Не познава буквите, а е втори клас!

  • 5 102
  • 17
# 15
Отворете сайта на държавен логопедичен център и намерете там адресите на логопедите.Там ще Ви направят най-точна диагностика и ако трябва ще Ви насочат и към други специалисти. Не се доверявайте на случайно намерени логопеди по интернет и т.н. Успех!
Виж целия пост
# 16
Моят син започна първи клас само с познаване на буквите. Предупредих класната да обърне внимание ако може, че детето не знае да чете. Не било проблем, щяло да му е дори по-лесно.  Докато учеха гласните беше добре, после потъна, изостана и отговорът в училище беше:"Вземете мерки, проблемът си е ваш!".
Детето беше записано още преди Нова Година на логопед и само с 1 час седмично успя да навакса и да започне да чете. В крайна сметка остана проблемът с диктовките и завърши 1 клас що годе успешно.
Цяло лято чете, за да може поне да не се затруднява с ученето на уроците си. Успя да прочете 4 книги от задължителните: Пипи, Мечо Пух, Патиланци и Писмата на един дакел и лятото свърши.
Започна 2 клас и пропадна на диктовките, не му стига времето, бавен е. Насреща му истерични крясъци и обиди от госпожата по занималня, сочене с пръст, че бил най-зле. Утре ще се занимая обстойно с нея конкретно.
Та основният извод е, колкото и грубо да е, проблемът е ваш. Търсете логопед, учител и диктувайте, диктувайте и така.. Въпросът е защо учителите не помагат и отказват съдействие, и какво точно става в тези занимални, щом за цял ден дори, и домашното не успява да напише. Аз лично не знам кога да диктувам, детето заспива над чинията си вечер, почивните дни едвам стигат за домашните и наваксване на уроците.
Виж целия пост
# 17
Моля насочете ме, нормално ли е във втори клас да не познаваме някой букви, да не можем да четем и при диктовка от двадесет/измислям си количество/ думи - детето да запише 7-8.
Тихичък, кротичък, контактен с деца, говори нормално, не е глух....просто ученето не му е силата, а трябва да върже 3 за да премине; възможно ли е такова ненаучаване?
Научава нещо и след ден- няма никой?
Споделете, ако имате подобен проблем какво предприехте!


Не, не е нормално да не познава букви и от една диктовка да успява да запише около 1/4- т.е. липсва текст, пише само думи, вероятно тези, които познава по- добре и може да запише.
Първо проверете за физиологичен проблем- зрение, слух, както и за логопедичен или психологичен:дислексия, проблеми с паметта, проблеми с прекомерно разсейване, краткотрайно и неустойчиво внимание и т.н.- при съответните специалисти. Обучителните проблеми са много и доста разнообразни. У нас не им се обръща много внимание, за жалост, а потърпевши остават децата, на които им се прикачат етикети в добавка.

Ако детето има конкретен проблем /за мен е твърде вероятно/ и да се скъса от тренировки- няма да има голям успех. Първо следва да се установи проблемът и специалист с практика да ви помогне и да ви даде насоки да го решите. За всеки проблем има метод, но това родителят не го налучква, нито пък го прави учителят, който също не е специалист и често не е дори чувал за някои подобни.
Ако не установите проблем у детето, то най- вероятно учителката е нещо нечитава, а и вие не залягате достатъчно и качествено на подготовката вкъщи. Но за това може да се говори едва след като преминете през първата фаза- на установяването на личните проблеми при индивидуални консултации.

Какво е нивото на децата от класа? Има ли и други с такива проблеми по БЕЛ? Той как се справяше в І клас? Лятото четеше ли книжки? Диктовки правехте ли? Логопед не ви ли е проверявал в училище в І клас? А по математика как се справя с текстовите задачи?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия