Човек да не владее езика си е тъжно, нека затова да се потрудим дружно!

  • 91 229
  • 738
# 720
  Всеки го прави различно, поне при нас е така. Някои ползват PowerPoint, други пишат на картони, лепят текстове, снимки.

Важно е да има елемент на онагледяване на темата. Дали ще е снимка, таблица,различен шрифт, не е от особено значение.
Виж целия пост
# 721
Здравейте момичета.
Не знам дали тук е правилното място да попитам, но не ми се пуска нова тема.
На сина ми, който е в 5-ти клас им бяха дали за домашно по БЕЛ да направят проект за гръцката митология, която учиха до сега по литература. Снощи до късно го писа на лаптопа, а аз стоях до него, за до следя за грешки. Въпросът е може ли накратко да ми обясните как се пишат проекти, защото по мое време такова нещо никога не сме писали - нито в училище, нито в университета и сега изобщо не мога да вляза в час и да разбера за какво иде реч. Той ми говори някакви снимки да се слагали на листа, други рисували някакви дървета и т.н. Аз го накарах да го направи само с текст, както аз си го представям, но не съм сигурна дали това е правилното. А и мисля, че и в училище не им е обяснено точно как се прави проект, защото всеки от съучениците си го е направил по съвсем различен начин

Малкият ми внук все проекти прави. На картон и със снимки. Като бях ученичка му викахме "табло", после се казваше "постер", а сега е "проект". Еволюция! 
Виж целия пост
# 722
      От едно помагало,което и аз не знам по какъв критерий съм купила,вероятно по търговския трик
"По новата програма":

Тестът е върху неопределителни и обобщителни местоимения. Задачата е следната: Препишете думите, които са употребени като неопределителни местоимения.Какви са тези думи като части на речта?

И следва текст"На един черказец започнаха  да му изчезват кокошките.Те се разхождаха всеки ден до гората да търсят храна и всеки ден виждаха до гората една умряла лисица.По-любопитните отиваха да видят лисицата и не се връщаха.Лисицата не бе умряла,а само се преструваше на умряла и си живееше живота...
     Черказецът преброди цялата гора и на едно място видя лисицата.Тя си лежеше спокойно и когато и извика, дори не го погледна
"

Къде тук има неопределителни местоимения?

И какво означава думи , употребени като неопределителни местоимения- - или е неопределително местоимение или  не е.Какво мислите?

Скрит текст:
Аз имам някаква идея, но ако е това, което си мисля е абсолютно неправилно и заблуждаващо.
Виж целия пост
# 723

Като неопределително местоимение се употребява и числителното бройно един, една, едно, едни, когато с него се означава неопределеност: едно време един (някой си) баща...;

Виж целия пост
# 724
За един/една става въпрос, погледни тоя материал, може би ще помогне.
Виж целия пост
# 725
Сега сте ми паднали, ще ви питам. Simple Smile Simple Smile
миналата седмица едно дететнце си правеше домашното по български и го чух да преговаря за "определителен" и "неопределителен" член.
още ли са пълни и непълни тия членове или вече са се поангличанчили съвсем и са станали само определителни и неопределителни?
Виж целия пост
# 726
Пълен и непълен има само за имената от м.р., а за определителен и неопределителен явно детето е преговаряло нещо я на английски, я на френски ... иначе правилата за пълен и кратък член на имената от м.р. все още са си валидни.
Виж целия пост
# 727
      Това беше и моето предположение, но е заблуждаващо с оглед взетия материал до момента.

Виж целия пост
# 728
детето беше трети клас, пишеше си домашните по БЕЛ Simple Smile  попитах специално.
не беше разбрал кога трябва да е пълен, кога непълен член, но упорито си ги наричаше определителен и неопределителен, та се замислих да не е минала някаква нова писмена реформа Simple Smile Simple Smile
Виж целия пост
# 729
Пълен и кратък член са точните термини.
Виж целия пост
# 730
успокоих се. Simple Smile
не съм изпуснала никоя реформа, пълния член не се е изпразнил от съдържание ... Simple Smile
Благодаря!
Виж целия пост
# 731
Ха, в нашето детство членовете ги знаехме като „пълен“ и „непълен“ (обаче пълна и кратка форма), ама това в крайна сметка са подробности.

Нашата четвъртокласничка вече горе-долу знае кое кога се употребява и се опитва да прави  разлика с английския.
Виж целия пост
# 732
То за пълния и краткия член или го знаеш, или не. Няма горе-долу.
Виж целия пост
# 733
Има горе-долу, разбира се. Може да знае някои употреби, а за други да се чуди. Например, всички знаем за задължителната употреба на пълен член, когато думата е от м.р. и е в позицията на подлог в изречението, но мнозина спират дотук. Та, за мен това е горе-долу знание.
Виж целия пост
# 734
Има горе-долу. Дори и да знаят правилата, по-малките не съобразяват непременно, че при съставното именно сказуемо има пълен член.  Може подлозите безпогрешно да си ги пишат с пълния,  замествайки с "той/него", а все пак да напишат " Той е истинския... победител".
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия