Дете на 2,3 г - не говори, не се обръща на повиквания

  • 5 844
  • 1
Здравейте,
Детето ми е на 2,3 години. Не говори освен мама баба ай и май това е всичко. Знам, че при момченцата проговарянето може да се случи и по-късно, но... другото което е че не се обръща когато му викаме по име, има случаи когато след като не се обърне по име го пипнем за рамото, но е толкова вглъбен че пак не реагира. Не е от децата, които обожават да си играят с играчки. Има си неща, които харесва - най вече топки и да си играе с вратите и шкафчетата като ги отваря затваря и блъска. Ходихме на УНГ първо при Френгов който каза, че има течност в ушите, но ни прати при Проф Попова за да се установи дали има засегнат нерв. Като отидохме при нея и тя ни направи тимпанометрия каза че няма никаква течност и никога не е имало...а Френгов просто и искал да си взима парите от консултациите. Направихме изследьането Бера - всичко е наред, чува нормално. Ходи на ясла, естествено с плач сутрин го оставяме, имаше период в който свикна, когато не боледува 5 седмици. Но пък от яслата днес казаха че са доволни спи храни се, играе с играчки, с деца не толкова. Съвсем наясно съм че не всички деца трябва да са комуникативни - аз самата също като малка съм била спокойно дете, което с ьчасове е можело да играе самичко и като че ли най-хубаво ми е било сама да играя така че това може би е черта наследена от мен, а не непременно проблем.
Педиатърката още преди да направим Бера каза, че според нея няма смисъл и че просто си има и такива деца. Последния път каза че може би трябва да си организира среща със специалист - предполагам се касае за детски психолог, каза да му поставям задачки, но какви задачки като го викам, чукам доста силно по масата след това и изобщо не реагира - занимава се с това с което се е захванал и това е. Но пък звънне ли телефона веднага се активизира и почва да го търси.
Четем детски приказки - гледам че взима книжката и ми я дава, смее се като му чета, подава ръка като го обличам. И последното важно нещо според мен е че като се радва започва да стиска ръчички около тялото /няма как по друг начин да го опиша/
Попаднах на статия за аутизма - това във връзка че понякога се върти в кръг. Моля се да няма аутизъм.
Моля за съвет - какво да направя, как да постъпвам, за да имаме развитие. Какви книжки се четат, за да се стимулира проговарянето на децата - от рода на Пинокио Снежанка или онези само с отделни думички, за да се тръгне от тях и после тези с цели изречения. Понеже разказа ми стана дълъг ще се радвам на всякакъв кометар - съвет как да процедирам или да ме насочите към подходящия специалист. /УНГ, детски психолог, логопед/.

Благодаря сърдечно за отделеното време! Надявам се темата съм я публикувала на правилното място.
Виж целия пост
# 1
Здравейте,
За да си осигурите спокойствие и да не се притеснявате, просто заведете детето на детски психолог или логопед.
По принцип един от най-ранните маркери за аутизъм е дали детето се интересува от емоциите на близките си и дали изразява  своите емоции. Това обаче е работа на специалистите, които под формата на игра ще направят своята диагностика.
За да развивате речта на вашето дете е важно да говорите и обяснявате всичко. Имайте предвид, че преди да проговори, детето трябва да има минимум 150 думи „пасивен речник“ - тоест да разбира значението и смисъла на толкова думи. Друго, което важно е да му покажете кое му е хубавото на това да общуваш и какви удоволствия носи вербалността. Импровизирайте!
Поощрявайте всеки опит от негова страна да използва езика - например, ако вместо да посочва нещо с пръст си го поиска с устата, шумно го похвалете и намерете начин да го възнаградите. Също, когато сочи, вашият отговор би било добре да бъде „Не разбирам, кажи ми“.
Желая ви успех
Даниела Тахирова - психотерапевт
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия