Да се научим да работим с Excel - тема 3

  • 82 093
  • 743
# 375
Не мисля, че връщането на толкова много текст в една клетка е подходящо, но все пак ти предлагам да използваш CHAR(10) - това е символ за нов ред.
Вариант 1: В таблицата с градовете добавяш още една колона "Всичко" и там слепваш цялата информация, например: ="Население: " & B2 &CHAR (10) & "Година: " & C2 & CHAR(10) .... и т.н. Ако В2, С2 и т.н. съдържат информацията за градовете
После с VLOOKUP връщаш тази стойност в другия шийт.
Вариант 2: Там където искаш да върнеш слетия текст използваш слепване, а информацията за градовете връщаш с VLOOKUP.
Важно: Клетката, в която се връща слепения текст, трябва да е форматирана с Wrap Text.

По-добре е информацията да се връща в отделни клетки, както е посочила Natali_
Виж целия пост
# 376
Почти това е, Натали. Във 2ра страница съм задала цялата информация - заглавие и надолу по редовете конкретните текстове. Идеята е да направя така таблицата за колегите, че ако им трябва Бургас, да им даде информацията за Бургас по редовете надолу под името и оттам те да попълват други данни на съседните колони. Бургас и градовете беше просто пример, за да представя какъв тип инфо е. Велоок съм ползвала само за цифрови стойности. Като приспя дребните, ще го мъча и велуук ъп тогава.
Много благодаря и на теб и на Ясмина.

Ясмина, сега чета и твоя коментар. Няма да ги връщам в 1 клетка. Искам да са си както в съседния шийт - от дроп даун при избор на конкретния град, съдържанието му се подрежда надолу по редовете. Не е нужно в 1 клетка да е. То и не би могло, защото оттам насетне другите след мен ще попълват още данни - стойности, но вече в съседна колона на параметрите, които аз ще задам - в случая с примера- градовете.
Виж целия пост
# 377
Малко не разбирам как точно ще е, но принципно Vlookup връща и нецифрови данни.
Виж целия пост
# 378
Ще стане, както споменаваш градовете, като основен показател, те трябва да са ти в първата колона, за да можеш да броиш от нея нататък във формулата номерата на следващите данни, които искаш да ти бъдат показани във втората таблица.
Виж целия пост
# 379
Имам няколко екселовски файла, на които искам да обединя колони в нова таблица. Колоните да се наредят една до друга. Като напиша адреса =[таблица.xlsx]!Sheet1!C3, той се разписва с пълния адрес до файла и ме притеснява, че ако преместя файловете на друг компютър връзката ще се прекъсне.
И цялото писане на адреси няма ли как да се улесни. размножаването на адрес в колона е ясно, но пак е доста хамалогия, че са много колони. А адресите във всяка таблица са едни и същи, само името на файловете е различно.
Виж целия пост
# 380
Това обединяване еднократно действие ли ще е, или искаш да продължиш да попълваш данни в първия файл, като стойностите да се прехвърлят в новия. Ако е еднократно, след обединяването, маркирай колоните и с копи пейст на стойностите ще премахнеш връзката с първоначалния файл. Ако искаш да продължи връзката с първата таблица и да се допълва, тогава го направи в отделен шийт на същия файл, а не в отделен файл. Ако източниците са повече от един, тогава помисли за нов файл, с отделни шийтове за данните и още един за обединената информация. Но пробвай с копиране на шийтове първо, няма нужда да ги местиш изцяло.
Виж целия пост
# 381
Ако преместиш файла на друг компютър, връзката ще прекъсне, но данните остават, както са в момента на преместването, т.е. като отвориш файла, на прозореца, който излиза, натискаш Continue. Но при промяна в изходните файлове, няма да се отрази в сборния. Peace
Виж целия пост
# 382
Не би трябвало да се скъсат връзките, ако относителното разположение на файловете не се променя.
Виж целия пост
# 383
Ако искаш да продължи връзката с първата таблица и да се допълва, тогава го направи в отделен шийт на същия файл, а не в отделен файл. Ако източниците са повече от един, тогава помисли за нов файл, с отделни шийтове за данните и още един за обединената информация.

Искам да продължи връзката.
Страници не може да е, защото различни души попълват и не трябва да виждат на останалите.

Не би трябвало да се скъсат връзките, ако относителното разположение на файловете не се променя.
Както писах, формулата автоматично допълва целия път до документите и ако е на десктопа, в пътя има и username-а, който е различен за различни компютри.
Windows 10
Excell 2010
Виж целия пост
# 384
Aко тези компютри са в мрежа, тогава може всеки човек да си попълва собствен ексел файл, който ще се намира в един определен общ компютър. Компютър А има достъп до споделена папка А, комп Б има достъп до споделена папка Б и така нататък,  а въпросните папки А, Б и т.н. всички физически са разположени на един компютър и линковете няма да се разкъсват, защото всички изходни файлове са на едно място физически. Това настройване на споделени папки е за 2-3 мин. на комп.
Виж целия пост
# 385
Aко тези компютри са в мрежа, тогава може всеки човек да си попълва собствен ексел файл, който ще се намира в един определен общ компютър. Компютър А има достъп до споделена папка А, комп Б има достъп до споделена папка Б и така нататък,  а въпросните папки А, Б и т.н. всички физически са разположени на един компютър и линковете няма да се разкъсват, защото всички изходни файлове са на едно място физически. Това настройване на споделени папки е за 2-3 мин. на комп.

Ясно е, че като се направи ще работи. Не това бе въпросът ми. Попитах може ли да се запише така, че когато преместя файловете, връзките между тях да се запазят и има ли начин да се улесни писането на всички формули линкове.
Виж целия пост
# 386
Ако преместиш всички файлове заедно в група /примерно папка/ на друго място, ще се запазят връзките. Ако е само резултатният файл, без изходните - няма.
Не разбирам втората част на въпроса за улесняване на писането....?!?
Виж целия пост
# 387
Попитах може ли да се запише така, че когато преместя файловете, връзките между тях да се запазят и има ли начин да се улесни писането на всички формули линкове.
Винаги се записва така. И ако при преместването запазите относителната позиция на файловете връзките няма да се скъсат
Скрит текст:


Виж целия пост
# 388
Когато отворите файл, в който има връзки към други файлове, ще се изведе съобщение за актуализиране на връзкитe (бутон Enable Content в жълтата лента). Когато изберете "Enable Content", ще се търсят файловете, към които сочат връзките. Ако не се намерят (напр.преместени, преименувани и т.н.), се извежда следното съобщение:
"We can't update some of the links.....", в същия прозорец има бутон "Edit links"  и с него вие ръчно може да посочите къде се намират въпросните външни файлове.
Същият ефект има и команда Data-> Edit Links.
Това означава, че връзките не се "късат", те се запазват така, както са зададени, но ако искате да актуализирате съдържанието и ако Excel не намери външния файл, вие трябва да му посочите къде да го търси.
Виж целия пост
# 389
Ако преместиш всички файлове заедно в група /примерно папка/ на друго място, ще се запазят връзките. Ако е само резултатният файл, без изходните - няма.
Не разбирам втората част на въпроса за улесняване на писането....?!?

Я, това може да сработи!
Когато напиша формулата
[1.xlsx]Sheet1'!C3
то я променя на
='C:\Users\потребителско име\Desktop\[1.xlsx]Sheet1'!C3
като ме кара да избера файла.
Обаче като преместих папката на флашката и пълния (абсолютен) път се промени на местоположението във флашката.

Когато отворите файл, в който има връзки към други файлове, ще се изведе съобщение за актуализиране на връзкитe (бутон Enable Content в жълтата лента). Когато изберете "Enable Content", ще се търсят файловете, към които сочат връзките.

Автоматично се опресниха.
Благодаря ви.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия