Прага

Ето нашата програма за Прага, която е съставена благодарение на Zlati Jerabkova – изключително отзивчива и ерудирана. Признателна съм й за отзивчивостта и добрината, с която отговоря на всички въпроси и очаквам с нетърпение да я срещна лично:

ПЪРВИ ДЕН - пристигаме и се настаняваме до 18 часа и правим разходка до, Карловия площад, Вацлавския площад, река Вълтава, до танцуващата къща, Пивоварния дом, където имат винаги по 13 вида наливни бири. Вечеря в ресторант U Fleku

ВТОРИ ДЕН– започваме целодневна обиколка в 9.00 часа –
Тръгваме от Народния театър, качваме се с към кулата Петржин, която е местното малко копие на Айфеловата кула.
манастира Страхов, където си имат пивоварна и си правят свой бирен сладолед.
Староместския площад
квартала Храдчани ще влезем към крепостта и там разглеждаме:
катедралата, кралкия дворец, базиликата свети Георги и Златната уличка)
градините на Валдщейн.

средновековна кръчма пак с тяхна собствена бира или в ренесансова, където е най-евтината бира Пилзен в центъра и много вкусно готвят.

Малостранския площад,

младенеца на Прага,

стената на Джон Ленън,

Карловия мост

някои статуи на Давид Черни

Старе Место,
Еврейското градче
Градския дом на площада на Републиката,
театъра, където се е състояла премиерата на операта Дон Жуан и
Вацлавския площад.

ТРЕТИ ДЕН:
Възможност за еднодневно пътуване Кутна Хора или замъка Конопище или Дрезден къде може да видим толкова много неща:
Операта, Цвингера, резиденцията, Хофкирхе, терасите над р. Елба, академията по изкуствата, Албертинума, модерната синагога, Фрауенкирхе и Кройцкирхе - т.е. сградите, които определят облика на града. Колекции за разглеждане има много.
Цвингерът освен старите майстори включва също един павилион с порцелан и един физико-математически. В резиденцията има скъпоценности, нумизматика, доспехи и османско изкуство. В Албертинума са новите майстори, т.е. от края на 19 в. до новото време.
В Йоханеума е музея на транспорта - също впечатляващ.
Музея на хигиената и етнографски музей, но те са малко извън същинския център.

ЧЕТВЪРТИ ДЕН:
Тук имаме голямо колебание какво да правим и се колебаем между тези възможности. Моля, дайте съвет:
Какво да планираме за този ден

-   старото чешко изкуство в манастира на св. Агнес.

-   РАЗХОДКА ДО Вишехрад

-   Модернизмът е във Veletržní palác -  интересни временни експозиции, френски художници от началото на 20 век.

-   Италиански и нидерландски майстори има в Šternberský palác и в Галерията на Пражката крепост, вкл. картини на Рембранд, Рубенс, ван Дайк, Гоя, Ел Греко, Тициан, Тинторето, Джорджоне, Брюгел.

-   В музеите на Кафка и на Алфонс Муха

-   На Староместския площад има изложби на Муха, Салвадор Дали и Уорхол.

-   Интересен е Лобковицкия дворец в Крепостта - разнообразен е. Инструменти, порцелан, ноти, картини на Веласкес, Каналето, Брюгел...

-   В музея Кампа има предимно съвременно изкуство от първата половина на 20 век до днешно време.

-   Музеяр Meetfactory на Давид Черни представя съвременни експерименти.

-   Музеят на Пражката крепост представя историята на крепостта и е хубав.

ПЕТИ ДЕН – на път към Залцбург посещаваме Чески Крумлов
Доста амбициозна програма за ден втори, голямо бягане ще е, според мен.
Доста добра и натоварена програма. И ние вече нямаме търпение да заминем. Алегра, има едни сравнително нови мини книжки - пътеводители " Пеша из..." и съответния град. Ние си взехме един и доста добре е организиран, потърсете си няма да ви е излишен. Другите са Градът в карти има и за Виена и за Прага, удобни са защото са като малки книжки, разделени са на региони и за всеки един вътре в книжката има карта на града в уголемен мащаб за района.. Не че не ползвам мобилна навигация, но все пак вършат добра работа.
За втория ден сме с ескурзовод затова не го мисля, но повече се колебая какво да изберем за четвъртия ден.

Взех всички пътеводители за Прага, но не ми остава време да ги чета  Confused Embarassed  Сега съм се концентрирала върху този за Виена
Здравейте, някой може ли да ми препоръча апартамент или хотел на прилични цени. Ще пътуваме с кола, така че ще ни трябва и паркинг. Благодаря!
Назад в темата имаше препоръки...
И на мен ми се струва твърде натоварена програмата за втория ден, но вие си знаете. Peace
Пип 2, благодаря за информацията. На мен не са ми казали в кой хотел ще бъдем настанени и все още в акаунта пише, че това пътуване не е потвърдено от туроператора, а в същото време датата вече е премахната от сайта, т.е. разбирам го , че бройката е изчерпана. Вие кога сте получили подтвърждение? И как процедират с билетите?

Здравейте  Hug Пътеводителите предполагам сте ги купили от книжарница?
Здравейте  Hug Пътеводителите предполагам сте ги купили от книжарница?

Да всичките ги има по книжарниците..
Ние предни дни се върнахме от Прага и най-накрая за 5 дни сварихме хубаво време.
Да споделя нещо полезно на онези които им предстои да ходят по-конкретно за билетите за Храда.
До сега 3 пъти все сме го разглеждали само двора - вътре не сме влизали, ама беше крайно време да го направим.

Има няколко различни билета според обиколката която искате да направите, ние избрахме - В, в който билет влиза Св.Стефан, Св. Георги базиликата, Владиславската зала - Стария кралски дворец и Златната уличка. Цената е 250 крони, и ако искате лиценз за снимки още 50 крони - ние си ги платихме.

Хубавото е, че който и билет да си изберете важи за 2 дни. Та .. ние единия ден се наредихме рано сутринта на опашка и решихме да посетим Храда на следващия, като се качим още по рано (около 7:30 - 8:00), за да изпреварим всички туристи. Достъпа до двора е от 6 сутринта, а забележителностите с билети отварят в 9, така че раничко се поразходихме на празен двор и после бяхме първи на опашката за Св.Стефан.

Всъщност хората без билети ги пускат само да надникнат интериора, но с билети се пуска вече и по-навътре да се разгледа катедралата. Радвам се че преварихме цялата тълпа защото в 9 вече се изсипа цялото китайско войнство и стана кошмар.
Обиколихме си и останалите места и всичко ни отне около 2 часа, предвид че доста снимахме.

Та съвет от мен - ако искате да разглеждате Храда наистиан вземете си предния ден билет и на следващия идете рано. Така или иначе билетите важат за 2 последователни дни .. ето и линк:

Н.Б. Охраната е засилена и вече всеки на входа на двореца се спира за щателен преглед на чанти и прочие. Всъщност може да е било инцидентно понеже посещението ни съвпадна с дипломатическо гостуване, а Храда е резиденция на президента и хората си работят по време на тур. обиколки.

Другото място, което решихме да посетим е библиотеката на Страховския манастир, която е много красива, но останах разочарована, че само надникваш през вратата, а реално не те пускат вътре и това удоволствие си го плащаш около 120 крони като пак има отделно такса за фотокамера. Иначе красиво е признавам Simple Smile

Бирата обаче в пивоварната на Страховския манастир не е за изпускане. Изобщо ресторанта е много приятен, кухнята е хубава, цените са доста поносими. Е, бирата е малко повече, но предвид че е крафт и си я правят на място си заслужава. Свети Норберт е бирата, 5 вида - пробвахме ги всичките и от всичките ми ходения май това е най-добрата бира която съм пила от местните пражки пивовари. Винаги сме залагали на автентична бира - дет се вика грехота е да си в Прага и да пиеш Старопрамен, Козел или Пилзен Урквел, при все че ги внасят в БГ. Другото което ни хареса на мястото, че далеч от центъра и туристите не са толкова много. От време на време се появява някоя група да посети самия пивовар - като атракция.

Лоша новина за ентусиастите да се катерят на часовниковата кула на Старе Место - в ремонт е, цялата е покрита със скеле и не видях да има достъп. Само часовника беше открит.  Слава Богу по Коледа се качихме горе и видяхме града от високо - нямам представа колко ще трае ремонта.

Имайте предвид и че от март тази година има промени и в градския транспорт на няколко линии така че ако търсите карта на транспорта гледайте да е ъпдейтната март 2017г.

Здравейте  Hug Пътеводителите предполагам сте ги купили от книжарница?

Да всичките ги има по книжарниците..
Скрит текст:

bouquet Благодаря!

Не искам да звучи като заяждане, но какво е „Храда”?
boro, Пражки храд или Пражкият замък е крепост, разположена на хълма Храдчани в Прага.
Два пъти съм била в Прага. Втория път, сега, края на юни.
Аз не  съм човек, който обича да препуска по музеи, така че не сме и ходили. По мое лично мнение може да си спестите разходката до Вишехрад. Не е кой знае какво. Градините  са хубави, но не е нищо впечатлително.
Иначе ние попаднахме на съботен пазар в Жижков. Близо до Телевизионната кула. Много ми хареса, имаше колоритна атмосфера и хубави продукти. Бих го препоръчала.
Здравейте, подготвям пътуване до Прага и изчетох темата. Много моля, за препоръки за хотел.