Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Образование за децата със специални потребности/Проблем с индивидуалното обу...

  • 124 613
  • 579
# 15
Ето с това съм много съгласна:
Цитат
Мисля, че образованието на тези деца е въпрос на това да попаднат на хора
защото децата не са непременно жестоки, просто няма съдействие от страна на педагогическите екипи, а децата копират поведението и отношението на възрастните.
Ти самата трябва да си дадеш сметка дали детето наистина ще се справи с натоварването в т.нар.елитни училища. Ако има затруднения по български език и чужд език, ще му е безкрайно трудно и стресиращо в езикова гимназия; ако не е наистина много добър по математика, ще му е непосилно в математическа. Понякога децата, учещи в елитни училища, са жертва на амбициите на родителите си. Не пречи детето да е в гимназия, но трябва да се прецени какво всъщност му се отдава най-добре и дали ще е подходящо за него. Мисля че и самото дете трябва да има думата тук.
Понякога кварталното училище може да се окаже по-подходящо,но според мен е добре да опитате в гимназия,дори и да не е езикова или математическа. Все пак зависи и от възможностите на населеното място, в което живеете.
Виж целия пост
# 16
Той не е сигурен какво иска, а като се сетя на неговите години и аз не незнаех. Какво имаш предвид като казваш 'гимназия' ? Аз не мога да се ориентирам сега за училищата в София  - съгласна съм да плащам в някоя частна гимназия, но да съм сигурна че си заслужава. Като че ли е важно да има дисциплина и свестни учители - може би е добре някоя чстна гимназия с английски, но да не е много голямо натоварването.
Виж целия пост
# 17
Под гимназия разбирам училище след 7-8 клас,което е специализирано,например езиковите гимназии, както и професионалните. Щом има засилено изучаване на език, обикновено има и голямо натоварване.
Човек никога не може да бъде сигурен дали нещо си заслужава преди да го е опитал. А и обикновено истинската стойност на нещата стават ясни след години.
А в по-горните класове децата са много по-осъзнати и не ми се вярва да се повтори това от остовното училище.
Виж целия пост
# 18
Искам да попитам , тази година четвъртокласниците учат по нова програма и накрая на учебната година ще държат изпити /даже и учителите им/  за да се оцени дали е ефективна и доколко е ефективна тази програма.Децата ,които са на ресурсно обучение освободени ли са от тези изпити или и не.
Виж целия пост
# 19
Няма такова нещо, Краси_76-след края на 4-ти клас тази учебна година няма предвидени изпити. Вече за другата не се знае. Единственото,което могат да пускат като форма за оценка на знанията, това е изходно ниво по определени предмети. Тогава, ако дъщеря ти е в състояние да покрие минимума от учебно съдържание, може да й бъдат дадени същите задачи; ако не се справя, учителят/учителите могат да направят индивидуални тестове за нея.
Виж целия пост
# 20
Няма такова нещо, Краси_76-след края на 4-ти клас тази учебна година няма предвидени изпити. Вече за другата не се знае. Единственото,което могат да пускат като форма за оценка на знанията, това е изходно ниво по определени предмети. Тогава, ако дъщеря ти е в състояние да покрие минимума от учебно съдържание, може да й бъдат дадени същите задачи; ако не се справя, учителят/учителите могат да направят индивидуални тестове за нея.
Мерси,много!
Виж целия пост
# 21
Здравейте! Тази тема ме интересува живо, понеже имам дъщеря с дислексия и дисграфия, а и предстои кандидатстване след 8 клас. Миналата година ходихме в Регионалния инспекторат, но нищо. Въпреки, че има привилегии за децата с установена инвалидност и документи от ТЕЛК, нейното заболяване не фигурираше в списъка одобрен от министерството и от комисията само вдигнаха рамене и казаха, че нищо не могат да направят. Може би и аз не настоявах сериозно, защото си давах сметка, че новото училище ще бъде допълнителен психологически стрес за детето. Но тази година нямаме избор, училището и е само до 8 клас. Аз обаче се питам дали отново да подлагам детето на поредното унижение, сблъскавайки се с некомпетентността на чиновниците, от които сме зависими. Едва ли тази година заболяването й ще бъде включено в списъците, а кандидатствайки на общо основание по документи ще пропуснем възможности за училища, в които детето би се реализирало, понеже за разлика от българския, с който се справя трудно, поради спецификата на заболяването и, по математика е най-добрата в класа. Към кого да се обърна в този Инспекторат?
Виж целия пост
# 22
MamaGalka,
наистина състоянието на дъщеря ти не е включено в списъка на заболяванията, при които може да се осъществи прием след 7 и 8 клас без приемен изпит.
Ето какви възможности имате:
- може да кандидатства  по документи, ако има свидетелство за завършено основно образование, а не само удостоверение.
- може да се яви пред Екипа за комплексно педагогическо оценяване към Инспектората /търсете експерта по интегрирано обучение там/, който да я насочи към  паралелка в гимназия или СОУ.
Всъщност най-важният въпрос е - ще има ли тя свидетелство или само удостоверение?Т.е.-ще има ли равностойни оценки по всички предмети или не?
Виж целия пост
# 23
Ако има равностойни оценки по всички предмети и свидетелство за основно образование,но е ясно,че с литературата няма да се справи поради спецификата на увреждането/ген.р-во на развитието/ как може да се постъпи,ако не искам да бъде в паралелка която дава само професия но не и средно образование т.е. някаква 1 степен както ми обясниха,и само в такава може да му бъде направен индувидуален план.А той може да изучава информатика без проблем ако не се налага да учи литература.Има ли някаква подходяща форма?
Виж целия пост
# 24
Гери,не е точно така. Ако детето има свидетелство за основно образование,т.е. - по всички предмети си има оценки като останалите деца, то с този документ пак може да се насочи към професионална паралелка чрез комисия. След като започне обучението му там, пак може да си получи и диплома за средно образование и професионална степен, по-висока от І-ва. Проблем се явява винаги когато не се тълкуват правилно нормативните документи. В случая проблемът се появява от това,че в наредбата за оценяването пише,че ученици със специални образователни потребности получават не количествена / 2,3,4,5,6/, а качествена оценка /т.е. с думи - отлично, задоволително и прочие/. Освен това в наредбата за воденето на задължителната училищна документация е посочено,че учениците със СОП в удостоверението си срещу съответния предмет не получават оценка, а се пише "по индивидуална програма". Да, но всичко това се отнася САМО ако детето крещящо не е успяло да покрие държавните образователни изисквания за съответния клас. Ако основният проблем е само по един предмет, се прави всичко възможно детето да получи равностойна оценка, дори и това да е тройка.
Добре е да проверите в Инспектората по образованието във Враца списъка със заболявания, при които е възможен прием без изпит. Може и да фигурира ГРР. Всяко година този списък се актуализира, така че тази година може и да включва нови заболявания и състояния.
Дори и да не се включва обаче, и за вас важи това,което написах на мамаГалка
Виж целия пост
# 25
Но съм съгласна,че не всичко е обмислено и уредено. И вие,майчета,можете много да помогнете да се подобрят по-бързо нещата. Не винаги тези,от които зависи,виждат противоречията, които съществуват, и колкото по-бързо им се посочи това, толкова по-бързо ще се променят нещата.
Ако от Инспектората по образование решат,че няма възможности пред сина ти,Гери, те съветвам да пишеш директно на министъра на образованието и науката. Ако ти , ако друга майка, трета майка..... пишат, нещата ще си дойдат на мястото много по-бързо, защото всъщност поради противоречия и недомислици се оказва, че по отношение на някои групи деца има дискриминация. И тази дискриминация не се е получила нарочно, просто не е помислено за абсолютно всички възможности и ситуации,които могат да възникнат.
Виж целия пост
# 26
Пак се връщам към тази тема но все нещо не съм доразбрала.Какво представлява тази индивидуална програма при дете със СОП?Тя начина на преподаване,на изпитване или на оценяване касае ?И какво означава-тъй като децата са малко ресурсен учител ще има 1 или 2 пъти седмично.Те ще се срещат с него в у-ще след часовете ли,под каква форма ще са съвместните им занимания ?И наистина ли Екипа изследва децата ?Оставам с впечатление,че това ще бъде среща на която ще прегледат само документите и педагогическата характеристика в присъствието на детето.
Виж целия пост
# 27
Пак се връщам към тази тема но все нещо не съм доразбрала.Какво представлява тази индивидуална програма при дете със СОП?Тя начина на преподаване,на изпитване или на оценяване касае ?И какво означава-тъй като децата са малко ресурсен учител ще има 1 или 2 пъти седмично.Те ще се срещат с него в у-ще след часовете ли,под каква форма ще са съвместните им занимания ?И наистина ли Екипа изследва децата ?Оставам с впечатление,че това ще бъде среща на която ще прегледат само документите и педагогическата характеристика в присъствието на детето.
Логопед Зара ще ти отговори най-точно.Само да ти кажа как е в нашето училище:От първи до четвърти клас децата са по-малко и затова ресурсната им учителка идва два пъти седмично.А нашата ,която е до осми клас идва всеки ден от 8 часа до 1ч.Децата ги взима от трудово,музика,рисуване,физическо и час на класа.Тя има 6 редовни и 2 учащи се задочно ученици,които идват веднъж седмично.Даже от скоро има и още едно новичко.Затова си мисля,че догодина може да ни отпуснат още един такъв учител.Екипа ,които я прегледа беше логопед,психолог,масов и ресурсен учител и незнам още кой,защото аз бях по него време на барчето,не ме пуснаха вътре. Mr. Green
Виж целия пост
# 28
Здравейте майки, синът ми е със Хидроцефалия и ходи на масово у-ще. Със сестра си е в един клас. Сега са в 9-ти клас. За тези години се напатих на лошо отношение от учители. Никой не обича да преподава на болни деца. Затова явно трябва да бъдат заставяни учителите да ги уважават и да са по-търпеливи към тях със Закон. Научих, че учителите са най-ограничените хора. Те обиждат такива деца и ги злепоставят пред съученици. Това е истината, която всички знаем, за жалост. Мисля, че такива учители са болни, а не скъпите ни деца!
Виж целия пост
# 29
[е до осми клас идва всеки ден от 8 часа до 1ч.Децата ги взима от трудово,музика,рисуване,физическо и час на класа            И какво правят?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия