Грешна ли е 24 задача от изпита за НВО на седмокласниците

  • 22 514
  • 222
# 210
"отсечката CM не е равна на 8см. (при CP=CT=4см.)"
И това ли е грешно  Thinking
Виж целия пост
# 211
На мен ме интересно МОН защо не посочат кой е съставил въпросните 24 и 22 зад., кой ги е проверил за евентуални грешки, кой ще поеме отговорност за поредната година с недоразумения с тестовете. Мълчат като партизани, пак няма виновни.  Mr. Green








Не мога да ви кажа как се казва, но е възрастен господин, който многократно е възстановяван на тази длъжност, за последно тази година. Има проблем не само при НВО-то, а и на държавните състезания през 2016/2017. В Мон много добре знаят.
Виж целия пост
# 212
Разбира се, че има грешка в задачата, по-скоро несъответствие между подточка Б и началното условие, не видях някой да е оспорил това. Но ако я беше прочела, щеше да знаеш, че  наличието й остава скрито за решаващите, без значение дали са супер математици от СМГ или деца от другаде.

Но, както прочетох, като си я решиш на черновата и после решиш да направиш хубав и точен чертеж с получените данни, изведнъж нещата не се получават. И почваш да се питаш дали няма грешка.

Това не е вярно. Моля те погледни я тази велика задача, преди да продължиш да спориш от любов към спора.
Напротив, вярно е. По горе има видео, достатъчно компетентен е професор Лазаров, той казва същото.

Казва, че за добре подготвени деца задачата е лесна, а би затруднила недобре подготвените. Разбирам емоционалното ти отношение, но бялото няма как да стане черно.....
Ако успееш да докажеш че условието и подточка А са грешни ще измислиш нови правила в математиката.
Виж целия пост
# 213
Точно така, има експерти, има и съд. Решението да се дават точки за грешен чертеж, не е съобразено със правилото за справедливост и равнопоставеност на изпита.
Впрочем доц. Кортезов е казал, че "масовия" ученик наистина не е схванал проблема, а само по-прецизните деца.
Виж целия пост
# 214
Може ли да разясниш на явно заблудените, че поназнайват нещичко по мат, какво е грешното в общото условие, това горе преди подточките?

Говори се за остроъгълен триъгълник, спусната му е височина,  построена е права, предпендикулярна на ВС, дадени са размери, на база които се стига в подусловие А до извода, че ВС е 12см , <В е 30 градуса и точка М е навън. Чертаем го ОСТРОЪГЪЛЕН, защото е зададен като такъв по условие. И до момента няма никакво противоречие. Та къде е грешката в условието преди Б... Все още на този етап нямаме зададена страна АВ, че да кажем, че с нея вече триъгълникът става тъпоъгълен. Затова за несъответствие може да се говори само в Б подточка.

Виж целия пост
# 215
Къде е грешката?

http://www.mediapool.bg/kade-e-greshkata-news264959.html
Виж целия пост
# 216
Вече съвсем стана мазало. Или аз изкуквам рано сутринта? Какво значи защо се намират мерките на ъгли и защо се дават точки за тях? Та без тях задачата е нерешима. От години това е схемата за работа по 24 задача, оценяват се стъпки от нейното решение. Тоест съвсем основателно се дават точки за намерените ъгли. Отделно схеметичното му решение съдържа подобие, за което масовият 7-класник не е чувал. Което показва колко далеч е от това какво се учи по мат. И еднаквостта му... да, еднакави са, но кой от признаците би му позволил да не изпозлзва бодящите очите му 30-градусови ъгли? Ъгли не участват в трети признак, по който очевидно не може в случая да се докаже еднаквост. Втори ъгъл, освен 90 градуса, не би бил необходим и в признака за еднаквост на правоъгълни, но тогава при налични равни катети ни трябва и равна хипотенуза, а такава доказана нямаме. И за 1 признак е недостатаъчна информацията. Та самият  господин в ролята на седмокласник, ако е доказвал еднаквост, ще да е ползвал тези 30 градуса за 2 признак. Равните хипотенузи можем да намерим, да, но пак с помощта на 30 градуса. Да не говорим, че задачата съвсем лесно се решава без каквато и да е еднаквост.
Виж целия пост
# 217
Вече съвсем стана мазало. Или аз изкуквам рано сутринта? Какво значи защо се намират мерките на ъгли и защо се дават точки за тях? Та без тях задачата е нерешима.
Първо се запитах какъв е тоя, после му видях титлите и се сетих какво направи проф. дпмн. Сава Гроздев с миналогодишните задачи.  Simple Smile
Виж целия пост
# 218
Вече съм напълно сигурна, че само учителите на работа в министерството са срещу ощетените деца, просто си пазят хляба. Другия мотив е насадилото се от години усещане у тях, че децата винаги са виновни, не слушат в час, не внимават, нямат интерес. Не търсят истината, видях го в очите им, когато детето ми се опитваше да им обясни защо не е преписало решението от черновата, искат само да замажат ситуацията и да се подмажат на шефовете си.
Виж целия пост
# 219
Освен до математиците от мон, отговорните за случая лица са се допитали до зам. председателя на Съюза на математиците, проф. Николов.
Преди 2 години същия е получил награда "Питагор" от Мон, тя освен всичко останало носи и сумата от 10х. лв..
Всъщност той е председател на УС.
Виж целия пост
# 220
Ако, някой има желание да се присъедини към съдебния иск по дело срещу Мон, моля да ми пише на лични.
Така ще пропуснем Районен съд и отиваме направо на Градски.
Исковете ще са два. Втория ще е пред Административен съд. Грешките на мон са:
Допуснали са небрежност и са ощетили децата ни. Оценили са нво-мат по методи и начини, които са в разрез с общообразователните стандарти, гласувани от мон, а именно: присъдили са точки за грешен чертеж. Дали са точки за задача, която няма решение, поради факта че не съществува геометрична фигура, описана в задача 24. В личен контакт съм с редица учители по математика, които са убедени в правотата ми.
Смятам да внеса иска през септември.
Трябва да сте сигурни, че детето е разбрало за грешката още по време на изпита и това може да се докаже от чертежа и черновата, какъвто е нашия случай.
Държа да има административни наказания за всички, които са се отнесли безотговорно и най-вече за тези, които са решили че ще заметат проблема.
Виж целия пост
# 221
aninica, пожелавам ти успех!
Виж целия пост
# 222
Благодаря! Все се надявах, че ще ни приемат на трето класиране поне, но не.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия