Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 103 609
  • 757
# 720
Таня, благодаря за идеята. Не съм правила това, ще опитам. Начинът за записване е много важен и много се отразява на резултата. Тресне крайният отговор, а откъде и как- дявол знае, решавал наум, спестявал да запише етапи от решението /това е повечето по математика, по химия записва доста повече, но все пак- недостатъчно/.  Учителката не е блага душа по характер и той се притеснява да ходи при нея. Като питали, тя все се сопвала, че как така питат и не знаят?! Друг вариант- да ида аз да я питам, ама и аз се притеснявам как ще реагира. току си помисли, че отивам да му ходатайствам или да се карам с нея за оценки... Tired Уж записват в час, ама нали пак той го е писал, въобще не съм сигурна, че и в тези записи всичко е пълно... Гледаме из учебниците, стараем се да го докараме на запис като там, ама все не става напълно. Профилиращ предмет, наистина влизат в големи детайли, някои работи са ми чисто нови и на мен, въпреки, че съм учила химия във ВУЗ-а, макар и не много навътре в точно тази материя. Сега съм вкъщи за доста дълго време /болнични/ и имам време да обърна много внимание, би било грехота да не се възползвам от обстоятелствата.
Пубертетът не влошава ситуацията, да чукам на дърво. Не отказва да работи, но и сам не сяда. ако не съм с остена да подкарам, само прехвърли и уж готов- почва да цъка. Смята, че е научил, ама като го поразпитам по материала- едри дупки. Стратегията е натискам по профилиращите предмети, другите- ако остане време. БЕЛ съм зарязала- там и чел, и не чел, все е четворка, така че загуба на време и усилия. Това го помня и от моите ученически години, та опитът се повтаря и не се ядосвам.
Виж целия пост
# 721
Все си мисля, че учителката следва да е запозната с личния проблем на детето и да му изкара едни допълнителни часове за консултация за запознаване с изискванията за начина на изписване на задачите. Стига да е нормална учителка, а не поредната, заемаща това място за едната заплата от немай къде си.
Виж целия пост
# 722
Здравейте на всички смели момичета , поели борбата с дислекцията  bouquet
Чета темата от близо седмица , защото имам съмнения , че седем годишният ми син притежава този "дар"  Wink.
Дълго време мислех , че просто страда от понижено ниво на концентрацията без т.н хиперактивност , но след като изчетох една голяма част от нещата , които сте споделили тук , започвам да мисля , че по скоро е с дислексия, която по естествен път води до по-ниска концентрация . От  няколко месеца се преместихме да живеем в Германия , където той тръгна на училище за първи път . Можете да си представите каква каша настана с ученето на цифри и букви и то на непонятен за него език . ( Само за протокола , цифрите си ги бяхме научили до някъде по време на предучилищната група , но за буквите , просто се оказа мисия невъзможна за мен и за ресурсната му учителка в градината , с която е работил близо три години ).
В процеса на търсене на методики и начини да му помогна по-бързо да научи езика , буквите и математическите операции изчетох доста  нещица и случайно попаднах на т.н brain gym .
Разгледах няколко клипчета на темата и ми се стори интересно и подходящо да експериментирам под формата на съвместна игра , хем забавно , хем с надеждата да помогне . В момента чета и по-подробно за този метод и просто исках да го споделя с вас :
 http://stf-smtu.ru/index.php?option=com_content&view=article … 99&Itemid=141
 Материала е на руски , но позволява превод директно в браузъра . В теорията има голяма доза истина , дано и самите упражнения се окажат толкова ефективни . Смятам да започна да "тренирам" с малкият , а после дано мога да се похваля с положителни резултати  Grinning .   Не знам дали вече сте коментирали тази тема , тъй като не съм прочела предходните теми докрай  и ако се повтарям моля да ме извините  . А ако не е коментирано , но имате повече инфо или наблюдения по темата , ще се радвам да ги споделите bouquet
Виж целия пост
# 723
Дори вече го качих на първия пост, малко промених текста
Виж целия пост
# 724
Моят син пък вчера има четворка по математика. Досега по предмета не е имал проблеми, има
шестици. Но четворката не е от погрешно решени задачи. Задачите му са верни. Обаче не знам какво да мисля - учителката им залепила листчета в тетрадките и беше написала буквално следното: "сб. /сборник - б.м./ 45/2а, учебник 46/2а". Само това. Детето помислило, че става въпрос за урок № 45 и 46 от сборника и от учебника, а те си имат задачи 2а и то си ги е решило правилно. Да, ама в случая ставало въпрос за страници 45 и 46, които също имат задачи 2а. Обаче аз знам, че когато иде реч за страница, то това се записва "стр.". А децата често имат за домашни уроци или задачи от уроци, които също са с номера. И са стигнали горе- долу до така посочените уроци.
Аз написах в тетрадката, че задачите са верни и че пропускът е, че от условията не става ясно, дали се има предвид № на страница или № на урок и се подписах. Сигурна съм, че детето ще излезе виновно. То по училищата ни е обикновено така, за жалост. Детето беше много разстроено вчера. Опитах се да го успокоя. Защото си знае. И защото си решава задачите. Винаги е с домашно и няма проблеми с материала.
Даже в края на часа друго момченце попитало изрично дали се имат предвид страници или уроци, значи не само моето не е разбрало. Обаче нямал време вече да започне отново да решава.
Честно казано подобни ситуации са ми най- глупавите. Ако нещо не знае, не разбира - да, ще седнем да го работим. Но това? Какво да обяснявам на детето за това? Сега ако пишеше "стр." и детето не е довидяло - да му мрънкам, че е разсеян, но случаят не е дори такъв. То не ни стигат обективните проблеми с писането, ами като му се поставят допълнително и такива неща вече много идва.
Виж целия пост
# 725
ra2, не знам дали ще е от полза - моето дете също има проблеми с изписване на задачите по математика и понякога аз пиша много красиво и добре подредена задачата и давам да я препише точно или обяснявам детайл по детайл къде и какво се пише. Не знам дали и при вас ще помогне. Също дали има консултации, може да отиде при учителката да му обясни. Много сложни неща учите по химия... Simple Smile
Мами, как сте с по-големите деца?  Как се чувства децата?
Да споделя при нас/ 8 клас ПМГ-биология и химия/,ами ......нищо ново под слънцето.Математиката му е много трудна,смениха 2 преподаватели.Почнаха вектори,с него напоследък рядко решавам,и го отчитам като грешка.Абсолютно закъса,п о БЕЛ я кара по инерция,но по АЕ е пълен провал.Г-жата е наясно,но натрупа много 3-ки и 2-ки.По АЕ ходи и на уроци и от началото на седмицата,започнахме заедно занимания.НЕ става сам да го оставя,просто нищо не прави.Добре,че поне няма разказвателни предмети и д-р.чужд език.О баче ми е спокойно,не ме интересуват оценките,гледам само да не остане на поправка по нещо.А и по ИТ има 2 двойки.Абе горките ни деца,да са живи и здрави,за друго не мечтая в момента.
Виж целия пост
# 726
Моят син е във 2-ри клас. Ходи на логопед.
Логопедката каза, че има лека козметична дислексия. Що за чудо е това.

Проговори много късно и до 6годишен говореше по бебешки. С логопедката изчистиха много от проблемите му. За сега май остана само "р"-то.
При писане не съм забелязала да има проблеми. При четене разменя букви в двубуквени срички с "о".

До момента само на психиатър съм го водила, защото учителката в подготвителната група искаше да му бъде назначен ресурсен учител.
Виж целия пост
# 727
...
До момента само на психиатър съм го водила, защото учителката в подготвителната група искаше да му бъде назначен ресурсен учител.
Това пък защо? Не ми звучи като сериозен проблем, поне по това, което разказваш.
Виж целия пост
# 728
Напредва... бавно. От 2ки стигна и до 6ци.

За психиатъра... казаха ми, че за ресурсен трябва да се мине на комисия в РИО. Където пък се искали не знам си какви становища от различни специалисти.
Психиатърката каза, че се нуждае единствено от логопед (интензивни занимания) и няма право на ресурсен учител. Не съм го водила на комисия.

Развива се с някакви си негови темпове. В краят на 1ви клас ми намекнаха, че 1ви клас не можел да се повтаря, но във 2ри било по-различно.
Виж целия пост
# 729
Нямал право?!?! Или детенцето е много добре(което аз най-искрено го желая на него и родителите му) или този психиатър нещо не му се е работило. Доколкото си спомням от психиатър, и то детски такъв, психолог и логопед се иска мнение, какво те виждат като дефицити при детето. И го описват. С тези документи се отива на така наречената комисия, която единствено преценява каква подкрепа-по новия закон обща или ....не помня другия термин, май специализирана подкрепа и от кои специалисти има право детето. По новия закон дори май вече не е в РИО комисията , а се подава молба при директора, който пък пише до Ресурсен център, и те пращат екип за обследване. Говоря как беше при нас тази година, но не ни е първоначално явяване на комисия , а...енто такова. AnMary не те навивам за ресурсното, ама никак,аз самата смятам догодина да го захвърля, че господинчото расте и не иска да е различен, но тези изказвания, че от втори клас може да повтаря клас....хич не ми харесват.
Виж целия пост
# 730
... но тези изказвания, че от втори клас може да повтаря клас....хич не ми харесват.
На кой титан на мисълта са тези изказвания? Вероятно на някой, който нито чете, нито се информира, защото  в начален курс, т.е. до 4 клас включително не се повтаря. Ето:http://www.mon.bg/?go=news&p=detail&newsId=2059
Виж целия пост
# 731
Това е от психиатъра: http://scr.hu/0ws9/9rz89
Виж целия пост
# 732
Много странни неща са ви натворили, АнМари. Надявам се, че поне лекарства не са ви изписали, че и отрова да си вкарвате в организма за капак.
От описанието ти детето няма психиатрично заболяване. То е за логопед и, евентуално, за психолог /като второто въобще не е задължително/, не за психиатър. До четвърти клас не се повтаря, не само в първи.
И не е сигурно дали детето има нужда изобщо от ресурсен учител.
Цитат
До момента само на психиатър съм го водила, защото учителката в подготвителната група искаше да му бъде назначен ресурсен учител.
Учителката от подготвителната най- вероятно просто не ще да се занимава с детето. Ми да, по- лесно е да работи само с предварително подготвени деца, които имат по един свободен възрастен из къщи, с който си взимат материала и го упражняват редовно. 
Нелепо е от всички децата на 6 години да се очаква еднакво развито внимание, речеви и двигателни умения. Всяко си има различни темпове за развитие и определено смятам, че в момента върви мода децата да се етикетират с какви ли не отклонения от "нормата", че разни специалисти да си имат занимавка, а учителите да си измият ръцете.
Виж целия пост
# 733
Определено не искаше.
Върви дребен на ръст, макар че това лято почти догони на височина едно от момченцата (комшийче).
Учителката от подготвителната група е била по заместване и вече не е в това училище.
За два месеца таз жена ми стопи нервите.
Още на 15ти септ. заяви, че не е за нея и най-вероятно е за "5-годишните"  Laughing "Много е нисък".
Проблемите с речта му никога не съм ги отричала или омаловажавала. Всички сложни звуци и букви при него бяха "йъ".
Тръгна на логопед и за седмица започна да казва "с".
Мислех да го местя в друго училище, но го оставих там, заради логопедката.

В момента има проблеми само с "р". Не го заменя с "л", не го изяжда, но се чува приглушено. Много завалено френско "р". (то и ние с баща му не можем да го казваме. А щерката в градината получи помощ от приятел и казва "р"  Laughing)

Обърква се при сложни думи и обикновено казва "мани, не мога да я кажа". Прави опити.
При четене разменя букви в двубуквени думи - "от"/"то", "но"/он" и твърде често "т" го чете като "н".

Психоложката в у-ще спря да ме тормози. И тя ме натискаше за ресурсен. Логопедката в края на 1ви клас ми предложи в началото на новата учебна година да помислим за това. Аз си рекох, че явно положението е на изуй гащи. Но пък тази година скокна жената и рече "в никакъв случай" и "има голям напредък".
Даже веднъж ми звънна по неговият часовник (не успяла да ми изрови телефона), за да го похвали.
Виж целия пост
# 734
Имам доста въпроси, моля да извините хаотичността ми. Синът ми преживя тежка операция почти веднага след раждането си и още една няколко години по-късно, има си и разни други по-леки проблеми, така че е разбираемо защо се вторачвам в съществуващи или пък в измислени от самата мен проблеми... Имам нужда от вашите съвети.
Сега той е първолак и открих, че много зле се справя със звуковите модели, не съотнася никак добре буква-звук. Например казвам ТОР-ТА. Чува ТОР, аз казвам втората сричка ТА, и го питам какво чува, той казва „К“? Объркват го думите, започващи с гласна, поривът му в този случай е да размени местата на първите два звука и АРмия да прочете РАмия. Няма проблем с произнасянето на Р,Л и други, говори си гладко.
Другото ми дете е с тежки речеви проблеми, но пък чете като хала. Този дребният не млъква, но дали ще се научи да чете...
Моля ви за съвет какъв специалист да търся, искам да посетя някой добър, който дано да ми каже, че всичко му е наред (поне в това отношение), че си внушавам, и че трябва да се успокоя.
Имат ли задължителни тестове в училище за откриване на евентуална дислексия?
Ако се установи такава – какво следва?
Има ли някакви ресурсни учители за този проблем, или всичко е в ръцете на родителите – да се спасяват както (ако) могат?
Преодолява ли се, страдат ли децата от неразбирането на съученици и учители?
Извинете ме, че съм многословна, не знам откъде да започна да се информирам.
Благодаря!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия