На море в Турция - тема 47

Ние ходихме преди две години до Кушадасъ с нашия автомобил. Пътят не е тежък /не мога да сравня с автобус, защото не сме пътували/, но направихме огромната грешка да изпразваме апартамента за ремонт в деня, преди да тръгнем и след това да тръгнем в 1 ч. през нощта. Пътят натам ни се видя кошмарен, на връщане си тръгнахме към 10 сутринта и всичко беше ОК. Не сме спирали много - горе-долу на два часа. Ползвахме навигация и не сме се губили. На границата не сме чакали много, но сега не знам, как е.
Миналата година пътувахме до Дидим с автомобил. На отиваме пътувахме вечерта, пътят ни се видя като, че няма край, страшно уморително. На връщане ние също си тръгнахме към 10:00 часа и пътуването беше много по-нормално. Не сме спирали за чести почивки въпреки, че сме с две деца. Самият път иначе не е тежък. На границата беше кошмарно. Час и половина тараш на колата, децата събудени и изкарани навън, целия багаж също и 3Д скенер, това на турската граница, на нашата проблем не сме имали. Бяхме със семейства с още 2 коли, при тях същото, даже едните от българската граница ги върнаха обратно в турската на скенера. Доста неприятно изживяване, децата се уплашиха много. За мен лично е за предпочитане пътуването с автомобил, като една от причините е, че обиколихме доста забележителности, на цена много по-ниска от екскурзиите предлагани от агенциите там.
На отиване мин.година тръгнахме към 23ч,спирахме на доста места до крайната цел Кушадасъ,изморително.На връщане тръгнахме към 14ч, след ферибота си бяхме резервирали хотел починахме си 6ч поспахме и пътя мина леко.
За септември сме направили резервация в същия хотел,ще правим преспиване и на отиване и на връщане.

Бихте ли ми казали кой е хотела? Ферибота къде го хванахте, на Чанаккале ли?
Зависи колко издържате на каране. Миналата година тръгнахме от Пловдив в 1ч и в 10-11 бяхме на хотела в Кушадасъ. Само аз съм карал като гледах да е границите на нормалното-100-120, на Измир на магистралата 140-160. Малкия от вълнение почти не спа 6г. Жената заспа след като слезнахме от ферибота //точно на изгрев бяхме на ферибота// и се събуди точно когато слезнахме от планината. Почивки не съм правил беше ми достатъчна тази на ферибота +2 за кафе колкото само да го купя.Границата без никакви проблеми е минахме от Пловдив до Свиленград горе долу е час пътя. сипах на шел това е последната бензиностанция преди да излезеш от БГ и с това гориво стигнах до хотела, винетка си взех от Безмитната около 2,30ч гишето работеше имаше даже 2 души който продаваха, даже ми я попълниха те. пътя е стъкло двулентов в двете посоки, само планината е тесничко. Много е изнервещо че имат много кръгови по пътя, но на тях си винаги с предимство и много ама много светофари, който за жалост работеха.
На връщане тръгнахме от Памук кале в 16ч-това е на 200км от Кушадасъ, шопинг в Кушадасъ до 23 ч, последна разходка и около 2ч тръгнахме за БГ. на нашата граница кацнахме около 11-12ч. жената и детето пак си спяха до около 9ч сутринта.
Много дразни че по пътя няма от къде да си купиш еспресо --Не продават никъде, пиете или нес кафе или Някакво разтворимо студено кафе, даже на ферибота не продаваха Еспресо.
навсякъде карах с навигацията никъде не съм се губил или да съм имал проблеми.
Даже ме спря полиция и нямах книжка, показах си международния паспорт и ме пуснаха, другите коли ги тестваха за алкохол. В турция имало такъв закон--ако те спрат с няколко други коли в пакет, докато не проверят всички не тръгваш. Незнам защо така, но полицая супер културно на анг. ми го разясни и ме помоли да изчакам.
Ферибота се хваща от Гелиболу//Gelibolu//---Лампсак//Lampseki//--пътя е по добър
Благодаря на всички които ми отговориха относно пътуването със собствен автомобил.

Ние първо мислехме да вземем наведнъж пътят до Дидим, но в последствие решихме, че е по добре да спим около Измир и си резервирахме хотел в Бергама. По добре да отидем отпочинали и децата да не са скапани от пътя.На връщане сигурно ще се приберем наведнъж,но пътя до дома винаги е по къс😊
Ние веднъж сме пътували със собствен транспорт до Дидим, преспахме на Чанаккале.
Здравейте на всички, вчера се върнах от Дидим и съм готов да разкажа подробно.

Коментаърът ми е за Aurum Moon Resort:

Преди да започна ще кажа, че не просто съм доволен, това се оказа най-прекрасната моя почивка до този момент, чувствам такава носталгия, че приключи, толкова ми липсват гледките, морето, храната, аниматорите и всичко останало.

Почивката ми беше организирана от Uni Holidays. Останах с добри впечатления. Имаше някои неизвестни и неща, които не зависеха от тях, но те се справиха отлично с всичко.

Пътуването и на отиване, и на връщане мина леко. Спирахме на всеки 3 часа за почивка, границата преминахме изключително бързо, както и на ферибота.
Ще се спра на положението в Турция, за което и аз се притеснявах в началото. Това е АБСОЛЮТНА ПРОПАГАНДА! Всичко е толкова спокойно, предишните години като започнаха вълните от бежанци беше къде-къде по-напрегнато. Самите турци са усмихнати, възпитани и изобщо няма и сянка от ставащото, ако не сте гледали телевизия и не сте чели продажните ни медии, които постоянно всяват смут, за да ни затварят очите за положението в нашата си страна, няма и да разберете, че нещо се случва. Толкова съм бесен, че красотите на Турция, цялото удобство и екстри, които струват жълти стотинки в сравнение с мизерията в нашите хотели, която струва и скъпо на всичко отгоре, са обречени на ниска посещаемост заради чисти измислици и глупости. От агенцията жената каза, че обикновено пълнят 5-6 автобуса за 1 хотел, сега бяхме 1 автобус за общо 6-7 хотела и ни оставяха на групички. Позор!
Искам да ви кажа, че на двама човека всичко ни излезе 700 лв с пътя за 5 нощувки в 5 звезден хотел на база ултра all inclusive и бяхме гледани като писани яйца, среднощни хранения, посрещане. Неудобно ми беше по едно време от толкова внимание.

В деня на пристигането ни бяха подготвили коктейл бар и отрупана маса със сладкиши, докато чакаме на рецепция, настаниха ни много бързо. От агенцията ни обясниха за допълнителните екскурзии, за всички ресторанти и барове, каквото ни касае за престоя, че и подарък магнит ни дадоха. През цялото време звучеше българска музика.

Стаите бяха перфектни, което е нормално. Хотелът е на има-няма 2 години, ние бяхме първата голяма група за тази година, според мен пък в нашата стая не беше отсядъл още човек. Имаше зареден хладилник с вода, отделно кана да си грееш вода, чай, кафе... Банята голяма, удобна.

Храненето беше отлично, толкова разнообразни ястия, абсолютно невъзможно бе да опиташ всичко. Риба, агнешко, телешко и пилешко и то по няколко вида на обяд и вечеря, закуската е ясно, че е прекалено богата. Салати, гарнитури, сосове, италианска кухня. Отделно бургери, пици, сладолед, следобедна сладкарница, среднощна супа и т.н. Сладкишите, понеже съм голям любител, бяха особено добри, всички техни най-известни, сигурно за 5 дни поне 30 десерта се смениха, пресни плодове.

Искам специално да обърна внимание на аниматорите и служителите на хотела. Не бях виждал до този момент такава любезност и отношение. Накрая половината гости си правеха селфи с тях, децата ги търсеха, разменихме си профилите в социалните мрежи. То не беше йога, гимнастики, разговори, вечер караоке, песни, танци... Чак обещах на единия аниматор от Тунис, че дойде ли в София задължително да ми се обади, ако иска да нощува и вкъщи. Такъв смях беше с тях. За първи път ми се случва да попадна на хотел, в който и тази част от услугите да е така развита.

Плаж и басейни. Има пясъчна ивица, достатъчно голяма и нали е залив, морето е спокойно. Всеки ден се къпехме, на мен не ми беше студено. Все пак повечето гости предпочитаха басейните. Както може да видите от снимките в booking основния е доста голям, има и отделни по-мънички, доста спокойни, също пързалки и една детска част с разни други водни атракции. Видях, че и възрастните ги ползваха....  Grinning Кърпите бяха абсолютно безплатни, всъщност всичко с изключение на масажа и фризьора беше безплатно. Спа центърът с турската бяна и сауната бяха също отлични и не струваха нищо.

Ходихме и до центъра на града, има бусчета, а билетът струваше 2 лири. Номер 4 стигаше до там и за много кратко време. Обиколихме Дидим, видяхме джамията, снимахме се, влязохме и в магазините. LC Waikiki са особено популярни и има един огромен на 3-4 етажа, доста евтино беше. А от Carrefour-а им накупихме много локуми и сладки неща пак доста евтино, оказаха се много вкусни.
Централният плаж е много голям и красив, навсякъде цветя и палми, паркове, усмихнати хора, пристанище.

Единственият минус, който мога да отразя е, че допълнителните екскурзии, които НЕ ползвахме бяха скъпички за мен, но други отидоха. Аз така или иначе не исках да губя от времето за плаж и затова нямах проблеми. Всички дни беше много топло и сега съм с тен, чак странно изглеждам в България.

Доста дълго стана, но ви съветвам да отидете, не се хващайте на глупостите, че в Турция е опасно. Навсякъде всичко може да се случи. И в момента има страхотни оферти, жалко, че трябва и да се работи, иначе бих се върнал на часа.

Добавям и малко снимки. Имаме цяла фотосесия с красоти, но все пак качвам такива, които не са чак толкова лични.  Simple Smile

Еха, страхотно!
Ние пътуваме за Дидим сточно след два месеца, нямам търпение.  Wink
V_90  bouquet
И аз трябва да се приготвям Simple Smile
Може ли снимки на плажа на Aurumа, минала година от Веноса се виждаше една платформа, а вие говорите за плажна ивица?

V_90 с голямо удоволствие прочетох публикуваното от вас.Благодаря ви за труда и споделените впечатления подкрепени с прекрасни снимки.Напълно подкрепям мнението ви за качеството на предлаганите почивки в Турция и създаването на невярна представа за обстановката в момента от нашите медии.За съжаление има хора,които продължават да вярват на нашите журналисти.Ние за 8 поредна година ще почиваме в Турция и нямам никакви притеснения.

Права сте, не е чак плавна ивица, хотелът си има собтсвен пясъчен плаж обаче, който със сигурност не е широк, но на дължина не е къс. Не бяхме много туристи, което е нормално тъй като сезонът започва след няколко седмици там и засега са сложили един ред шезлонги, но ще сложат и втори. В даден момент плажът с пясък свършва и се превръща в платформа, която е от страната на Venosa. Намерих снимка в Internet, както казах в момента шезлонгите са 1/3 от това на снимката, но представлява това плажа.