аз не мога да помогна.  Hug
Виж целия пост
# 16
Здравейте!Имам проблем с дъщеря ми,която другия месец ще навърши 3 години.Проблема е,че не може да изговаря целите думи,съкращава си ги както й е удобно-вместо ''добре'' казва ''добе'', вместо ''какво''-''ко'',вместо ''къде''-''де'',вместо ''ела'' казва ''ива'' и т.н. списъка е дълъг.Изговаря правилно само кратките думички.''Р'' изобщо не казва.Трудно й е да посторои и изречение.От няколко дена започна и леко да заеква,но не да ''блокира'' на някоя буква,а повтаря думичката по няколко пъти,например ''кой,кой,кой идва''. Много съм притеснена особено сега с това заекване.Баща й заеква но до скоро тя си говореше без да заеква.Моля ви кажете какво да правя.
Виж целия пост
# 17
kristina(1986), моят съвет е да потърсите колега,
който да консултира дъщеричката Ви и да Ви даде
насоки. Дотогава, не й показвайте, че сте притеснена,
не я карайте да спира и да започва отначало, търпеливо
я изслушвайте. Осигурете й спокойни игри, изключете
телевизора от режима й, спазвайте дневен режим на хранене
и сън в определени часове. Говорете й бавно и изразително.
За звук "Р" е още много малка, нека той не Ви притеснява.  Hug
Виж целия пост
# 18
Благодаря за съветите Hug.Понеже в Димитровград има само един логопед,който работи към ресурсен кабинет в едно от училищата,сега се налага да изчакам да се върне от почивка.Опитвам се да обясня на малката да говори по-бавничко,защото много бърза и мисля че това е една от причините да заеква.Ще потърпя докато се завърне специалиста.
Виж целия пост
# 19
Здравейте!
Детенцето ми е на 1г. и 6 мес. и има около 20 думи в речника. Притеснява ме обаче начина, по който изговаря някои думи - с прехапана долна устна. Така думата се чува като фъфлене. Има навика да прехапва долна устна не само когато говори, а от както я отучих от бибата този навик се задълбочи. Още я кърмя, но разбира се я храня с обща храна 3 пъти на ден. Личната лекарка ми каза, че е рано за логопед, понеже е много малка. Но ако не предприема мерки сега, когато се учи да говори, няма ли опасност проблема да се задълбочи много? И ако сега е рано за логопед, до каква възраст трябва да изчакам и мога ли да направя нещо сама в къщи?

Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 20
Понеже в Димитровград има само един логопед,който работи към ресурсен кабинет в едно от училищата,сега се налага да изчакам да се върне от почивка.Опитвам се да обясня на малката да говори по-бавничко,защото много бърза и мисля че това е една от причините да заеква.Ще потърпя докато се завърне специалиста.

Здравейте Кристина!

Изпращам ви на лични няколко общи и практични съвети за прояви на неплавност в речта.
Тъй като детенцето ви е доста малко препоръката ми е да ги следвате и наблюдавате детето си, играете заедно и давате по - бавен модел. децата в тази възраст са в процес на активна имитация. За децата, а дори и при възрастен е трудно, ако кажем" Говори по-бавно", защото не показваме какво искаме и очакваме.
За заекване се мисли, когато детето прави повече от 7-10 спазъма или блокажи на 100 думи и ако прави по-дълги повторения от 2-3 пъти т.е. не репетативни като ма - ма - мама. Също се наблюдава комуникацията, невербалното поведение, съдвижения по време и около блокажите или спазъма и развитието на предречевите умения. Когато се консултирате със специалист е важно дали е специализирал в сферата на заекването и ранното детство, а не просто да има специалност логопедия.
Виж целия пост
# 21
Здравейте! Ще се опитам кратко и точно да обясня притесненията си.
Синът ми е на 1г. и 10 м. и не говори абсолютно нищо. Никакви думи, никакви срички, никакви съгласни. Разпява гласните и накрая изговаря нещо като ааааааааааайди. Единствено това мога да нарека изговаряне. Иначе не спира да си пее с гласни - аааааоооооееее. Контактно дете е, играе си с играчки, обича да е навън сред деца. Изпълнява прости команди като "Дай пет", "Дай здрасти", "Дай целувка" и подобни. Разбира като кажа "Хайде на разходка, да ядем, да се къпем", защото прави съответните неща, като да вземе ключовете и да "отключва" външната врата, да си слага лигавника, да влиза в душ-кабината. Около годинката казваше "мама", "дядя", "няня" (вода), "тата", "айди" и "баба". Проходи на 1г. и 3 м. и от тогава не е казал нищо. Яде почти всичко, пасирано или не. Не сучеше, но е роден чрез секцио, много повръщаше до годинката почти, нямаше проблеми през бременността. Въпросът ми е има ли нужда от консултация с логопед сега или да изчакам до някаква възраст и ако е наложително да ми помогнете с координати за гр. Бургас.
Виж целия пост
# 22
Здравейте! Ще се опитам кратко и точно да обясня притесненията си.
Синът ми е на 1г. и 10 м. и не говори абсолютно нищо. Никакви думи, никакви срички, никакви съгласни. Разпява гласните и накрая изговаря нещо като ааааааааааайди. Единствено това мога да нарека изговаряне. Иначе не спира да си пее с гласни - аааааоооооееее. Контактно дете е, играе си с играчки, обича да е навън сред деца. Изпълнява прости команди като "Дай пет", "Дай здрасти", "Дай целувка" и подобни. Разбира като кажа "Хайде на разходка, да ядем, да се къпем", защото прави съответните неща, като да вземе ключовете и да "отключва" външната врата, да си слага лигавника, да влиза в душ-кабината. Около годинката казваше "мама", "дядя", "няня" (вода), "тата", "айди" и "баба". Проходи на 1г. и 3 м. и от тогава не е казал нищо. Яде почти всичко, пасирано или не. Не сучеше, но е роден чрез секцио, много повръщаше до годинката почти, нямаше проблеми през бременността. Въпросът ми е има ли нужда от консултация с логопед сега или да изчакам до някаква възраст и ако е наложително да ми помогнете с координати за гр. Бургас.


Здравейте! Моят съвет е да се консултирате с логопед , който   да направи  диагностика на  психо-моторното  развитие  на детето.
Логопедът  ще  ви  даде насоки  как да стимулирате  речта  на детето , и ако  е наложително да започнете тарапия , която  е под  формата на игра   bouquet

На лични съобщения  ще ви изпратя координати .
Виж целия пост
# 23
Здравейте, да попитам и аз за мнение дали е време да водя сина ми на логопед, нещо започнах да се притеснявам, че децата на неговата възраст говорят доста повече, въпреки че мъжа ми е проговорил към 3г. , ако това има значение.

Малкият е на 1г.11м и казва мама, баба, тате, ало, чао, ам ам ,показва как правят животните - папа, бау, мяу и т.н., на колата казва "ба", на рибата - "бабаба", отговаря съвсем на място с "да" и "не", както и когато го боли/пари казва "ох". Бърбори постоянно, но нищо друго не му разбирам, сега повтаря често "ати"  и "ен", обаче още не мога да разбера какво означават.  Гледам го аз, не ходи на ясла, чувала съм мнения, че това също е от значение, защото майката много често предусеща желанията и разбира и с жест, но не зная дали е вярно.
Виж целия пост
# 24
Здравейте,
моята дъщеря е на 6 г. и започна да заеква наскоро. Мислех, че мисълта й тече бързо и не смогва да изговори това което иска, но вече започвам да се тревожа.
Сега е ваканция и е при баба си, мен ме вижда в сряда за малко и събота-неделя плътно, и си мисля че заекването се засилва, чуваме се по телефона и ми прави огромно впечатление.

Дали е от раздялата ни? Какво ще ме посъветвате за специалист ли е?
Тревожа се като тръгне на детска как ще й се отрази това сред децата и евентуални подигравки!
Виж целия пост
# 25
galiushana, заведете детето на специалист задължително. Колкото по-навреме, толкова по-добре. Не отлагайте!
Illit,, ако с детето имате нормална комуникация и взаимно се разбирате, кое по-точно ви притеснява? То успява ли да каже какво иска (вода, разходка, люлка, топка...)? Общувайте с него. Говорете на книжовен правилен език, играйте заедно. Не бързайте да задоволявате желанията му, ако сте получили само жест от него - изчакайте думата и ако тя не е правилно казана, вие я произнесете, така че то да я чуе. Когато го поправяте за думички, гледайте да сте на нивото на детето, за да вижда то, как мърдате своите устни.
Виж целия пост
# 26
Здравейте Hug!
Синът ми в края на месеца ще навърши 5 години, а изговаря т.нар. френско р. В семейството няма други с такъв проблем. В градината имат логопед, като тръгнат септември ще настоявам да бъде включен в заниманията, но мога ли нещо да направя дотогава...има ли още време за "изчистване" или сме закъснели? Той говори ужасно, ама наистина ужасно много, бързо, общо взето не млъква, останалите звуци артикулира правилно. Опитвам се да работя аз с него, доколкото имам умения и познания /кратки фрази и стихчета/, но не се получава - отказва, глези ми се...
Предварително благодаря  bouquet!
Виж целия пост
# 27
Здравейте Hug!
Синът ми в края на месеца ще навърши 5 години, а изговаря т.нар. френско р. В семейството няма други с такъв проблем. В градината имат логопед, като тръгнат септември ще настоявам да бъде включен в заниманията, но мога ли нещо да направя дотогава...има ли още време за "изчистване" или сме закъснели? Той говори ужасно, ама наистина ужасно много, бързо, общо взето не млъква, останалите звуци артикулира правилно. Опитвам се да работя аз с него, доколкото имам умения и познания /кратки фрази и стихчета/, но не се получава - отказва, глези ми се...
Предварително благодаря  bouquet!
Здравейте,
Това, което може да направите в домашни условия е препоръчително да бъде под формата на игра и да е насочено към оценката на самото дете - какво чува от себе си и какво чува от вас и другите като звук "Р". Може да включите и други звукове, за да не се фиксира вниманието на детето само към проблемния звук, а да се повиши общото ниво на слуховото му внимание към собствената му говорна продукция. Това е първото условие за успешна работа по-нататък. Бързоречието със сигурност не помага, но може да бъде овладяно - най-лесно с диалогови игри, както се опитвате и вие. Колегата в детската градина сигурно ще може да Ви даде и съвети какво да правите в къщи, за да бъдат общите усилия по-ползотворни.
Лично аз съм на мнение, че моторната памет, която децата формират за начина на произнасяне на различните звукове е силен фактор за помощ или условие за преодоляване, когато е неправилно позициониран въпросния звук. Мотивацията в самото дете е движещата сила, която прави промяната бърза и качествена в хода на работата.

Весело лято и успех!
 Flutter
Виж целия пост
# 28
Здравейте Hug!
Синът ми в края на месеца ще навърши 5 години, а изговаря т.нар. френско р. В семейството няма други с такъв проблем. В градината имат логопед, като тръгнат септември ще настоявам да бъде включен в заниманията, но мога ли нещо да направя дотогава...има ли още време за "изчистване" или сме закъснели? Той говори ужасно, ама наистина ужасно много, бързо, общо взето не млъква, останалите звуци артикулира правилно. Опитвам се да работя аз с него, доколкото имам умения и познания /кратки фрази и стихчета/, но не се получава - отказва, глези ми се...
Предварително благодаря  bouquet!
По случай празника логопедката го беша дала на сина ми с цел да упражни Р
"  Трети март!Трети март!
Чакан празник ,свята дата.
Трети март!Трети март!
Ден рожден на свободата.
Трети март!Трети март!
В мир народът ни добрува
Трети март! Трети март!
Днес България празнува."

Като идея за тренировка Wink
Виж целия пост
# 29
katosun, сърдечно благодаря за отговора, силно се надявам да успеем да изработим правилно произношение Rolling Eyes.

Доника, благодаря и на теб, ще включа и това стихче, но проблемът е, че той отказва да повтаря след мен, или го "изтрелва" бързо и с досада, неправилно естествено, колкото да свършим...опитваме се да го уговаряме, че вече е голям, всички негови връстници го произнасят правилно, че трябва да се упражнява, но неизменния отговор е "оставете ме..." Confused
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия