Частни училища - информативна тема 14

  • 78 835
  • 746
# 30
....в темата за АК едно новоприето момиче написа, че не се е готвила специално, и които отговори не е знаела, ги е оградила на късмет, защото и без това никой не може да реши 50 задачи за 50 минути, въпрос и на късмет било според нея...

Ама аз не съм ли казвала тук, че моето дете също не ходи на уроци. Тези, които ме познават, знаят с какъв резултат влезе. Единствената тренировка бяха два пробни изпита - на Лого3 през март и на Хасъмска един в последната седмица преди изпита. А, и един при Кортезов, на който отиде, когато реши, че ще кандидатства (през февруари). Само не бих потвърдила, че има чак толкова случайности на самия изпит. Още като каза, че ще кандидатства, въпросът дали ще я приемат, бе в зоната на статистическата грешка. След пробните изпити пък пак със същия % грешка знаех, че ще е в първите 20. То тези, дето се познаваме, можехме поименно да посочим поне 8 от първите 20. И там и се оказаха - един по-нагоре, друг по-надолу Simple Smile Така че изпитът е по-скоро предвидим. Е, има % случайност. Блис беше писала в миналата тема за едно дете, което се е спекло на изпита и не е влязло. Ако е същото, за което аз мисля, моето дете очакваше, че точно въпросното ще има най-висок резултат от техния клас от момчетата, обаче реалността се оказа друга.

Обаче тук да отворя една скоба колко важни са състезанията. Не просто състезания с цел участие, а такива, където си нахъсан да дадеш най-доброто от себе си. При нас се оказаха още по-полезни, защото си имам мързеливко и преди състезания не се подготвя кой знае колко, за това пък се е научила на самите тях да се мобилизира максимално. Точно преди изпита обяснявах как да подхожда, ако няма време, или ако се притесни и получих отговор - тези неща ги знам отдавна, а онзи Черноризец Храбър, дето 15 минути преди края не бях прочела последните 10 задачи, помниш ли, накрая бях отговорила вярно на 6....
От състезания се учат и да отсяват най-верния отговор, не да доказват, че е. В много случаи отхвърляш 2 от отговорите и остава да се колебаеш между другите 2, тук вече е въпрос на интуиция кой да оградиш като верен. Пък нека да разправят че състезанията са мода, че е излишно натоварване и болни родителски амбиции.

Очаквам поредните 2-3 поста в стил "Те ваш'те гении, ама за нашите обикновени..". Да, има деца, които мислят малко по-бързо, смятат малко по-бързо, които ако се явят на Менса тест, ще изкарат резултат в първите 5%. Те не са гении. Нито това е гаранция, че ще бъдат по-успешни от другите, точно обратното. Това ми дете щеше да се чувства много по-добре в СМГ, там всичките са нърдове и щеше да е сред себеподобни. Но точно заради това избрахме АК. Умът си го има, остава да развие софт скилс, презентационни умения, умението да работи в екип, да представя и отстоява мнението си.... И като цяло да бъде по-успешно, надявам си. Мисълта ми беше, че не трябва и да се правим, че ги няма тези деца, или да ги равняваме по-другите, или да иронизираме способностите им, а да им се радваме.
Виж целия пост
# 31
Тинкърбел, в кое училище е учило детето до 7-ми клас? Между другото, поздравления за успеха му!
Виж целия пост
# 32
За Томас Едисън - аз нямам лични впечатления, но отново идвам на това, че всеки преценява различно. Моя близка е с дете в детската градина и никак не я намира за ОК. Въпросната директорка се вълнувала предимно от таксите... Тъй че нещата са субективни
Аз си мисля, че идеята на джонев за училище с фондация в публична полза никак не е зле. Ще видим и те как ще тръгнат.
Скоро не съм гледала сайта на ТЕ, нямаха визия, път, цел. Ще погледна да видя, може да е било рано.

Поправям се - сайтът им е далеч по-добър от онова, което бях гледала...
Гръмотевица, може ли малко за проблемите?
Виж целия пост
# 33


С тези частни уроци направо ме разбихте. Андариел, ти си пубер тероризатор бе. Аз пък искам и търся вариант да се разминем без частни уроци, защото нямам намерение да побърквам нито детето, нито себе си. И такива варианти има. Или Дойче шуле, където да не ти дреме за никакви НВО-та, или частна гимназия, или пък някоя от елитните гимназии, където не са толкова важни чак пък стотните, примерно ФЕГ или Втора Немска, чак пък стотни не ти трябват, и с 5,50 ще влезеш, а нали уроците давали разликата между 5,50 и 6. Или пък АК, за където също за есето няма как да се подготвиш предварително, а и другите раздели може без уроци - в темата за АК едно новоприето момиче написа, че не се е готвила специално, и които отговори не е знаела, ги е оградила на късмет, защото и без това никой не може да реши 50 задачи за 50 минути, въпрос и на късмет било според нея. Аман от истерии.

А и то има нов закон и промени, ето Дидева написа, че ще има промени и в НВО, които ще касаят малките, ще видим кога ще намеря време да го изчета или пък ще съм благодарен на Дидева, ако информира вкратце за основното. То така или иначе след няколко години сигурно и друг закон ще приемат.



Моите си знаеха как работи системата, защото общуваха с по-големи, които вече бяха минали през мелачката. Нямаше драми дали да ходят или да не ходят и за една година научиха много. Като си спомня първият пробен каква катастрофа беше, те самите се стреснаха и баловете от минали години бяха достатъчен мотиватор. По сравняване с тогавашните балове, нямаше да им стигне и за Б група от гимназиите, а за А беше мираж. В края на подготовката вече бяха в горните двайсет процента, а на математиката в СМГ дори от 10-те процента с най-високите оценки сред явилите се. То е като във военната подготовка - повече пот в учението, по-малко кръв в боя - като да тренираш бягане с противогаз, а после да се пуснат да спринтираш с кислород - хвърчиш все едно летиш. И не само, че решават задачите за време, ами и в един момент тренингът постига решаване буквално с поглед, за секунди.
Колкото до АК, енето нямаше да е проблем, и двамата имат дар слово, и резултатите на олимпиадите по български го показаха, но АК никога не е бил от желаните училища.

Теб никой не те кара да даваш детето на уроци, но като гледам каква е сегашната истерия, започва се още от ПУК, та вие ще сте по-зле и от седмокласниците, защото дете на 5-6 години трудно осъзнава, че трябва да бъде подготвяно. Виждаш какво се писа цяла пролет в тази тема. Съчувствам ти, защото отсега трябва да я започвате подготовката, ако искате да влезете в някое от най-желаните частни училища. За съжаление вашата служба ще е по-тежка - моите ги отминаха истерии за първи клас и закачиха само седмокласните, но вие отсега сте в мелачката. Но се самоуспокоявай как едно дойче шуле те оправя и спасява - времето ще покаже.
Виж целия пост
# 34
От състезания се учат и да отсяват най-верния отговор, не да доказват, че е. В много случаи отхвърляш 2 от отговорите и остава да се колебаеш между другите 2, тук вече е въпрос на интуиция кой да оградиш като верен. Пък нека да разправят че състезанията са мода, че е излишно натоварване и болни родителски амбиции.
Подписвам се с две ръце под това. Заедно с разпределянето на времето, прескачането на задачи, които са те затруднили и по-късното връщане към тях и останалите малки трикове, които се научаваш да използваш по състезания. Накрая НВО или друг изпит за кандидатстване е просто поредното състезание. Нещо, с което отдавна си свикнал и не те притеснява.
Виж целия пост
# 35
Това ми дете щеше да се чувства много по-добре в СМГ, там всичките са нърдове и щеше да е сред себеподобни. Но точно заради това избрахме АК.

Хм, не съм чак толкова добър в английския сленг, но доколкото знам, нърдове означава зубъри. Не бих казал, че в СМГ са такива, напротив, там с минимално зубрене изкарват максимални резултати, защото могат да мислят и точно на това разчитат.

Я гледай, гледай, какво казва тълковният речник за нърдове - a foolish or contemptible person who lacks social skills or is boringly studious.
"one of those nerds who never asked a girl to dance"

Т.е. задръстеняци явно може да се преведе. В СМГ да са такива?! Добре, че Черна станция реши да не пише вече, че щеше не знам какво да те направи за подобно изказване Joy hahaha


Андариел, стига ме плаши с тези уроци и че отсега сме били в мелачката. Виж, че и уроците не са гаранция, ето какво пише една много уважавата от мен потребителка в темата за АК:

Имам 3 деца, всичките кандидатствали, но само третото успя да влезе в АК. Големите се готвеха при Хасъмска, малкия в Лого-3. За достатъчно висок резултат за да влезе, само на училищни знания аз лично, като родител, не разчитах. От Шели Барух от Лого-3 съм много доволна, научи детето да си формулира и организира мислите и да ги изразява писмено. Никого за нищо не убеждавам, тук попита родител и аз, като родител, отговорих.

Тоест големите са ходили на уроци при Хасъмска, която май е най-титулуваното име относно подготовката за АК, така че ето и уроците не са гаранция. Как ли пък няма още за ПУК да тръгнем на уроци. На теб преди под ника ти пишеше - "Който не е заразен от общата лудост, го обявават за луд". Е това с уроците е някаква обща лудост, от която нямам намерение да се заразявам. Има и деца, влезли без подготовка в СС - например на авторката на темата, ето на Тинки и други такива. Пламито пък по нейни собствени думи си е скъсала детето от подготовка, минали са три пъти Азбуките и верно са били приети в СС, и в Питагор, но пък не избраха нито едното от двете. Laughing Така че тези истерии са излишни, а че са вредни за децата, в това съм убеден.

Що да го помпиш да усвоява с някакъв страшен зор разни неща на 5 години, които на 7 години ще усвои просто от въздуха и без мъка? Има неща, които съм се мъчил да го накарам да научи на 2 год. примерно и не съм успявал, а след два-три месеца то само ги научава ей така от въздуха, без мъка. Просто като му дойде времето.

Всяко едно дете 2 клас, дори и от най-ромското училище, ще реши без грешка Азбуките. Е що на 5-6 години да тероризираш детето да учи неща, които са му много трудни, да го невротизираш, като децата 2 клас тия неща ги знаят без всякаква мъка и просто ей така от въздуха. Дори и най-изостаналите деца от най-изостаналите училища. Що да го учиш да прави звуков анализ за ПУК, като няма дете в 1 клас, което да не се е научило да чете и пише, голям праз, че не можело да чете и пише в ПУК. Неграмотен никой не е останал.

Направо е вредно човек да чете тези теми тук и да се заразява с такива истерии.
Виж целия пост
# 36
И на мен това определение ми направи впечатление. Познавам доста деца от СМГ, гимназиален курс, и въобще не се вписват в него.  Peace  Но хората сме различни, мненията ни също.
Виж целия пост
# 37
Ох, ама сте и вие - къде ви е чувството за ирония и самоирония. Голяма скука.... Уикипедия:
Цитат
означава човек с интелигентност над средно ниво, чиито интереси (обикновено в областта на науката и математиката) не се споделят от преобладаващото мнозинство в обществото

Скрит текст:
Още за самообразоване:
Цитат
Учени и наблюдатели спорят каква е взаимната връзката между термините нърд и гийк. Някои разглеждат гийка като нърд с по-малка техническа квалификация. Други твърдят, че нърдовете имат както техническа квалификация, така и умения да общуват, докато гийковете показват техническа квалификация, но неумение да общуват. Трети пък застъпват точно противоположното мнение – че гийковете са противоположност на нърдовете по това, че са способни да общуват, а нърдовете – не, като с гордост се наричат гийкове
Виж целия пост
# 38
Ей, и се посмях с определенията за нърд и гийк Wink
Виж целия пост
# 39
geek
noun
an unfashionable or socially inept person.
"His attempts to play a socially inept geek are awkward."
a carnival performer who performs wild or disgusting acts.
"Rock musicians get paid for looking like carnival geeks and not making music."
verb
engage in or discuss computer-related tasks obsessively or with great attention to technical detail.
"we all geeked out for a bit and exchanged ICQ/MSN/AOL/website information"

Гийк е по-скоро маниак, а нърд - задръстеняк, зубър. Уикипедията е известно, че не е най-надежния източник.

Все пак, децата от СМГ не бих казал, че са нито нърдове, нито гийкове, а нормални тийнейджъри, ако държим да ги определим с английски термин.
Виж целия пост
# 40
Тинкърбел, като написах поста си, нямах предвид официални определения и  евентуални разногласия по тях, а написаното в  твоя пост конкретно. Звучеше ми малко, даже много, ако сме честни, в стил противопоставяне: Избрахме АК именно защото.......  така излиза, че  в СМГ децата едва ли развиват софт скилс, демек не са много социални, не работят много в екип, отдадени са предимно на мат, не  умеят да отстояват мнението си... И споделих просто, че имам по-различни наблюдения. Та не виждам нищо скучно и сухарско в казаното, то е далеч от всякакви  официални определения, точни или не толков, и касае конкретни думи Peace
Виж целия пост
# 41
Е, презентации наистина в СМГ едва ли учат да правят, обаче на мен ми се драйфа от презентации, присъствал съм служебно на много такива, където излизат едни зализани младежи или девойки и говорят уж на български, но с много английски термини и слушаш все едно лош превод от английски и си личи, че по материята, която презентират, са кухи, кухи, ама добре презентират нещата на англозвучащ български...както преди през соца ми се драйфаше от това, че всички речи и презентации звучаха като лош превод от руски. Сега звучат като лош превод от английски. Отвратително е и едното, и другото.
Виж целия пост
# 42
Отвратително или не, Мецане, презентации има във всички гимназии. Даже и много по-рано от гимназиален етап. Което и немско училище да избереш за детето си, държавно или частно, (освен Дойче Шуле, в което разбираемо няма ДСД), в 12 клас, за да си издържи устния изпит за сертификата, ще прави/изнася една, нека я наречем, презентация по сериозна тема.. А преди това, през изминалите 5 години, ще е оттренирало това умение с доста други презентации.
Виж целия пост
# 43
Мецане ти си друго поколение вече. Трябва да свикнеш с тази мисъл.  Joy hahaha
Виж целия пост
# 44
Е, аз други презентации имах предвид, сигурно ме разбираш...тези поамериканчените, дето излизат едни кухи, обаче добре изглеждащи млади хора, типично по американски и говорят красиво звучащи фрази, бъкащи от поамериканчени думи, които на български звучат смешно и си личи, че нямат задълбочени знания по материята....сигурно презентациите за Шпрахдиплом са по-различни.


Мецане ти си друго поколение вече. Трябва да свикнеш с тази мисъл.  Joy hahaha
Е, каквото си е вярно, вярно си е, макар че гледам да съм в крак, доколкото може. И от нашето поколение пък ме дразнеше ужасно как всичко звучеше все едно е на руски. Драйфаше ми се от комсомолските секретари. Сега дори е една идея по-приятно и приемливо.

А що да не може да се говори на хубав български език, както го правим в бг-мама? Joy hahaha Дори и вместо "презентация" може да се използва българската дума представяне.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия