Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Индивидуалното обучение в гимназията

  • 5 337
  • 23
# 15
Не се ли бърка индивидуално и домашно обучение?
Би ли ни изтъкнала разликите между двата вида съгласно ЗПУО или ЗНП?
Виж целия пост
# 16
Според мен индивидуалното е за деца със здравословни проблеми , с невъзможност да посещават редовни учебни занимания, с решение от ТЕЛК за инвалидност. Такива дечица желаят , но не могат да са като другите. Мечтаят да ходят на училище , но са в невъзможност често.(някой са в колички или приковани на легло). На такива деца се дава възможност за индивидуално обучение , което включва подготовка вкъщи с учители от съответното училище. Те се явяват на изпити за приравняване на годината и преминаване в по-горен клас, които могат и са подвижни пред комисия , които не могат задочно вкъщи с писмени работи.
Домашното обучение , за което пишете според мен е по желание на родителите да спрат децата си от училище, без да имат здравословни проблеми. В тези случай щом за парите пишете , би следвало да се дават на родителите и те да си преценяват за учители, за детегледачки , за школи или сами ще си ги обучават. В края на учебната година се явяват на изпит за покриване на норматив. Би следвало да има възможност родителите да избират, но колко биха се съгласили въпреки нездравословната среда да си обучават в домашни условия децата не знам. Имаше няколко предавания за такива случай по ТВ.
Момчето , което отвори темата е на индивидуално обучение, както разбрах. То има лекарско решение и препоръка да бъде на такова обучение. Има право на консултации с учители, подвижен е и дееспособен, можел е да избира и се пита дали правилно е постъпил. Аз поне така разбирам поста му.
Виж целия пост
# 17
Според мен индивидуалното е...
Въпросът ми не беше как стоят нещата според теб, а какви са разликите по закон. Понеже твърдиш, че се бъркат индивидуално и домашно обучение.
Ако се интересуваш наистина от въпроса, има нов закон, който влиза в сила от първи август и в който са регламентирани няколко вида неприсъствени форми на обучение.
Виж целия пост
# 18
Дидева , права си. Съгласна съм, че има промяна (признавам ,че не с всичко  съм наясно), но закона още дори не е влезнал в сила. И аз не твърдя , а питам .
 Момчето вече една година е на такова обучение и се пита правилно ли е постъпил. Неговият случай за индивидуално обучение е по здравословни причини. Другите биха искали такова обучение за децата си, но   нямат здравословен проблем.
 Може да споделиш тук тези новости, май има голям интерес. Лично аз не бих могла домашно обучение да осигуря ,но  нямам против който е решил да има възможност да го избере за детето си.  Аз не бих го направила (не само поради финансови причини)
Виж целия пост
# 19
Според мен индивидуалното е за деца със здравословни проблеми , с невъзможност да посещават редовни учебни занимания, с решение от ТЕЛК за инвалидност. Такива дечица желаят , но не могат да са като другите. Мечтаят да ходят на училище , но са в невъзможност често.(някой са в колички или приковани на легло). На такива деца се дава възможност за индивидуално обучение , което включва подготовка вкъщи с учители от съответното училище. Те се явяват на изпити за приравняване на годината и преминаване в по-горен клас, които могат и са подвижни пред комисия , които не могат задочно вкъщи с писмени работи.
Домашното обучение , за което пишете според мен е по желание на родителите да спрат децата си от училище, без да имат здравословни проблеми. В тези случай щом за парите пишете , би следвало да се дават на родителите и те да си преценяват за учители, за детегледачки , за школи или сами ще си ги обучават. В края на учебната година се явяват на изпит за покриване на норматив. Би следвало да има възможност родителите да избират, но колко биха се съгласили въпреки нездравословната среда да си обучават в домашни условия децата не знам. Имаше няколко предавания за такива случай по ТВ.
Момчето , което отвори темата е на индивидуално обучение, както разбрах. То има лекарско решение и препоръка да бъде на такова обучение. Има право на консултации с учители, подвижен е и дееспособен, можел е да избира и се пита дали правилно е постъпил. Аз поне така разбирам поста му.

Това не го знаех, мерси, че разясни.  smile3525
Виж целия пост
# 20
Дидева , права си. Съгласна съм, че има промяна (признавам ,че не с всичко  съм наясно), но закона още дори не е влезнал в сила.
 Момчето вече една година е на такова обучение и се пита правилно ли е постъпил. Неговият случай за индивидуално обучение е по здравословни причини. Другите биха искали такова обучение за децата си, но   нямат здравословен проблем.
 Може да споделиш тук тези новости, май има голям интерес. Лично аз не бих могла домашно обучение да осигуря ,но  нямам против който е решил да има възможност да го избере за детето си.  Аз не бих го направила (не само поради финансови причини)

Всъщност темата е за индивидуалното обучение в гимназиален етап. То е ясно, че се случва вкъщи. За дете на такава възраст не е нужно да се осигурява родителско присъствие или детегледачка, така че родителят няма нужда да напуска работа, например, или да плаща на човек за грижата. Тук по-скоро говорим за младежи, които остават вкъщи. Това от своя страна им дава възможност да се научат на самоорганизация и самомотивация за учене - той седи на едно място и си чете урока, не защото учителят му виси на главата. Да, той ще спи до късно, но ще седне да чете, точно когато се почувства най-работоспособен и готов за нови знания. Познавайки добре своите канали за най-лесно възприемане на информация, младежът сам ще си измисли метод за запаметяване на новата такава - ще пише/преписва, рисува, ще се самозаписва как чете урока, ще пее, ще ползва уча.се или други платформи и т.н. Може да му отнеме по-малко време и по-малко повторения и дори да усвои за по-малко месеци учебния материал, предвиден за дадената година  Wink
Виж целия пост
# 21
 Всяко нещо си има плюсове и минуси, но избор трябва да има разумен и в интерес на детето.  
Виж целия пост
# 22
Аз бих оставила дъщеря си на домашно обучение. Наблюденията ми за нея са, че когато и се наложи да си остане у дома поради болест, тя научава материала за този период по-лесно и бързо. Използвам нагледни материали, чертаем, рисуваме нещата. Освен това, винаги минаваме съучениците и с материала и се шегувам, че ако си е у дома, дванадесет години обучение може да ги вземе за шест. Децата по-лесно запомнят с реални истории и примери, отколкото със сухите обяснения в учебниците.
Виж целия пост
# 23
Не се ли бърка индивидуално и домашно обучение?
Би ли ни изтъкнала разликите между двата вида съгласно ЗПУО или ЗНП?

Домашно обучение по смисъла на новия закон (както и на стария) няма. Възможностите (освен обичайната присъствена) са индивидуална, самостоятелна и комбинирана. При всички форми се следват задължителните образователни стандарти на МОН и учебния план на училището, в което са записани децата (което е основната разлика с домашното обучение - home schooling, както се разбира на много места по света). При индивидуалната форма училището е ангажирано с ученика, съставя му индивидуален учебен план, осигурява му часове с учители и пр. Субсидията за нея е по-висока и от стандартната, но формата се предлага само за деца със здравословни проблеми или деца с изявени дарби, както и деца, които трябва/искат да завършат например две години за една. Комбинираната включва и присъствие в определени часове в у-ще. Самостоятелната също е предназначена за деца със здравословни проблеми или надарени деца, но по новия закон може да бъде избрана и по желание на  родителите (по стария - само за ученици над 16 г.). При нея единственото задължение на училището е да организира и проведе изпити за ученика в края на годината по приетия учебен план. Субсидията е доста ниска, а на родителите  (някой питаше) не само не се полага нищо, но засега се твърди, че тези ученици няма да получават и безплатни комплекти учебници (въпреки че са длъжни да ги следват).

 А по темата - поздравления за това, че поемаш отговорност за собственото си образование, и успех!  bouquet Независимо какъв е изборът на човек в това отношение, той трябва да бъде осъзнат и обмислен. Някак си всички се сещаме за това, когато искаме да променим нещо радикално (например да спрем децата си от стандартното училище), но пропускаме, че решението да го посещават също трябва да бъде толкова добре преценено и плюсовете и минусите - претеглени. След известен брой години в две много различни у-ща личното ми мнение е, че поне до 7 клас вариантът за неучилищно обучение определено има много повече плюсове, стига семейството да може да ги осъществи. За гимназията засега не съм толкова категорична, но само при условие, че детето учи в мечтаната от него гимназия и случи на учители и съученици. Още веднъж, успех на автора на темата!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия