Магистратура Педагогика

  • 149 288
  • 467
# 45
Здравейте,
някой има ли опит с кандидатстване след колеж, ще завърша маркетинг професионален бакалавър догодина и искам да запиша начална и предучилищна педагогика. Знам , че след колеж трябва да бъде магистратурата в същото направление , но възможно ли е да е в друга насока?
Виж целия пост
# 46
Здравейте,
някой има ли опит с кандидатстване след колеж, ще завърша маркетинг професионален бакалавър догодина и искам да запиша начална и предучилищна педагогика. Знам , че след колеж трябва да бъде магистратурата в същото направление , но възможно ли е да е в друга насока?
[/qu   

Къде искаш да кандидатстваш в кой университет?
Виж целия пост
# 47
Здравейте,
уча във Велико Търново искам да продължа в университета там, най - удобно и близо ми е.
Виж целия пост
# 48
Магистър съм по икономика и тази година записах магистратура ПНУП друго направление 4 семестъра 550 лв във Великотърновския университет.Щом системата го позволява защо да не опита човек,когато има финансовата възможност и мотивацията да го направи.Сега чакам датите за очни и ще видя как вървят нещата.
Виж целия пост
# 49
Здравейте,
Знаете ли в кой ВУЗ има магистратура ПНУП за неспециалисти, но РЕДОВНО ОБУЧЕНИЕ.
На мен ПУ-то ми е най-удобно, но там имат само задочна форма.
Интересува ме също и колко от времето ти ангажира тази РЕДОВНА ФОРМА, защото по време на първата ми магистратура бях задочно, но трябваше да посещаваме занятия също толкова време, колкото и колегите от специалностите от редовното обучение. Т.е. И двете форми се посещаваха почти всяка събота и неделя. До колкото знам и сега е така!
Виж целия пост
# 50
Разбирам тънката ти мисъл за близо трите хиляди, които дава държавата на редовните студенти и докторанти и ми става адски противно. Прощавай.
Виж целия пост
# 51
Разбирам тънката ти мисъл за близо трите хиляди, които дава държавата на редовните студенти и докторанти и ми става адски противно. Прощавай.

Защо, предпочиташ ти да ми платиш семестриалните такси, за да не "ощетявам " държавата ли?

На мен пък ми ставаше хипер противно, когато ние от задочната форма полагахме двойно повече усилия от колегите в редовна форма,(защото учехме две години, а те само една) но не получвахме техните привилегии.

А сега към добронамерените. Взех номера на педагогическия факултет на ЮЗУ, защото разбрах, че там предлагат и двете форми на обучение, но за сега не мога да се свържа с тях. Ако успея ще пиша за тези, който се интересуват.
Ако някой друг знае вече (от опит) как протичат занятията на магистратурите редовно обучение там ще се радвам да сподели  Hug
Виж целия пост
# 52
  Никак не ми се вижда редно,  да се дава възможност за кандидатстване магистратура ПНУП, при положение, че бакалавъра е съвсем различен. Ясно е, че университетите го правят за пари, но ми е чудно кандидатстващите защо го правят. За мен това е все едно да си учил 5 години икономика и след това да искаш да станеш зъболекар и  естествено си го завършваш, щото държавата го позволява и то който не се е хванал- той не е завършил и ... после какво!? Какво се случва? Имаше една приказака '' Като се знам какъв съм инженер, ме е страх да отида на лекар''
 Не знам, но това, което смятате да работите след това е от голяма отговорност и си трябва подготовка. Иначе съм съгласна, че студентите задочно обучение учат много повече от редовните,много повече усилия и старание влагат, подготвят се за много кратко време,но за някои специалности (като тази) извинете, но трябва да се започне отначало.
Виж целия пост
# 53
Абсолютно съм съгласна и съм го споделяла нееднократно в темата.
И ако вземем, че СУ е ВУЗ-ът с най-сериозно отношение към преподаването, то съдейки по пародията там, що се отнася до магистратурата за неспециалисти по ПУП и НУП, то представям си какво е в другите ВУЗ-ове.
По 300 магистри неспециалисти от двете специалности излизат всяка година, конкурирайки се на пазара на труда с още 300 професионални бакалаври, част от които продължават и в магистърска степен.
За мен тези магистратури са подигравка със специалността, грозно, печалбарско отношение от страна на университети и подигравка с децата ни! Учил пет години икономика, археология, история, екология и четири семестъра предава готови копипейстнати от нета курсови работи и става учител! Срамота!

Разбирам тънката ти мисъл за близо трите хиляди, които дава държавата на редовните студенти и докторанти и ми става адски противно. Прощавай.
Защо, предпочиташ ти да ми платиш семестриалните такси, за да не "ощетявам " държавата ли?

О, я стига! С новородено ще си най-съвестната студентка-редовничка. Хих.
Виж целия пост
# 54
 Очаквам в най- скоро време възможност и за дистанционна форма на обучение   Crazy
Догодина ще трябва да дам дъщеря си на ясла, после пък на градина и 100 пъти предпочитам учителят да е бакалавър, отколкото ''магистър''
Виж целия пост
# 55
Абсолютно съм съгласна и съм го споделяла нееднократно в темата.
Направо си го зациклила, щото и на втора, и на трета, и на четвърта страница едно и също си пишеш... И ако през април месец си подметнала нещо не толкова крайно, то сега вече си се лашнала направо. И за да не звучи поста ми като някакво голословно блудство, нека да вметна:

 - учителска правоспособност в България се взима даже за няколко месеца. От неспециалисти, които изкарват едно курсче и стават учители по някаква специалност, за която са учили 4-5 години. ШОК (за теб).Справка : http://diuu.bg/training-diuu/diuu-courses/one-year-teaching-qualification/

 - учител по специализиран предмет в университетите се става ако учиш само допълнителен модул, без да е нужно да специализираш. Моя близка изкара педагогическа правоспособност по химия само с явяване на 3-4 индивидуални изпита и писане на 2-3 реферата. И това е ШОК.

 - магистър по ПУП и НУП, поне в СУ, се става не за 4 семестърчета и 2-3 копипейста, а след детайлно изучаване на всички дидактики, необходими на началния учител. Дидактиките по тези предмети се преподават от същите преподаватели, по същите учебни материали и учебници, изпитите са върху един и същи материал - какъвто за бакалаври, такъв и за магистри-неспециалисти. Има и много допълнителни модули освен дидактиките, които се изучават. Има и един сериозен пропуск в тези учебни програми - не се изучава никаква психология, което за неспециалистите е сериозен проблем. Проблем, който се компенсира обаче. Другият сериозен проблем е липсата на практика, но като се има предвид, че практиката на специалистите е сведена предимно до налюдение, също не е кошмарно страшно да се пропусне. И бакалаврите-специалисти и магистрите-неспециалисти завършват с държавен изпит, а сигурно знаеш, че държавният изпит е стандарт  Wink. Т.е. дипломата не се подарява, а се защитава.

И така, за да ти дам контрапункт на твоите крайности, ще доразвия по-горе написаното от друг. Учител е призвание. И след 20 години бакалавърски програми, ако си негоден за учител, копипествал си курсовите си работи, пропускал си лекции, щото си работил, или те е мързяло, или ранното лягане след поредната диско-лайф-найт-флайт-нощ ти е попречила да идеш на лекции, НЯМА да те направят не само учител, но и никакъв. Ще излезеш от университета с лузърски нагласи, че по-добре да продаваш парфюми на Ситняково за 650 лева, отколкото да се занимаваш "с некви идиотчета, при тва дваесеипет у клас за петстин леа". Направи си емпирично проучване колко от завършващите бакалаври са точно с тази нагласа. Wink
В същото време, ако един човек се е мотивирал да си смени професията на някакъв късен етап в живота си, то не е нужно да гадаеш, че всички отделени средства, време, усилия и още куп съпътстващи подробности, са преодолени благодарение на много важен стимул - ЖЕЛАНИЕТО.

Познавам  магистри-неспециалисти, които са се реализирали като изключително компетентни учители. Поверила съм си обучението на едното ми дете точно на такъв човек и му ценя качествата изключително много. Познавам и много бакалаври и магистри - специалисти,  чието невежество, непукизъм, застой в професионалното развитие и още куп други негативи, ги правят даже опасни за цели паралелки, защото осакатяват  с некадърния си труд десетки деца.

Мога много да пиша  за пропуските и на едната и на другата учебна програма - за специалисти и неспециалисти, доста добре съм запозната. Но в един момент образованието и дипломата отиват в шкафа, а пред децата заства личността Учител. Този, който трябва да има дарбата да работи с деца, да спечели уважението им, да постигне взаимно разбирателство с всяка малка личност и така заедно да вървят по пътя на учението. Другият "мотор" за всяка професия, но особено важна за учителската, е ученето през целия живот. Далеч по-важно ми е учителят на моите деца да не спира да се квалифицира, да учи и да е в крак с най-новите методи на работа, отколкото да се успокоявам, че видиш ли е учил цели 4 години в университет през далечната `82. Тези качества правят един човек учител, не дипломата му. 
Виж целия пост
# 56
Кога си учила магистратура по ПУП в СУ за неспециалисти и в кой семестър от точно четирите, защото те са четири, пише го и в презентацията на програмата на сайта на ФНПП, обади се и питай проф. Баева, се преподават дидактически дисциплини?
Последният семестър на първи курс лекциите са били 9 дни ( девет) и са изучавани пет предмета http://www.fnpp.uni-sofia.bg/Razpisi/M_2013_2014/Z/PP_ns_I.pdf
Дали има нужда да питам как? На бас, че са прерисували пентаминото на проф. Лалчев! Първият беше същото, програмата е видна. Предните години пак. Нагоре в курсовете им става още по-рехаво. А изпитите са точно копи пейст на теми и разработки от нета и нито се проверяват, нито се четат, защото преподаватели са споделяли неколкократно, че им е писнало да четат една и съща тема, предадена в десет различни папки. Една Весела Гюрова държи на вложен индивидуализъм и прочит на нещо. А да, и Пенева и Пенев.
Държавен изпит! Това май е единственият изпит, за които неспециалистките са се напънали да поучат.

Да сравняваш общообразователните предмети с ПУП и НУП, е еквивалентно да сравняваш слънцето с луната. Да, и двата са небесни обекти, но приликите свършват до тук.

Да си учител е призвание, но изисква теория и практика. Жените, защото повечето ПУП и НУП неспециалисти са жени на възраст, теорията така и не я разбират, защото не я учат.
Виж целия пост
# 57
Даваш пример с ПУП, говориш генерално за НУП  Outta Joint? Споделяш такива категорични оценки сякаш си неизменна част от студентските потоци във ФНПП през последните четири-пет петилетки, при това във всичките му катедри?
Учила си и ПУП и НУП за неспециалисти и искаш да споделиш своя личен опит колко безнадеждно е положението ??? #Crazy Ти самата си неспециалист??

И сега като разкажеш, че не си, но ...
 ooooh!
 
Виж целия пост
# 58
Разбира се, че е важно да имаш призвание, да си взел съзнателен избор и да учиш с желание, но задължително условие е и да си добре подготвен. Никой родител не би могъл да е спокоен, ако учителят, на когото е поверил детето си, няма добра подготовка. Това са две задължителни условия. Като оставим всичко останало настрана, основна цел е доброто обучение, което няма как да се случи само с желание.
Каквото и да си говорим, според мен 4 семестъра са недостатъчни. Не съм запозната с това как протича програмата, но не мога да си представя такава професия, към която хората (с пълно право) имат много изисквания и очаквания, да позволява кратка подготовка.

Иначе съм съгласна, че дори да си завършил ''бакалавър'', това не те прави задължително добър учител.
Но подготовката в никакъв случай не трябва да бъде подценявана.
Надявам се все пак да съм в грешна посока и това обучение да е достатъчно.
Виж целия пост
# 59
Като оставим всичко останало настрана, основна цел е доброто обучение, което няма как да се случи само с желание.

Каквото и да си говорим, според мен 4 семестъра са недостатъчни. Не съм запозната с това как протича програмата, но ...

Доброто обучение се случва само и единствено, когато има желание у човек  Peace и примери може да си даде всеки. Не живеем в миналия век, за да се притеснява някой, че видиш ли, ако лекцията не е прочетена от доцента в университета, то край - нищо не би могло да бъде научено. Напротив, достъпът до информация благодарение на интернет, дава възможност именно на всеки с желание  да доразвие себе си като специалист, да бъде в крак с новостите и да бъде добър в своята област. Това правило важи и за всички редовни студенти, голяма часто от които пропускат лекции, за да ходят на работа, или си гледат бебето в къщи, или си спестяват скуката из университетските аудитории, защото за жалост има преподаватели, които си четат преписани и преснимани записки от преди 20 години.

Виж интензивността на тези 4 семестъра, брой кредити, изучени предмети. Дидактиките в НУП задължително завършват с изпит, малка част от предметите само с курсова работа, която се защитава. Магистрите неспециалисти излизат със солидни знания. Естествено, само тези, които са учили с желание и интерес и с идеята, че ще трябва да са конкурентни с колегите си в училище.

А това колко добър учител можеш да бъдеш, зависи не чак толкова от това какво си учил преди 5-10-15-20-25 години в университета. Защото, тези, които са учили преди 10 години примерно, са имали щастието да забравят 95% от академичните си знания от студентския период. А тези, които са учили преди 20 години, ако не са си опреснили знанията за методите на работа, са направо аутсайдери в професията.

Виждам, че влизат доста хора тук, с идеята да учат тази магистратура и аз лично ги окуражавам.  Peace

П.п. само да вметна, че в СУ има и СДК ( следдипломна квалификация) ПУП и НУП, които дават същата учителска правоспособност след обучение само от 1 година.  Whistling
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия