Образование за децата със специални потребности/Проблем с индивидуалното обу...

  • 199 180
  • 783
# 555
Тя си пише по неправилния начин, който я уморява и изнервя, и както е хиперактивно, иди я накарай да пише. Мама Ру, обучителните проблеми засега са по български. Не иска да пише, трудно е. Слятото също е голяма мъка. Като е трудно, става грозно. И като е трудно писането, не иска и да се учи да чете.Разрешиха химикалка, и сега е по- леко. Забелязвам друго, като и кажеш букви, казва сричката веднага. Като я гледа е трудно. Очните лекари не виждат проблем.
Виж целия пост
# 556
Тя си пише по неправилния начин, който я уморява и изнервя, и както е хиперактивно, иди я накарай да пише. Мама Ру, обучителните проблеми засега са по български. Не иска да пише, трудно е. Слятото също е голяма мъка. Като е трудно, става грозно. И като е трудно писането, не иска и да се учи да чете.Разрешиха химикалка, и сега е по- леко. Забелязвам друго, като и кажеш букви, казва сричката веднага. Като я гледа е трудно. Очните лекари не виждат проблем.
Махнете го това слято писане.
При деца с дисграфични проблеми то допълва и задълбочава същите. А не е необходимо. Във втори клас без друго доста деца вече не практикуват слято писане. До завършването повечето не пишат слят първолашки ръкопис.
Направете си диагностиката за дислексия, идете в Русе за нея най-добре.
Виж целия пост
# 557
Лорентин, ако решиш за Русе мога да ти пратя координати на Асоциация Дислексия, за която говори Джуди.
Виж целия пост
# 558
Аз да взема направо да го постна тук. Не е реклама, помощ е. За всеки, който има желание да опита за доброто на децата си.
Скрит текст:
Асоциация Дислексия - България
гр. Русе, ул. "Белоградчик" 3, ет. 1
тел.: 082 519338
0885 319 506
0887 199 437
Мама Ру, ако имаш други координати - сподели ги и ти в темата.
Не мисля, че правим нещо лошо или нещо в разрез с правилата на форума.
Виж целия пост
# 559
Ние имахме този тренажор:
http://www.alterco.bg/?69,Тренажор-«Обучаващ-молив»-за-дясна-ръка, подозирам, че става дума за същия Simple Smile
Естествено, че не й беше удобен, все пак й променя позицията на ръката, с която беше свикнала. Но аз упорствах да пише с него, за да се научи да пише що-годе четливо и изобщо а се научи да пише. Бях помолила и госпожата в клас да я кара да пише с него.
Иначе нейният захват беше нещо безумно - пръстите скупчени около молива, а кутрето в неестествена позиция нанякъдеси. Разпечатвах едни "приказки за писане по контур", нещо такова: http://umeia.com/two-talk-to-trace/, в нета има много и тя ги "омастиляваше". Това беше упражнение 2в1 - хем трябва да го изсрича (с разбиране, после задавах въпроси Simple Smile ), хем да го напише. Е, свикна да пише, къде ще ходи, упорство трябва. 
Но и аз да кажа - това слято писане е пълно безумие. Особено изписването на малката буква "р". Ми няма как да е красиво, текста става една кардиограма. А учителкта на сина ми изискваше до последно такова писане.
И двете ми деца пишат по-красиво на английски, отколкото на български. Просто там не пишат слято и всичко е наред...
Виж целия пост
# 560
Джуди, същите са. Уличката е миниатюрна, но се намира до Халите, зад павилионите за цветя.
Виж целия пост
# 561
О, Русе ни е много далече, ние сме в другия край на България. Ще им звънна да питам дали имат и при нас секция.
Мандаринка, същия имаме. Ще взема и друг, и ще мъча.
Виж целия пост
# 562
Нямат. Това, което предлагат те, е единствено по рода си у нас.
Можеш да питаш, разбира се. Имаш вече и телефоните.
Другото са различни логопеди. Но тези, за които говорим, са изцяло специализирани в работа с деца с дислексия. И провеждат редовно собствено обучение с рефрешване.
Виж целия пост
# 563
Благодаря, жалко! Тя посещава логопед от 2 годишна възраст, че пък и говор нямаше. Но пък вече сме много напреднали. За дисграфични проблеми логопедът ми казваше в по- горен клас. Засега звуци учи, чисти говор
Виж целия пост
# 564
Искам да попитам за децата , които покриват ДОИ, учителите адаптират ли контролни, начин на изпитване? Има ли възможност да го поискам формално? Заради фината моторика синът ми е по-бавен. Написал е половината на контролното по математика (първи клас е). Разбира задачите и вкъщи реши всички без помощ и сравнително бързо.Според учителката не е успял, защото се разсейвал, но обективната му скорост но писане е доста по-ниска от тази на другите деца. Не знам как да процедирам.
Виж целия пост
# 565
В класа на моето дете има много бавни деца, които са си съвсем в норма. И госпожата не го прави проблем. Моето пък е много импулсивно и бързо, не че всичко е вярно. Но тя е хиперактивна.
Виж целия пост
# 566
При нас фината моторика е засегната от ДЦП. И моят син е с неправилен захват, стиска прекалено и се уморява от писането. Определено е най-бавният. С диктовките  положението е същото. Той полага много усилия и ако има повече време,  би се справил много добре. Най- лошото е, че като изпусне нишката, просто престава да пише. Нататък ще става още по-трудно. Ако не се адаптират нещата към обективната му невъзможност да пише бързо, изобщо няма да се справя. Забавянето му не е голямо- може би 20% повече спрямо другите деца. Не съм убедена, че ще е по-добре ако поискам камо устно изпитване. Дано се включи родител с по-голямо дете с физически проблем.
laurentin, за моят син се оказаха най- подходящи едни държави гума, продават се например в Office one за 1.20 на Faber-castell. Пробвахве с няколко вида от Алертко, с този, който и просто по-дебел с триъгълна форма за него е най- добре. Но е индивидуално.
Виж целия пост
# 567
Здравейте момичета. Имам въпрос към по-опитните - каква е процедурата за признаване на СОП на дете? Дъщеря ми е в първи клас и вече за всички е ясно, че детето има обективни обучителни трудности, за които се нуждае от разбиране и допълнителна помощ. В Св Никола я диагностицираха със "Смесени специфични разстройства на развитието" и "Смесени емоционални и поведенчески разстройства в контекста на нарушената привързаност". Другите важни моменти от епикризата са, че детето е със " ... значими зрително-перцептивни нарушения и дефицити на фината моторика и зрително-моторната координация. Показва относително добър капацитет за структурирана и целенасочена работа, особено ако това бъде съобразено с нейните затруднения..."
Заключение: "Налице са медико-психологични индикации за признаване статута на дете със СОП, което предполага осигуряване на ресурсно подпомагане, както и занимания с логопед и психолог в посещаваното училище. В рамките на класа се препоръчва индивидуализиране на подхода, съобразено с обективните затруднения на момичето (предоставяне на удължено време за справяне, редуциране обема на домашна работа за сметка на качествения подбор на задачите, позитивно формулиране на посланията, поощряване на изявите и други), за да не се задълбочава усещането за несигурност и ниска успеваемост."
Тези хубави препоръки обаче си остават на хартия. Епикризата е предоставена в училище на пед. съветник, има екип за обща подкрепа и до там. Детето продължава да получава същия обем работа във вида, който се дава и на останалите, защото другите щели да кажат, че не е честно, на моето дете да се дава по-малко или по-лесно. За ресеурсно щели да видят втория срок, за логопед - в училище нямали... Вече тръгнахме платено към Асоциация дислексия, но на една заплата от 800лв с две деца и заем не знам колко ще издържа.
Стана много дълго, извинете. Та въпросът ми: Какво да направя, че да й признаят този статут и класната да започне да работи с нея като с дете със СОП, а не като с останалите?

Лорентин , къде сте ходили за диагностика. За Лъчито в София диагностицираха "значими зрително-перцептивни нарушение", за очните лекари тя също няма проблем, т.е проблемът не е в зрението, а в предаването и обработката на информацията от мозъка. Вчера в Асоциация дислексия на диагностиката беше, че зрителната й памет е по-добра от слуховата.
Виж целия пост
# 568
Mama Ru подали ли сте молба към директора за допълнителна подкрепа на детето? Училището е длъжно да сформира екип за оценка от минимум класен ръководител, ресурсен, логопед, психолог и те трябвада направят оцевка на детето, да му се направи план за подкрепа, съответно да се определи с какви специалисти има нужда да работи. Вие трябва да се съгласите с оценката на екипа и ако тя не ви удовлетворява, имате право да изискате нова оценка от Ресурсния център. Ако детето има нужда от работа с логопед и психолог и училището не разполага с такива, директорът трябва да подаде заявление към Ресурсния център. Прочетен си внимателно Наредба за приобщаващо образование. Практически съвети и насоки можете да получите и от фейсбук група Екипите за личностно развитие.
Виж целия пост
# 569
Ание, благодаря. Заради поведенческите проблеми бях при директорката. Тогава предложиха да сформират екип за обща подкрепа и аз се съгласих. Започна работа с пед.съветник и класната й назначи индивидуални консултации. Но продължава да й дава същия обем и вид работа като на останалите деца. Така на практика не може да се справи дори и със задачите, които знае как да реши, времето й за изпълнение е същото като на другите, а в бележника се вписват само неудоволетворителните оценки по БЕ и математика от самостоятелните работи. За допълнителна подкрепа и ресурсен щели евентуално да я включат от втория срок. Искаше ми се класната й да започне да се съобразява с обективните затруднения и да редуцира вида и обема на домашните и самостоятилните работи, както е според препоръките от Св. Никола от сега, а не от втория срок.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия