За проблемите в училище и още нещо...

  • 38 846
  • 366
# 330
Koе не е вярно... Хайде да се изчитаме все пак.  Никъде не съм написала, че при 20 от 20 верни задачи  учител може да пише 4. Написала съм, че начинът на изпитване/оценяване се определя от учителя малко или много на база  нивото на учениците срещу катедрата му. Ще илюстрирам с пример, та да не стават недоразумения и да ми се вменяват неказани неща:

Учител (добър при това) се намира в клас с незаинтересовани деца, с пропуски в усвояването на материала. Контролните му, иска или не, ще са съобразени с това ниво, тоест задачите ще са лесни, ще се решават с базови познания , няма да има никакви капани, директно ще се прилагат теореми, няма да се държи особено и на детайлното разписване. И ако контролното е условно с 10 задачи, носещи общо 30 точки, учителят ще постави относително нисък праг за тройка, оттам и за шестица - примерно от 25 точки нагоре ще пише 5,50 и т.н, а за нищо и никаквите 6 точки ще закове тройката.

Същият този учител сменя училището, попада в клас със заинтересовани деца, нямащи пропуски като цяло. Има на какво да се опре, затова и вдига летвата. Дава много, но и изисква много в ответ.  Дава контролни, в които редом с лесните начални задачи има  и по-завързани към края  ( за отлична оценка) - такива, които изискват по-задълбочено владеене на материала, а не само папагалско прилагане на тази или онази формула/теорема. Не е вече и толкова ларж в оценяването. На тест с 30 точки шестица започва да пише едва от 28 нагоре. Прагът за тройка фиксира примерно на 10-11.

Та кое не е вярно...
Виж целия пост
# 331
Обаче има как учителят да подбере задачите в теста, така че според неговото желание, да изкараш от 2 до 6. Ако пусне задачи от сорта "2+2=?", всички ще са отличници. При други задачи, може и тройката да стане непостижима.

Да, но пак оценката ще е спрямо знанията и възможностите на децата, а няма да е по лична преценка на учителя. Т.е. няма да може да напише ниска оценка на дете, което тя не харесва примерно, а ще трябва да си му напише това, което заслужава спрямо резултата му

Примерно, ако учителя по история се заяде с някое дете и го изпита да разкаже урока, после го препита по 1 - 2 урока назад и му напише 3 или 4 въпреки доброто му представяне няма как да се докаже, че действията й към детето са лични. Според нея то не е разказало урока достатъчно подробно според нейните лични представи и това е. А с математиката нещата са точни и ясни  Peace

пенсионирана русалка - СПОРЕД МЕН учителите /особено тези с повечко стаж/ си имат някакъв изграден начин на преподаване и оценяване, и смяната на училището, съответно възможностите на децата изобщо няма да променят вече изградените му навици. А и по мои лични наблюдения учителите използват учебниците или сборниците, за да създават тестовете за контролните и като цяло гледат задачите от материала, до който са стигнали. Защото в една паралелка винаги има деца, които се справят и такива, които не се справят. Пак подчертавам СПОРЕД МЕН  Peace
Виж целия пост
# 332
Лично отношение няма как да има, ако критериите са еднакви за всички. Това може да стане само при писмено изпитване. Учителят по математика също изпитва индивидуално и също може да реши да се заяде. На мен от ученическата скамейка ми стана ясно, че учителят много добре знае възможностите на ученика и ако пожелае, може звезди да му свали, но може и да го забие.
Виж целия пост
# 333
Според мен, а и не само, нещата са съвсем различни. Форумка, която преподава именно по мат и за която всички знаят, че е качествен преподавател на база помощта, която оказва в съответната тема, неведнъж е споделяла колко различни са нещата в двете училища, в които е предавала. Различни по отношение на ниво на децата, на заинтересованост от тяхна страна, а оттам и на необходимост тя да се напасне към това ниво като начин на преподаване, изисквания, начин на оценяване. Добрият учител се познава именно по това  - да може да бъде в полза на учениците срещу себе си. Ако един учител 20 години е работил в СМГ и има опит само с работата с деца с афинитет към математиката, по същия начин ли ще работи и в някое друго училище, където масовото ниво по предмета е в пъти по-ниско... Или все пак ще се опита да се адаптира към нивото на  децата, което ще значи и да промени подхода си?  Че ако не го направи, тежко им на учениците..
Виж целия пост
# 334
Според мен, а и не само, нещата са съвсем различни. Форумка, която преподава именно по мат и за която всички знаят, че е качествен преподавател на база помощта, която оказва в съответната тема, неведнъж е споделяла колко различни са нещата в двете училища, в които е предавала. Различни по отношение на ниво на децата, на заинтересованост от тяхна страна, а оттам и на необходимост тя да се напасне към това ниво като начин на преподаване, изисквания, начин на оценяване. Добрият учител се познава именно по това  - да може да бъде в полза на учениците срещу себе си. Ако един учител 20 години е работил в СМГ и има опит само с работата с деца с афинитет към математиката, по същия начин ли ще работи и в някое друго училище, където масовото ниво по предмета е в пъти по-ниско... Или все пак ще се опита да се адаптира към нивото на  децата, което ще значи и да промени подхода си?  Че ако не го направи, тежко им на учениците..

Ключовият израз тук е "Добрият учител". Каквато беше въпросната учителка по математика в едно училище в Младост, която беше последвана от почти целия й стар клас в новото училище.

А относно преподавателите в СМГ - аз имам лични наблюдения върху подобен тип преподавател свикнал с гениални деца решаващи задачи само с един поглед и половин обяснение. Смяната на училището изобщо не му промени начина на преподаване и оценяване, но буквално срина общия успех на повечето деца, които пък бяха свикнали с госпожа, която хич не си даваше зор и повечето задачи, които даваше са били само за отбиване на номера от рода на 2 + 2 =? или писане на високи оценки само, за да не се развали общия успех на ученика
Виж целия пост
# 335
русалката е описала много добре как става галимацията с оценките и тестовете. За съжаление учителите се съобразяват с нивото на класа, а му се иска да докара някаква успеваемост и може съвсем спокойно да се окаже, че два съседни класа, единиият по-силен, а другият по-слаб, да се окажат със сходен успех. Обобщено да го кажа, нещата са като във вица с бомбата над Хирошима - поименно, колежке, поименно.  За съжаление рядко критерият е един и същ за всички класове. Дори НВО-то е направено така, че да дава лесно тройки, а да порязва отличниците.
Виж целия пост
# 336
Здравейте , имаме проблем с  момче на приятелско семейство 5 клас. Истина е , че вече пубертета ги тресе ... но   СТРАННО Е - ПОЛУЧАВАТ  2КИ  - И ДРУГИТЕ ДЕЦА  ГИ УСПОКОЯВАТ  СЛЕДВАЩИЯТ ПЪТ ...!? Значи може да не учат...
Как да  променим нещата - наистина е сериозно  да се толерира  не ученето и слабият успех в клас  ...



Виж целия пост
# 337
Здравейте , имаме проблем с  момче на приятелско семейство 5 клас. Истина е , че вече пубертета ги тресе ... но   СТРАННО Е - ПОЛУЧАВАТ  2КИ  - И ДРУГИТЕ ДЕЦА  ГИ УСПОКОЯВАТ  СЛЕДВАЩИЯТ ПЪТ ...!? Значи може да не учат...
Как да  променим нещата - наистина е сериозно  да се толерира  не ученето и слабият успех в клас  ...
Нищо не разбрах. Кой кого успокоява? Кой толерира неученето? И какво имаш да променяш ти относно дете, което не е твое, а на приятелско семейство? Това дете си има родители или не?
Виж целия пост
# 338
Здравейте, въпросът ми не е много по темата, но няма тема за това. На родителската среща ни обърнаха внимание върху нови изисквания към медицинската бележка при отсъствие по болест - трябва да съдържа № на амб.лист , УИН на лекаря издал бележката, код на диагнозата и да е издадена в първия ден на отсъствието. Оказа се, че такъв УИН имат само личните лекари,  а аз не лекувам детето си при личния лекар, а в частна клиника.  Какви са изискванията във вашите училища за мед.бележки? Имат ли право по такъв начин да ограничават правото да избирам при кого да лекувам детето си и къде мога да видя точно разпоредбите за това? За затрудненията на родителите няма да говоря - личните лекари вече въведоха такса между 2,00 и 5,00лв. за медицинска бележка,  работното им време съвпада с нашето /т.е трябва да отсъствам от работа/ и чакането пред кабинета е минимум час и половина, защото има много деца и защото им се свиди да плащат на мед.сестра.
Виж целия пост
# 339
При нас няма изисквания по отношение на бележките.
Тези дни моето дете е болно .Бронхит....отново. Всеки път след ''закалителните'' часове по физкултура на вън когато температурите са по-ниски едно и също. Когато са на закрито или  преди да паднат темературите няма никакъв проблем ,но явно това и е слабо място. Завчера към  9-9,30  са тичали на 4-5градуса а по колата имаше скреж и веднага....пак
Разбирам нуждата от закаляване ,но при нея за кой ли път това я вади от строя , тъпча я с химия ,зле и е ,изостава от съучениците и губи материал.

Опитах да говоря с учителката ако може да играе само ако има поне 15 градуса .Отряза ме на половината изречение и в прав текст  заплаши че можело да я остави без оценка .
Иначе детето е много жизнено и  силно .Плува, танцува , има едни от най-добрите времена на тичане. Стройна и дългокрака е и  постига с лекота едни от най-добрите показатели по всичко ,но този студен въздух и разказва играта.

Смятам след седмица да опитам отново да преговарям с учителката ,но не съм голям оптимист. А дано ама на дали,а после какво?
Виж целия пост
# 340
При нас има опция да се освободи от физическо с медицинска бележка, при вас няма ли?
Виж целия пост
# 341
След всеки ''сеанс'' с антибиотици може за по един месец ,но в същност целта не е да я лиша от физическо изобщо ,а да е освободена само ако ще се играе на студено .
Тя обича да спортува и го прави с удоволствие. Не е и ''стайно цвете'' ,но студения въздух не и се отразява добре.
Ако има поне едни 15 градуса на въздуха няма никакви последствия.
Виж целия пост
# 342
Мисля, че нищо не можеш да направиш. Ако успееш на лична основа да се разбереш с учителката да я освобождава, но да седи при другите не знам. Но пък, ако ще е така, по-добре да играе, защото поне няма да й е много студено, докато се движи. Няма оправия, и аз имах подобен проблем по едно време в началните класове и нищо.
Виж целия пост
# 343
По принцип ако попаднеш на човек е лесно. Моята дъщеря пък има артрит, е колко обиди отнесе от една учителка...а сега с новата само похвали. Ако има проблем в момента, не играе, или ако някое упражнение й създава дискомфорт, отново казва и не играе. Случва се 2-3 пъти в годината, не е всеки ден. Останалото време покрива всички нормативи,  даже отгоре, няма нужда да я освобождавам перманентно, при положение че повечето неща повечето време може да ги прави и някои даже са полезни.
Едно време аз бях освободена заради алергия към прах и астма. С цел да не дишам прахоляка в салона. Не един учител ме е принуждавал да вися в салона, без да играя. защото не вниква в проблема и не вижда по-далече то носа си. Та цялото освобождаване се обезсмисляше...
Виж целия пост
# 344
При нас няма изисквания по отношение на бележките.
Тези дни моето дете е болно .Бронхит....отново. Всеки път след ''закалителните'' часове по физкултура на вън когато температурите са по-ниски едно и също. Когато са на закрито или  преди да паднат темературите няма никакъв проблем ,но явно това и е слабо място. Завчера към  9-9,30  са тичали на 4-5градуса а по колата имаше скреж и веднага....пак
Разбирам нуждата от закаляване ,но при нея за кой ли път това я вади от строя , тъпча я с химия ,зле и е ,изостава от съучениците и губи материал.

Опитах да говоря с учителката ако може да играе само ако има поне 15 градуса .Отряза ме на половината изречение и в прав текст  заплаши че можело да я остави без оценка .
Иначе детето е много жизнено и  силно .Плува, танцува , има едни от най-добрите времена на тичане. Стройна и дългокрака е и  постига с лекота едни от най-добрите показатели по всичко ,но този студен въздух и разказва играта.

Смятам след седмица да опитам отново да преговарям с учителката ,но не съм голям оптимист. А дано ама на дали,а после какво?

Когато бях малка боледувах непрекъснато - правех по няколко пневмонии на година. От страх, че по време на физическото мога да се изпотя и отново да се разболея майка ми представи бележка от лекарката, с която ме освободи от физическото и това беше. Разбирам, че не искаш да се стига до толкова крайни действия, но детето ти може да си тренира някакъв спорт, който й харесва в нормални условия, вместо на всяко тичане навън при ниски температури после да поглъща антибиотици и да изпуска материал.
Другият вариант е да говориш с директорката, но е много вероятно да настроиш учителката по физическо, а след това и колежките й срещу детето
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия