НМУ "Любомир Пипков"

  • 72 132
  • 331
# 240
Точно - пробен изпит е. За първи клас - задават му тон, от който да си изпее подготвената песен, свирят кратки музикални фрази, които трябва да се повторят, ритмични фрази, изсвирват тризвучия и детето трябва да познае висок, нисък или средния тон, изсвирват различни тонове в до мажор, които да се отгатнат, накрая преподавателя казва, на база представянето колко би писал на детето, ако това беше истинския изпит. Ориентира доста добре и от друга страна подготвя детето психически за самия изпит
Виж целия пост
# 241
да си изпее подготвената песен...
Да разбирам ли, че по време на записването за изпита дават списък с песнички, които могат да се паднат или детето само си избира някаква песничка и се подготвя сАмо с нея?
Виж целия пост
# 242
Детето трябва предварително да подготви песен, която сами избирате. Не се дава по списък
После на изпита му я свирят от различни места, като се очаква детето да я изпее вярно, не зависимо от къде му я свирят. В същност това е за изпита за първи клас. За подготвителната не съм сигурна, че му я свирят от различни места. Но така или иначе трябва да е предварително подготвена
Виж целия пост
# 243
Имам още един въпрос.
Имате ли наблюдения в училището как се справят децата, чийто родители не са с музикално образование?
До дете и талант ли е, или в случая семейната среда е водеща, защото у дома има кой да контролира как се развива детето.
Виж целия пост
# 244
Семейната подкрепа е определяща, според мен, но това се отнася за всяко дете поститащо успехи, в която и да е сфера. И под семейна подкрепа нямам в предвид непременно родител - музикант. А обръщане на внимание, помощ, насърчаване, изграждане на навици за добра организация, частни уроци при нужда и т.н.
Безспорно, това че мъжът ми е музикант помага мното на синът ни, но в класът му има деца на родители, които не се занимават с музика, които се представят блестящо.
Виж целия пост
# 245
Не мога да дам крайно мнение, защото дъщеря ни е още едва в първи клас. От предучилищна е в НМУ. Ние със съпруга ми нямаме музикално образование. Една написана нота не познавам и нямам никакво понятие от солфеж. Дъщеря ми сама се справя. Преподавателите са прекрасни, на детето му е интересно, а и явно ѝ се отдава - хвалят я. В началото се случваше да иска помощ от батко си (той свири на пиано любителски), но вече той е по-скоро в ролята на слушател. Съгласна съм напълно с написаното от Espa - по-важно е вниманието, подкрепата, уважението към труда на детето, насърчаването, изграждането на режим, разговорите... и полагане на усилия от страна на детето. С дъщеря ми включително играем ролеви игри - тя влиза в ролята на преподавател по солфеж и пиано и ми "преподава" - аз научавам нови неща, тя затвърждава знания и двете се забавляваме много.

И за подготвителен клас изпитът включва изпяване на заучената песен от различни тонове.
Виж целия пост
# 246
Здравейте! Има ли приети първокласници:)?
Ще съм много благодарна, ако някой ми помогне с отговори на малко организационни въпроси.
1. Първи клас започват от 9.20. Колко по-рано мога да оставя детето?
2. Има ли закуска?
3. Има ли стол/обяд?
4. Занималнята до 15.30 или до 16? Заплаща ли се за нея? Следобедна закуска?
5. Учебниците/чантите носят ли се вкъщи?
6. Класните стаи на първолаците само техни ли са, на кой етаж са, големите ученици имат ли достъп?
7. Два урока седмично по инструмент? Случва ли се да са сутрин и детето да се налага да излиза от нормалните часове?
8. Имат ли спорт?
9. Ако инструментът е нает от училище, ние имаме ангажимент за него и си го носим в дните на уроците? Или е необходим във всички дни?

Наистина ще съм много благодарна, ако някоя мама или татко отделят време, за да ми отговорят.
Виж целия пост
# 247
Здравейте!
Честит ви първокласник в музикалното Simple Smile С какъв инструмент е прието детенце? Желая ви много успехи!
Отговорите надолу във въпросите - със синьо Simple Smile


1. Първи клас започват от 9.20. Колко по-рано мога да оставя детето?
Най-добре е да се разберете с класната - ние го оставяхме към 9
2. Има ли закуска?
От октомври обикновенно осигуряват плод и някаква млечна закуска в голямото междучасие
3. Има ли стол/обяд?
Има лавка в която предлагат сандвичи, пици, както и готвено ядене - супа, основно и десерт. Може и да му приготвяте ядене от вкъщи и да си го изяде в лавката
4. Занималнята до 15.30 или до 16? Заплаща ли се за нея? Следобедна закуска?
Не сме ползвали занималня и не мога да съм 100% сигурна в коректността на отговорът ми, но мисля, че е от 13 до 15 часът, не се заплаща, няма следобедна закуска
5. Учебниците/чантите носят ли се вкъщи?
Учебници и чанти се носят всеки ден, няма шкафчета
6. Класните стаи на първолаците само техни ли са, на кой етаж са, големите ученици имат ли достъп?
Стаята, която им оперделят ще е тяхна за цялата година, няма да се местят. Има стаи на първи, на втори и на трети етаж, зависи как ги разпределят тази година. Стаите не са изолирани, така че големите имат достъп. Същото важи и за дворът. Училището като цяло е много малко и няма възможност за кой знае какво разделение
7. Два урока седмично по инструмент? Случва ли се да са сутрин и детето да се налага да излиза от нормалните часове?
Да, случва се, но рядко. Часовете се уговарят с преподавателя и се правят така че да са максимално удобни. Тази година, поне при нас, единият час е винаги в събота за всички класове
8. Имат ли спорт?
Физическото е 3 пъти седмично, като при хубаво време играят на двора.
9. Ако инструментът е нает от училище, ние имаме ангажимент за него и си го носим в дните на уроците? Или е необходим във всички дни?
За нает от училището инструмент - нямам представа как стоят нещата. Ако инструмента е ваш - носите го само в дните, когато детето има урок по инструмент в училището, продукция или концерт
Наистина ще съм много благодарна, ако някоя мама или татко отделят време, за да ми отговорят.
Виж целия пост
# 248
Много Ви благодаря, бяхте много изчерпателна и полезна. ПОжелавам късмет и здраве на детенцето ви!
Нашето дете, по съвет, е с виолончело:)
Но ние много се колебаем, защото тя учи в Шилер и не можем да поставим двете училища на кантар, толкова са различни!
Виж целия пост
# 249
Здравейте отново,
дъщеря ми (вече на 6 г.) напредна с ангажиментите, дори ходихме до Румъния и Германия по участия. Беше прослушана от няколко професионални музиканта, които подкрепиха мнението ни, че следва да се пробва в НМУ "Любомир Пипков". Решихме да я оставим в предучилищна в нашия квартал ( Горна баня) и да я подготвим за изпит за прием в 1-ви клас. Стои много сериозно проблемът с логистиката - обаждах се на училищната администрация, която потвърди вече казаното по-горе : първокласниците имат една смяна само, започват в 9:00 часа и могат да стоят в училището най - късно до 15:00 часа, когато приключва занималнята. Съответно, ние с жена ми сме в ситуация да мислим варианти, защото имаме още една дъщеричка на детска градина и работим на две крайно различни места от училището, както и започваме или свършваме в различни часове от цитираните. Нямаме кой да ни помага в логистиката, макар да има баба, която да поема грижите у дома за детето. Здравословното й положение не позволява повече. Засега разсъждавам върху индивидуална услуга по транспорт на ученик. Някой имал ли е опит с такъв вид услуга? Прочетох малко във форума, но изглежда данните са доста стари. Ако някой случайно е от Горна баня и смята, че може да си поделим такъв вид услуга, също ще е интересен за нас момент. Simple Smile
Благодаря за отделеното време.
Поздрави!
 
Виж целия пост
# 250
Подарявам учебници по солфеж за НМУ - 1ви, 2ри и 3ти клас. В добро състояние са, има тук-там писано с молив.
Виж целия пост
# 251
Beardmen, може да проверите за почасовите занимални или детегледачки в района. Успех!
Виж целия пост
# 252
Извинявам се за невежеството, но какво означава "индивидуална услуга по транспорт на ученик"?
Виж целия пост
# 253
Здравейте,

Дъщеря ми тази година ще бъде 1 клас (набор 2012), много е музикална, по мнението на няколко музикални педагози, включително и от музикалното училище. В момента ходи на уроци по солфеж ( с него започнахме скоро, защото късно решихме да кандидатстваме в музикалното училище). Още преди 2 годишна възраст се пролича, че е музикална, дори едната й учителка счита, че има абсолютен музикален слух. Учителите й са във възторг, но на мен сърцето ми се свива, защото е малка, и не искам аз да й предрешавам бъдещето. От друга страна не искам да я спирам да се развива. Проблемът е, че тя е много любознателна, обича и е добра по математика, география, български и много други предмети. Решава задачи не за възрастта, а с няколко степени по-напред, по география знае почти всички държави( говоря за 258те страни в света), знае къде се намират, в кой континент, и разпознава техните знамена. Ако я запиша в музикалното, а тя после поиска СМГ или някъде другаде, няма ли да е изостанала впоследствие? А ако не я запиша, няма ли да похабя талант?  Чувам доста противоречиви мнения за музикалното училище и ще съм благодарна да споделите мнение. Благодаря предварително!

Виж целия пост
# 254
Какво точно очакваш да прочетеш, Светлик2003, кое е по-добре за детето ти ли, да стане математик или музикант?  Нали си даваш сметка, че този разговор е безпредметен тук. С абсолютна сигурност мога да ти кажа, че детето ти няма да бъде подготвено за СМГ, ако учи в НМУ. Както и, че детето е твърде малко да прави избор самО сега. В класа си имахме дете, чиито родители бяха убедени, че доброто бъдеще се корени в математиката, разбираемо не бяха доволни от Музикалното училище, след 4-ти клас детето вече не учи в училище.
Вие, родителите, преценете плюсовете и минусите, това е моят съвет!  
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия