"Обичам" Топлофикация 2

  • 183 113
  • 2 156
# 2 085
какво направихте, вие ли платихте изравнителните сметки или продавачът си ги плати? Имаше ли разправия с Топлофикация?
В договора или анекса към договора трябва да напишете, че до деня на купуването плащането е за сметката на стар собственик (няма да стане само за ток - не е платена сметка - ще изключат). Направете го независимо дали ви трябва или не, дали има задължения или не. После отивате в топлофикация и подавате заявление, копие от нотариалния акт, последната фактура и още нещо (ще видите в сайта или отидете лично да питате). И на ваше име вече ще начисляват сметките от датата на покупката (по нотариален акт). Така беше преди 5 години.
На Ваше място бих отишла в топлофикация и бих изяснила всички въпроси (по телефон може да опитате, но обикновено чудо е да се свържете)
Виж целия пост
# 2 086
Благодаря за съвета! Живот и здраве, директно ще изповядаме сделката при нотариуса, но ще помисля как да оформим едно споразумение за сметките.
Виж целия пост
# 2 087
Звънях в Топлофикация София - твърдят, че старите задължения остават за старите собственици, а на нас ще ни открият нова партида. Така ли е наистина?
Да, така е. Нямате никакво отношение към чуждите сметки. До датата на владението Топлофикация има отношения със стария собственик, след нея - с вас. Какво има да плаща той и дали ще го плати вас не ви интересува.
Виж целия пост
# 2 088
Ние ги платихме.  Не ни се разправяше. Ставаше въпрос за 60 лева.
Виж целия пост
# 2 089
Няма място за разправяне, нещата с датите са черно на бяло.
Виж целия пост
# 2 090
Така е, но  сметките след смяна на партидата идваха на наше име( апартаментът е закупен през май, сменихме партидата и септември на нас ни дойде изравнителна сметка ). И докато не изчистихме тези пари си висяха на нас.
Виж целия пост
# 2 091
Не е проблем това, в смисъл без разправии се оправя, но щом така сте преценили, както и е да е, минало Simple Smile
Виж целия пост
# 2 092
Благодаря за съвета! Живот и здраве, директно ще изповядаме сделката при нотариуса, но ще помисля как да оформим едно споразумение за сметките.
В деня на изповядване на сделката при нотариуса се подготвя един споразумителен протокол за битовите сметки (не оскъпява значително). След като сключите сделката, двете страни и адвокатите/брокерите отивате в имота и засичате измервателните уреди! Селед това, когато си получите нотариалния акт, отивате в топлофикация, ВИК, такси за вход и т.н и носите копие от нотариалния акт и копие от споразумителния протокол. Сметките на предишния собственик са си за него и на негово име и няма да ви търсят за тях., независимо колко са големи.
ПП; Когато ние изповядвахме сделка, нотариусът поиска от продавача да представи документи за платени битови сметки до момента.
Виж целия пост
# 2 093
               В края на м. септември 2015 г. продадох апартамент, всички битови сметки към деня на продажбата бяха платени, включително изравнителната сметка.  Когато стана готов НА, съвместно с купувача отидохме до Топлофикация. Сменя се собственост, но не и абонатния номер на апартамента. След няколко дни излезе сметката за м. септември, която аз заплатих, снимах бележката и му я изпратих по ел.пощата.  Питахме Техем дали трябва и при тях да заявяваме промяна собственост - отговориха ни, че на тях тези данни им подава Топлофикация. Така купувач и продавач решихме, че всички сметки с доставчици са коректно уредени.
             В едно ТВ предаване Мая Манолова разказваше за юристите на Топлофикация /високите такси, които си начисляват, въпреки че са на заплата там/, коментираше случай с едно семейство, продали жилището си през м. септември и изплатили всички задължения, се оказало че дължат още 20 лв. Въпросното семейство-продавачи са били с новата си актуална адресна регистрация, но въпреки това не са били уведомени за това задължение и така сметката от 20 лв. заедно с лихви, такси на юристи и ЧСИ беше набъбнала на 600.  За това реших, че ще подам молба до Топлофикация, в която писмено да ми отговорят, че нямам задължения по този абонатен номер към тях. Получих стандартен отговор, че към момента нямам задължения, но предстои изравнителна сметка. Помислих си, че отговорът им е "копи-пейст" - за каква изравнителна сметка говорят, като вече е започнал новия отоплителен сезон, а аз съм бившия собственик? Е, през м. април или май 2016 г. от Топлофикация ми звъннаха по телефона за задължение към 6 лева, което било от някакви корекции за периода от април до септември 2015 г. Добре, че ми имат телефона. На въпросът ми как да платя сметката, така че да е видно, че аз съм се издължила, дамата ми обясни, че освен абонатния номер ще ми продиктува и код на платец. /В регистрацията ми в изипей не бях заличила партидите на това жилище и абонатния номер си го знаех./ Реших, че ще извърша плащането на място в касата на Топлофикация. Междувременно новия собственик, който си плаща сметките по банков път,  беше погасил тази сума и ако не бях му се обадила да му кажа, че това е мое задължение, нямало и да разбере, че не той е длъжника.  Е, в края на краищата пуснах нова молба до Топлофикация за официален отговор, че вече съвсем нямам задължения по тази партида. Не исках като това семейство от репортажа с Мая Манолова да "не ме намерят" и после да се вкарвам в приключения.

       Допълвам коментара на petiaivanov - в нашия случай жилището беше празно, плащането беше направено в деня на изповядване на сделката и въвода беше веднага след това - заедно с купувача отидохме до апартамента и съвместно си записахме показанията на електромера, водомерите и топломерите /протокол в два екземпляра/. Предоставих му копия от последните платени сметки и записахме показанията на уредите в деня на продажбата. НА получихме по-късно, след вписването в АВ, и тогава тръгнахме заедно по доставчиците. Продавачите нямат ангажимент по смяната на партидите, но реалния живот май показва, че е добре всеки лично да си "върже гащите".
Виж целия пост
# 2 094
              ...............................
       Допълвам коментара на petiaivanov - в нашия случай жилището беше празно, плащането беше направено в деня на изповядване на сделката и въвода беше веднага след това - заедно с купувача отидохме до апартамента и съвместно си записахме показанията на електромера, водомерите и топломерите /протокол в два екземпляра/. Предоставих му копия от последните платени сметки и записахме показанията на уредите в деня на продажбата. НА получихме по-късно, след вписването в АВ, и тогава тръгнахме заедно по доставчиците. Продавачите нямат ангажимент по смяната на партидите, но реалния живот май показва, че е добре всеки лично да си "върже гащите".
Точно така. Ние бяхме купили жилището също след отоплителния сезон и хората си бяха платили всичко (така си мислехме и ние и те), НО към края на септември дойде още една изравнителна сметка на тяхно име на стойност 11 лв. Хората нямаше как да знаят, че са длъжници, ако ние не ги бяхме уведомили. А ако нямахме връзка с тях или пък не ни се занимаваше да ги уведомяваме?! Оправиха си сметките с Топлофикация и бяха им изискали документ, че нищо не дължат, но това си е типичен пример за вкарване в дългове на иначе коректни платци.
Виж целия пост
# 2 095
За 11 лв няма да се разправям. И ние навремето платихме изравнителната сметка. Докато сумите са нормални - 20-30-50лв ме мързи да се занимавам. Да, знам, важен е принципа, но си избирам битките.
Виж целия пост
# 2 096
За 11 лв няма да се разправям. И ние навремето платихме изравнителната сметка. Докато сумите са нормални - 20-30-50лв ме мързи да се занимавам. Да, знам, важен е принципа, но си избирам битките.
Явно не ме разбра. Говорех за това, че и най-добронамереният клиент може да стане длъжник без да подозира за това. Кой с кого и с какво му се занимава е друг въпрос. Не става дума за никакви битки, а за човещина.
За протокола: чужди сметки не плащам, уведомила съм човека (не че съм длъжна), а пък той да прави каквото иска. Сметките не висят на моята глава!
Виж целия пост
# 2 097
След като са били собственици и са плащали сметките много добре знаят, че до следващия сезон има вероятност да излезе нещо на тяхно име. Това се случва всяка година. Затова просто проверяват задълженията си, никой не е длъжен да им напомня.
Виж целия пост
# 2 098
Хм, обикновено хората нищо не знаят и все са изненадани. Самата тема е доказателство Simple Smile
Виж целия пост
# 2 099
Може и така да е..... Аз постъпих човешки, а пък те ако искат да плащат. Сметката е на тяхно име, мен няма да търсят. Писах за тези неща като пример понеже ставаше дума за смяна на партида, задължения и т. н.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия