Счетоводни въпроси

  • 127 815
  • 1 044
# 900
Здравейте, ако лице е работило при един работодатеол през 2017 година, но напуска през месец октомври и към 31.12.2017 е без работодател и не получава доходи, нужно ли е да подава данъчна декларация ?
не, освен ако не ползва данъчни облекчения.
Виж целия пост
# 901
Благодаря много, но имам спомен, че преди беше задължително, човек който е работил в една фирма, но към 31.12 е безработен да подаде. Аз ли бъркам или е имало някаква промяна Simple Smile
Виж целия пост
# 902
Благодаря много, но имам спомен, че преди беше задължително, човек който е работил в една фирма, но към 31.12 е безработен да подаде. Аз ли бъркам или е имало някаква промяна Simple Smile
Да нямате спомен за декларация  образец 7?
Виж целия пост
# 903
Мисля, че не. Тя по-скоро не беше ли за здравни осигуровки.
Виж целия пост
# 904
Здравейте, отново! Нещата с декларация 50 ЗДДФЛ ги изяснихме и съм ви много благодарна! Сега обаче нямам представа какво трябва да правя, ако иска ЗП-то да назначи работници? Човекът ми е роднина и не мога просто да му откажа - а за първи път се захващам с това. Чудя се дали все пак да не намеря начин да му откажа, защото изобщо не е толкова просто колкото той си мисли, особено за човек за първи път сблъскващ се с това.
Та бихте ли ми обяснили какво трябва да се прави за да се наеме работник изначало - документи, декларации, заплати  и какво произтича после от това -какви декларации се подават за него месечно, годишно (освен 1 и 6),графици трябват ли, форма 76, ведомости за заплати трябва ли....изобщо как се започва и какво се прави -  за да мога да преценя дали да се захващам...?
Виж целия пост
# 905
Здравейте, отново! Нещата с декларация 50 ЗДДФЛ ги изяснихме и съм ви много благодарна! Сега обаче нямам представа какво трябва да правя, ако иска ЗП-то да назначи работници? Човекът ми е роднина и не мога просто да му откажа - а за първи път се захващам с това. Чудя се дали все пак да не намеря начин да му откажа, защото изобщо не е толкова просто колкото той си мисли, особено за човек за първи път сблъскващ се с това.
Та бихте ли ми обяснили какво трябва да се прави за да се наеме работник изначало - документи, декларации, заплати  и какво произтича после от това -какви декларации се подават за него месечно, годишно (освен 1 и 6),графици трябват ли, форма 76, ведомости за заплати трябва ли....изобщо как се започва и какво се прави -  за да мога да преценя дали да се захващам...?


Според мен щом не ти са ясни горните неща изобщо не се хващай.
За ТД - досие: медицинско за започване на работа, декларация за първоначален инструктаж, декларация за обработване на лични данни, потвърждение на уведомлението по чл.62, длъжностна характеристика и самия ТД. В 3-дневен срок от скл. на ТД се подава уведомление в НАП, за да го декларира. Всеки месец - ведомост; ако работят на различно от законоустановеното раб. време става още по-сложно - СИРВ, заповед, графици, нощен, извънреден труд. Ако има болнични листове се подават данни в НОИ. И обр.1 и 6 в НАП всеки месец.
Виж целия пост
# 906
Момичета, да попитам задължението за одит кога влиза в сила,гледат се условията към 31.12., ако условията са се изпълнили към 31.12.2017 , подлежи лу 2017 на одит или 2018
Виж целия пост
# 907
Момичета, да попитам задължението за одит кога влиза в сила,гледат се условията към 31.12., ако условията са се изпълнили към 31.12.2017 , подлежи лу 2017 на одит или 2018
подлежи на одит за 2017 г.
Виж целия пост
# 908
благодаря, а другото за което спорим е единия от критериите, в закона пише балансова стойност на активите да е 2млн, а колежката казва целия актив на баланса, това което било в ляво и в дясно на баланса, обърквам се, кое да гледам
Виж целия пост
# 909
Моето виждане е, че актива на баланса не трябва да надвишава 2 мил. лева
Виж целия пост
# 910
Има ли промени отностно давността на отпуските: Бях в майчинство 2014 и 2015 год. Април 2016г. се върнах на работа. От 2015г. имам останали 8 дни платен отпуск. Знам, че мога да ги ползвам до 31.12.2018год. за да не ги изгубя.
Нали така остава и няма промени?
Благодаря!
Виж целия пост
# 911
Здравейте, не знам дали е за тук въпроса ми, но все пак да попитам. При проверка от ИТ имаме забележка, че трябва "работодателя да регламентира условията, при които ще се зачита сходния характер на работата, длъжността или професията, при определяне размера на допълнителното трудово възнаграждение за придобит трудов стаж  и проф. опит но работника или служителя в друго предпреятие". В правилата за определяне на работната заплата имаме такъв текст, но не било достатъчно. Трябвало нещо от сорта, за коя професия какъв стаж се признава. Може ли някой да ми каже, какво точно е това и как мога да го направя?

Виж целия пост
# 912
Явно не са намерили друго, за което да напишат предписание и са измислили тази глупост. Измислете и вие няколко реда, колкото да се отчетете, че сте свършили нещо. Май не съм чувала до сега проверка на ИТ да свършва без предписание.
Виж целия пост
# 913
Здравейте, не знам дали е за тук въпроса ми, но все пак да попитам. При проверка от ИТ имаме забележка, че трябва "работодателя да регламентира условията, при които ще се зачита сходния характер на работата, длъжността или професията, при определяне размера на допълнителното трудово възнаграждение за придобит трудов стаж  и проф. опит но работника или служителя в друго предпреятие". В правилата за определяне на работната заплата имаме такъв текст, но не било достатъчно. Трябвало нещо от сорта, за коя професия какъв стаж се признава. Може ли някой да ми каже, какво точно е това и как мога да го направя?


Аз съм вмъквала подобно нещо, но не сме определяли колко стаж точно. Може и да не са актуални кодовете, за една стара фирма беше.

Длъжност, код по НКПД   Призната сходна длъжност или професия, код по НКПД
Счетоводител - 2411-6004   1. Старши счетоводител - 2411-4005
                                                   2.Младши счетоводител - 2411-4006
                                                   3.Счетоводител, оперативен - 3313 - 3001
                                                   4.Отчетник, счетоводство - 4311-2004
                                                   5.Отчетник, водещ платежни ведомости - 4313-2002
                                                   6.Специалист, труд и работна заплата - 4313 - 3003
                                                   7.Отчетник, счетоводство - 4311 - 2004
Виж целия пост
# 914
Явно не са намерили друго, за което да напишат предписание и са измислили тази глупост. Измислете и вие няколко реда, колкото да се отчетете, че сте свършили нещо. Май не съм чувала до сега проверка на ИТ да свършва без предписание.

Правят, правят... предписания на предписанията!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия