Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Правопис в първи клас

  • 18 753
  • 199
# 15
С всичко от предния пост съм съгласна, с изключение на коректора. Грешките ги коригираме със съответните знаци, за да се обърне внимание, иначе остава впечатление, че грешката може да се прикрие, а целта е да се поправи в бъдеще.

Изумена съм от постовете, в които споделят, че децата им не правят диктовки.
Още от септември диктуваме всеки ден, букви, буквосъчетаяния, думи, изречения, текстове. Вече по 40 думи диктовка правим.

Вече две втора домашна упражнителна тетрадка завършваме, надписана с етикет. Имаме си и домашни помагала, с които затвърждавам взетата в училище тема.
Виж целия пост
# 16
Moят син също е първокласник и също допуска много правописни грешки. Аз съм филолог по образование, но не и начален учител и не мога да му помогна особено качествено.
Логопедът ми каза  да го заведа на диагностика, но едва след като изучат всички букви от азбуката, за да направи комплексно тестовете за наличие или липса на дисграфия/дислексия/дислалия.
Това при нас ще се случи тази седмица, ще дам на моя син още една-две седмици да затвърди последно изучените букви и после ще направим диагностиката.
Тук във форума има теми за дислексия, ако се наложи  Peace

Иначе четене, четене, четене му е майката, и преписване  Grinning
Купила съм допълнителни помагала - "Езикови задачи", на другото забравих името, нещо от рода на "Мога и знам"  Rolling Eyes, та сега синът ми се труди допълнително, пише и преписва текстчетата от буквара и задачите.
Говорих с възпитателката и с класната и те му дават допълнителни упражнения, защото също виждат, че има проблем.
Така прочетено, може да останете с впечатлението, че горкото ми дете виси по цяла нощ да пише и учи - не, максимум половин час дневно работи вкъщи и то само ако не е смогнал с упражненията на занималнята.
Търся баланса между ученето и играта, за да не предизвикам отвращение. Той не се противи, сам казва, че иска да получава похвали като други деца.
Виж целия пост
# 17
Twisted Evil Търся баланса между ученето и играта, за да не предизвикам отвращение. Той не се противи, сам казва, че иска да получава похвали като други деца.

Според мен важно е да идва от него.
praschinka според мен е много стрес това. Диктовки, проверки в 1-2 клас . Мия малкия е такова бебе още. Като го питам какво прави в у-ще ми казва какво са яли и че са играли футбол.

Не знам. Големия мина през тази система и в 5 ти клас доста добре се справя. Малко му трябваше да свикне с оценките, защото те от 1 до 4 клас нямаха оценки, но разбра за какво става дума и сега е ок. Не им се плаши, ориентира се какво искат учителите и го прави ... Доволни сме.
Виж целия пост
# 18
Звучи така, но не е... Всъщност вече за 2 часа си е написал домашните и сме направили диктовка и една страничка задачи от домашното помагало, в дните с по-малко домашни работи и по една тема в някое домашно помагало с езикови задачи. Вечер в движение му подхвърлям някоя и друга дума за проверка. Питам го как се пише по букви еди коя си дума. Проблемът беше в мотивираността и мобилизацията. Когато искат са страшно експедитивни и концентрирани. Но и за това трябва тренинг Simple Smile Едва преди месец и нещо започна да влиза в ритъм. Месеци ми трябваха и мноооого нерви!
Виж целия пост
# 19

Изумена съм от постовете, в които споделят, че децата им не правят диктовки.

Не разбирам какво те изумява.
В българския език има много думи, които звучат по един начин и се пишат по друг. Ако детето не ги е видяло черно на бяло в текст, не ги е приписало собственоръчно, не виждам как на диктовка ще ги напише правилно.

И за диктовки има време. В началото е важно да придобият някакво знание все пак за правописа на думите.
Виж целия пост
# 20
Според мен важно е да идва от него.
praschinka според мен е много стрес това. Диктовки, проверки в 1-2 клас . Мия малкия е такова бебе още. Като го питам какво прави в у-ще ми казва какво са яли и че са играли футбол.

Не знам. Големия мина през тази система и в 5 ти клас доста добре се справя. Малко му трябваше да свикне с оценките, защото те от 1 до 4 клас нямаха оценки, но разбра за какво става дума и сега е ок. Не им се плаши, ориентира се какво искат учителите и го прави ... Доволни сме.
Бандааа...  Wink
Изискванията са толкова занижени, че почти са сведени до ниво "О".   ooooh!
Не се успокоявайте с добрите оценки- пишат ги за минимални знания. 
----------------------------------------------------------------
Децата са любознателни и им е интересно когато тръгнат на училище, но когато нищо ново не научават в първи клас, се отегчават през втория срок ....
С момчетата е малко-по трудно, но пък по бързо възприемат/учат. 

Има учители , които не дават  домашни...  С това няма да свикна никога.... Това е учене на децата на безделие и безотговорност... Няма ли домашно, ученикът   слага учебника в раницата без дори да отвори....   Sick
Леле ... иде ми да  smile3511     министерството на образованието... Нито учебниците коректни, нито учителите с учителска/будителска дейност ангажирани.
Направиха децата на лентяи, учителите на социални работници ...      Embarassed
В нашето училище е така... кибичат - не учат. Не съм чула да има нещо извънкласно, проекти или нещо да направят .. Като охранено стадо, чакат да свърши годината ....  Sick 
Ужассс.... 
Сега им дали едно адски голямо и трудно стихотворение да научат...
Защо не научат толкова колкото е песента, а другото да прочетат с разбиране/обяснение ..../ Моя адски се затрудни, камоли останалите дето хич ги няма в мъглата/ 
Оставят ги да задремят, после се сетят за  наизуст- те мозъците им закърнели...
Ученето наизуст си иска тренинг... и редовно по малки стихчета  ... 
Учителката с едно стихотворение иска да избие целия срок спане.  newsm78
 
Айде... че ми се вдига кръвното като заговоря за училище... ДНЕС- пансион за дебили.  ooooh!
 
Виж целия пост
# 21
Съгласна съм с Утро...

Всички думи, които знам и помня в английския език, ги знам, защото съм ги писала десетки пъти...така ги запомням. Тоест...така ги уча.
Виж целия пост
# 22
Изумена съм от тоталната липса на диктовки!
Моят син е по-добър в диктовките отколкото в преписа. Когато преписва, често го прави механично буква по буква и така изгубва смисъла и пропуска букви. При диктовката си сричкува наум сам и се справя много по-добре!

Не възприемам диктовката като контролна и начин да изпитвам детето си. Диктовката е средство то да обогати писмения си речник. Четенето помага много, защото колкото повече пъти възприемеш зрително една дума, толкова повече запаметяваш правилното и изписване. Но... не е достатъчно. Моя син докато чете, не може да определи коя дума би го затруднила при писането и и съответно не обръща внимание. Примерно от много четене е научил наизуст някой текст от Буквара, но при диктовка на същия текст греши правописа на някои думи. Затова диктовката насочва вниманието и на ученика и на родителя, за да обясни той това, което е затруднило детето и да се отработи.

Да - има много думи които се изговарят и пишат различно, но си има ясни правила за това!
Виж целия пост
# 23
Чак изумена...да не драматизираме излишно.

Диктовката е проверка за наученето. Първо трябва да си го научил - как се пише думата, после да я възпроизведеш писмено.
Виж целия пост
# 24
Чак изумена...да не драматизираме излишно.

Диктовката е проверка за наученето. Първо трябва да си го научил - как се пише думата, после да я възпроизведеш писмено.

Ок..наистина бях крайна!

Само че диктовката не е само средство за проверка на наученото, както вече казах! Затова диктувам бавно, изчаквам и после проверяваме заедно! Освен това понякога го запомняш по-лесно, когато си го сгрешил. Няма как произволно да учиш просто кои да е думи.
Виж целия пост
# 25
Да, има си своето място диктовката, но не бива да се абсолютизира значението й.
За това има и упражнения, при които се изписват думи и т.н. и т.н. Simple Smile
Виж целия пост
# 26
Дала съм примери и за други упражнения, не правим само диктовки.
Виж целия пост
# 27
И моята дъщеря е първи клас. Правим диктовки основно събота и неделя, но всеки ден имат домашно с препис. Също така, всеки ден играем играта "кажи буква по буква" - аз измислям дума, която тя да каже буква по буква, после тя измисля дума за мен. Друг похват - тя ми диктува текст (т.е. упражнява и четенето), аз нарочно допускам грешки, които тя трябва да открие и поправи. Мисля, че също има ефект.
Иначе четенето не е само за учене, то е истинско удоволствие. Ако децата го възприемат така, няма да има проблеми. Искрено се надявам да съм запалила искрицата в моето дете  Heart Eyes
Виж целия пост
# 28
Дъщеря ми е първи клас,но миналата година беше предучилищна в училище.Предполагам,че това има значение.Засега се справя добре,повечето и диктовки са без грешка,но продължаваме да работим.
Нашата госпожа е взискателна.Диктовки и препис се правят всеки ден.Включително събота и неделя.
Задължително.
Детето чете на глас всеки ден .Прочете ,,Писмата на един дакел,,-всеки ден по едно писмо.Но книжката и беше интересна.Сега започнахме ,,Патиланци,,.
За упражненията съм купила сборниците Браво.
Имаме тетрадка за упражнения ,която госпожата проверява всеки месец.



Виж целия пост
# 29
Добрият правопис се постига с диктовки!
 И моят син е в 1 клас и от втората- третата седмица на учебната година започнахме с диктовките. Освен тези, които правят ежедневно в час и тези, които им са за домашна, аз му правих по 1-2страници диктовка всеки ден. Резултатът е повече от добър- детето ми не допуска абсолютно никакви грешки. От около 2 месеца дори не му правя допълнителни диктовки, защото за домашна имат по 2-4стр. , понякога и повече, диктовки и дори кратки преразказчета.
Така, че  писането се учи с писане.
П.П- Всъщност и при нас за домашна не дават диктовка, а препис. Но аз не му давам да преписва текста,  а му го диктувам.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия