Спомени и впечатления за социализма в България

  • 489 229
  • 11 975
# 10 995
Не, не! И аз съм чувала, че допреди 20-30 години загиналите в катастрофи са били повече. Не звучи логично при големия брой коли днес и скоростта, с която караме, но вероятно новите автомобили са по-здрави, караме с колани, всички деца са в столчета. Иска ми се да мисля, че всъщност и шофьорите днес са по-дисциплинирани.
 
Виж целия пост
# 10 996
Тя пише за катастрофите, не за жертвите.
За жертвите е ясно, че без колани, еърбег и столчета ще има повече жертви, отколкото с тях.
Виж целия пост
# 10 997
Не, не! И аз съм чувала, че допреди 20-30 години загиналите в катастрофи са били повече. Не звучи логично при големия брой коли днес и скоростта, с която караме, но вероятно новите автомобили са по-здрави, караме с колани, всички деца са в столчета. Иска ми се да мисля, че всъщност и шофьорите днес са по-дисциплинирани.
 
newsm78 Това не е за соца, статистиката. От 51 до 2017 Grinning, много общо. Аз смятах, че има такава по години, така по-ясно би станало. Едно голо твърдение няма никаква стойност, това казвам.
Виж целия пост
# 10 998
Не, не! И аз съм чувала, че допреди 20-30 години загиналите в катастрофи са били повече. Не звучи логично при големия брой коли днес и скоростта, с която караме, но вероятно новите автомобили са по-здрави, караме с колани, всички деца са в столчета. Иска ми се да мисля, че всъщност и шофьорите днес са по-дисциплинирани.
 

Прегледах таблица набързо. Изводите, до които стигнах - убитите наистина са повече през соц-а, но ранените са по-малко, т.е. сега автомобилите са по-сигурни и повече хора оцеляват във войната по пътищата.

пример:

година 1986, убити 1 070, ранени 4 990, общо 6 060

година 2016, убити 708, ранени 9 374, общо 10 082
Виж целия пост
# 10 999
Ами и катастрофите реално не са повече. Като цифра разликата е малка, а имайки предвид днешния и тогавашния брой коли, процентно вероятно дори са по-малко.
Виж целия пост
# 11 000

Прегледах таблица и изводите, до които стигнах е, че убитите наистина са повече през соца, но ранените са по-малко, т.е. сега автомобилите са по-сигурни и повече хора оцеляват във войната по пътищата.

пример:

година 1986, убити 1 070, ранени 4 990, общо 6 060

година 2016, убити 708, ранени 9 374, общо 10 082
Така повече съм съгласна.
Което не значи, че катастрофите са по-малко, жертвите са по-малко.
И крайната цифра е по-голяма към днешна дата, което е нормално предвид войната по пътищата, за която всички знаем, за съжаление.
Виж целия пост
# 11 001
не знам какви са били жертвите тогава , но съм сигурен , че сега са драстично много жертвите в една катастрофа.  тогава загиват по 1-2 , а сега по 17.
Виж целия пост
# 11 002
Сега остава и техническото състояние на новите коли по онова време, да се припише на соца. Mr. Green
Виж целия пост
# 11 003
Чакаше се за нова кола, дори и не за всяка...фиатът се купуваше спокойно, ние такава имахме, но беше по скъпа от ладите, вероятно за това не са се търсели, или защото са по големи дървета...вуйчо ми имаше запорожка, втора ръка, не чака ред изобщо. Това, че новите инвеститори са задължени да строят с гаражи е ПЪЛНА и ТОТАЛНА глупост, нито една от новите кооперации около нас вкл. и нашата са без...не само това, но площадки, предвидени по ОУП за паркоместа или детски площадки се продадоха за построяване на кооперации...! Вече няма въздух и зелени площи между блоковете...всичко е гъз до гъз...
Виж целия пост
# 11 004
Това, че новите инвеститори са задължени да строят с гаражи е ПЪЛНА и ТОТАЛНА глупост, нито една от новите кооперации около нас вкл. и нашата са без...не само това, но площадки, предвидени по ОУП за паркоместа или детски площадки се продадоха за построяване на кооперации...! Вече няма въздух и зелени площи между блоковете...всичко е гъз до гъз...

Инвеститорите са задължени да осигурят паркоместа в рамките на УПИ-то, не са задължени да строят конкретно гаражи, цитирала съм ви и ЗУТ, и наредбата, която се прилага в Столична община.
Паркоместа - най-често са в двора или в общ подземен гараж, може да има и надземни гаражи, но не е задължително да са само гаражи.
В ОУП /нали за София говорим/ не се отразяват дреболии от сорта на детска площадка, много по-общ е,  ОУП за София се изменя с решение на Народното събрание.  
Иначе напълно ти вярвам, че теренът може да е продаден, с промяна в ПУП на празното място да изникне блок, общината няма навик да извършва предвидените мероприятия, а само да показва на гражданите, че ги има на картинка, не само за общинските терени, но и на частни такива, не изкупува от собствениците земята им, предвидена за извършване на някакво мероприятие, независимо дали е за градинка, площадка или ДГ.
Защо го пиша - за някои мероприятия срокът за извършване вече е изтекъл, за предвидените за озеленяване терени е 15-годишен, тече, ако добре помня,  от 2007-а, после да няма пак неразбрали защо изведнъж на място, предвидено за градинка се е появил блок.
 Пример за общинска наглост е така наречения небостъргач, дето щеше да се строи на бул. България, общината продава  на частен инвеститор терен, предвиден за застроянване, прибира си парите, след две години по предложение на същата община ОУП се променя за зелени площи. Народът доволен, че алчният частник е прецакан и пак гласува и ще гласува същите да управляват Столична община.
Разликата със соца е, че сега може да се сменят, докато не дойде някой по-различен, но народът не ще и да опитва.

Сега остава и техническото състояние на новите коли по онова време, да се припише на соца. Mr. Green

Лада съм карала, мога да направя разлика между соц и западно возило, надявам се няма да сравняваме и тях.  Mr. Green
Виж целия пост
# 11 005
Попаднах на този документален филм по темата
НАРОДЕН ДОМ НА ТЕРОРА
https://www.youtube.com/watch?v=iYAleMb2IYc
Виж целия пост
# 11 006

Прегледах таблица набързо. Изводите, до които стигнах - убитите наистина са повече през соц-а, но ранените са по-малко, т.е. сега автомобилите са по-сигурни и повече хора оцеляват във войната по пътищата.

пример:

година 1986, убити 1 070, ранени 4 990, общо 6 060

година 2016, убити 708, ранени 9 374, общо 10 082

Сами по себе си данните не са съпоставими, защото през 1986г населението е било почти 9 милиона, а сега е под 7. Тогава е имало много по-голям процент млади хора, които са по-склонни да карат изморени, с превишена скорост, след употреба на алкохол Итн. В началото на новия век таксиджии в София ме питаха защо закопчавам колана. Никой не е правил проблем за бебе без столче или дете без колан.

Коли имаше през соца. Баба ми не даваше да се купи кола заради починали в катастрофа близки. Таман дядо успя да я убеди, брат и загина в катастрофа и така. Като излизах ми даваха пари за такси. Градският транспорт беше приличен също. Имаше и маршрутни таксита.

На абитуриентския бал ме закара приятел с нов Опел. Понеже ставаха катастрофи по баловете се прибрах с такси. Не ми разрешиха да с качвам в кола, карана от съученик.
Виж целия пост
# 11 007
Коли е имало по-малко, няма какво да си кривим душите. Но то и на Запад тогава са били по-малко, не само у нас. Но у нас пък съвсем. Повечето семейства нямаха коли. Или имаха само една. Семейство с 2 коли бяха по-скоро изключения, отколкото правило.
https://www.economic.bg/bg/news/8/broyat-na-kolite-v-balgariya-r … 000-godishno.html
Виж целия пост
# 11 008
Коли е имало по-малко, няма какво да си кривим душите. Но то и на Запад тогава са били по-малко, не само у нас. Но у нас пък съвсем. Повечето семейства нямаха коли. Или имаха само една. Семейство с 2 коли бяха по-скоро изключения, отколкото правило.
https://www.economic.bg/bg/news/8/broyat-na-kolite-v-balgariya-r … 000-godishno.html

Това е вярно. Съответно смъртно дебели хора, особено млади, също нямаше или бяха значително по-малко на брой. Виждам пряка зависимост между брой коли на глава от населението и затлъстяване и диабет 2. Имаше млади, леко пълни, леко плешиви мъже. И тогава българските мъже не бяха сред атлетичните, но изглеждаха доста по-добре от мъжете, които виждам в София в днешно време. Целите Балкани затлъстяват. Във Франция също има голям брой коли. Доста затлъстяване и тук населението, особено чужденците. Но мъжете остават доста по-елегантни и с по-тънки талии от българските. Тук повечето дебели са жени, а в България са мъже.
Виж целия пост
# 11 009
Попаднах на този документален филм по темата
НАРОДЕН ДОМ НА ТЕРОРА
https://www.youtube.com/watch?v=iYAleMb2IYc


Твоят спомен от този дом какъв е, би ли разказал?
Щото, документални филми винаги можем да гледаме- не това е темата. Peace

Нямам спомени  понеже тогава не съм бил роден.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия