Счетоводни въпроси

  • 127 920
  • 1 044
# 15
Здравейте, супер тема. И аз имам нужда от една малка консултация.
Казусът е следният - Искам да продавам онлайн, като ще пращам стока с наложен платеж, който ще влиза по банкова сметка, а няма да го взимам на ръка. Трябва ли да издавам касова бележка или е достатъчна фактура на физическо лице? Знам, че еконт има услуга "пощенски превод", но тя май е само за пращане от офис на еконт до офис на еконт...Реално искам нещата да са ми легитимни и т.н., но ми се иска да пропусна инвестицията за касова апарат и годишна сим карта, която също се плаща. Благодаря Simple Smile
Не е необходимо да купувате купувате касов апарат. Тази услуга трябва да бъде извършена от лицензиран пощенски оператор, какъвто е Еконт .  Съгласно Наредба № Н – 18 от 2006 г., чл.3 за „Регистриране и отчитане на направените продажби“ един от вариантите, който Ви освобождава от задължението да издавате фискална касова бележка, е плащането към Вас да се извършва чрез Пощенски паричен превод.
Виж целия пост
# 16
Благодаря много, по този начин пак си отчитам продажбите, нали ? а фактура необходима ли е или това, което дава Еконт е достатъчно като документ за продажба?



Здравейте, супер тема. И аз имам нужда от една малка консултация.
Казусът е следният - Искам да продавам онлайн, като ще пращам стока с наложен платеж, който ще влиза по банкова сметка, а няма да го взимам на ръка. Трябва ли да издавам касова бележка или е достатъчна фактура на физическо лице? Знам, че еконт има услуга "пощенски превод", но тя май е само за пращане от офис на еконт до офис на еконт...Реално искам нещата да са ми легитимни и т.н., но ми се иска да пропусна инвестицията за касова апарат и годишна сим карта, която също се плаща. Благодаря Simple Smile
Не е необходимо да купувате купувате касов апарат. Тази услуга трябва да бъде извършена от лицензиран пощенски оператор, какъвто е Еконт .  Съгласно Наредба № Н – 18 от 2006 г., чл.3 за „Регистриране и отчитане на направените продажби“ един от вариантите, който Ви освобождава от задължението да издавате фискална касова бележка, е плащането към Вас да се извършва чрез Пощенски паричен превод.

Виж целия пост
# 17
По-добре си издавайте фактура.
Виж целия пост
# 18
Да, то това не е проблем. Но на нея какво трябва да пише като начин на плащане - по банков път, смесено, касово? И последен въпрос - Ако някой в 7 дневен срок се откаже какво се прави? при касови бележки има сторниране, а в този случай? Благодаря още веднъж Simple Smile

По-добре си издавайте фактура.
Виж целия пост
# 19
Да, то това не е проблем. Но на нея какво трябва да пише като начин на плащане - по банков път, смесено, касово? И последен въпрос - Ако някой в 7 дневен срок се откаже какво се прави? при касови бележки има сторниране, а в този случай? Благодаря още веднъж Simple Smile

По-добре си издавайте фактура.
Когато получавате пари от продажби по банков път , тогава при издаване на фактура отбелязвате начина на плащане - превод. Тук не се подвеждайте от това, че пратките минават през куриер.
Когато се отказват - анулирате документа и връщате парите.
Виж целия пост
# 20
правите кредитно известие на сумата за върнатата поръчка и съответно връщате парите на клиента. Фактурата е с плащане по банков път. Вие и така ще получавате парите от куриерската фирма-по банковата си сметка.
Виж целия пост
# 21
Супер, много благодаря Simple Smile и последен въпрос. При внос на стока от ЕС, каква е по-добре да ми е фирмата - по ДДС или не по ДДС ?
Виж целия пост
# 22
На регистрация подлежи всяко данъчно незадължено юридическо лице или данъчно задължено лице, което не е регистрирано по ЗДДС на някое друго основание и което извършва вътреобщностно придобиване на стоки в размер над 20 000лв за една календарна година. Лицата, които подлежат на регистрация на това основание трябва да подадат заявление за регистрация не по-късно от 7 дни преди да реализират оборот от вътреобщностни придобивания, с който ще превишат прага от 20 000лв.
Така, че почни без регистрация и като стигнеш този праг или 50 000 лв. оборот задължително ще се регистрираш.
Виж целия пост
# 23
Благодаря мноого Simple Smile

На регистрация подлежи всяко данъчно незадължено юридическо лице или данъчно задължено лице, което не е регистрирано по ЗДДС на някое друго основание и което извършва вътреобщностно придобиване на стоки в размер над 20 000лв за една календарна година. Лицата, които подлежат на регистрация на това основание трябва да подадат заявление за регистрация не по-късно от 7 дни преди да реализират оборот от вътреобщностни придобивания, с който ще превишат прага от 20 000лв.
Така, че почни без регистрация и като стигнеш този праг или 50 000 лв. оборот задължително ще се регистрираш.
Виж целия пост
# 24
Дали ще може още един - два въпроса да ми отговорите. Счетоводството на фирма, която не е по ДДС се извършва един път в годината. Имам предвид, че не трябва всеки месец счетоводител да се занимава или...? Аз събирам документите и после ги давам?  И, ако имам фирма, и същевременно работя на заплата някъде, трябва ли нещо специално да се прави?
Благодаря Simple Smile
Виж целия пост
# 25
По-принцип е възможно, но не го препоръчвам. Най-добре е да се разберете със счетоводител на някаква годишна такса (не е скъпо), за да може всичко да е наред.
Виж целия пост
# 26
съгласна съм с Линдзи. Нали имаш осигуровки-подава се всеки месец декларация образец 1-ако си самоосигуряващо лице, а ако имаш и назначени работници-тогава и декл.6
Виж целия пост
# 27
Здравейте, работя по трудов договор, но искам да  си изкарвам допълнително парички - затова мисля да си направя интернет магазин. Искам да попитам колко ще ми струва тази фирма месечно, какво трябва да внасям на държавата. Трябва ли да се внасят осигуровки, колко ще ми струва откриването на фирма. Ако има някой дами отговори ще съм благодарна.
Виж целия пост
# 28
Здравейте, работя по трудов договор, но искам да  си изкарвам допълнително парички - затова мисля да си направя интернет магазин. Искам да попитам колко ще ми струва тази фирма месечно, какво трябва да внасям на държавата. Трябва ли да се внасят осигуровки, колко ще ми струва откриването на фирма. Ако има някой дами отговори ще съм благодарна.

Здравейте,
колко ще ви струва фирмата месечно е малко относителен въпрос. Регистрацията на фирмата, може да се направи за около 150-200 лв. и нагоре (зависи в кой град). Ще имате всеки месец осигуровки, като самоосигуряващо лице (както е написано, разбирам, че фирмата ще е на ваше име) около 130,00 лв. на месец (освен ако не сте пенсионерка, тогава има възможност да внасяте само здравни- 33,60лв.). Счетоводните услуги също, ако фирмата не е регистрирана по ЗДДС, може да се намери за около 60-80 лв. на месец.
Виж целия пост
# 29
Много ви благодаря за бързия отговор!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия