Преместване в друго училище в 9 клас

  • 13 905
  • 21
Здравейте, имам проблем с големия си син. На почти 16 г. Миналата година влезе в една от "най-елитните" гимназии в града. Учи испански език. Никакъв проблем нямаше досега. Тази година е 9 клас и един ужас. Натоварването им е ужасно много. Има дни, в които се прибира почти в 17 часа от училище. Като пребит е. Докато си почине малко и трябва да започне да учи за другия ден. То време почти не остава. Съответно успехът му много падна и оттам и мотивацията му да учи. Ходи с ужасно неудоволствие на училище. Всяка сутрин го боли корем и повръща. казва, че въобще не иска да ходи. От известно време ме притиска да го преместя в гимназия, която е почти е до нас и натоварването е много по-малко. Познава доста деца от старото му училище, които учат там. Свършват редовно в 12 и 30 ч. Отидох да говоря с директорката, но свободни места в паралелките с английски език няма. А той освен английски и испански, друг език не знае. Знам, че ще му е ужасно трудно, защото децата вече са минали подготвителна година по друг език и той ще  много по-назад от тях. Съгласен е да ходи на уроци, само и само да се премести. Не иска в гиманзията с изпански и това е. Какво да правя не знам.
Виж целия пост
# 1
Ти сигурна ли си, че проблемът е в натоварването?
Правя съпоставка с детето на моя приятелка (момиченце), което на около 15-16г. започна с подобни признаци - успехът й значително падна, въобще не искаше да ходи на училище, казваше, че е болна, че постоянно нещо я боли, повръщаше сутрин, молеше да бъде преместена другаде. В крайна сметка се оказа, че е системно тормозена от другите деца в класа. В нейният случай се стигна до преместване в друго училище, понеже стана ясно, че училището няма механизъм за справяне с агресорите (или по-скоро не са искали). Моят съвет е да опиташ да установиш дали няма друга причина за поведението на сина ти. Лично аз не бих го преместила, ако е само заради натоварването. Но ако има и още нещо, не е хубаво да остава в подобна среда. Успех!  Peace
Виж целия пост
# 2
И аз си мисля, че има и други причини. Казва, че не се чувства добре в този колектив. Ходи на фитнес и децата редовно му се подигравали, че превърнал мозъчните си клетки в мускули и т.н. Нямал никакви приятели. Притеснявам се обаче като го преместя дали няма да изживее още по-голям стрес. Той обаче казва, че каквото и да е в новото училище, ще е по-добре от старото.
Виж целия пост
# 3
       Щом не се чувства добре,няма смисъл  да е в деструктивна среда. Не всяко хубаво е  еднакво хубаво за всички.

      Виждам,че си от Пловдив,предполагам,че има достатъчно училища с английски език като първи. По-добре при преместване да се учи познат език, а почти всички деца са учили английски до VІІ клас. Ако почне съвсем нов, натоварването пак ще е значително и пак ще избие стрес.

     
Скрит текст:
Моето дете е в V клас, но отсега много се замислям  дали да кандидатства в най-елитните гимназии в града. Много дават, но и много вземат , а и  личностните отношения са често изградени на зверска конкуренция.Това е уморително , а и трудно се изграждат истински приятелства
Виж целия пост
# 4
 Завършила съм елитна гимназия с испански език в Пловдив, предполагам говорим за едно и също училище. 8 клас ми беше много по-натоварено и стояхме до много по-късно. Да сега има много повече предмети, факт. Аз съм много доволна от гимназията, но не и от преподавателите по испански, поне тези, които ми преподаваха. Не се сещам една добра дума, която да мога да кажа за тях, за разлика от другите учители. Стресираха ни изключително много, мен са ме разревавали, домашните, които са ни давали 9 клас бяха от сорта на напишете 1 изречение на 20 стр ( когато преподавателят беше ядосан за нещо например). В крайна сметка се справих и мисля,че излязох с доста познания, но стресът наистина беше много голям.

Ако ще се мести не знам дали не трябва да държи някакъв изпит по английски, тъй като първият му език е испански.
Виж целия пост
# 5
Аз бих преместила детето. Дипломата си е диплома, няма значение от коя гимназия. Все е вход за университета. А езици вече може да се научат по десетки други начини освен в гимназията. Явно има нещо в училището, което не му допада, а това е доста съсипващо за психиката.
Виж целия пост
# 6
И аз имам същото питане - моят син, вече 9 клас е в частно училище, с немски език. Върнах го в Бг в 5 клас, перфектен английски, и научи доста бързо български. След 8 клас го записах в това с немски, уж да научи още един език. Но не би. Голяма борба е - в училището подгответо в 8 клас имаше деца вече учили немски от 1 клас, 3-4 учили от 5-ти клас, само той от нула. Взех частен учител, уж да навакса, да започне да е с темпото на класа, НО - в 9-ти клас учат химия и история на немски език. Кога научиха немски, кога и предмети започнаха да учат на него. За първия срок се очертава с 2 по химия, и 3-ки по история и по немски. Учи, не е като да не учи, по немски продължава с уроците, но е голяма мъка. Често боледува, ангини, коремни болки, има признаци на анорексия, затвори се в себе си, вече не ходи и на спорт, уморен е като куче като се прибере, камо ли да има сили да спортува... Сега си мисля, че направих ужасна грешка. Училището е добро, децата не го тормозят, учителите също са свестни - просто на него му е трудно да насмогва с всичкия нов материал и то на чужд език.
Мами, дайте съвет какво да сторя? дали мога да го преместя в друго училище - поне да е с английски? че му е добър и ще му е по-лесно да навакса ако нещо е изпуснал? Супер демотивиран е, направо се съсипва, което още повече усложнява ситуацията.
всеки съвет ще ми е от полза.
За сега се боря успешно с началната анорексия, но с училището - закъсах в борбата.
Виж целия пост
# 7

Мами, дайте съвет какво да сторя? дали мога да го преместя в друго училище - поне да е с английски? че му е добър и ще му е по-лесно да навакса ако нещо е изпуснал? Супер демотивиран е, направо се съсипва, което още повече усложнява ситуацията.
всеки съвет ще ми е от полза.
За сега се боря успешно с началната анорексия, но с училището - закъсах в борбата.

Не зная как е в София, във Варна почти във всяко средно училище има свободни места.Виж някъде с първи език английски и втори немски, щом искаш и немски да научи. Но да започне тепърва немски и веднага предмети- наистина е било прекалено амбициозна идея. Децата в 9 клас в езикови училища учат по три предмета а първия език, но преди това цяла година са учили почти само език
Виж целия пост
# 8
Ами аз не че точно исках немски, поради някакви амбиции, просто ми се искаше да не му е скучно ако е в училище с английски език като основен, той говори свободно английски и някак ми се искаше да научи още един език - затова немски ми си стори някак разумно.
иначе да, в 8-ми клас, така нареченото подготве, учеха основно немски език по 4 часа на ден, и математика, БЕЛ, музика и физическо възпитание. НО в 9-ти клас ги хвърлиха в дълбоките води, нещо за което аз не знаех - учат химия и история на немски език, другите предмети са на български, но са си всички предмети по програмата за 8-ми клас, тоест към 10-тина предмета.
В моите очи драмата е пълна, за първи път се сблъсквам с такъв проблем. 2-ка по химия за първия срок, 3-ка по немски - няма шансове да има 4,5 минимум, за да остане в училището.
Виж целия пост
# 9
Оставете оценките, съсредоточете се върху проблемите на детето в здравословен аспект и му осигурете по-спокойна училищна среда. Всичко се наваксва при желание, а здравето е най-важно. Та драмата Ви е на друго място, не е свързана с успеха според мен.
Виж целия пост
# 10

иначе да, в 8-ми клас, така нареченото подготве, учеха основно немски език по 4 часа на ден, и математика, БЕЛ, музика и физическо възпитание. НО в 9-ти клас ги хвърлиха в дълбоките води, нещо за което аз не знаех - учат химия и история на немски език, другите предмети са на български, но са си всички предмети по програмата за 8-ми клас, тоест към 10-тина предмета.
 

Във всяка ЕГ е така- поне три предмета се изучават на езика.
Ако му е трудно, няма смисъл да се тормози, език се научава не само за оценка, може и на курсове.



Виж целия пост
# 11
Ами аз не че точно исках немски, поради някакви амбиции, просто ми се искаше да не му е скучно ако е в училище с английски език като основен, той говори свободно английски и някак ми се искаше да научи още един език - затова немски ми си стори някак разумно.
иначе да, в 8-ми клас, така нареченото подготве, учеха основно немски език по 4 часа на ден, и математика, БЕЛ, музика и физическо възпитание. НО в 9-ти клас ги хвърлиха в дълбоките води, нещо за което аз не знаех - учат химия и история на немски език, другите предмети са на български, но са си всички предмети по програмата за 8-ми клас, тоест към 10-тина предмета.
В моите очи драмата е пълна, за първи път се сблъсквам с такъв проблем. 2-ка по химия за първия срок, 3-ка по немски - няма шансове да има 4,5 минимум, за да остане в училището.

Koe e това чак пък толкова режещо ЧУ, аз се сещам само за 3-4 с немски в столицата.. Това към посолството отпада, там влизат деца, знаещи немски, понеже се учи по немски програми и не се взима бг диплома. Значи става дума или за Ерих Кестнер, или за Веда, или за Увекинд.  Коее  от тях е с ограничение от 4,50 минимален успех за продължаване?
Виж целия пост
# 12
Обикновено големият ужас е в осми клас, а не в девети. Вие лесно ще се преместите, но дали си заслужава? Една част от порастването е младият човек да се опъне на проблемите и с подкрепата на родителите си да се пребори. Винаги ще има хора, които няма да го харесват или ще му говорят гадости, но трябва ли да бяга и да се крие? Ходи на фитнес - чудесно! Нека се възползва от това - да надуе малко  перки, да покаже, че не му пука. В един момент на другите ще им омръзне като видят, че не ги отразява.
Виж целия пост
# 13
Отдавна ужасът не е в 8 клас. Особено в езикова гимназия, където се учи основно ударно език. От тази година е малко по-зле положението за осмокласниците, защото свалиха материал от 9 и 10 клас, както като предмет, така и като материал по дежурните (математика, по бел смениха изцяло, добавиха философия, информатика). Паралелно с това, учителите по изкуствата и спорт-музика, изобразително и физическо, се вживяват малко повече от необходимото точно в  клас на много места. Но все пак е поносим 8 клас, основно език се учи. Ако има кой да те учи , че се оказва в последните години, че учителите по език са кът. Така се озоваваш в 9 клас с не добре научен език, въпреки езиковата гимназия, и следва на този език да учиш и история и география, че и химия, примерно (зависи с какво разполага като учители училището). Масово днешните 8-класници са зле с химия/география/история, защото бяха първия випуск с промени, с едни притурки за отново свален материал от горните класове, които масово не успяха да ги вземат даже-не остана време. Аз съм с 8-класник. В очакване е на лятото, за да учи. Да, точно така, цяло лято (ваканцията е много малка и не знам как ще стигне), ще учи-както език (който уж в училище следваше да понаучи, но не би), така и география, химия, биология , история-за да е адекватно подготвен за 9 клас. В противен случай ще стартира точно с двойки и тройки. Точно в 9 и 10 клас ще е големия напън, защото техния випуск в 10 клас ще държи отново матури, а обемът информация по всички предмети не е никак малък. Говорим за дете, което има своите стимули, учи, не го мързи, и пак едва смогва, точно, защото се налага само да учи, в училище не предлагат вече услугата-ела да те научим, все по-честа гледка е избутване с преписване, за което все по-често учителите се правят не недовидели и недоразбрали.
Затова и ние сме се замислили за смяна, но не защото не се справя, напротив, отличник е, а защото не вижда смисъл. Така или иначе си учи вкъщи съвестно, търси знания, в което и да е училище ще е така, поне да я няма пресата и фалшивия стандарт на елита, който бил там щото много учи и знае.
Виж целия пост
# 14
Улавя се противоречие - хем е преса, хем учителите допускат лесно избутване и преписване... Лесното избутване и пресата са малко несъвместими като понятия.

8 клас по отношение на  езика за жалост е въпрос на късмет в езиковите. Има несъмнено достатъчно примери за  определяните из форума като "къси клечки", "куци коне" и т.н, при които има реална  необходимост от доучване навън. Но за радост има и от другите, при които език се научава на заложеното ниво, че и отгоре. И ако учителят е такъв, натоварването си го има в 8 клас има заради обема домашни след 4 часа език дневно в училище и взети порядъчно количество граматика и лексика.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия