Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 91 153
  • 748
# 195
Таня, благодаря за идеите. Всякакви събирам!
Каква е тази игра "въздушен хокей"?
Анализи на картини - това е наистина интересно. Родителите ми имат такива атласи - картини с анализи. Ще опитам, много логично ми звучи.
Аз съм в търсене на книги със задачи за внимание и развитие на зрителната памет. Моля, който има такива, да помага.
Вниманието за детайли, което страда при моя мовек, си се връзва идеално с вида му дисграфия - точно това - не вижда детайла, който отличава графемите и мацва общото - кръг/ченгел! Това наклони, степен на затвореност на кривата, дължина, височина, ширина, разстояния - както падне. Все едно не ги вижда, все едно ги няма тези подробности.
Похвалиха ни в Русе за подреждането на задачите. Боже, ако знаят четири години какъв ад съм изживяла за да постигнем това! Не че естетиката ми е важна, но липсата на подредба реално води до объркване - какво правим, кое след кое идва и т.н. Чисто практично подреждането на всичко е много важен детайл.
Виж целия пост
# 196
Писалка с мастило от тази година почна да ползва и моят син. Беше намерил вкъщи една стара писалка, пробва я и каза, че с нея се пишело много удобно и хубаво и поиска да пише само с такова нещо. Не се налагало да натиска. Петна обаче има.
В началното училище и ние пробвахме с тетрадка за техническо писане, но не поиска да работи много в нея.
Не сме знаели какви са препоръките, но явно сме уцелвали по случайност правилни неща.
До края на миналата учебна година се занимавах с него по основните предмети. От тази година го оставих сам, напълно. Ако има да пита- тогава. Иначе аз не проявявам инициативата както преди това. Резултатите се запазват, няма влошаване. Днес ми каза, че до тази година запомнял трудно ако чете сам от учебника, а тази вече се справял добре. Тази година се подгатвя напълно сам за олимпиадата по биология, мина на втори кръг, чакаме резултати. Да чукам на дърво, справя се по-добре и най-важното- напълно сам. Има светлина в тунела, с една дума.
Виж целия пост
# 197
Джуди, онази игра с картите за памет, които се отварят и търсят две по две еднакви (има я и в електронен вариант) ми се струва подходяща. На Лъчи й я подариха с картинки на герои от Замръзналото кралство и я играем. Все още не можем с много картончета, трудно й е, защото трябва да внимава и запомня, какво е отворила, а тя се разстройва като сгреши и на следващия ход пак греши. Но играем, макар и само с половината картончета. (То и на мен не ми е много лесно, какво остана за дете)
Виж целия пост
# 198
Каква е тази игра? Има ли я по книжарница? Не искам електронен вариант
Виж целия пост
# 199
Мемори картите, които писах, че търся /мемори карти/. И аз не искам на компютър, търся си тесте да играем на маса.  Simple Smile
Сега в почивните дни ще се разтърся за подходящи за моя човек и ако открия - ще ви споделя тук.
Например:
https://www.patilanci.bg/product/igra-memori-karti-kostenurkite-nindja
Виж целия пост
# 200
Благодаря! Видях и аз. Не сме имали такива. Детето е ползвало от изтриваемите карти с маркер.
Виж целия пост
# 201
Тези карти, по които го "изпитваха" в Русе, бяха много подходящи заради това, че с тях освен памет се тренира и внимание - картинките са сходни, но с разлика в някой детайл, напр. елхичка със свещи и елхичка с играчки. Аз такива искам да потърся. То, иначе, мемокарти има много, но при нас вниманието не е много стабилно.
Виж целия пост
# 202
И при нас вниманието куца
Виж целия пост
# 203
Ние имаме няколко игри от тази серия - https://www.patilanci.bg/product/malki-genii-igra-brain-box-izobreteniq , не са лоши, трябва да запомниш, каквото си видял

"Въздушен хокей" е игра в увеселителните комплекси - на една маса, върху въздух се плъзга малък диск и трябва да го следиш и вкараш в противниковата врата. Това е една от любимите игри на дъщеря ми. Казвам й, че може да се запише в отбор по такава игра.Simple Smile

Имахме още една игра на Дисни, точно с малки разлики в картите, но не я намирам в нета, като се прибера, ще я потърся и ще пиша в понеделник за нея.

ra2, много хубави новини! Браво на младежа!
Виж целия пост
# 204
Дай, Боже, всички в темата да се похвалят с хубави новини
Виж целия пост
# 205
Бързам да споделя, че моя човек са го прочели на областния кръг на олимпиадата по БЕЛ /това му е голямо предизвикателство, с оглед дисграфичния проблем, всякакви други тестови форми за препитване са ми безинтересни, но преразказ и изобщо писане на текст, всички тук знаем, че е предизвикателство за нашите деца/ и е на трето място. Значи въпреки мазането и драскането, което при него няма как да се избегне, да не говорим за ужаснописа и липсата на ориентация и подредба по листа, хората са се постарали да му прочетат "произведението". Че са го и разбрали, при това. Simple Smile
Виж целия пост
# 206
Привет мами, много се лутам и постоянно търся инфо, за да помогна на моето момче, което явно има дислексия....
Трудно му е да чете и губи все повече интерес, насила стават нещата...
Водила съм го лятото преди 1ви клас при логопед 2 месеца през ден, тя твърдеше, че няма такова нещо, а трябва постоянство, но нищо....
Вече сме 3ти клас и все още е трудно и с нежелание.
С интерес ще прочета темата, дано открия как да му помогна 🌷🦋💕🎈⚘
Виж целия пост
# 207
Здравейте и от мен. От няколко дни чета какво точно е дислексията . Аз от дълги години избягвах да
приема, че има вероятност моят син да има дислексия , той вече е на 14 години. Но нямах и идея какво точно
е дислексията, но това не ме извинява, тъй като в нета има доста информация. В предучилищна възраст
посещаваше логопед по повод не добро произнасяне на Р и Л, но нищо не споменаха за дислексия , а в
тази възраст е можело да се установи. В края на 1ви клас учителката много небрежно ми спомена, че се
съмнява за дислексия , но нищо не последва, нито от старана на училището, нито от моя. На мен това
понятие ми беше много далечно до преди няколко дни. Моят тинейджър стигна до крайност да не желае да
посещава училище, винаги му е било трудно, има 95% от характеристиките за дислектици , но просто аз го
отдавах на мързел и не желание да учи. А вие знаете, че те имат голямо любопитство и чувство за отговорност,
все едно две личности живеят в него, а не е зодия близнаци, чист козирог и асц . козирог. В момента сме пред изключване и докладване пред социални, че не посещава училище, а и в допълнение е в 7ми клас. Натиска към него беше много голям, той се затвори, спря да говори, взе да се заключва. Преди това ходи на психолог, много му харесваше, но и това реше да прекрати, според мен усети, че ще му повлияе да го пречупи и да започне пак да ходи на училище. В послед  време сме по-близки и сподели, че му е много трудно на училище и се чувства най-меко казано глупав. Голям натиск преживя от нас семейството му и от училището, и сега ще работим над възстановяване  на връзката между нас като семейство. Обясних му какво представлява дислексията  и той някак се успокои, че не е глупав. Съгласи се да направим изследвания, но се оказа, че в Александровска  записват за септември, а личната ни лекарка не е от най-общителните и само натам ни насочи. От това, което прочетох в темите(не съм изчела всичко), всички са за центъра в Русе, а за останалите има противоречиви  мнения. Сега се сетих, че мога да се обърна към неговият психолог и дано и той ми даде опция да му направят необходимите тестове и ако се потвърди дислексия , да представим документа пред училището, че оттам са с голямо неразбиране, имах препоръка от директорката, ако трябва  да му ударя 5 точилки и да го заведа, а класната с 2 шамара щяло да стане. Аз вече съм ок с това да повтори 7ми клас, но в следващата година да стане, както трябва, той обича да го хвалят и да доказва, че знае и се надявам с нужната помощ да се случат нещата, за да може съзнателно да се насочи към училище и паралелка , която да развие талантите му, а той си е творческа и технологична личност. Моля помагайте със съвети и насоки, ако ми дадете друг вариант за тези изследвания, ще съм ви много благодарна!
Виж целия пост
# 208
Защо да повтаря седми клас? Двойки ли има? Ако няма, няма смисъл да повтаря. Просто вървете в Русе и се занимавайте през цялото лято с проблема. Защо ти е друг вариант? Този си е чудесен. Хората работят професионално. Включително с големи ученици и със студенти. До тук каквото било-било, няма да връщаме времето назад. Гледай напред и предприеми реални последователни мерки. Винаги има шанс да се подобри положението.
Гледам при нас за четири години, близо вече пет, редовни занимания, си има доста голям напредък, въпреки, че нашите занимания са изцяло домашни. Затова пък са ежедневни. И не много натоварващи. Малко, но редовно - това е моята рецепта.
Виж целия пост
# 209
Благодаря за отговора Judy! Почти не е присъствал училище през вторият срок и има само две оценки и трябва да държи изпити по всичко, плюс матурите, това за мен е стресиращо като голям човек, а за него сигурно е някакъв ужас. Директорката каза просто да присъства и да слуша в час, но в неговият клас не може да се слуша, там си е пълна анархия, той е от децата с добра дисциплина, но половината клас минимум 15 мин от часа се бутат, бият, излизат и влизат и т.н., това е по думите на всички учители на РС, и на него му е по-лесно и приятно да си стои вкъщи и да си гледа клипове, просто сме в един омагьосан кръг. Дори наруши обещание към приятелите си, беше им обещал, че от този понеделник ще тръгне на училище, и после се чувстваше много зле, но има огромна психическа спирачка, чак се плаша дали ще излезе от това състояние, но ще излезе, бавно или бързо ще излезе.
Относно Русе, няма как да стоим цяло лято там, аз съм сама и трябва да работя, а в последно време разходите са ни повече от приходите. Има вариант да отидем за една седмица, но по натам. Сега ми се иска да направим тестовете и да сме наясно със ситуацията с училището, че ако се намесят и социалните и просто ще ми дойде в повече.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия