В защита на училищата с разширено изучаване на изкуства

  • 14 202
  • 126
# 120


И нека пак се обърне внимание, че повишената субсидия е само за профил "Хореография", за профил "Музика" и "Приложни изкуства" субсидията е стандартна, а там успехите на училището са не по-малки.

С риск да досадя, ето какво правят и останалите деца, без допълнителна субсидия:


И правилно че субсидията е само за нар. танци - макар че и там има малки недостатъци .
Тези със песни от Титаник и щурчетата даже не трябва да имат никаква субсидия от показаното  Mr. Green
Художниците са добри .
Та ако трябва да се подкрепи нещо, трябва да е насочено към бъл традиции , а не към имитиращи Селин Дион  hahaha
Виж целия пост
# 121
И нека пак се обърне внимание, че повишената субсидия е само за профил "Хореография", за профил "Музика" и "Приложни изкуства" субсидията е стандартна, а там успехите на училището са не по-малки.

В линка, пуснат от мен, пише друго. Там е написано черно на бяло, че звишената субсидия се дава за "Паралелки с профил "Изкуства" -музика, изобразително изкуство, хореография и християнско изкуство".
Виж целия пост
# 122
BirdsFlu,  аз нямам нищо против конкретното училище, нито към постиженията на децата. Не ми е толкова важна и по-голямата субсидия. Възраженията ми са принципни към създадения хаос в образованието. Има въведени държавни образователни изисквания, съответно след 4 и 7 клас има НВО. Да има НВО по предмети в сферата на изкуствата ?
Редно е училищата да са средни ( т.е предишните общообразователни) или профилирани - към съответните министерства - на културата, спорта и др.  
Ако училището е толкова ценно с постиженията си, да премине към Министерство на културата и децата да се приемат само с изпит, в зависимост от способностите им. Сега училището и подобните на него са ни риба, ни рак - приемат уж с изпит, т.е деца със способности, но и точки за брат, сестра, местоживеене, пък и за деца от 59-ОДЗ, което било до 144-то. То и 56 ОДЗ е близо. и 70-то, но децата не ползват предимство, не ползват предимство и деца, които са водени от родителите си в самостоятелни школи.
Цитат
Над 500 деца всяка година се явяват на приемен изпит за първи клас, защото искат да рисуват, танцуват или пеят.
Част от публикация. Що за мотив е това, ами децата, които искат да тренират футбол, тенис, да учат математика разширено от 1-ви клас ( защото това се разрешава в МГ само от 5 кл.) ?
Ето и друга публикация, която обяснява нещата, с уточнението, че първото изречение не е коректно. Никой не пречи на децата да изучават изкуства, само че ще го правят в часовете за СИП и ЗИП, т.е равнопоставено с учениците от другите училища, които изучават желаните от тях предмети по този начин.
Цитат
Образователните промени може да попречат на стотици деца в страната да изучават изкуства. В неспециализираните училища музика, хореография и изобразително изкуство ще може да се учат само в свободно избираеми часове, информира БТВ.
Новият закон усложнява и изпитите за прием за първи и пети клас, а пример за това е столичното 144 училище, където има профил хореография. Всяка седмица класовете имат по шест часа народни танци и по два часа теория.
Според законовите промени те ще могат да изучават хореография само като свободно избираем предмет.
Децата с профил изобразително изкуство са в същата ситуация – те ще могат да учат рисуване само като свободно избираем предмет.
Ако училището не може да е профилирано, ще трябва да се съкратят и учители.
От образователното министерство обясниха, че няма как неспециализирано училище да прави приемни изпити за малките, но изтъкна като плюс в новия закон това, че те могат сами да разработват сами учебните си програми.
Да уточня- нямам никакъв личен интерес към 144-то или друго училище по изкуства.
Виж целия пост
# 123
Не разбрах каква е заслугата на директорката на 144-то - че пътува с децата в чужбина? Защо
Питам сериозно, може да има нещо, което не зная.
Виж целия пост
# 124
В петък (21.април 2017) се проведе концертът по случай 30 години 144-то СУ "Народни будители".



Това е финален кадър от концерта, в който пълната зала №1 на НДК е на крака, за да приветства малките, големи и още по-големи изпълнители. Два часа и половина децата пяха, свириха и танцуваха, и предадоха на  зрителите огромни дози положително настроение, оптимизъм и надежда за бъдещето. Знам, че думите ми звучат приповдигнато, и няма да бъдат разбрани от хора, които не са се докосвали до мащаба и размаха, с които се работи в 144-то.  Едно е да се обсъждат законови букви и алинеи, да се критикува и омаловажава постигнатото, а съвсем друго - човек да стане пряк свидетел на случващото се, да види излъчването на децата и да усети нагласите им.

Запазвам си правото да ви досадя, като пуснат клипове на някои от знаковите изпълнения (Пирински танц, Северняшки танц, големия народен хор..), но тъй като засега още няма, пускам ви учителското хоро  Laughing Липсват само четирима учители от целия състав, които са зад кулисите при децата.
https://www.youtube.com/watch?v=onVeGSTALdM

Няма да споря с никого за нищо, не ми скачайте и не тръгвайте да ме убеждавайте в това или онова  Stop Многократно споменах, че не съм лично засегната от случващото се в училището, снимката и клипът също не са мои. Публични са, споделям ги, защото смятам, че е важно да се говори за тези училища и за тези деца - по принцип, и за ТОЧНО ТОВА училище в частност  Peace
Виж целия пост
# 125
Аз пък съм лично засегната и съм съгласна да ми скачат  Laughing Не можахме да отидем, затова всеки клип или снимка, които виждам, са ми изключително ценни, искрени благодарности от сгеа за всичко, което публикува и ще публикуваш!
Виж целия пост
# 126
Детето ми учи в 144-то.
Благодаря  на всички, които подкрепят училището.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия