Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 91 092
  • 748
# 225
При нас (ЕГ) е имало и има деца със СОП, включително с ДЦП, незрящи, с намален слух. Не съм сигурна как са кандидатствали, но със сигурност са на количествени оценки и се справят съвсем прилично (в средна до горна граница). На някои и сега им е необходим ресурсен учител, други не работят с такъв.

Според мен, на първо време разговаряйте с директора или със зам.-директора по учебната част. Чудесно е, че са решили да вземат щатен ресурсен учител, но може би им е необходима някаква "бройка", за да оправдаят назначаването му? Споделете притесненията си и вижте как ще отговорят.

След като детето досега е нямало проблеми с приемането и комуникацията в класа, едва ли в следващите три години това ще се промени. Най-сериозната агресия и етикетиране обикновено се случват в прогимназията, когато натискът върху децата стане по-хард и напрежението избива. Първата година в гимназията отчасти се повтаря меренето кой е по-по-най, после се кротват.

П.П. Два пъти по-висок бюджет, но и пет пъти повече писане. Wink
Виж целия пост
# 226
Моето дете е на ресурсно подпомагане от втори срок.  Също е първи клас. Няма разлика в оценяване с другите деца. Скоро ресурсната ми каза, че освобождава едно дете, защото вече нямало нужда от допълнителна.подкрепа. И от месец май не е при нея. Така че се изваждат от системата без проблем.
Виж целия пост
# 227
annie13, моето дете е на ресурсно подпомагане от началото на втори клас, сега завършва трети. Имах подобни на твоите опасения (нормално е), но в нашия случай се оказаха неоснователни. Но много зависи от класната, как тя ще се отнесе към детето и дали би толерирала различно или още по-зле - подигравателно отношение. Също и самото дете не трябва да възприема себе си като глупаво заради нуждата от помощ, а по-скоро като избрано за тези допълнителни занимания.
Така е, има 6 години, но мисля, че ще е доста по-трудно да го "извадя" от допълнителната подкрепа, отколкото да откажа в началото, вкл. и заради 2 пъти по-високия бюджет за дете със СОП. - в края на всеки срок подписвам декларации, изготвени от ресурсната и психоложката, дали според тях, детето все още има нужда от допълнителната подкрепа - т.е. всеки срок могат да я изхвърлят от "избраните" дори по техни си причини. Аз мога да поискам край на работата също, като не подпиша декларациите - с подписа си изразявам съгласие с тяхната преценка и искам да продължи работата с тях. Класната също ги подписва. Имам усещането, че не излизането, а оставането в системата може да е проблем.
Основните ми притеснения са за "етикетиране", самочувствие и самостоятелност. и моите притеснения бяха същите, но се оказаха неоснователни - в нашия случай
Гореспоменатите предмети не са основни, а и каквато и помощ до получи за тях, подобрението ще е минимално. Но чувството, че е различен, че само той има допълнителен учител, защото не се справя, а и евентуални подигравки са прекалено висока цена за напр. леко подобрено изрязване с ножица.  - не можеш да си сигурна, по-скоро смятам, че подобни затруднения влияят на самочувствието повече, отколкото работата със специалист. А и той се грижи И за това, детето да не се чувства различно.
Пък и честно казано, най-добрият вариант за подобрение на фината моторика е работа с ерготерапевт и по-скоро това трябва да осигуря. - нека работи, това не изключва помощта в училище
Има ли деца със СОП, кандидатствали на общо основание след 7-ми клас? Знам, че има някакво насочване, предимно към неособено привлекателни професионални паралелки. Това само за деца на качествени оценки ли се отнася или и за тези, които са със СОП, но на количествени? - наскоро разбрах, че на наши приятели детето е била на ресурсно подпомагане до 7 клас включително. Никога не е ставало дума, моята каза веднъж нещо за ресурсната си, та от там и те разбраха, че моята също е на ресурсно подпомагане. Тази година тяхната дъщеря е 8 клас в училище с интензивно изучаване на английски - е, не е в първа или втора английска, но и много деца "в норма" не са там Simple Smile

Виж целия пост
# 228

SkartF, ние сме много доволни от Русе. Вярно и на нас ни е много далеч, от Димитровград сме, но повярвай- заслужаваше си. Всички се успокоихме след потвърждението на дислексията. Момичетата обясниха как да продължим да работим и си държим връзка с тях.
Виж целия пост
# 229
Здравейте мами,
отдавна не съм се включвала, но само искам да се похваля, че първият дислексик вече го изучихме. В очакване сме на резултатите от матурите, но такова бреме.... вие знаете.
Успех в образоването и по-малко нерви Ви желая!
Виж целия пост
# 230
Пуснаха резултата, изкарал е чудесен резултат за нас. Имам си младеж с диплома
Виж целия пост
# 231
Честито, "абитуриенти"!
Моят младеж диктувал на брат си по телефона номерата за проверка на оценките му от матурата - ДЗИ и съвсем естествено вместо "d" му издиктувал "b". Брат му се притеснил, че не го допуска системата. Решил даже, че са му анулирали работите. Чак сега , като се прибрах у нас, лично проверих...
Абе може да не е в тежка форма младежът ми, ама си има проблема и винаги ще си го има.
Иначе е отличник, вкл. по БЕЛ, мат. и английски. Но... да чакаш работа да ти свърши... Иначе има желание.
Виж целия пост
# 232
И аз да се похваля със завършила мома. Очакваше повече по БЕЛ, явно са я порязали на есето (или не са успели да я прочетат Mr. Green), но аз съм ок с оценката й.
Виж целия пост
# 233
Здравейте, моят син също е с дислексия и сега завършва 6-ти клас. Предстои ни ужасният 7-ми клас, моля тези от вас, които са го минали вече да споделят опит. Ходили ли са децата на допълнителни уроци, какви резултати имат на матурите и къде са ги приели или имат желание да учат.
Виж целия пост
# 234
Здравейте. И моето момиченце завърши. За сега само първи клас. Определена е за ресурсно от следващата година, но се двоумя дали да не откажа, въпреки, че подписах документите пролетта. За разлика от града на Лорентин при нас ще е трудно да я извадя после от тази система. Мисля си по-скоро за специален педагог. И ще продължи да ходи на логопед в Асоциация Дислексия, както и на занималня за самоподготовка (учителката е чудесна). Втори клас ще е само втора смяна.
Някой има ли опит със специален педагог, какво е мнението му? Детето има нужда да бъде обучено как да работи на тестовете, които са стандартни (като на останалите) и не получава подкрепа от госпожата за разбирането им.
Виж целия пост
# 235
Здравейте, моят син също е с дислексия и сега завършва 6-ти клас. Предстои ни ужасният 7-ми клас, моля тези от вас, които са го минали вече да споделят опит. Ходили ли са децата на допълнителни уроци, какви резултати имат на матурите и къде са ги приели или имат желание да учат.
С уговорка, че са минали 5 години - моята ходеше на уроци по математика от средата на 5 клас (както и 90% от децата от класа й) и на уроци по български - от 7-ми. По математика имаше ок. 4,40, по български - ок.4,80 (тогава нямаше точки). Приеха я в хуманитарна гимназия с РЕ/АЕ, на 5 или 6 желание. Опитах се да я насоча към италиански, като най-фонетичен език, но ме отряза. Завърши си прилично, без много зор, с цял куп странични занимания.
Виж целия пост
# 236
Здравейте. И моето момиченце завърши. За сега само първи клас. Определена е за ресурсно от следващата година, но се двоумя дали да не откажа, въпреки, че подписах документите пролетта. За разлика от града на Лорентин при нас ще е трудно да я извадя после от тази система. Мисля си по-скоро за специален педагог. И ще продължи да ходи на логопед в Асоциация Дислексия, както и на занималня за самоподготовка (учителката е чудесна). Втори клас ще е само втора смяна.
Някой има ли опит със специален педагог, какво е мнението му? Детето има нужда да бъде обучено как да работи на тестовете, които са стандартни (като на останалите) и не получава подкрепа от госпожата за разбирането им.

Ресурсният учител Е специален педагог.
Виж целия пост
# 237
Благодаря, Дрън. Досега не се бях сблъсквала отблизо с това и не съм съвсем наясно с тънкостите. Бившата логопидка на Лъчи ме посъветва да потърся специален педагог, а от ресурсният център пращат ресурсен и логопед. На практика детето ходи на логопед на частно и не искам да прекъсва, още повече, че виждам резултат. Но знам и, че не е хубаво да работи с двама логопеди едновременно. А и чувам от препатили, че поне в нашия град РУО прави спънки при преминаване но дете на ресурсно подпомагане съм количествени оценки, защото децата на ресурсно не покривали ДОИ. Така ли е навсякъде? Чувам, че при нас всички деца на ресурсно били на качествени оценки по БЕЛ и Математика, както и, че всяко дете с диагноза/ телк го брояли за СОП и автоматично то пращали на ресурсно, а след 7 клас ги насочвали към две професионални паралелки в града, в които учат само за занаят до 9 или 10 клас. А това, което чувам от родители на деца но ресурсно противоречи на това, които чета в наредбата за приобщаващото образование. Аз ли не разбирам нещо или има неправилно тълкуване от страна на инттитуцията?
Виж целия пост
# 238
Мама Ру моето дете има най- голяма нужда от логопед, но от ресурсния център не идва такъв, въпреки, че в оценката, която му бяха направили изводът беше точно такъв - необходимост от логопедична работа. Идва ресурсен учител, или точно специален педагог. В училище с нея работи и училищната психоложка за подобряване на концентрацията, внимание и самочувствието. С логопед работим частно извън училище. Подкрепата, която са и дали е до 4 клас. Като даже от втори клас ресурсната ще се занимава само по БЕл с нея и то писане под диктовка.
Защо не говориш за твоите притеснения директно с РИО и директор на ресурсен център. Те най- добре биха ти отговорили. Други майки какво казват, ами те децата са различни.
Виж целия пост
# 239
Мама Ру, не съм задълбавала по темата, но съм сигурна, че детето може да е на ресурсно подпомагане и да е с количествени оценки (нормални). Изобщо не означава, че щом е на ресурсно не покрива ДОИ!
Че дете може да е с ТЕЛК, заради двигателни проблеми, това не го прави неспособно да покрие ДОИ.
Така, както го обясняваш е по-скоро схема измислена за улеснение на институцията.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия