Гърция, но не на море, Метеора, Олимпия, Делфи и още...2

През някоя и друга седмица...  Simple Smile
Следващите дни сме за запътили към Парга, но моля Ви за предложения къде да напратим стоп. Ще сме с деца и въпреки планирания ранен час за тръгване, бихме желали да ги поразходим за  час - два из някое от селцата/градчетата, недалеч от магистралата. Не е задължително да е градска разходка, може и до някаква природна забележителност/екопътека/манастир....
Искаме за закусим и да се поразтъпчем, защото не сме тръгнали на състезание, а да понаучим/видим нещо ново. Мецово ми е в списъка на допусканията; Козани - примерно геопарк, четох че има.... нещо такова.
Благодаря предварително!:wave:
Мецово е добър избор, там няма кой знае какво за разглеждане, но хубава природа и сирена Simple Smile Въздухът и температурите са планински - ценно, ако пътувате в горещ летен ден, в по-променливо време и нощем си е направо студ.
Ако искате да е по-близо до България - Вергина/Верия (приблизително на средата на пътя). Във Вергина са музеят и  гробницата на Филип Македонски, а Верия е много приятен жив град с хубави заведения и стара част с османска/възрожденска архитектура. На 11 км едно от друго са, съвсем близо до магистралата.

Козани е ужасен индустриален град и не го препоръчвам, но за геопарка нищо не знам!
Присъединявам се към мнението на Параход.
Синът ни беше на 8 г. Когато разгледахме гробницата и на него му беше много без интересно. Преценете според възрастта на вашите деца. По спомени, чакахме малко, за да се сформира група. Не се влиза самостоятелно. Платихме и такса паркинг. Обядваме там, но не си спомням в колко отварят, тоест за закуска.
Мецово много ни хареса, много приятно.
Спряхме точно за раздвижване и разтъпкване, кафе, сок, снимки, сирене, кашкавал. Не сме плащали паркинг, защото намерихме място.

Обиколката ни в Гърция е под пълна пара...
До момента по маршрут:
Elassona
Лариса
Пелион

Влизаме в Пелион с много амбициозна програма, която да обхване непосещавани места и вече посетени. Целта е над 30 селища и множество плажове...
В момента температурата според мен гони 30 градуса на слънце и в морето има вече хора. Ще пробвам и водата...

Снимки от днес...

След Пелион отново Скиатос, Скопелос, Алонисос и т.н.
Оооо Bled, Страхотно. Весела ваканция!
Блед, знам че въпросът е по-скоро за другата тема, но като си казала "Пелион" - та да попитам Simple Smile Имаме резервация за юли тук - http://www.yalos-apartments.gr/
Ако наминете през тамошния плаж, ще се радвам да прочета отзиви.
Ако наминете през тамошния плаж, ще се радвам да прочета отзиви.

Vivi аз веднага ще ти кажа, защото два пъти съм била в Chorefto с нощувки и околности.
Целиш в десятката, прекрасно. Да не казвам голяма дума, но едно от най-хубавите места въобще в района. И като плаж.
Още повече, че вие отсядате на него. До параклиса, до таверната, гледката всичко, всичко.
Знаеш, че на Пелион повечето плажове са камъчета, тук повечето е пясък...Красиви скали, сянка и т.н.
Вие няма да мислите и за паркиране, а ние сме имали затруднения...
Въобще браво, пак си уцелила това, което е нужно. Прекрасна почивка ти желая...

До сега...
Ag. Trias-манастир Светата Троица
Kato Gatzea
Kala Nera
Нощувка и тръгване след малко...

Вчера

Благодаря ти! Дано да не е много ветровито само. В началото на юли ще сме там. Четох, че големите ветрове са през август.

Има вероятност да има вятър, но ти няма да имаш този лош късмет...
Знаеш, че нашите пътувания повече са май-начало на юни и септември. И не сме имали подобни проблеми, само слаби ветрове. И вчера духаше, но си беше жега...

Здравейте, тъй като тази година имам проблем с отпуската, сме се ориентирали към пътувания за уикендите/най-много + още един ден/
С тръгване от Хасково, като крайната точка е Метеора, евентуално Кавала и Солун като интересни места, каква програма предлагате? Приемам и препоръки за хотел.
Засега вариантите са Метеора и Румъния/и в тази тема съм питала/, дали Охрид е опция за уикенд?
Днес е голям празник Светия дух и гърците почиват...Пелион е пълен и в много хотели няма места.

Решихме отново да се качим на http://www.trainose.gr/wp-content/uploads/2017/12/%CE%A6%CF%85%C … F%CE%BF%CF%85.pdf
и беше страхотно. Мога да дам пълна информация ако някой реши да ползва влакчето.
Посетихме още след маршрута в предишния пост:
Kala Nera

Пак съм аз 😀
Как ви се струва проекто програма ни:
1 ден. Ранно тръгване от Хасково 5-6 часа
- Преминаване през Кавала - разглеждане и хапване.
- Преминаване през Солун - набързо разглеждане.
- нощувка в Едеса
2 ден. Ранно тръгване към Метеора - цял ден там и вечерта връщане пак в Едеса.
3 ден. Наспиване, разглеждане на Едеса и потегляне към Хасково.
Ще се постараем да го направим от събота до понеделник/предполагам петък-неделя е по натоварено/. Не съм гледала какъв е пътя, магистрали/как се плащат таксите - с карта, в брой, кой е по-добрия вариант/, такси и т.н., та в тази връзка ако може актуално инфо. Има ли изисквания за колата - винетки и т.н.?
Все още не съм изчистила всичко около пътуването и сигурно ще досаждам и с др. въпроси.
Пак съм аз
Как ви се струва проекто програма ни:
1 ден. Ранно тръгване от Хасково 5-6 часа
- Преминаване през Кавала - разглеждане и хапване.
- Преминаване през Солун - набързо разглеждане.
- нощувка в Едеса
2 ден. Ранно тръгване към Метеора - цял ден там и вечерта връщане пак в Едеса.
3 ден. Наспиване, разглеждане на Едеса и потегляне към Хасково.

A защо нощувките трябва да са в Едеса? Излишно губене на време е, особено за първото спане. Аз бих спала в Солун (има прекрасни евтини апартаментчета) или в околностите. А ако и държите спането да е близо до магистралата заради Метеора, то Верия е доста по-добър избор. Катерини също често се използва като отправна точка за манастирите, а там предлагането е голямо и поне едно време беше доста евтино. Едеса и без това ще я гледате в последния ден, по-добре само тогава да губите време за достигането ѝ. Колкото до програмата - доста препускане ще е, но все ще видите нещо.  Grinning

Винетки няма. На магистралата сме плащали в брой. Не знам дали може с карта.
Заложих нощувки в Едеса, защото то така или иначе ни е в списъка, а Катерини не сме го планували. На гугъл мапс-а ми дава разлика от 20мин., което не е кой знае какво, та затова...сега ще видя и за Катерини. Благодаря за включването.