Американски колеж - шеста тема

  • 120 837
  • 749
# 60
8-ми клас е опознавателния.
Малко е досадно, но и Вие и учениците да си прочетат правилника до края. Най-тежките провинения не са като в останалите училища. А наказанията се прилагат „с най-голямата строгост на закона“. Действително в 8-ми и 9-ти клас ги гледат под лупа , за да ги стегнат и научат на порядките на колежа. След това учениците стават по-отговорни и не се налага толкова строг контрол за дисциплината.
Най-тежките провинения са плагиатство и преписване.  Първо наказанието е пробация и след това не се преподписва  договора за обучение.
През тази година им предстои да се научат да спазват сроковете и изискванията на заданията. Ако е казано до 00 ч. на еди-коя си дата – това е срокът. След това или се намалява оценката с 20 и повече процента или се пише 0т.  Друг важен момент е спазване на параметрите на заданието . Ако е казано 200 думи и 1 параграф се пише толкова. Може да е и най-добре написаното домашно, но ако е по-дълго се отнемат точки. Или може да бъде ограничена тезата и се пише само според тези изискванията.
В 8-ми клас е важна социализацията им. Част от децата се познават, защото са учили в едно и също училище или от курсове, но това няма да е достатъчно. От 9-ти клас нататък имат да пишат съвместни проекти и ги разпределят на случаен принцип. Колкото повече съученици познават , толкова по-лесно ще се справят  със заданията.
Най-добре е да се запишат в някой от клубовете с много членове и които имат повече събирания. Например мюзикъл, бг драма, баскетбол. Преди са били популярни народните танци. В последните 5 години – не. Последната година имаше много участници в бг драмата и имат интересни представления. Мюзикълът има натоварени репетиции 3 пъти седмично по 2 часа и месеца преди представленията репетират почти всеки ден. Добре е за 8-ми клас, но после става по-трудно. Участията в тези извънкласни форми им помага да се запознаят и с ученици от по-горните випуски. Съветите им за учители, начин на учене, какви дейности да развиват в горните класове и всякакви други ще са им от полза.
Тази година не е необходимо гоненето на успех.
В края на тази година се прави избор на 2-ри език. Най-много се учи в часовете по немски език. Казват, че те достигат ниво за покриване на езикови сертификати. Едната учителка по исп. Език била много добра.
Повечето ученици, които искат да научат език ходят на допълнителни курсове.  За това си преценете добре дали ще заложите на нов език и мноооого учене или надграждане на вече изучаван.
9-ти клас е адаптационния.
През тази година в дипломата влизат оценките по БЕЛ, математика, англ. Език, чужд език, музика, изобразително изкуство и психология. Първите 4 са включени и във втората част на дипломата. Към края на тази година потърсете и таблицата за изчисляване на дипломата, за да прецените кои предмети с каква тежест са при формиране на окончателния бал.
В този клас са най-много изучаваните предмети и според мен е един от най-тежките. Другата тежка година е в 11-ти клас  за тези, които ще кандидатстват в САЩ.
По всеки предмет има различни изисквания и скала за оформяне на срочната оценка.  Във формирането на оценката влиза участие в клас, домашни работи, тестове, куизове и при някои и дисциплина. Заданията, които имат за вкъщи са за седмицата и дългосрочни. За вторите е необходимо да си разпределят времето, а не да се пишат в последния момент. Поне 1 седмица преди крайния срок е добре да имат нещо подготвено и с него да отидат при съответния учител, за да го погледне и да им даде насоки какво да подобрят. В това училище е важно ходенето на консултации и те не протичат формално. Наистина се помага на учениците и те постигат напредък. Ако имат пропуски в материала, отсъствали са, не им е ясно нещо по задание, домашно, грешки в тест – консултации. Още нещо се сетих във връзка с отсъствията независимо по каква причина, след това се налага да се направят всички тестове и куизове, а по някои предмети се отработват. Детето ми беше един път с конюнктивит . Наложи ми се да предупредя, че не може да си изпрати домашните и да му се удължат сроковете.
По-горе бях споменала за съвместните проекти, които правят.За тях е необходимо всички да се включат и когато учениците се познават добре по-лесно могат да си разпределят задачите. Оценката е една и съща за целия екип. Няма как да се каже, че някой не се е включил, а друг е направил всичко. Обикновено има и презентация, на която се вижда ако някой не е участвал. Но това слабо представяне на 1 човек се отразява и на останалите.
В края на 9-ти клас е избора на профил – хуманитарен(учи се допълнително чужд език, БЕЛ и история), химия, физика и информатика. Децата на някои от вас добре са се ориентирали и са  избрали дисциплина, която им е най-лесна. Никой от университетите в ЮК не се интересува от профила, важен е общия успех.
След тази година вече учениците са по-добре ориентирани от родителите и се оправят сами. По-малко съвети мога да дам за 10, 11 и 12-ти клас.
На този етап преценете дали ученикът има изявени способности в дадена област и дали да ходи на олимпиади. При кандидатстване за университетите на Острова са важни постиженията на национално равнище, а не многобройни участия.
В 9-ти клас могат да избират между много клубове според интересите си. Вече имат изискване за покриване на 75 кас часа. Ако не успеят да ги покрият догодина трябва да си ги доотработят. От тази година голяма популярност набира клуба по дебати.
В 10-ти клас решете къде ще се насочите за кандидатстване в САЩ или само в ЮК. Ако искате детето ви да учи в Америка е важно да наблегнете на социални дейности и други изяви. Колкото повече, толкова по-добре  Само с академични постижения не може да се спечели стипендия за Брашлянената лига. Россс, е специалист по кандидатстване в САЩ и тя може да даде най-ценни съвети.От моите наблюдения за там освен високите резултати на САТ-ове (над 1900 т) е нужно участие в извънкласни дейности, в ученически съвети , олимпиади. Пише се писмо до всеки университет и в него кандидата се изтъква максимално за разлика от мотив. Писмо за ЮК(за него ще разказвам в друг пост).
В 10-ти клас може да се явят на първите изпити за АР. Полезно е за САЩ. За Англия не е толкова важно. Но подготовката дадено АР ги въвежда в част от материала, който ще изучават в университетите. Част от университетите на Острова  приемат да се кандидатства при тях със сборни оценки от САТ-ове и АР.
На САТ-овете може да се явят няколко пъти, за да си повишат резултатите. За това е добре да почнат подготовката от лятото преди 11-ти клас.
Добре е в 10ти или 11-ти клас да отидете на среща с представители на различни университети. Може да нямате конкретни въпроси, но те могат да ви дадат интересни насоки. Така например разбрах, че университета в Бристол държи на математиката независимо от специалността, защото показвала начин на мислене. Преподавател от друг университет ми каза, че бъдещите работодатели предпочитали студенти , които имат някакъв трудов стаж , защото имат изградени навици.
11-ти и 12-ти е свързан с кандидатстването и за това ще пиша в друг пост, че стана доста дълго.
Виж целия пост
# 61
zuri, много полезен пост  Peace Сигурна съм, че ще помогне на много родители да преценят дали това би било подходящото у-ще за тяхното дете. Благодаря!   bouquet
Виж целия пост
# 62
zuri, благодаря!   bouquet
Виж целия пост
# 63
Благодаря zuri, много е полезно!
...В 8-ми клас е важна социализацията им. Част от децата се познават, защото са учили в едно и също училище или от курсове, но това няма да е достатъчно.
Малка част от децата се познават предварително, но АК правят всичко, че да ги научат да работят в екип. И да им е приятно просто да си общуват  Simple Smile
След тази година (9ти клас) вече учениците са по-добре ориентирани от родителите и се оправят сами. По-малко съвети мога да дам за 10, 11 и 12-ти клас
Embarassed аз и тази година съм по-слабо ориентирана от ученика  newsm78 дали защото все нещо не ми стига времето, дали защото "мамо, ти пак не ме слушаш внимателно!" или просто той си се организира и справя сам и само ме информира и някак си не ми остава трайно в главата...
Ама за университетите трябва да се постарая да съм мааааалко, по в час...
Виж целия пост
# 64
zuri, благодаря!
Виж целия пост
# 65
През тази година в дипломата влизат оценките по БЕЛ, математика, англ. Език, чужд език, музика, изобразително изкуство и психология. Първите 4 са включени и във втората част на дипломата. Към края на тази година потърсете и таблицата за изчисляване на дипломата, за да прецените кои предмети с каква тежест са при формиране на окончателния бал.

Зури,
Това техническа грешка ли е или наистина оценките от 9 кл. по биология, физика, химия, история, география не участват в дипломата Embarassed Embarassed
Наистина не знам. Щерката знаеше във всеки един момент колко по какво би имала в различните дипломи и години. На мен ми звучеше сложно и не съм навлизала в подробности


Россс, е специалист по кандидатстване в САЩ и тя може да даде най-ценни съвети.

newsm51 Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed
Зури, далеч съм от специалист, но винаги съм гтова, каквото знам да го споделя. С някой неща съм се запознала, защото децата нямат достатъчно време за търсене и когато ме помолят "Провери ми едикво си", аз търся, ровя, чета. Даже и във форумите на Колидж борд. Всеки родител би го приел отговорно, за да не подведе детето си.

Биб.биб, Миленита,
Не бих се притеснявала толкова много. Ако не се лъжа и двете деца са с насоченост към точните науки. Наблюденията ми /от преди няколко год/ са, че големият наплив е към хуманитарни и икономически специалности. При точните науки има много интересни и перспективни специалности, а бариерата на входа не е толкова висока за тях, като цяло.
Физиката, химията, биологията, помагат при проучването на процеси, свързани с движение на мускули, влакна, клетки, нещата, които консумираме и ползваме. /Моля да ме извиният професионалистите  за лаически написаното/

Напоследък много голям интерес има към две относително нови специалности Биомат и Биоинформатикс. За тях в САЩ има програми, по които плащат на студенти /важи само за техни граждани/, за да ги изучават. Европа също налива много пари в точните науки и по-специално в следмагистърските програми
Виж целия пост
# 66
Zuri, благодаря за прекрасния пост. Безценна е помощта ти   bouquet
Виж целия пост
# 67
Zuri, огромни благодарности   bouquet
Виж целия пост
# 68
Zuri, огромни благодарности, много полезен пост  Hug

При нас в крайна сметка девойката предпочете АК и реши да не подава документи за класиране в други гимназии, та във вторник ходихме до колежа да я запиша.

Дано да е за добро  Praynig
Виж целия пост
# 69
KРатък и ясен синтез на пет теми обяснения що е то АК.
Дали има почва - всеки си преценя.
Админа предлагам да болдне поста на Зури, а този на Росс в началото на темите. Да се знае.
Виж целия пост
# 70
zuri,   bouquet
Виж целия пост
# 71
zuri,благодаря! С нетърпение очаквам втората част.

Аз ще добавя за новодошлите информация за системата на оценяване.
Текущите оценки са съотношение на постигнати точки спрямо максимално възможните. Срочната оценка се формира от текущите оценки на тестове, проекти, активност в час, домашни работи, файнъли и т.н. Всеки компонент е с различна тежест в крайната оценка, което е причината тя да е в проценти. При всеки изучаван предмет има различно съотношение между отделните критерии. Накрая процентите се преобразуват в оценка по шестобалната система по дадената по-долу скала.
Grading Scale
6: 91.5% - 100%
5: 80.5% - 91.4%
4: 70.5% - 80.4%
3: 59.5% - 70.4%
2: 0% - 59.4%

В тази връзка има ли възможност за явяване на повишителни и ако да, някой минавал ли е по този път?
Виж целия пост
# 72
Довечера ще се постарая да го напиша.

Россс, оценките по биология, химия, физика, история и география от 9-ти клас не влизат в дипломата. Те участват във формиране на дипломата за завършено основно образование (т. е. за 8-ми клас). След 9-ти клас ги получават.

Имам таблича как се изчислява дипломата от АК, но не зная как да я кача тук. Може да я изпратя на лс и да го направите. Ще е от полза, за да следите кои оценки каква тежест имат.

Да забравих да допълня за файнълите , че са 20 % от срочната оценка и 80 % е от работата през семестъра. Естествено няма закръгляне в полза на ученика , а оценката по шестобалната система се получава по скалата дадена от Ironic .

Има възможност за явяване на повишителен. В края на 12-ти клас е - след файнълите и преди матурите.
За повишаване на общия успех от дипломата най-лесно е да се явят на изпит по чужд език - имат вече достатъчно знания, за да могат да изкарат по-високи оценки върху материала за 9 , 10 или 11 клас.

По другите предмети нямам представа дали някой се е явявал и дали е по-лесно. Но предполагам, че пак са стриктни и не е като в други училища да е формалност.
Виж целия пост
# 73
Админа предлагам да болдне поста на Зури, а този на Росс в началото на темите. Да се знае.
Болднато, добавено. Grinning
Виж целия пост
# 74
Избрания език можа да смените след 9-ти или 10-ти клас като държите приравнителни изпити за всяка година и изкараните оценки се вписват в дипломата. Мисля, че и профила може да се смени след първата година. Отново е необходимо полагането на изпит.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия