Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 93 492
  • 757
# 660
психолозите да си гледат психологическата работа. Те не учат как се прави невропсихологично обследване, нито имат задълбочени познания относно гамата от речевите, езиковите, обучителните, дори органичните състояния, които водят до когнитивни и обучителни трудности (тук имам предвид  и дизартрии, ринолалии, синдроми като Даун, Аутистичен спектър), нито могат да ги терапевтират (поне сериозна количество). Те не могат да направят преценка относно логопедичния статус и езиковото и обучително състояние. Те просто тези неща не ги учат, не учат речева патология. Накратко, на психолога работата му е да оцени психологичното състояние на пациента, а в терапевтичния процес да го подготви откъм мотивация за логопедична работа, поне това е официалното разделение. А относно дислексия:дискалкулия, езикови нарушения и пр. обучението на психолозите е фрагментарно, а е работа на логопедите. Освен ако психологът е минал специализирана подготовка. А за Уекслър си трябва преминато обучение със съответното сертифициране.

Да, би трябвало да работят всички в екип, затова едно сериозно обследване се прави в съответната клиника с детски психиатър, детски невролог, психолог и логопед. Училищният психолог, сори, ама ще има много здраве да определя айкю без да е специално обучен!

Дейвис не е някакво чудо невиждано по нашите земи - основните принципи се използват отдавна, но обичайно няма нашенецът да каже "аз работя Дейвис". Все пак, Дейвис не е измислил топлата вода, просто е превърнато в марка, което му вдига цената. Но иначе звучи впечатляващо, особено щом е чужбинско.
Хиперактивността и дислексията са две отделни състояния, макар понякога да се комбинират. Хиперактивността  може да е първична и да доведе до обучителни трудности, защото детето има проблем с вниманието на едно или трите му нива, а оттам и се влекат останалите проблеми. А от друга страна, когато едно дете има обучителни трудности, започва да му става безинтересно в час, защото не успява да следи и изпълнява задачите, и оттам започват поведенческите проблеми - върти се на чина, закача другите или просто се "отнася".  Както се вижда, рядко има "чисти" хиперактивни възрастни, защото им узрява буквално челният дял, който отговаря за контрола и те се научават с времето да управляват вниманието и интернализират думата "трябва". Но има възрастни, които продължават да са с дислексия, макар и да са компенсирани някои особености.
Виж целия пост
# 661
мандаринка, и от мен един пост за подкрепа Hug  Хареса ми написаното от gargamela и даже леко ме развесели . Има периоди на тревожност и други по-спокойни.

Ето го списъка с Непрофилираните паралелки за следващата учебна година - http://www.rio-sofia-grad.com/web_folders/appl_files/2016_docs/8klas-2016.pdf 
Виж целия пост
# 662
една много точна и обстойна  характеристика на дислексията. Може да е полезна на някого. На мен ми беше полезна.

http://medipop.eu/?p=1959
Виж целия пост
# 663
Здравейте отново!
Дъщеря ми(почти 12 годишна) е диагностицирана с дислексия и дискалкулия!
Не ми се вярваше, че може двете на куп Rolling Eyes
Сега започвам с препрочитане отново на старите теми и ще съм благодарна за всякакви съвери и насоки!
По този повод, за новодошлите като мен:
От 1 август 2016 влиза в сила новият закон за деца със СОП.
Накратко: вече документите за комисий няма да се внасят в РИО, а в съответното учебно заведение и там на място ще се разглеждат от съответните екипи специалисти.За това е добре до 15 август да сме подали искането си към директора( диагноза от спец., коие от акт за раждане, характеристика от предходна година)
Това е инф. която получих от РИО София преди 4 дни.
Успех на всички!
Виж целия пост
# 664
Здравейте отново!
Дъщеря ми(почти 12 годишна) е диагностицирана с дислексия и дискалкулия!
Не ми се вярваше, че може двете на куп Rolling Eyes
Сега започвам с препрочитане отново на старите теми и ще съм благодарна за всякакви съвери и насоки!
По този повод, за новодошлите като мен:
От 1 август 2016 влиза в сила новият закон за деца със СОП.
Накратко: вече документите за комисий няма да се внасят в РИО, а в съответното учебно заведение и там на място ще се разглеждат от съответните екипи специалисти.За това е добре до 15 август да сме подали искането си към директора( диагноза от спец., коие от акт за раждане, характеристика от предходна година)
Това е инф. която получих от РИО София преди 4 дни.
Успех на всички!

Благодаря за инфото. Много полезно, че се чудех точно кога и как трябва да се мъкнем в РИО. А това искане има ли някаква обща форма, свободен текст ли е, училището ли го изготвя - някаква информация по този въпрос?
Виж целия пост
# 665
До колкото разбрах, документите при директора и той( или тя) трябва да ги отнесат към РИО за да се свика съответната комисия в началото на септември.За това ми казаха,че е добре до 15 август да внесем становище о псих., копие от акт за раждане и характер. от предходна година.За молба не разбрах....да подведа някои Wink
Успех!

Виж целия пост
# 666
Момичета.......привет! Hug

Отдавна не съм писала в темата, но сега ще обобщя накратко какво се случи с нас седмокласниците.
Моят син изкара 4,554 на матурата по БЕЛ/ 59,5 общо, като 17,5 т. на преразказа/ и 3,679 /и  32 точки на първи модул-3,979 и само три точки на втори модул/ по МАТ. Общият му бал за паралелката с биология в ПМГ беше 27,591 /оценката от матурата по МАТ се утроява и с две шестици от диплома по МАТ и биология.
Влезе още на първо класиране на 19 място. Естествено доволни сме всички, но както очаквах тази година се очертава клас, приети деца с по-висок бал и ще видим как ще се му се отрази на него този факт.
Опредено ако видя сериозен проблем, ще го изместя, имам такава възможност.
Това е първото му лято без да учи и преговаря по БЕЛ и МАТ, щастлив е много, но и нищо друго не прави.
Беше на лагер от плуването от 20,06 до 24,06, на който се държал буквално като отвързан #Crazy, така се изразиха учителите. Наложи се баща му да ходи да го прибира и да заплати счупена брава в хотела. Изобщо проявил се е  в най-негативна светлина. Сега е наказан и не спортува в момента плуване с неговата си г-жа, а при друга не мога да го пратя-категорично не желае. Та от септември ще търся нова треньорка, но той си е виновен за всичко.
Взе да се съвзема от натоварването -7 клас, стана по спокоен и уравновесен. Сега е с дядо си на село и му помага в селската работа, книги никакви не чете, да не говорим за тези пък, които ще изучава в 8 клас. Аз ги прегледах и не  видях смисъл да се мъчи с тях. Ходи 3 пъти по 4-5 дни на море и при другите дядо и баба, абе въобще отморява се............
С английския нещата ще излязат извън контрол още от началото на учебната година и вероятно ще е най-зле в целия клас. Той учи РЕ като първи до 7 клас, и там нищо не научи.За малките матури няма нищо интересно за споделяне, имаше 5-ци, 4-ки и тройка по РЕ и биология, където най-много учи.
Завърши 7 клас с общ успех 4,38,като 6-ци има само по МАТ, биология и физическо.По БЕЛ му остави 4-ка, но и не сме се напъвали изобщо за повече. Тактиката, подготовка само за матурите, а в училище -МАТ и биология даде очаквания резултат. По другото каквото толкова, учителите по инерция му пишеха основно 4-ки, макар че не ги заслужаваше.Но си бяхме спокойни поне в това отношение.

Но най-важното към момента, и аз си почивам от непрекъснатото ръчкане и викане по него. Обещала съм да го подхвана към 15,08 с малко преговор по мат. и няколко нови урока от 8 клас пак по мат. За АЕ ще се грижи баща му Mr. Green, той си има по сурови методи на подготовка, на мен обича много да се лигави.
Пак за АЕ има купен цял комплект с материали още като беше на 5-6  години , с МИКИ МАУС в една чанта/ вътре има дискове, картончета и един хубав картинен речник/, оттам ще учи -пак след 15,08.До тогава пълен релакс и на двамата.
Бъдете здрави, това е най-важното  Hug.

П.П ако някой има желание мога още да пиша как точно се подготвяхме за матурите.
Виж целия пост
# 667
Калона, браво на вас!
За "отвързването" след 7 клас - случва се масово, то още след 6-ти е често срещано. Отшумява към 10-ти - 11-ти. Mr. Green
За английския - препоръчвам "Уча се" и "Rosetta stone" /има я в замунда/, стига да се навие младежът да го подхване.
Виж целия пост
# 668
Чужд език май се почва от А и Б в осми клас. Поправете ме, ако греша. Дори и в уча. се са така-елементарно ниво1-3 и 8 клас. Браво на детенцето ти Калона.
Ние караме едно спокойно лято, преговаряме елементарна математика от Римелка , та да се автоматизират действията. Още смята с пръсти, до кога? Ядосвам се, знам, че може и без тях, защото от време на време го прави и на ум. Но поне виждам, че се изградиха представите за числата, нещо, което миналото лято липсваше. Това лято много повече чете-комикси за Мики маус и се залива в смях. Много му се кефя, скрит в спалнята, излегнат под климатика, пуснал пердетата,  с комикса в ръце, слушалки(без звук) на ушите, не чува нищо наоколо и се киска  като зелка.
Пак за медикаментите-пиете ли  Габа? Искам да включа Ноотропил....някой с мнение за него?
Виж целия пост
# 669
Пожелавам да не ви се налага местене, kalona и на ученика да му хареса класа и училището, да се справи добре и да си завърши там, където е искал да учи.
В VІІІ клас ако не е учил английски е добре да се позанимава още сега, през лятото, защото ще му стане сложно. Подкрепям идеята за "Уча се" - направи абонамент и започнете от самото начало с уроците и упражненията.
Виж целия пост
# 670
kalona, Много се радвам на успехите ви! Браво на сина ти и на теб! Simple Smile Много ми хареса вашата тактика за матурите. Когато ти се споделя, ще прочета с удоволствие още.

Ама защо пишеш, че другите ще бъдат по-силни от него. Нали е приет на 19 място, значи са с по-ниски балове.  Дано всичко да е спокойно и ползотворно.

За английския се сетих да ти споделя нашита тактика, която прилагаме за немския. Можеш да намериш учебника, по който ще учат  и да го запишеш на уроци или мъжа ти да започва да го готви. Ние така минаваме материала за повече от половината първи срок с учител и после в училище само до затвърждава. Мисля, че е ефективен начин.

Весело лято на всички!
Виж целия пост
# 671
Днес и попадна една статия, относно теории за начините на четене, не знам доколко ще ви е интересна, но я споделям
http://www.logopedia.bg/index.php?option=com_content&view=ar … ти&Itemid=115
Виж целия пост
# 672
Как да улесним учениците с обучителни трудности (дислексия)
в процеса на учене на английски език
https://bnesbee.wikispaces.com/file/view/Tips+for+teachers_CIE.doc
Виж целия пост
# 673
Как да улесним учениците с обучителни трудности (дислексия)
в процеса на учене на английски език
https://bnesbee.wikispaces.com/file/view/Tips+for+teachers_CIE.doc

Изтеглих го и много благодаря. Ще го прочета довечера.
Виж целия пост
# 674
Как да улесним учениците с обучителни трудности (дислексия)
в процеса на учене на английски език
https://bnesbee.wikispaces.com/file/view/Tips+for+teachers_CIE.doc

Беше ми много полезно, благодаря  bouquet
Направих пробно едно прозорче за четене от папка и тъмно синьо тиксо. Получи се горе долу добре. Използвах предната част на папката като изрязах задната непрозрачна част, където се пъха хартиената лента за надписване. Облепих с един слой тиксо.
Скрит текст:
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия